Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tokedri schreef:Sheran schreef:Zei hij: 30% vals negatief of 30% van de negatieve testen klopt niet?
Hij zei dat als je negatief test dit voor 70% kan kloppen
Er is een kans van 30% dat je het toch hebt maar dat het niet aantoonbaar is in de keel en neus
C_estmoi schreef:Sheran schreef:Zei hij: 30% vals negatief of 30% van de negatieve testen klopt niet?
Hij zei dat als je negatief test dit voor 70% kan kloppen
Er is een kans van 30% dat je het toch hebt maar dat het niet aantoonbaar is in de keel en neus
magic_lover schreef:Dit is ook wel een interessant grafiekje...
[ [url=m/4pV2Ai.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgens deze grafiek is er dus vanaf week 23 (begin juni) geen of vrijwel geen covid meer vastgesteld in Nederland. In tegenstelling tot alle berichten in de media....tja wat is dan waar he.
Welliswaar is dit natuurlijk geen grafiek van alle afgenomen testen in Nederland.
Overigens gewoon van de rivm website, beetje verstopt, maar zal eens kijken of ik het linkje nog kan vinden.
Volgens deze grafiek is er dus vanaf week 23 (begin juni) geen of vrijwel geen covid meer vastgesteld in Nederland. In tegenstelling tot alle berichten in de media....tja wat is dan waar he.
Welliswaar is dit natuurlijk geen grafiek van alle afgenomen testen in Nederland.
Overigens gewoon van de rivm website, beetje verstopt, maar zal eens kijken of ik het linkje nog kan vinden.
Shadow0 schreef:(Ik denk eigenlijk dat de huisarts het verkeerd heeft uitgelegd en mogelijk zelf niet helemaal bewust zo weet. Ik heb al veel vaker dit soort uitspraken gehoord.)
Marie_Anne schreef:magic_lover schreef:Dit is ook wel een interessant grafiekje...
Die werd laatst ook al in het corona en vakantie topic geplaatst. Dit gaat over de peilstations waar een steekproef wordt gedaan en daar is dus in de 56 afgenomen monsters geen corona aangetroffen. Dit is geen staatje van heel Nederland.
Ik zou zeggen: geloof niet alles wat mensen je wijs proberen te maken, want dit grafiekje ben je niet zelf op de site van het RIVM tegen gekomen toen je daar wat aan het rondsurfen was, denk ik, maar dit wordt verspreid met als doel twijfel te zaaien over de pers, de overheid en het RIVM). Zoek in het vervolg zelf eerst even de bron op, hier de site van het RIVM, en lees dat goed door.
lenaa_tje schreef:Marie_Anne schreef:
Die werd laatst ook al in het corona en vakantie topic geplaatst. Dit gaat over de peilstations waar een steekproef wordt gedaan en daar is dus in de 56 afgenomen monsters geen corona aangetroffen. Dit is geen staatje van heel Nederland.
Ik zou zeggen: geloof niet alles wat mensen je wijs proberen te maken, want dit grafiekje ben je niet zelf op de site van het RIVM tegen gekomen toen je daar wat aan het rondsurfen was, denk ik, maar dit wordt verspreid met als doel twijfel te zaaien over de pers, de overheid en het RIVM). Zoek in het vervolg zelf eerst even de bron op, hier de site van het RIVM, en lees dat goed door.
Dat hoeft toch niet? Binnen 3 klikken had ik deze grafiek gevonden. Ook ik vind de rivm en zijn grafieken etc. Wel interessant.
Maar de volledige pagina lezen is dan wel handig...
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
magic_lover schreef:Bedankt voor alle meteen oordelende mensen, ik heb het verkeerde grafiekje geplaatst zie ik, ik bedoelde een andere namelijk.
Ik geloof zeker niet zomaar alles, en ook zeker niet wat de media of wie dan ook ons allemaal wijs probeert te maken. Integendeel.