Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:46

Veel plezier poes vandaag!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:09

poes schreef:
Morgen eerste etappe van Tour de Kempen. Heb een halve dag verlof genomen. Ik ben er klaar voor. Mocht het te guur/nat zijn ga ik de 11 doen maar normaal de 18. Heb er zin in!


*\o/* *\o/* *\o/*

Ik ga normaal voor de 11. Mijn rechterschouderblad doet al een paar dagen vervelend, zucht, dat hadden we nog niet gehad zeker hé?

De vriendin waarmee ik normaal zou gaan en die geopereerd moet worden en dus niet mee kan wil haar man wel uitlenen als gezelschap (en pijltjeszoeker) :D Vond ik super lief! Lijkt me wel heel vervelend voor haar wel, ze gaat dan zelf daar een klein rondje wandelen met de hond maar al die lopers zien en zelf niet mogen meedoen...

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 09:16

Goedemorgen,

Trail-ze morgen Supervixen :D
Hoop dat het bij je vriend ook weer goed gaat met z'n knie :j

Ik heb vanochtend weer gelopen.
15x 1 minuut hardlopen, 45 seconden rust.
Bij de laatste interval ging ik mijn knie wel voelen. Maar toen ik er op ging letten dat ik mijn passen goed zet en mijn been ook strek, trok het iets weg en kon ik de minuut gewoon afmaken :)

Heb 3,7 km gelopen. Dus weer 700 meter verder dan vorige week. Toen kreeg ik bij 3 km echt pijn waar ik niet mee kon doorlopen

Faringo
Berichten: 8330
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:20

Jullie gaan lekker zeg! Ik wilde vandaag ook, maar m'n kuit laat het niet toe, dus helaas pindakaas, het gaat qua hardlopen nog even niets worden met mij. Baal ervan maar is niet anders. Forceren is ook niet goed. Dus voorlopig hou ik het bij flinke afstanden wandelen en maandag maar weer even advies bij de fysio vragen. Straks even (hoewel even...totaal een uur reistijd) m'n booster halen. Vorige keren weinig last gehad dus hopelijk dit keer ook niet.

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 09:23

Balen dat je nog last hebt :(
Wandelen is altijd goed om soepel te blijven en wat conditie te behouden :j
Hoop dat de fysio advies kan geven. Ik ben wel blij met hun begeleiding. Vind het zelf knap lastig om te weten waar ik goed aan doe.

Faringo
Berichten: 8330
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:28

Nou zeker hoor, ben er ook echt blij mee, want rugklachten heb ik niet meer gehad en schouder gaat ook beter voelen. Blijkbaar is die irritatie bij zwaardere belasting gewoon nog niet weg. Jammer maar kan gebeuren. Komt wel goed, is het niet nu dan over 2 maanden bij wijze van. Voor nu blijf ik lekker de oefeningen doen en bootcamp op de zondag, wandelen en dan beweeg ik alsnog genoeg :D.

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:43

Succes voor de mensen die aan de Tour de Kempen beginnen vandaag, als het weer het zelfde is als hier dan is het ideaal.

Leuk ook die trainplannen. Ik sla (nog) over, mijn uithoudingsvermogen is nog niet op het niveau om zo'n afstand te lopen, en ik heb nog nooit getraind dus dat moet ik er ook bij rekenen wat betreft belasting. Wellicht als ik een half jaartje verder ben wel een keer.

Vanochtend intervaltraining gedaan. een stukje warm joggen, gevolgd door 6 keer 4min op 2 min af. Ik was niet ontevreden met het tempo zo voor de eerste keer. Tempo's waren 5:44 - 5:54 - 6:06 - 6:10 - 6:22 - 6:15 (en ik denk dat de 6:22 eigenlijk iets sneller was, het balkje "af" was daar significant sneller dan de rest). Ik ben heel benieuwd of ik ten eerste ga zien dat als er meer maar kortere intervalletjes op het programma staan ik sneller kan zijn en blijven en ten tweede of het ook mijn lange duur en tempoduur zichtbaar gaat verbeteren...

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:52

Veel plezier met de Tour de Kempen, poes en Memuska!

Toppie Dilan! Fijn dat je vooruit gaat.

Balen van je kuit, Faringo.

Mooie interval, Imay. :j

Gisteravond met de collega's gelopen. Het ging niet zo heel lekker.
Vanochtend mijn auto naar de garage gebracht voor onderhoud. Had geen vervoer terug dus lekker naar huis gelopen.
Laatst bijgewerkt door Puera op 14-01-22 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:04

Veel plezier bij de Tour de Kempen poes en Memuska! Hopelijk is het minder grijs en guur dan hier...

Dilan fijn dat je toch hebt kunnen uitlopen met focus op de looptechniek.

Faringo nog even rustig aan, klinkt alsof er wel vooruitgang in zit in de rest van het lichaam. Hopelijk trekt de kuit dan ook vlot bij.

IMAY mooi intervalletje :) grappig dat je het verloop zo mooi ziet dat ieder blokje net iets trager wordt. Je gaat zeker sneller worden van intervallen! Ik zou eens proberen of je ze ook zonder verval allemaal even snel kan maken als eerste doel.

