Elisa2 schreef:Over de medicatie, dat roep ik de hele tijd al in dit topic..maagzuurremmers -> maken de intrinsieke B12 factor in de maag kapot, zorgen voor meer schimmels in de darmen en zorgen voor vitaminen en mineralen tekorten, paracetamol -> slecht voor de lever, NSAID -> maken maag en darmslijmvlies kapot, anticonceptiepil -> kan de hormoonbalans verstoren, zorgen voor levertumoren, trombose en nog meer ellende. Het erge vind ik, dat je dit soort dingen eigenlijk zelden hoort van de artsen.
Oftewel blijf vooral je eigen hoofd gebruiken, lees je in aan beide kanten en maak een weloverwogen keuze wat voor jezelf goed voelt en (ver)oordeel anderen niet.
Het zal me echt allemaal een zorg zijn of mensen een medicijn willen gebruiken ja of de nee en de reden boeit me ook niet. Zolang het maar geen consequenties heeft voor de rest van de maatschappij.
Het vergelijk met rokers, obesitassers of wat ook, gaat zo mank, want daar tast je een ander niet mee aan.
En dat doe je met Covid wel en als mensen die niet vaccineren daarmee de zorg verstoppen, dan ben je een last voor een ander. Dat we met zijn allen nu weer aan de maatregelen moeten omdat de IC capaciteit anders niet genoeg is, dat wijt ik aan de mensen die niet vaccineren. Geen andere ziekte verstopt de IC namelijk.
Kan je om medische redenen niet vaccineren dan vind ik dat iets heel anders.