Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 17:41

@kwal, dit ziet er echt heel pijnlijk uit.. grr huisartsen %)
Het ziet er in mijn ogen uit als uit de hand gelopen zwemmerseczeem/schimmel, weet niet of je een tube miconazol zalf toevallig heb liggen? Als de zalf die je heb gekregen het erger maakt of niet beter misschien een klein stukje proberen met miconazol zalf proberen? Lijkt mij echt vreselijk zo aan je handen :(

Kwal
Berichten: 4447
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:48

Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties!

Het gaat nu iets beter, ik smeer sinds dinsdagavond Fucidine (antibioticazalf) en cetomacrogol.

Ik betwijfel of het beter gaat door deze zalven. Ikzelf blijf namelijk bij een herpes infectie (valt gordelroos ook onder, is ook een herpesvariant) en dit stopt uiteindelijk vanzelf. De blaren drogen nu goed in, alleen vervellen dus het voelt alsof ik van alle rode plekken de bovenste huidlaag mis (au)


Afbeelding
Afbeelding

Buiten pijnlijk vind ik het gewoon heel erg lelijk… Ik werk in de zorg (stomaverpleegkundige), werk natuurlijk veel met handschoenen maar zodra die uit gaan zie ik de cliënten kijken… Het staat heel vies. Met alleen eczeem vond ik het nog wel te doen maar deze gekkigheid er bij..

Vrijdag dus eindelijk een fysieke afspraak bij de huisarts (de rest is via mail en foto gegaan), ik ben bang dat het nu te laat is voor een wondkweek, ik had graag geweten wat er op m’n handen woekerde en wat ik eventueel kan doen om het te voorkomen, want dit is echt verschrikkelijk. M’n linkerhand had geen eczeem maar zitten nu zo’n 5 blaasjes op, ik blijf er bij dat het herpes is en dat is natuurlijk zo besmettelijk als de pest dus die blaasjes dek ik zo veel mogelijk af om te voorkomen dat het vocht uit de blaasjes zich verspreid.

Ben als de dood dat m’n kinderen (3 jaar) het krijgen. De oudste heeft wat krabplekjes in z’n gezicht (ruzie met de jongste) maar ik durf hem daar echt niet met m’n blote hand aan te raken, stel dat hij dit in z’n gezicht krijgt :oo

juval

Berichten: 13439
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:56

wat vervelend dat het zo lang duurt voor je bij de huisarts terecht kan. Zeker in jouw werk is het toch belangrijk om te weten wat er aan de hand is in verband met besmettingsgevaar etc. sterkte!

haffiefreak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:42

Kwal schreef:
Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties!

Het gaat nu iets beter, ik smeer sinds dinsdagavond Fucidine (antibioticazalf) en cetomacrogol.

Ik betwijfel of het beter gaat door deze zalven. Ikzelf blijf namelijk bij een herpes infectie (valt gordelroos ook onder, is ook een herpesvariant) en dit stopt uiteindelijk vanzelf. De blaren drogen nu goed in, alleen vervellen dus het voelt alsof ik van alle rode plekken de bovenste huidlaag mis (au)


[ [url=m/gFHo4O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S6T4o3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Buiten pijnlijk vind ik het gewoon heel erg lelijk… Ik werk in de zorg (stomaverpleegkundige), werk natuurlijk veel met handschoenen maar zodra die uit gaan zie ik de cliënten kijken… Het staat heel vies. Met alleen eczeem vond ik het nog wel te doen maar deze gekkigheid er bij..

Vrijdag dus eindelijk een fysieke afspraak bij de huisarts (de rest is via mail en foto gegaan), ik ben bang dat het nu te laat is voor een wondkweek, ik had graag geweten wat er op m’n handen woekerde en wat ik eventueel kan doen om het te voorkomen, want dit is echt verschrikkelijk. M’n linkerhand had geen eczeem maar zitten nu zo’n 5 blaasjes op, ik blijf er bij dat het herpes is en dat is natuurlijk zo besmettelijk als de pest dus die blaasjes dek ik zo veel mogelijk af om te voorkomen dat het vocht uit de blaasjes zich verspreid.