Puera jammer dat het even niet zo lekker ging, maar die loopjes zitten er (helaas) ook tussen.

Ik mag vandaag ook weer, nog even kijken wanneer ik het in mijn dag ga inbouwen... Er staat interval op het programma van 10*800 meter tussen de 5:35-5:48 met steeds 3 minuten herstel er tussen. Vorige keer vond ik deze training best intens dus dat wordt nog wat }:0

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:18

Pittig, Kylan!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:35

Bon, mijn plannen zijn dus al terug opgeborgen omdat één van de werknemers van mijn man zo ACHTERLIJK was om een kabel over te trekken bij een klant. Raad eens wie er materiaal mag aanzeulen? JUIST.

Elke
Keer
Opnieuw

Ik word hier echt slechtgezind van!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:40

Kylan:
Ik vond die heel leuk die intervallekes met Jeff. Wel ben je op een gegeven moment echt lang weg voor die trainingen haha. Maar door het wandelen tussendoor vond ik ze altijd wel te doen en erg prettig.

Dilan: dat gaat al goed vooruit e! Eens je weer 5 kunt lopen zal het snel gaan denk ik.

Faringo: O balen van je kuit.

Memuska: echt balen dit… ga je hem dit weekend nog lopen?

Allee ik ben goed uitgeslapen (want overslapen deze ochtend oeps). Ik ben heel benieuwd!

Het fijne is dus dat de 18 gewoon een extra lus heeft van 7km na de 11. Dus als ik na 11km moe/te koud ben kan ik gewoon stoppen. Mentaal kan zoiets deugd doen vind ik. Weten dat je echt niet moe en verkleumd ergens gaat stranden. Want 11 is heel goed te doen.
De 11 zijn in het bos en onverhard en daarna is het ook nog eens verhard dus ‘relatief makkelijke’ Km.

Ga voor volgende week wel eens trailschoenen halen :j

Hopelijk geen file!

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 11:50

Imay, fijne intervaltraining gehad :D

Puera, jammer dat het niet zo lekker ging. Maar volgende loopje gaat vast beter :)

Kylan, die training klinkt wel pittig idd. Succes!

Memuska, balen zeg :(

Poes, succes! Twee lussen is mentaal wel makkelijker idd :j

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:03

poes schreef:
Memuska: echt balen dit… ga je hem dit weekend nog lopen?


Zoals ik intussen al stuurde :+ : helaas pindakaas, zaterdag en zondag is bij mij werken van 6-22u. In 't beste geval valt er iemand tussenuit, maar dat gaan er nooit genoeg zijn om een halve dag vrij te krijgen hé.

Ik ben echt ZO SLECHTGEZIND.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:05

Kan ik goed geloven :(

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:32

Ohh daar zou ik ook zo van balen!

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:25

Balen, Memuska!

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:28

Train ze allemaal!
Balen dat je plannen niet door gaan Memuska :(

Ik heb vanmorgen 10km gelopen in 54 minuten dus ik ben weer topfit (ahum :O ) zonder bolster perikelen.
Heel even dacht ik nog “hoe leuk zou het zijn om met Bokt 17 km op de Veluwe te lopen” :o )

Er is nog geen datum toch?
Willen jullie alle leuke voorbereidingen wel blijven delen voor de thuisblijvers? Denk dat het echt heel leuk gaat worden en wil jullie enthousiasme niet missen hoor!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:35

Jawel jawel! 19 maart!
Agenda nemen......

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:57

Ugh memuska wat balen zeg dat je plannen niet door konden gaan nu.

Mijn ronde zit er weer op, vriendlief met de hond eruit gestuurd zodat ik na werk gelijk kon gaan lopen. Mooie interval en alweer makkelijker dan vorige keer dat ik deze training liep.

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:34

Lekkere ronde Kylan!

Ik heb echt heerlijk gelopen.
Besloot ter plekke maar dat ik er wat tempoblokjes in zou gooien.
Dus 12.12km gelopen met 5×500m, 2×1000m en 2 versnellingen van 1 minuut. Gemiddelde hartslag 148.
Dik tevreden.

Afbeelding

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:56

Goed bezig, dames! +:)+

Lekker gelopen, poes?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:08

Ja wat zal ik zeggen…

Na 5 ingewikkelde km ( en alles bij elkaar een eerder nerveuze dag) zei het lijf heel lief maar beslist tegen het kopje: en nu is het genoeg e, laat mij dit maar doen :(:)

Toen kwam er een soort rust en zelfzekerheid die echt heel fijn was. Maar ergens rond de abdij ging ik vreselijk twijfelen over de route en dat heeft veel veel tijd en energie gekost. Zou fijn zijn als je toch een kaartje had ook.

Tijd was uiteindelijk prima en route was mooi. Hartslag hele tijd hoog dus je zag wel dat er iets was. Maar wat nu alles zo moeilijk maakte vandaag kan ik de vinger niet op leggen.

Maar! Ik heb hem toch maar gelopen. Dat is al wat telt :)


Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:26

Netjes! En mooie foto ook :D

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:28

Goed gedaan! *\o/*