Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:09

Goed bezig befunny! Ennn gefeliciteerd! Y)(^)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:24

AMCM schreef:
Ik ga het topic verlaten :o

Januari was echt een succes, februari minder. Maar veel dingen staan op z'n kop momenteel dus heb er eigenlijk niet veel zin in :o

Wel -2kg sinds mijn 1januari gewicht, ik ga het gewoon rustig en gestaag verder zetten zo :o

Ik merk dat dit topic onbedoeld druk geeft, want jullie doen het allemaal zo goed !! _/-\o_ doe zo verder allemaal!!

Ik snap je wel hoor, maar ik blijf gewoon rustig meelezen en hoop dat het bij mij snel beter gaat. Hopelijk zodra het beter weer wordt, dat mijn mindset beter is/wordt. En ik dan mijn voornemens beter kan volhouden.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:32

Mooie resultaten weer!

Wat betreft de knop om, ik merk dat ook. Veel minder zin in zoetigheid en als ik dan iets neem kan ik t makkelijk bij bijvoorbeeld één paaseitje houden ipv heel veel. En laatst had ik zo’n zin in een reep dat ik een milka reep had gekocht. Die was binnen 10 minuten op en heb er niet eens heel erg van genoten. Dat vond ik dan weer zonde, maar het zette me wel aan het denken dat m’n smaak veranderd is. En dat ik nu echt wel vaker andere keuzes maak. Ook al een hele vooruitgang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:21

Dat is heel herkenbaar.. iets kopen waar je mega zin in hebt en dan valt de smaak tegen.. (ieh wat zoet!)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:53

Ik ben eindelijk weer de goede kant op aan het gaan. :D -0.5 *\o/*

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:47

XxLiEsJuHhxX schreef:

*\o/* Fijn!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:01

XxLiEsJuHhxX schreef:

Yesss *\o/*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:46

Zo lekker rondje hardlopen, nog meer actievelingen vandaag?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:49

Ik ga zo hardlopen, heerlijk weer <3

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:02

Ik ga vanmiddag een rustig rondje rijden. Woensdag auto ongeluk gehad, gelukkig geen gewonden en zelf een btje stijf, dus afgelopen dagen rustig aan gedaan en niet gesport. Vandaag weer rustig aan wat doen :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:49

Oei bamisalami! Doe maar voorzichtig!

Hier is het ook heerlijk weer vandaag! Ik heb een hoop foto's liggen die nog bewerkt moeten worden maar als ik ergens een gaatje vind ga ik denk ik ook een stukje lopen :D Alleen dan wel wandelen en niet hardlopen hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:12

Ja, dadelijk de racefiets even uit het stof trekken en een rondje door de regio maken.
Even het carnavalsgedruis vermijden :')

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:50

Renee1991 schreef:
Ja, dadelijk de racefiets even uit het stof trekken en een rondje door de regio maken.
Even het carnavalsgedruis vermijden :')

Hoe gaat het nu Renee? Wat kwam er uit het onderzoek en kun je daar verder mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:44

Het gaat matig. Ik voel me iets beter, nu alleen nog heel moe en met vlagen hoofdpijn. Uit het bloedonderzoek kwamen alleen gering verhoogde ontstekingswaarden, niet echt iets om op door te gaan. Het goede nieuws is dus dat mijn schildklier gewoon goed functioneert en ik bijv. geen ijzertekort heb, maar het slechte nieuws is dat ik nu nog steeds niet weet wat er aan de hand is en waarom ik tot dan toe niet afviel.
Nu ben ik qua motivatie en afvallen er helaas weer helemaal uit. Toch weer af en toe een eetbui, waardoor de moed me weer in de schoenen zakt en dan is het cirkeltje weer rond. Het enige wat nog goed gaat is m'n hoeveelheid beweging.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:53

Wat vervelend, Renee. :knuffel: Heel moeilijk om dan dat patroon van eetbuien te doorbreken, vooral als dat gepaard gaat met een gevoel van falen. Is het een optie om in contact te komen met een dietist, of heb je dat al eens geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:08

Dat zou inderdaad kunnen, maar ik sta mezelf nu ook wel erg toe om de mist in te gaan. Klinkt heel suf, maar ik moet mezelf gewoon herpakken en daar heb ik nu nog geen 'zin' in :+ Dus ik dobber even verder. Komt wel weer.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:20

Hier ook de afgelopen week veel dingen kunnen afslaan zonder hier een naar gevoel bij te hebben.

