Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Ja ik hoorde dat veel onderzoek nu ook maar beperkt kan doorgaan omdat alles naar de testlabs moet
Edit: je hoeft toch niet 15 minuten in de spreekkamer te zitten? Ga maar gewoon een boekje lezen in de wachtkamer
Echwel schreef:Je ziet het hier op bokt al
60+ vindt dat ze voorrang moeten hebben, 60- met risico vinden dat zij eerst moeten
Het is nog even dobbelen..
Hier thuis uit beide groepen 1
We zien het wel.wat er gaat gebeuren, volgens mij is het pas echt effectief als om je heen veel gevaccineerd zijn
Citaat:Zie genoeg 60+ die nog vitaal zijn met weinig verplichtingen en zich nog aardig thuis redden.
Nikass schreef:Volgens mij is het zo dat er relatief veel (voorheen gezonde) mensen tussen de 40 en 60 ernstige klachten/ziekenhuis opname hebben door corona.
Dat zijn meestal werkenden en vaak met een gezin met nog thuiswonende kinderen.
SusanH schreef:Ik begreep nu dat medewerkers uit de gehandicaptenzorg ingeënt gaan worden met het vaccin van astrazeneca. Ik denk even kijken op de site coronavaccintatie.nl maar omdat het vaccin nog niet is goedgekeurd kan ik er geen info over vinden. Werkt het via hetzelfde principe als het Pfizer vaccin?
secricible schreef:SusanH schreef:Ik begreep nu dat medewerkers uit de gehandicaptenzorg ingeënt gaan worden met het vaccin van astrazeneca. Ik denk even kijken op de site coronavaccintatie.nl maar omdat het vaccin nog niet is goedgekeurd kan ik er geen info over vinden. Werkt het via hetzelfde principe als het Pfizer vaccin?
nee, AZ is met een ander principe. Ik deelde pas dit filmpje:
https://www.nu.nl/285367/video/hoe-het- ... redirect=1
MissJeanny schreef:Wij hebben een kleine wooninstelling voor mensen met een lichamelijke en verstandelijke beperking waaronder een aantal met een erg zwakke gezondheid. Ik ( en aantal medewerkers) hebben de prik gister gehaald. Het liefste hadden we onze cliënten eerst want dan zijn we pas echt wat geruster maar dit helpt naar ons idee ook mee om ze te beschermen.
Prik ging prima, even wat beurs kort erna maar na paardrijden was dat alweer weg. Nu dag erna voelt de prik plek wat aan alsof het blauw is maar verder voel ik me nog prima