Ben als de dood dat m’n kinderen (3 jaar) het krijgen. De oudste heeft wat krabplekjes in z’n gezicht (ruzie met de jongste) maar ik durf hem daar echt niet met m’n blote hand aan te raken, stel dat hij dit in z’n gezicht krijgt :oo


Ik weet niet of je mijn foto's hier kunt opzoeken, maar dan kun je deze misschien vergelijken met die van mij.
Anders wil ik ze je ook wel per pb sturen

Kwal
Berichten: 4447
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:49

haffiefreak schreef:
Kwal schreef:
Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties!

Het gaat nu iets beter, ik smeer sinds dinsdagavond Fucidine (antibioticazalf) en cetomacrogol.

Ik betwijfel of het beter gaat door deze zalven. Ikzelf blijf namelijk bij een herpes infectie (valt gordelroos ook onder, is ook een herpesvariant) en dit stopt uiteindelijk vanzelf. De blaren drogen nu goed in, alleen vervellen dus het voelt alsof ik van alle rode plekken de bovenste huidlaag mis (au)


[ [url=m/gFHo4O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S6T4o3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Buiten pijnlijk vind ik het gewoon heel erg lelijk… Ik werk in de zorg (stomaverpleegkundige), werk natuurlijk veel met handschoenen maar zodra die uit gaan zie ik de cliënten kijken… Het staat heel vies. Met alleen eczeem vond ik het nog wel te doen maar deze gekkigheid er bij..

Vrijdag dus eindelijk een fysieke afspraak bij de huisarts (de rest is via mail en foto gegaan), ik ben bang dat het nu te laat is voor een wondkweek, ik had graag geweten wat er op m’n handen woekerde en wat ik eventueel kan doen om het te voorkomen, want dit is echt verschrikkelijk. M’n linkerhand had geen eczeem maar zitten nu zo’n 5 blaasjes op, ik blijf er bij dat het herpes is en dat is natuurlijk zo besmettelijk als de pest dus die blaasjes dek ik zo veel mogelijk af om te voorkomen dat het vocht uit de blaasjes zich verspreid.

Ben als de dood dat m’n kinderen (3 jaar) het krijgen. De oudste heeft wat krabplekjes in z’n gezicht (ruzie met de jongste) maar ik durf hem daar echt niet met m’n blote hand aan te raken, stel dat hij dit in z’n gezicht krijgt :oo


Ik weet niet of je mijn foto's hier kunt opzoeken, maar dan kun je deze misschien vergelijken met die van mij.
Anders wil ik ze je ook wel per pb sturen


Ik heb ze gevonden! Het eczeem waar het mee gestart is zijn kleinere blaasjes, echt hooguit 1-2 mm groot. De omvang van de plekken breidt wel uit, bij deze ‘aanval’ waren mijn blaren groter.

De vervelling door de Triamcinolon herken ik wel!

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:58

De steel van mestvork was gebroken. Dus ik dacht laat ik nieuwe steel kopen en even handvat en vork overzetten. Ik had mes mee omdat je steel iets taps toelopend moet maken om het passend te maken. Zat stiekem met spijker vast dat handvat. Dus ik dacht ik wip die even eruit met achterkant van mes. Dus je raadt het al... Ik schoot uit en raakte het vingertopje van mijn pink. Gelukkig deden een paar steri-strips en paar pleisters erover wonderen om het bloeden te stoppen. Meteen weer een paar ster-strips besteld. Heb ze ook niet voor niets thuis en op stal liggen.

Gelukkig een superscherp en schoon mes dus voelde er eigenlijk niets van, maar ben blij dat ik mijn vingertopje heb geraakt en geen pezen oid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102581
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:11

Ik zie geen foto Richard. :+

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:15

Bellatrix schreef:
Ik zie geen foto Richard. :+


Hahaha. Ik had geen foto's gemaakt dat het bloed er nog zo uit liep. := Was te druk bezig met wond dicht drukken en geen hand vrij om foto's te maken. Was op zoek naar een stalgenootje om te helpen verbinden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102581
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:30

Dat is nou es jammer. :D

Kwal
Berichten: 4447
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:14

Even een update van m’n hand: ik heb antibiotica gekregen van de huisarts vorige week. Toen knapte het op.

