Toon je blauwe plek(ken) topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Toon je blauwe plek(ken) topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:46

Horeca vriezer (dus extra zwaar) ophalen en vinger tussen vriezer en aanhanger stoppen, slecht plan.

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:30

Auw, das een gemene plek!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:29

Op de foto niet zo goed te zien, maar RL is deze plek roder en paarser en wat blauw.
Dit is vandaag, dit is een behandelplek van de Fysio. Het voelt als gekneusd.
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:03

Ik zou toch vragen of de fysio iets zachter kan doen dan :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:05

Ik mag Dinsdag weer, en zal het hem vragen. Iedere beweging is gevoelig/pijnlijk.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:47

Afbeelding
Vingers worden mooi blauw ben benieuwd naar de rest vd hand :+ zal mooi kunstwerk zijn ……

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:31

Afbeelding
As we speak op huisartsenpost voor herbeoordeling want ik heb er zoveel last van.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 15:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Herbeoordeeld alles is zeer zwaar gekneusd. Ffff het doet zo zeer hele hand alle vingers duim en pols. Alles ingepakt met drukverband en rust houden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 16:24

Hoe is dat gebeurd?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 17:15

Aiaiai...

Als je toevallig Aloë Vera planten in huis hebt, ik heb hele goede ervaringen met pure gel uit de bladeren er op doen (als een soort kompres). Andere arm die minder erg leek is zwart geworden en de arm die veel meer geschaafd was en waar ik de aloë op gedaan had, is bijna niet blauw geworden.

Mijn vinger is een beetje een dikke bult geworden. Zal wel wat gaan ontsteken denk ik.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 17:42

Supervixen schreef:
Hoe is dat gebeurd?

Kwam defensie helikopter chinook over heel laag en waaide tak uit de boom en die ving ik god zij dank op met mijn hand als ik die op mijn hoofd had gehad……

Foto uit filmpje ik heb het dus op fim staan kwam ik achter…….
Afbeelding
Je ziet chinook boven de tak en aan de linkerkan gedeelte wat mij geraakt heeft.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:17

Jeetje wat heftig joh! Beterschap.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 21:52

sandorra schreef:
Supervixen schreef:
Hoe is dat gebeurd?

Kwam defensie helikopter chinook over heel laag en waaide tak uit de boom en die ving ik god zij dank op met mijn hand als ik die op mijn hoofd had gehad……

Foto uit filmpje ik heb het dus op fim staan kwam ik achter…….
[ Afbeelding ]
Je ziet chinook boven de tak en aan de linkerkan gedeelte wat mij geraakt heeft.

[ Afbeelding ]

Ik zou wel even een klacht/letselschade indienen bij Defensie... Zeker als je het op film hebt staan. Eventueel via een letselschade advocaat als je rechtsbijstand hebt en zo bijv niet of minder goed kunt werken.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 00:12

Ik zit in uitkering(bijstand]en werk momenteel niet. Ook geen sollicitatie plicht momenteel ivm gezondheidsredenen. Heb ook 0,0 verstand hoe dit aan te pakken. Weten jullie hoe zoiets gaat?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 06:53

Was je er toevallig of ben je er speciaal voor gaan kijken ?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:44

Mondy schreef:
Was je er toevallig of ben je er speciaal voor gaan kijken ?

Ik woon er vlakbij zag en hoorde ze vliegen het is openbaar militair oefenterrein genaamd: De haar in Assen. Het zit tegenover de TT baan in Assen. De plek waar het gebeurde is vrij toegankelijk en een vaak gebruikte fiets/wandelroute. Wij lopen daar overdag heel vaak om de honden uit te laten. Niks was afgezet met linten of waarschuwingen en we werden ook niet gewaarschuwd daar niet langs te gaan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:04

Als je echt schade hebt vergoeden ze het. Wel met schade expert die het ook bekijkt, het word niet zomaar overgemaakt.

Als je die tak op je hoofd had gehad was je echt niet blij geweest

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:13

Ik zou daar ook wel even werk van maken. Wat je kunt doen is advies inwinnen bij het juridisch loket. Zij weten wellicht hoe je dit moet aanpakken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:26

Pfoeh, dan heb je inderdaad 'geluk' gehad. Niet dat dit niet ontzettend zuur en rot en *voeg willekeurig vloekwoord toe* is, maar inderdaad. Als hij op je hoofd was gekomen...

