Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik vind het daarbij vooral lastig omdat ik ook weet hoeveel aandacht of begrip er normaal gesproken is voor psychische klachten (en dat is niet zo veel...)
En dan is het niet altijd duidelijk of dat oprechte betrokkenheid is met mensen die het moeilijk hebben, of dat het het gebruiken van psychische klachten is om een punt te maken tegen de coronaregels. Dat is vanaf internet natuurlijk ook niet altijd in te schatten, maar het voelt niet altijd alsof het echt gaat om de mensen met klachten zelf.
Memories schreef:Shadow0 schreef:Ik vind het daarbij vooral lastig omdat ik ook weet hoeveel aandacht of begrip er normaal gesproken is voor psychische klachten (en dat is niet zo veel...)
En dan is het niet altijd duidelijk of dat oprechte betrokkenheid is met mensen die het moeilijk hebben, of dat het het gebruiken van psychische klachten is om een punt te maken tegen de coronaregels. Dat is vanaf internet natuurlijk ook niet altijd in te schatten, maar het voelt niet altijd alsof het echt gaat om de mensen met klachten zelf.
Wat je daarbij voelt is niet relevant, zo lang je niet zeker weet of het om oprechte klachten gaat of niet kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en gewoon of begripvol reageren of helemaal niet.
Memories schreef:Wat je daarbij voelt is niet relevant, zo lang je niet zeker weet of het om oprechte klachten gaat of niet kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en gewoon of begripvol reageren of helemaal niet.
Shadow0 schreef:Memories schreef:Wat je daarbij voelt is niet relevant, zo lang je niet zeker weet of het om oprechte klachten gaat of niet kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en gewoon of begripvol reageren of helemaal niet.
Toch vind ik dat opmerkelijk: waarom vraag je begrip van mij voor anderen als je je reactie begint met 'wat je daarbij voelt is niet relevant'? Dat werkt denk ik niet helemaal zo, dat klinkt in elk geval niet erg wederkerig.
_Cathalijne schreef:Maar als studenten mogen we niet klagen. En als we klagen stellen we ons aan. we zijn fysiek gezond, en daar moeten we blij mee zijn. Dat er problemen op mentaal gebied zijn is jammer dan. En ik snap de opmerkingen, maar ergens doet het ook wel pijn hoor. Want genoeg studenten die inderdaad alle regels aan de laars lappen. Maar ook studenten die het echt pittig hebben onder de huidige omstandigheden, maar die daar niet voor uit "mogen" komen zonder als zeurend weg te worden gezet.
Memories schreef:@Shadow: lees het dan als: wat je daarbij voelt mag je zelf weten, intern beleven en wat mij betreft ook lekker om smullen aan de keukentafel met je partner of in je appgroepje met je vriendinnen oid.
Citaat:Als je niet begrijpt waarom bijv een reactie als ‘ik heb het gevoel dat je een beetje overdrijft want er gaat nog zoveel wel goed’
Citaat:Je kunt niet van gezonde mensen verwachten dat ze hun leven stop zetten, hun bedrijf failliet zien gaan en zichzelf opsluiten zónder te mopperen.
_Cathalijne schreef:Maar als studenten mogen we niet klagen. En als we klagen stellen we ons aan. we zijn fysiek gezond, en daar moeten we blij mee zijn. Dat er problemen op mentaal gebied zijn is jammer dan. En ik snap de opmerkingen, maar ergens doet het ook wel pijn hoor. Want genoeg studenten die inderdaad alle regels aan de laars lappen. Maar ook studenten die het echt pittig hebben onder de huidige omstandigheden, maar die daar niet voor uit "mogen" komen zonder als zeurend weg te worden gezet.
Popstra schreef:In Italie is met oud en nieuw een avondklok.
Goed plan, geen gezeik want iedereen moet binnen blijven!
Kon het hier maar eens zo duidelijk zijn.
mvdende schreef:Daarnaast zorg je er alleen maar voor, dat mensen dan vlak vóór de avondklok al naar vrienden/ familie gaan, en daar blijven overnachten.
Mijn ouders komen iig naar mij toe. Avondklok of niet.
Popstra schreef:In Italie is met oud en nieuw een avondklok.
Goed plan, geen gezeik want iedereen moet binnen blijven!
Kon het hier maar eens zo duidelijk zijn.
tienus63 schreef:Voor wie wil zien hoe het op een cohortafdeling geregeld is, filmpje uit isala Zwolle
https://fb.watch/2a07bnY6cx/