Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:03

mysa schreef:
Maar ivermectine kun je dan kennelijk wel weer gerust flink overdoseren als je Covid hebt. ;)

Jazeker , krijg je alleen wormen van, getuige de hoever mensen die met aparte wormen bij de arts kwamen in USA. Was de beschermlaag van hun darmen die vernietigd werd door overmatig ivermectine gebruik.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:13

Riviera87 schreef:
Geen idee of deze stelling hier al bevraagd is, heb veel terug gelezen maar niet alles.
'het bewust kiezen voor niet vaccineren is ook bewust kiezen voor het opgeven van je recht op een IC bed'bij oplopen van corona?

(en dan heb ik het niet over de groep mensen die zich vanwege medische redenen niet kunnen laten vaccineren)

Ik ben uiterest kritisch op de plicht tot vaccineren en vind de huidige maatregelen die nu in de pijpleiding zitten tegen de grondwet en tegen alle vrijheden die er zouden moeten zijn.

Maar als er in een zwart geval gekozen moet worden tussen een ongevacineerde coronapatient en een, ik noem maar wat, hartpatient..(er vanuit gaande dat er geen medische reden was om het vaccin niet te nemen) dan mag ik hopen dat de hartpatient voorrang krijgt..mensen die boven de 45 a 50 zijn zouden ernstig rekening moeten houden met het feit dat je er flink last van kunt krijgen. Dat is ook de reden dat ik hem zelf heb genomen. Je kunt nog zo gezond zijn, ineens lig je in het ziekenhuis en druk je wel op de zorg.
Alles onder de 40 moeten ze wat mij betreft met rust laten.

BigOne

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:14

Vervelende is dat alles onder de 40 kennissen en familie heeft boven de 40.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:17

En dat een groot deel van 'alles onder de 40' nu net ook degenen zijn die naar de grotere bijeenkomsten gaan, dansen, feesten, etc. waar het virus nu juist zo makkelijk en vaak wordt verspreid. De 50/60-plussers kom je daar toch weinig tegen, zelfs als ze gevaccineerd zijn :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:19

bigone schreef:

Daar doe je het niet voor is inmiddels gebleken toch?
Als je gevaccineerd bent heb je tot 33% minder kans om een ander te besmetten bleek uit het meest recente (en betrouwbaar) onderzoek.
Hoe zie je dat dan voor je?
Je moeder met een zwak hart: Ma,ik heb corona maar ben gevacineerd en gok dat ik in de 33% zit dus ik kom op bezoek? De 'virusload van gevaccineerde en ongevaccineerde blijkt even hoog op het hoogtepunt. Als je dan je zieke moeder tegenkomt maakt het geen moer uit.
+ik neem aan dat je moeder dan zelf gevaccineerd is?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:24

Ibbel schreef:
En dat een groot deel van 'alles onder de 40' nu net ook degenen zijn die naar de grotere bijeenkomsten gaan, dansen, feesten, etc. waar het virus nu juist zo makkelijk en vaak wordt verspreid. De 50/60-plussers kom je daar toch weinig tegen, zelfs als ze gevaccineerd zijn :D

Nee de ouderen waar we het voor doen zijn te druk met in de rij bij de supermarkt in je nek te hijgen. :D

(En dit is een grapje natuurlijk, maar ik moest wel weer lachen vanmorgen vroeg toen ik aan iemand van 70+ moest vragen of ik ook wat levensruimte mocht hebben. :D )

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:59

Babootje schreef:
bigone schreef:
De meeste oude mensen met bvb dementie komen helemaal niet meer in het ziekenhuis zoals in bijna elk ander land wel. In een verpleegtehuis/verzorgingstehuis worden echt niet alle toeters en bellen erbij gehaald wanneer een oudere dementerende ernstig ziek word. In bijna alle gevallen word in overleg met familie afgezien van behandeling in een ziekenhuis.

Klopt helemaal. Dat heeft voor hele schrijnende (horror)situaties gezorgd in verpleeghuizen die niet zijn uitgerust om bv mensen te beademen. Daar hebben mensen liggen creperen, verschrikkelijk. Ik denk dat er in dat opzicht niet heel veel is veranderd ook.

