Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Echwel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:14

Je ziet het hier op bokt al
60+ vindt dat ze voorrang moeten hebben, 60- met risico vinden dat zij eerst moeten
Het is nog even dobbelen..
Hier thuis uit beide groepen 1
We zien het wel.wat er gaat gebeuren, volgens mij is het pas echt effectief als om je heen veel gevaccineerd zijn

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:20

Hier 60++ die dat NIET vindt. Ik wacht mijn beurt rustig af. En natuurlijk will ik graag geënt worden maar niet ten koste van iemand anders.
Wel wil ik mijn man zsm (77 jaar en zeer vitaal).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:24

Is ook het enige dat je kunt doen
Beiden geënt geeft pas volgens mij echt veiligheid dus je weet het nooit hoe de dobbelstenen op het moment vallen..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:08

Wij krijgen hier in België een persoonlijke uitnodiging als we aan de beurt zijn lees ik.
Dat is geen slecht systeem om ' voorkruipers ' geen kans te geven :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:20

Magrathea schreef:
Ja ik hoorde dat veel onderzoek nu ook maar beperkt kan doorgaan omdat alles naar de testlabs moet

Edit: je hoeft toch niet 15 minuten in de spreekkamer te zitten? Ga maar gewoon een boekje lezen in de wachtkamer :))

Maar daar mogen er ook geen 50 zitten. Daar zit 'm de beperking.

Ik vraag me af of ik straks ook 15min bij de kwetsbare patiënten die niet naar de praktijk kunnen komen in huis moet blijven zitten..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:31

Pandora2 schreef:
Wij krijgen hier in België een persoonlijke uitnodiging als we aan de beurt zijn lees ik.
Dat is geen slecht systeem om ' voorkruipers ' geen kans te geven :D

Ja tot het weer loopt op z'n belgisch :')

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:35

Schaarste verdelen.... super lastig hè?

Zie genoeg 60+ die nog vitaal zijn met weinig verplichtingen en zich nog aardig thuis redden.

Zelf werk ik in de zorg. Zou toch ook graag zien dat de sterke werkende schouders die een belangrijke pijler in de maatschappij vormen ook zsm beschermd worden zodat ze een pijler kunnen blijven.

Gelukkig sta ik niet in de schoenen van “hoofd-vaccinaties-verdelen”. Het lijkt me haast ondoenlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:40

Denk dat veel 60+ nog gewoon werken enz....
Dus miss hadden ze beter 70+ kunnen doen
En voor mij mag de prik ook naar jongeren met echt risico hartproblemen en K daar doe ik gerust een stapje voor terug

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:03

Echwel schreef:
Je ziet het hier op bokt al
60+ vindt dat ze voorrang moeten hebben, 60- met risico vinden dat zij eerst moeten
Het is nog even dobbelen..
Hier thuis uit beide groepen 1
We zien het wel.wat er gaat gebeuren, volgens mij is het pas echt effectief als om je heen veel gevaccineerd zijn

Mocht dat oa nav mijn berichten zijn; ik vind idd dat 60- uit de risicogroep voorrang moet krijgen. Ik val daar echter zelf niet onder. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:32

Citaat:
Zie genoeg 60+ die nog vitaal zijn met weinig verplichtingen en zich nog aardig thuis redden.

_O- Deze vind ik erg grappig.

Heel veel 60++ zijn erg vitaal, werken nog bv, en er draaien hele organisaties op want ze hebben vaak management functions.
De met vervroegd pensioeners zoals ik, wandelen of fietsen veel, of een andere sport, of draaien B&B, vakantiehuis en zijn lichamelijk gezond en mentaal erg sterk. Ze lopen wel al meer risico met covid, vandaar dat ze eerder geënt wordenAl's de 40 of 50 ++. Later Al's de 70, 80++..
Er zijn ongezonde 60++ maar het meerendeel is gezond en dat is normaal.

Als je 70 of 80++ invult in jouw post dan is het iets bijzonders dat die mensen nog zo vitaal zijn. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:37

Volgens mij is het zo dat er relatief veel (voorheen gezonde) mensen tussen de 40 en 60 ernstige klachten/ziekenhuis opname hebben door corona.
Dat zijn meestal werkenden en vaak met een gezin met nog thuiswonende kinderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:41

Nikass schreef:
Volgens mij is het zo dat er relatief veel (voorheen gezonde) mensen tussen de 40 en 60 ernstige klachten/ziekenhuis opname hebben door corona.
Dat zijn meestal werkenden en vaak met een gezin met nog thuiswonende kinderen.

