Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mloes schreef:Ik kom ook zo even binnenvallen als dat mag.
Onze zoon is nu 10 dagen oud, met 37 wkn geboren middels een spoedkeizersnede. Borstvoeding leek goed te gaan in het zkh, alleen op de 3e dag (1e dag thuis) bleek hij toch meer dan 10% af te zijn gevallen (van 3235 naar 2840). Toen besloten dat ik alles zou kolven en met flesje zou geven, zodat we precies weten wat hij binnen krijgt. Gelukkig kwam hij redelijk goed aan, en eind van de kraamweek (gister) zat hij nog 155gr onder geboortegewicht.
Nu moet ik de borstvoeding weer gaan opbouwen, alleen merk dat ik zo onzeker ben of hij genoeg binnenkrijgt (net als de eerste dagen in het zkh). Zo heb ik net om 13u gevoed, daarna blijft hij maar zoeken. Opnieuw aanleggen resulteert niet in drinken, maar fronsen en wegduwen. Uiteindelijk zojuist toch wat gekolfde melk uit een flesje aangeboden, daar drinkt hij dan 30cc van en nu lijkt hij meer verzadigd. Maargoed 30cc is ook weer geen volledige voeding dus hij zal wel een groot deel uit de borst pakken?
Wat is nu wijsheid, gewoon borst aanbieden en daarna standaard flesje? Morgen komt het Consultatiebureau hier voor de intake en om te wegen dus ben ook erg benieuwd wat z'n gewicht doet. En wat hun tips zijn.
Ik heb ook een dochtertje, zij kwam 100gr per dag aan in de kraamweek dus daar was ik veel minder onzeker.
Ennnn ik zie nu dat hij 10 dagen oud is.. zou het een regeldag zijn? Onhandige combi wellicht met borstvoeding proberen op te bouwen
Jade schreef:Mloes schreef:Ik kom ook zo even binnenvallen als dat mag.
Onze zoon is nu 10 dagen oud, met 37 wkn geboren middels een spoedkeizersnede. Borstvoeding leek goed te gaan in het zkh, alleen op de 3e dag (1e dag thuis) bleek hij toch meer dan 10% af te zijn gevallen (van 3235 naar 2840). Toen besloten dat ik alles zou kolven en met flesje zou geven, zodat we precies weten wat hij binnen krijgt. Gelukkig kwam hij redelijk goed aan, en eind van de kraamweek (gister) zat hij nog 155gr onder geboortegewicht.
Nu moet ik de borstvoeding weer gaan opbouwen, alleen merk dat ik zo onzeker ben of hij genoeg binnenkrijgt (net als de eerste dagen in het zkh). Zo heb ik net om 13u gevoed, daarna blijft hij maar zoeken. Opnieuw aanleggen resulteert niet in drinken, maar fronsen en wegduwen. Uiteindelijk zojuist toch wat gekolfde melk uit een flesje aangeboden, daar drinkt hij dan 30cc van en nu lijkt hij meer verzadigd. Maargoed 30cc is ook weer geen volledige voeding dus hij zal wel een groot deel uit de borst pakken?
Wat is nu wijsheid, gewoon borst aanbieden en daarna standaard flesje? Morgen komt het Consultatiebureau hier voor de intake en om te wegen dus ben ook erg benieuwd wat z'n gewicht doet. En wat hun tips zijn.
Ik heb ook een dochtertje, zij kwam 100gr per dag aan in de kraamweek dus daar was ik veel minder onzeker.
Ennnn ik zie nu dat hij 10 dagen oud is.. zou het een regeldag zijn? Onhandige combi wellicht met borstvoeding proberen op te bouwen
wij hebben voor de eerste periode een weegschaal gekocht zodat we hem voor en na de voeding konden wegen om te zien hoeveel hij gedronken had.
Duc_je schreef:Soms helpt het om aan te leggen terwijl je loopt. Of in het donker. En als ze moe zijn. Succes!
Mloes schreef:Duc_je schreef:Soms helpt het om aan te leggen terwijl je loopt. Of in het donker. En als ze moe zijn. Succes!
Hij is nog wat te zwak om goed te drinken. Zaak dus om ‘m heel goed wakker te krijgen, anders gaat er helemaal niks in. Lopend kan ik eens proberen!
Maar zojuist weer gevoed, na 1 borst leek hij voldaan. Na 10min toch weer zoeken en onrustig, dus andere borst aangeboden. Nu afwachten
Hommage schreef:Mloes jouw verhaal lijkt erg op de onze... Weet je zeker dat de tongriem en/of lipbandje oke zijn? M was bij ons gewoon vermoeid van het drinken en drukte de melkkanalen eigenlijk half dicht. Viel dus ook steeds in slaap en leek voldaan, totdat je haar weg probeerde te leggen. Dan weer krijsend wakker. Was ook de derde dag al 10% afgevallen.
MissAnnemijn schreef:Fijn dat hij is aangekomen! Maar waarom avond/ nacht fles? Kolf jij die tijden wel? Ik begreep altijd dat die voedingen belangrijk zijn voor je productie.