Ja. Het is daarom van belang dat men,wanneer men nog gezond is,een levenstestament laat maken waarin staat wat men wel of niet wil in een ernstige situatie.Bijv. wel of niet gereanimeerd worden en welke behandelingen wel of niet.Dat schijn je dan ook nog met je huisarts te moeten doorspreken.Ik heb het levenstestament al wel, inclusief met wie er gemachtigd wordt om mijn rekeningen te betalen enzo als ik dat zelf niet zou kunnen.Door corona is het nu wel heel zichtbaar geworden dat je vrij onverwacht in coma op een i.c. kunt belanden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:35

Anjali dat klopt, echter ligt de eindverantwoordelijkheid nog altijd bij de arts. Wanneer die absoluut geen reden ziet om niet te behandelen zal hij dat niet nalaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:41

Elisa2 schreef:
Over de medicatie, dat roep ik de hele tijd al in dit topic..maagzuurremmers -> maken de intrinsieke B12 factor in de maag kapot, zorgen voor meer schimmels in de darmen en zorgen voor vitaminen en mineralen tekorten, paracetamol -> slecht voor de lever, NSAID -> maken maag en darmslijmvlies kapot, anticonceptiepil -> kan de hormoonbalans verstoren, zorgen voor levertumoren, trombose en nog meer ellende. Het erge vind ik, dat je dit soort dingen eigenlijk zelden hoort van de artsen.

Oftewel blijf vooral je eigen hoofd gebruiken, lees je in aan beide kanten en maak een weloverwogen keuze wat voor jezelf goed voelt en (ver)oordeel anderen niet.

Het zal me echt allemaal een zorg zijn of mensen een medicijn willen gebruiken ja of de nee en de reden boeit me ook niet. Zolang het maar geen consequenties heeft voor de rest van de maatschappij.
Het vergelijk met rokers, obesitassers of wat ook, gaat zo mank, want daar tast je een ander niet mee aan.
En dat doe je met Covid wel en als mensen die niet vaccineren daarmee de zorg verstoppen, dan ben je een last voor een ander. Dat we met zijn allen nu weer aan de maatregelen moeten omdat de IC capaciteit anders niet genoeg is, dat wijt ik aan de mensen die niet vaccineren. Geen andere ziekte verstopt de IC namelijk.
Kan je om medische redenen niet vaccineren dan vind ik dat iets heel anders.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:47

Ik heb even niet alles meegelezen sorry, misschien is het al voorbij gekomen maar ik vraag me dus af, is Covid die onder mensen rondgaat een zoönoze of begon het als zoönoze en is het dat nu niet meer?
En als het een zoönoze is, dan denk ik niet dat mensen daar zelf weerstand tegen kunnen opbouwen toch, door gezonde leefstijl of wat dan ook?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:50

Een immuunsysteem kan alleen maar weerstand opbouwen door in aanraking te komen met ziekteverwekkers. Dat kan door het doormaken van een ziekte en op de meest veilige manier door gecontroleerd het immuunsysteem kennis te laten maken met een onschuldig gemaakte ziekteverwekker. Via vaccinatie dus.
Dus je kunt echt knetter gezond zijn , wanneer je immuunsysteem heel goed werkt kan het nog zo zijn dat het het aflegt tegen een grote hoeveelheid nieuw virus.
Het immuunsysteem herkend het Corona virus niet en reageert dus te traag. Op het moment dat het wel begint te werken gaat het vaak mis. Dat is de beruchte cytokinestorm . Het virus heeft namelijk kans gezien om in je hele lichaam binnen komen en zich razendsnel te vermenigvuldigen met als gevolg dat wanneer je immuunsysteem wel op volle toeren gaat werken het al te laat is en het immuunsysteem zich tegen eigen lichaam keert met orgaanuitval tot gevolg. Ben je gevaccineerd dan word het virus wel direct herkend en in zeer veel gevallen onschadelijk gemaakt voor het in je hele lichaam zit.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-11-21 12:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:54

Het is een virus dat (vermoedelijk) in vleermuizen is ontstaan. Daarvandaan is het op mensen overgegaan. Dat maakt het een zoönose, want dat is de definitie: een ziekte die van dier op mens overgedragen wordt. Maar, er zijn maar heel weinig dier-op-mensbesmettingen en vrijwel alle besmettingen gaan van mens op mens, dus je zou kunnen stellen dat het ondertussen geen zoönose meer is. Mensen besmetten ook nauwelijks dieren, dus heel veel heen-en-weerverkeer tussen welke diersoort dan ook en de mens is er niet.