Klopt , grootste groep die in bepaalde provincies besmet werd is de groep 40 tot 60 jarigen, vooral door visites . Maar die verspreiden het wel weer op hun werk en bij ouders in verzorgingshuizen. Je zou denken dat deze groep verstandiger was.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:48

Oh dat zou je wel denken hè :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:58

Ik begreep nu dat medewerkers uit de gehandicaptenzorg ingeënt gaan worden met het vaccin van astrazeneca. Ik denk even kijken op de site coronavaccintatie.nl maar omdat het vaccin nog niet is goedgekeurd kan ik er geen info over vinden. Werkt het via hetzelfde principe als het Pfizer vaccin?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:12

SusanH schreef:
Ik begreep nu dat medewerkers uit de gehandicaptenzorg ingeënt gaan worden met het vaccin van astrazeneca. Ik denk even kijken op de site coronavaccintatie.nl maar omdat het vaccin nog niet is goedgekeurd kan ik er geen info over vinden. Werkt het via hetzelfde principe als het Pfizer vaccin?

nee, AZ is met een ander principe. Ik deelde pas dit filmpje:
https://www.nu.nl/285367/video/hoe-het- ... redirect=1

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:15

secricible schreef:
SusanH schreef:

nee, AZ is met een ander principe. Ik deelde pas dit filmpje:
https://www.nu.nl/285367/video/hoe-het- ... redirect=1

Dank je wel!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:26

Pfizer onderzoekt of hun vaccin ook op koelkasttemperatuur kan bewaard worden.
Zou een hoop kopzorgen schelen in die logistieke nachtmerrie :+
En dan zouden de HA het ook kunnen zetten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:01

Op zich is het toch een paar dagen houdbaar buiten de ultravriezer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:05

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:06

Ja, maar een paar dagen is heel erg beperkt voor zo'n kostbaar goedje en dan mag er onderweg ook helemaal niks mis gaan als die diepvriestemperaturen vereist blijven.
Als de koudeketen tijdens het transport ook maar even onderbroken wordt, ben je de klos :+

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:07

Wij hebben een kleine wooninstelling voor mensen met een lichamelijke en verstandelijke beperking waaronder een aantal met een erg zwakke gezondheid. Ik ( en aantal medewerkers) hebben de prik gister gehaald. Het liefste hadden we onze cliënten eerst want dan zijn we pas echt wat geruster maar dit helpt naar ons idee ook mee om ze te beschermen :).

Prik ging prima, even wat beurs kort erna maar na paardrijden was dat alweer weg :D. Nu dag erna voelt de prik plek wat aan alsof het blauw is maar verder voel ik me nog prima *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:55

MissJeanny schreef:
Wij hebben een kleine wooninstelling voor mensen met een lichamelijke en verstandelijke beperking waaronder een aantal met een erg zwakke gezondheid. Ik ( en aantal medewerkers) hebben de prik gister gehaald. Het liefste hadden we onze cliënten eerst want dan zijn we pas echt wat geruster maar dit helpt naar ons idee ook mee om ze te beschermen :).

Prik ging prima, even wat beurs kort erna maar na paardrijden was dat alweer weg :D. Nu dag erna voelt de prik plek wat aan alsof het blauw is maar verder voel ik me nog prima *\o/*

Gisteren was er een item op TV over de verstandelijk gehandicapte zorg en de urgentie van het vaccin daar. Mijn overleden zusje was ernstig verstandelijk gehandicapt en ik heb er met tranen in mijn ogen naar zitten kijken. Ik vind het zo terecht dat voor deze groep echt aandacht wordt gevraagd, want die mensen snappen er helemaal niets van, kunnen echt geen afstand houden, hebben vaak meerdere ziektes en zijn kwetsbaar. Dus ik hoop zo dat deze groep met personeel ook zsm is gevaccineerd. Zou een hoop ellende schelen want deze mensen opnemen in het ziekenhuis is ook niet altijd evident.

Fijn dat jouw inenting goed is gegaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:58

Dat hoop ik ook pien , net zoals de huisartsen , die hadden de prik al moeten hebben. Wanneer de eerstelijns zorg in elkaar klapt worden ziekenhuizen ook overspoelt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:00

Mee eens Bigone. Ik heb M. vriendin en familie al laten weten dat ik hoop dat zij ook zsm wordt ingeënt want zij ziet veel patiënten elke dag en niet bij iedereen is ze vooraf van top tot teen ingepakt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:04

Het verschil tussen de groep 60+ en 80+ is dat de eerste groep vooral de schaarse IC bedden bezetten. Bij 80 plus wordt er toch vaak ( door de patiënt zelf of de artsen) besloten om niet intensief te behandelen. Natuurlijk hoop ik dat mijn ouders ook gevaccineerd worden zodat ik weer veilig naar ze toe kan maar aan de andere kant hebben hun ook de keuze gemaakt niet op IC behandeld te worden en daar heb ik ook alle begrip voor.