Kwanyin schreef:Ik maak me meer zorgen om wat mensen uit paniek doen dan het virus zelf.
Tja, paniek kan al een ramp op zichzelf veroorzaken natuurlijk. Dat weegt bij mij ook mee met de overweging om van te voren al voldoende eten in huis te halen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Wel merkwaardig dat een arts mondkapjes overweegt terwijl het RIVM stellig beweert dat mondkapjes niet beschermen. Ik begin wel steeds meer aan het RIVM te twijfelen.
simongek schreef:Karl66 schreef:Nee, die mensen zijn niet bereid zich aan allerlei hier ter plekke extra bedachte regeltjes te houden. Wat dan wordt vertaald als geen rekening met anderen houden.
Ik zie niet wat er mis is met een beetje rekening houden met anderen.
En ook vind ik die uitspraken over oudere of zwakkere onbeschoft. Net of het leven van die mensen niet uitmaakt. Zolang jij maar lekker je leventje gewoon door kan leiden.
Citaat:De president van de regio Lombardije waar het virus uitbrak heeft gezegd dat ‘het niet veel meer is dan een normale griep'. ,,
germie schreef:https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/i ... ~a13bbb78/Citaat:De president van de regio Lombardije waar het virus uitbrak heeft gezegd dat ‘het niet veel meer is dan een normale griep'. ,,
germie schreef:Hieruit blijkt ook weer dat mensen toch wel in paniek zijn. Je kunt iemand niet de schuld geven als die ergens was zonder dat hij of zij wist dat ie ziek zou worden:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8235143 ... e-carnaval
Whale schreef:Als Duitsland het goed doet zullen ze wel voor manieren zorgen dat men aan eten kan komen. Lijkt me sterk dat ze mensen gaan laten verhongeren.
mvdende schreef:Whale schreef:Als Duitsland het goed doet zullen ze wel voor manieren zorgen dat men aan eten kan komen. Lijkt me sterk dat ze mensen gaan laten verhongeren.
Dat zullen ze niet laten gebeuren, maar beeld je eens in dat jij nu stel op sprong 2 weken in quarantaine zou moeten.
Heb je echt werkelijk niets in de agenda staan wat dan gecanceld moet worden?
In Nederland zal je je waarschijnlijk "ziek" melden, waardoor je gewoon je salaris uitbetaald krijgt die 2 weken. Maar ik weet niet hoe dat in Duitsland geregeld is. Daarnaast ZZP krijgen niet betaald als er niet gewerkt wordt. Is toch echt heel erg zuur dat ondanks dat je je werkelijk prima voelt, niet mag werken met de financiële gevolgen van dien...
En wat als je bijvoorbeeld volgende week op wintersport zou gaan? Dan mag je geluk hebben als de annuleringsverzekering het gaat dekken.
Ik snap héél goed dat er woede is.
Whale schreef:Andere mensen vast wel, maar ik heb de komende 2 weken niks in mn agenda staan nee![]()
Maar ik had het alleen over het voedsel, niet de rest.
mvdende schreef:Whale schreef:Andere mensen vast wel, maar ik heb de komende 2 weken niks in mn agenda staan nee![]()
Maar ik had het alleen over het voedsel, niet de rest.
En ook kwa voedsel is het tricky.
Er zullen meerdere mensen zijn die net als ik gewoon niets in huis hebben om een aantal fatsoenlijke maaltijden mee te maken. Dan kan er wel voedselhulp komen, maar wanneer komt die? Vast niet binnen één middag.
En nog maar niet te spreken over mensen met één of andere voedselallergie.....
Joman schreef:mvdende schreef:
Dat zullen ze niet laten gebeuren, maar beeld je eens in dat jij nu stel op sprong 2 weken in quarantaine zou moeten.
Heb je echt werkelijk niets in de agenda staan wat dan gecanceld moet worden?
In Nederland zal je je waarschijnlijk "ziek" melden, waardoor je gewoon je salaris uitbetaald krijgt die 2 weken. Maar ik weet niet hoe dat in Duitsland geregeld is. Daarnaast ZZP krijgen niet betaald als er niet gewerkt wordt. Is toch echt heel erg zuur dat ondanks dat je je werkelijk prima voelt, niet mag werken met de financiële gevolgen van dien...
En wat als je bijvoorbeeld volgende week op wintersport zou gaan? Dan mag je geluk hebben als de annuleringsverzekering het gaat dekken.
Ik snap héél goed dat er woede is.
Hoewel ik de woede wel begrijp, zou het mij dus niet gaan om de zaken die jij hier opsomt.
Het lijkt me geen drama om zaken uit je agenda te schrappen en als ZZP'er loop je nu eenmaal een risico.
Ik zie in jouw berichten alleen maar financiële overwegingen terugkomen, en dat heb ik al eerder gezien. Is dat dan het enige dat telt?
Veulen84 schreef:Minister Bruins heeft gisteren gezegd dat hij quarantaine van gebieden niet uitsluit als het hier komt. Dus het is niet zo gek om wel ergens te bedenken wat je zou doen als het zou gebeuren. Want het is niet de vraag of het gebeurd, maar wanneer het gebeurd.