Of iets een zoönose is of niet maakt geen verschil uit of je er (immunologische) weerstand tegen opbouwt. Wat je wel kunt doen om zoönoses in te dammen is juist wél die lifestyle aanpassen, nl je contact met (wilde) dieren beperken. En door de ziektes die zoönoses zijn bij dieren te beperken (door vaccineren of ruimen bij uitbraken)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:32

Nou in de VS is zich al weer een flink coronaresevoir in herten aan het opbouwen:

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/coronavi ... en-razende

En laat nou net om een veel voor het vlees bejaagde diersoort gaan.

Sunnda schreef:
bigone schreef:

Daar doe je het niet voor is inmiddels gebleken toch?
Als je gevaccineerd bent heb je tot 33% minder kans om een ander te besmetten bleek uit het meest recente (en betrouwbaar) onderzoek.
Hoe zie je dat dan voor je?
Je moeder met een zwak hart: Ma,ik heb corona maar ben gevacineerd en gok dat ik in de 33% zit dus ik kom op bezoek? De 'virusload van gevaccineerde en ongevaccineerde blijkt even hoog op het hoogtepunt. Als je dan je zieke moeder tegenkomt maakt het geen moer uit.
+ik neem aan dat je moeder dan zelf gevaccineerd is?

En zo werkt het dus niet met een pandemie. Bij een pandemie moet je kijken hoe je de verspreiding binnen de gehele populatie bestrijdt en niet in een situatie N=1, zoals je hier beschrijft. Want ja gevaccineerden kunnen besmet raken en kunnen anderen besmetten. Alleen de kans is veel kleiner en door die kleinere kans heb je dus in de gehele populatie effectief minder besmettingen en gaat het reproductiegetal omlaag. Zie je kans om het reproductiegetal langdurig onder de 1 te brengen, dan dooft de pandemie uit.

Dat is de reden waarom een hoge vaccinatiegraad zo belangrijk is en dat is de reden waarom mensen onder de 40 zich ook moeten laten vaccineren. Vaccinatie werkt, niet omdat je niet meer besmet kan worden, maar omdat vaccinatie en belangrijk en effectief wapen is om de pandemie uit te doven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:59

En wat een lage vaccinatiegraad doet bij een pandemie is nu duidelijk zichtbaar in o.a. Roemenie (en een aantal andere Oost Europese landen)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:46

bigone schreef:
Anjali dat klopt, echter ligt de eindverantwoordelijkheid nog altijd bij de arts. Wanneer die absoluut geen reden ziet om niet te behandelen zal hij dat niet nalaten.

Ik weet niet precies wat je bedoelt,maar ik wil vanwege mijn geloof natuurlijk WEL behandeld en gereanimeerd worden.Heel veel mensen willen dat tegenwoordig niet en aangezien dat zo ongeveer de standaard lijkt te worden moest ik mijn afwijkende mening vastleggen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:52

bigone schreef:
Een immuunsysteem kan alleen maar weerstand opbouwen door in aanraking te komen met ziekteverwekkers. Dat kan door het doormaken van een ziekte en op de meest veilige manier door gecontroleerd het immuunsysteem kennis te laten maken met een onschuldig gemaakte ziekteverwekker. Via vaccinatie dus.
Dus je kunt echt knetter gezond zijn , wanneer je immuunsysteem heel goed werkt kan het nog zo zijn dat het het aflegt tegen een grote hoeveelheid nieuw virus.
Het immuunsysteem herkend het Corona virus niet en reageert dus te traag. Op het moment dat het wel begint te werken gaat het vaak mis. Dat is de beruchte cytokinestorm . Het virus heeft namelijk kans gezien om in je hele lichaam binnen komen en zich razendsnel te vermenigvuldigen met als gevolg dat wanneer je immuunsysteem wel op volle toeren gaat werken het al te laat is en het immuunsysteem zich tegen eigen lichaam keert met orgaanuitval tot gevolg. Ben je gevaccineerd dan word het virus wel direct herkend en in zeer veel gevallen onschadelijk gemaakt voor het in je hele lichaam zit.