Ik heb een doorbraak menstruatie en had ineens zooooooveel zin in lekkers! Gister avond mislukt en gegrepen naar een zak chips die er al 2 maand ligt.

Na een klein bakje bedacht ik mij dat het niet lekker genoeg was om als calorie naar binnen te werken dus weg gegooid :’)
Als het chocola of een stuk taart was , had het anders afgelopen.

Vanavond uit eten, even genieten !!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:59

Renee, fijn dat er iig niets mis blijkt te zijn. Is het geen idee om eten en afvallen even een maand los te laten en je alleen te focussen op sporten en bewegen? Dan is denk ik beter voor je motivatie en het is makkelijker om 1 goede gewoonte aan te leren dan meerdere tegelijkertijd.

Geniet van je etentje vliendertje

Was we echt heerlijk weer vandaag! Lekker een uur hard gelopen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:19

Snap dat het dubbel is Renee, enerzijds fijn dat je weet dat dat niet mis is, maar anderzijds had je wellicht gehoopt dat er iets klein uit kwam waar je iets aan kon doen en dan de bende weer gewoon op zou kunnen pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:47

Ja precies Lieke, zo sta ik er nu ook een beetje in. Ik laat het nu een beetje. We doen sowieso twee keer in de week krachttraining, die zeg ik nooit af omdat je daar een afspraak voor maakt, dus dat is vrij steady. Nu komt ook weer de tijd van mooier weer dus wielren ik er ook nog bij.
Ik pak de draad weer op als ik me wat relaxter voel.
De huisarts had ook nog aangeraden om even een zwangerschapstest te doen, omdat de klachten daar ook bij konden passen, dus ik heb de nodige spanning weer gehad :')

Maar goed. Ik wil niet met mijn misère het hele topic vullen, dus on topic maar weer :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:38

Vliendertje schreef:
Hier ook de afgelopen week veel dingen kunnen afslaan zonder hier een naar gevoel bij te hebben.

Ik heb een doorbraak menstruatie en had ineens zooooooveel zin in lekkers! Gister avond mislukt en gegrepen naar een zak chips die er al 2 maand ligt.

Na een klein bakje bedacht ik mij dat het niet lekker genoeg was om als calorie naar binnen te werken dus weg gegooid :’)
Als het chocola of een stuk taart was , had het anders afgelopen.

Vanavond uit eten, even genieten !!!

Ik zit in de week voor mijn stopweek, en m'n lijf heeft wat betreft PMS echt een beetje schijt aan de pil waar ik aan zit. Dus die symptomen zijn echt vreselijk. Inclusief vreetbuien; een bak haribo mix is er hier in drie dagen doorheen gegaan. :')
Misschien dat ik ga proberen om die weken voor de hele week boodschappen te doen. Voordat ik superveel zin krijg in snoep, chips en koek enzo.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:50

Ik denk dat dat verstandig is, gewoon zorgen dat je geen boodschappen hoeft te doen die week. Ik heb tegenwoordig veel tomaatjes, komkommer en dat soort "snacks" in huis. Ook lekker en gezond.

Deze week -0,6 voor mij. Dat is weer mooi, maar als je zoveel kwijt wilt dan duurt het wel lang hoor! -8,6 nu, nog 24,4 te gaan (een volle zak brokken dus pff)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 07:19

Muronia schreef:
Ik denk dat dat verstandig is, gewoon zorgen dat je geen boodschappen hoeft te doen die week. Ik heb tegenwoordig veel tomaatjes, komkommer en dat soort "snacks" in huis. Ook lekker en gezond.

Deze week -0,6 voor mij. Dat is weer mooi, maar als je zoveel kwijt wilt dan duurt het wel lang hoor! -8,6 nu, nog 24,4 te gaan (een volle zak brokken dus pff)

Al bijna -10, supergoed van je! *\o/*

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 07:54

Beter dat je er langer over doet, dan dat je gaat crashen. En alles er vervolgens weer aan komt!

Goed bezig hoor!

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:37

Ik heb vandaag even meet en weegdag ipv morgen.

Vandaag staat de teller op 73,7 en 75,5 cm taille.
Dat betekent dat er in totaal 9,5 kg en 11,5 cm vanaf is!