Dinsdag kon ik bij de dermatoloog terecht, inmiddels was m’n hand weer heel maar heb foto’s van m’n kinderen laten zien (helaas heeft de oudste het toch in een schaafwond op z’n buik gekregen) en die zei direct: krentenbaard.

Afbeelding

De jongens nu beide ook een AB kuur en ik ook nog een week, anders kunnen we elkaar blijven besmetten namelijk.

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:06

Bellatrix schreef:
Dat is nou es jammer. :D


Speciaal voor jou. _O-

Dit was afgelopen woensdag dat ik het verband had verschoond en er nieuwe steri-strips op had geplakt voor ik er pleister over plakte.

Afbeelding

Zo ziet er er vandaag uit.

Afbeelding

Netjes weer een steri-strip over en pleister er over heen.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102581
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:07

Wat lief dat je aan mij denkt. :D
En ziet er interessant uit, nog leuker met bloed maar vooruit, ik doe het hier wel mee. :))

Bagheera_206

Berichten: 25932
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:05

Bellatrix schreef:
Wat lief dat je aan mij denkt. :D
En ziet er interessant uit, nog leuker met bloed maar vooruit, ik doe het hier wel mee. :))



_O-

Niet alleen een los flapje, maar ben met punt van mes goed naar binnen gegaan. :=

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:02

Net gebeurd en op spoed reeds ontsmet:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


En 1 dag later tijdens verbandwissel:


Afbeelding


Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102581
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:22

Hoe is het gebeurd? En precies daar waar je je vinger buigt...is het daarom niet gehecht ?

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:26

Discussie tussen 2 artsen en 3 verplegers over wel of niet hechten maar de arts die verantwoordelijk was voor het hechten, wou niet hechten omdat het een hondenbeet betreft...

Mijn vingertop kwam knel te zitten tussen de kiezen van mijn Rottweiler terwijl hij net toehapte op een kluif...

Net doordat het precies in die plooi was en zo wijd openstond, wou die ene dokter en die 3 verplegers net wel hechten ondanks hondenbeet maar de verantwoordelijke dokter voor het hechten dus niet omwille van hondenbeet...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102581
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:27

Aha oké. Heb je een tetanus injectie gehad?

Doet bewegen pijn?

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:29

Bewegen is onmogelijk en mag ik ook niet tot het enigszins weer dichtgegroeid is.

De avond en nacht nadat het net gebeurd was, was vingertop volledig gevoelloos, kon zelfs niet voelen als er een naald in geprikt werd... Dat begint langzaamaan terug te komen, het gevoel in de vingertop.

Tetanus injectie gehad in 2019 dus die was nog voldoende werkzaam

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102581
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:31

Heb je er een spalkje omheen dan? Want met alleen een verbandje ga je hem toch automatisch buigen?

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:34

Ik kan hem momenteel niet buigen dus neen, automatisch buigen is nog even uitgesloten. De beweging zelf lukt niet...

Heb inderdaad een spalk meegekregen maar dat neemt zoveel plek in, dat ik dat maar laat... Vinger is nu al lomp genoeg en zit voortdurend in de weg met dat dikke verband... Nog eens de spalk ook er rond en ik krijg helemaal niks meer gedaan

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102581
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:47

Duidelijk. Best onhandig dus.

Stippie

Berichten: 1367
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:48

Vallen foto's van een teennagel die er af gehaald wordt ook onder wat jullie interessant vinden? :P
Ik had voor mezelf een reportage gemaakt, maar verder niemand die ze wil zien geloof ik, de meeste mensen vinden het idee alleen al te luguber ofzo :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102581
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 00:00

Oja heerlijk!

Maar je mag ze in spoiler zetten desnoods.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 01:06

Die van jou is nog net wat erger, maar hij lijkt wel heel erg op mijn vinger twee jaar terug:
Afbeelding
Afbeelding

Na een week zag het er zo uit:

Afbeelding

Little_Gift
Berichten: 1822
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:40

Dag 3 na de verwonding...

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ynskek op 30-11-23 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in spoiler geplaatst