Dit vind ik dus een wetenschappelijk gezien heel goed stukje dat prima uitlegt hoe het gaat!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:12

Wat een oordelen allemaal zeg, ik hoop dat geen van jullie in de positie terecht gaat komen waarin je dit soort dingen aan de lijve gaat ondervinden. Ik helaas wel en ik ben er een stuk wijzer en kritischer van geworden. Vind je mij dan een wappie, prima..zegt gelukkig meer over jou dan over mij. ;-)

Wijzen met een vingertje naar een ander is natuurlijk altijd het makkelijkste. Niet gaan klagen als je met vage gezondheidsklachten gaat kampen dan he.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:13

Elisa2 schreef:
Wijzen met een vingertje naar een ander is natuurlijk altijd het makkelijkste. Niet gaan klagen als je met vage gezondheidsklachten gaat kampen dan he.

Krijg je van je wijsvinger uitsteken ook al vage klachten dan? :)) ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:14

Ibbel schreef:
Elisa2 schreef:

Overbelasting als je het te vaak doet ;) :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:30

Elisa2 schreef:
Wat een oordelen allemaal zeg, ik hoop dat geen van jullie in de positie terecht gaat komen waarin je dit soort dingen aan de lijve gaat ondervinden. Ik helaas wel en ik ben er een stuk wijzer en kritischer van geworden. Vind je mij dan een wappie, prima..zegt gelukkig meer over jou dan over mij. ;-)

Wat heb jij aan den lijve ondervonden in relatie tot corona als ik zo vrij mag zijn?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:32

Elisa2 schreef:
Ibbel schreef:

Overbelasting als je het te vaak doet ;) :D

Nou, gelukkig maar dan dat het je wijsvinger is, en (nog) geen middelvinger.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:37

Elisa2 schreef:

Maar wat als je kanker krijgt of een hersenbloeding?
Laat jij je dan ook niet behandelen door een reguliere arts?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 15:39

Elisa , misschien dat duidelijke simpele cijfers beter voor je zijn, ik kopieer even wat ik in een ander topic poste als antwoord op een vraag wie denkt dat vaccineren helpt tegen besmettingen:

Ik, namelijk wel voor een groot deel. Niet alles want in 5 % van de gevaccineerden werkt het minder of niet. Dat is dus bij alle vaccinaties zo.
Stel er liggen 1400 mensen in het ziekenhuis. 700 wel en 700 niet gevaccineerd.
Even de getallen erbij
11 miljoen en 700 maakt 1 op de 15.715
1.8 miljoen en 700 maakt 1 op de 2571
Het maakt me geen ruk uit tot welke groep je hoort of wil horen maar sluit je ogen niet voor iets wat zo overduidelijk is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:00

Electra63 schreef:
Elisa2 schreef:

Maar wat als je kanker krijgt of een hersenbloeding?
Laat jij je dan ook niet behandelen door een reguliere arts?

Mensen, lezen is ook een kunst...

Ik schrijf dat je kritisch moet zijn zelf, beide kanten op.
Zowel bij reguliere artsen als alternatieve behandelingen, bij medicatie..overal bij. Daarom is het belangrijk om je zelf te verdiepen, dus lees alle artikelen..beide kanten op. Niet alleen waarvan jij denkt dat de waarheid is.

Een knipoog betekent een grapje, omdat de zin zo overduidelijk voor het doel gelegd wordt.

Ik roep al pagina"s lang dingen over medicatie en bijwerkingen die genegeerd worden maar als ik een keer positief ben over medicatie dan maken jullie het weer negatief en heeft paracetamol ineens bijwerkingen die levensgevaarlijk zijn en wat iedereen dan ineens wel leest. Echt het is gewoon verbazingwekkend hoe het gaat hier soms.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:13

Elisa2 schreef:
Daarom is het belangrijk om je zelf te verdiepen, dus lees alle artikelen..beide kanten op. Niet alleen waarvan jij denkt dat de waarheid is.

Deed iedereen dat maar. Maar de 'in mijn lijf geen naald' brigade leest juist alleen maar wat zijn/haar straatje past (het is gif, de overheid liegt en bedriegt, etc).
En dan wordt de groep mensen die wetenschap gewoon op waarde kunnen schatten afgeschildert als: je leest beide kanten niet. Néé! Omdat die andere kant - na lezen ervan! - BS blijkt te zijn.