Hopenlijk herstelt het zo snel mogelijk!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het kan nog blauwer :+ :( het doet zo gruwelijk veel pijn.
Ik krijg gewoon niet goed op foto hoe dik het is …. Alle vingers duim en vooral bovenzijde van mijn hand doen pijn bewegen stoten en of alleen al kleding over de vingers heen is zeer gevoelig. Geduld hebben…. maandag stond al afspraak voor handtherapie voor mijn rechterhandkunnen ze gelijk de linkerhand nu ook meenemen. Ik ven dus rechtshandig maar heb problemen met mijn rechterhand waardoor ik heel veel met links deed. Nu dus problemen aan beide handen en dat is zo ontzettend vervelend.
Laatst bijgewerkt door sandorra op 11-05-25 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:41

Ik heb 3 weken geleden door een vervelende actie met een koe een flinke klap tegen een muur gemaakt met mijn arm. Ik ben die ochtend ook op controle moeten gaan of ik mijn schouder/hand niet gebroken had. Gelukkig niet, alleen allemaal goed gekneusd.

Nu 3 weken later is het gelukkig een stuk beter, alleen mijn vingers zijn in de buiging nog wat gevoelig. Veel sterkte en hopelijk heb je gauw wat minder pijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:42

Christiene schreef:
Als je echt schade hebt vergoeden ze het. Wel met schade expert die het ook bekijkt, het word niet zomaar overgemaakt.

Als je die tak op je hoofd had gehad was je echt niet blij geweest

Maar er is niet echt financiële of materiële schade...

Er is een kwetsuur die met tijd zal moeten genezen maar die kost TS niks want ze zat al door medische redenen thuis met ziekte uitkering.
Had ze nu niet kunnen werken door specifiek dit voorval, zou dat misschien wel vergoed moeten worden maar dit is nu niet het geval.

Het kost haar ook niks aan Handtherapie want daar liep ze ook al.

Kledij is niet stuk dus kost ook geen geld om te vervangen.

Dus er is eigenlijk geen financiële schade om te vergoeden...

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:14

Zeker wel schade ik heb dokterskosten gemaakt medicatie kosten rontgenfoto’s en consulten in het ziekenhuis. Mocht er fysio en handtherapie nodig zijn voor goed herstel van mijn linkerhand komt dat er ook bij op. Alles gaat eerst van eigen risico af dus er zijn zeker kosten gemaakt. Ik heb geen ziekte uitkering waar haal je dat weg…..ik heb handtherapie voor mijn rechterhand….. voor totaal wat anders als links. Het is niet zo dat ineens links dan ook zomaar meegepakt kan worden…. Eerst afwachten hoe het gaat zijn nadat de zwelling is afgenomen en pijn minders is wat er nog verder mee moet gaan gebeuren.
Verder mag en kan ik nu niet autorijden dus moet ik zorgen dat ik op andere manier ergens kom. Dus er is zeker weten wel schade.

Kledij niet stuk is aanname staat nergens wat over gemeld.
Geen financiële schade dus wel jij betaald niks geen eigen risico…..etc……. Sorrie maar je trekt veel te voorbarige conclusies.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:54

Ik las de uitkering als ziekte uitkering. Doordat je schreef dat je niet werkte en direct erachteraan dan over geen sollicitatieplicht door medische problemen sprak.

Ik denk dat het sowieso een moeilijk verhaal wordt om iets te willen gaan verhalen op defensie.
Zij kunnen namelijk ook claimen dat iemand niet onder een boom moet gaan lopen als daar een Chinook boven hangt net zoals men niet naar het bos moet bij storm/onweer...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:00

Zo'n Chinook hangt daar niet te hangen. Die zijn bezig met oefening en er is geen tijdschema bekend gemaakt van waar ze zijn, tevens hebben ze geen adviezen gegeven over waar je je wel en niet zou mogen rondlopen. Zo'n ding komt onverwacht overvliegen. Je kunt moeilijk alle bomen vermijden gedurende 2 weken of hoe lang die oefening ook duurde, voor het geval dat...