Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:48

Oke ik overweeg een emb bloedtest. Die neemt dat ook allemaal mee maar test ook op bv intoleranties ed.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:11

Hmm nee, ik doe nooit een bloedonderzoek als APK eigenlijk.

Squaten gaat gelukkig een stukje beter met lifters aan. :D Gisteren hebben we ook gedeadlift en dan doe ik ze wel uit. Mijn PR voor de deadlift is trouwens ietsje omhoog gegaan: mijn 1 RM is 97,5 kg inmiddels. :D We gaan in kleine stapjes vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:51

Terugkomende op het doen van een bloedtest...

Natuurlijk moet wat je test afhangen van waar je naar op zoek bent. Toevallig (niet echt, ik zocht het op omdat ik binnenkort weer moet gaan) kwam ik mijn overzicht van 2 jaar geleden tegen met welke waardes ik heb laten bekijken:

Afbeelding

Totale kosten van EUR 127 (wisselkoers 1:35 om aan te geven wat hoeveel kost) en dan was ik cholesterol vergeten en er komt nog een PSA-test bij (prostaatkanker). Daarnaast staat het laten maken van een echocardiogram ook nog in de planning (ivm "athlete's heart").

Ter indicatie nog het overzicht dat mijn coach gebruikt voor zichzelf:
Afbeelding
(plus dagelijks zelf monitoren van glucose, temperatuur en bloeddruk).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:29

Maar wat bedoel je met middelengebruik? gebruik je testosteron of hoe zie ik dat? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:56

De bloedtest die ik doe is een normaal jaarlijks onderzoek, maar in geval van middelengebruik (zoals testosteron) komt er een reeks van tests bij met bijbehorende korte intervallen (elke 12 weken indien er geen negatieve bijeffecten zijn ipv jaarlijks) plus dagelijks monitoren van bijvoorbeeld bloeddruk wat redelijk onnodig is voor de gemiddelde persoon die nooit problemen met zijn bloeddruk heeft gehad.

Mijn punt is vooral dat er niet zoiets is als "een bloedtest", maar dat het een reeks van waardes is die je wilt laten testen voor jouw specifieke situatie (afhankelijk van geslacht, leeftijd, middelengebruik, gezondsheidsklachten, medische geschiedenis van je familie, etc).

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:01

Nou uitslag echo's... beide kanten slijmbeurs ontsteking. Huisarts wil nog niet inspuiten ivm mijn gesteldheid dus moet vrijdag in radboud overleggen hoe en wat. Fysio raadt aan nog meer stabilisatie oefeningen te doen, gewricht is heel hypermobiele maar doordat door sporten de spieren sterker zijn geworden weinig kans op luxaties.
Twijfel alleen vandaag en morgen te gaan sporten, ben iets of wat snotterig en wil geen risico lopen dat de afspraak vrijdag niet doorgaat na bijna 5 maanden wachten...
Misschien maar wat oefeningen thuis doen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:06

Balen zeg.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:07

Ja echt klote...
Heb nu diclofenac om te overbruggen maar reageer ik niet altijd goed op

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:08

Ik heb vandaag m'n DL PR verbeterd weer naar 95kg.
Maar helaas was m'n form niet goed en had ook meteen last van m'n rug daarna. En ik heb echt nog nooit!! last van m'n rug gehad van Doen. Dus wel balen.
Zie idd in het filmpje dat m'n onderrug echt teveel opbolt.
Was "gelukkig" laatste week dus als ie weer in het schema zit weer lekker op m'n vorm letten.

https://youtu.be/15QgWbxlko4

Ook nog 52,5kg Bench. Zou met een pauze moeten zijn. Maar ach. HahA.

https://youtu.be/-HIkLQAcdx0

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:42

Hoe doen jullie het nu met corona? Sportschool of thuis? Hier is de sportschool open, maar ik twijfel toch.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:45

Ik ga gewoon naar de sportschool zolang ik zelf fit ben. Deze week ook vier keer geweest. Is geen grote sportschool qua aantallen leden en ze zijn (altijd al) goed voorzien met papieren doekjes en schoonmaakspray. Dus ik maak apparaten en gewichten even schoon nadat ik gebruikt heb, andere sporters doen dit ook netjes. En was keer vaker m’n handen tussendoor tijdens sporten.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:28

Ik heb sowieso rustig moeten doen met die slijmbeurzen, was bang doordat de pijnstillers best werken nu ik te ver zou gaan
Heb van de week cardio gedaan in de sportschool, en een keer stabilisatie en een keer buik thuis
Nu heb ik het sinds gisteren helaas benauwd dus uit voorzorg blijf ik thuis

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:31

Ik ben net gewoon geweest. Het was echt bizar druk voor een zaterdag én corona, voelde een beetje als doomsday prep gainz haha. Best lekkere training gehad, door werk (het is écht chaos) helaas maar twee keer kunnen trainen deze week. Veel focus gehad op LB gehad de laatste weken, merk wel dat ik op UB nog echt achter loop qua strength maar er komt wel steeds meer definitie in :) Zal even kijken of ik een 'okay' shape update heb.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:48

Ben gewoon geweest. Maar bij ons is het kleinschalig. Vandaag waren er denk ik 15 man totaal in het pand toen ik kwam.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:09

Needje schreef:
Ben gewoon geweest. Maar bij ons is het kleinschalig. Vandaag waren er denk ik 15 man totaal in het pand toen ik kwam.

Bij ons net zo, inclusief trainer en groepsles. Niet dat het normaal veel drukker is trouwens :') zie gewoon zo goed als alle bekende gezichten al hele week.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:29

Hier is de sportschool gesloten, is namelijk een sportschool op de universiteit.

Ik doe nu thuis oefeningen, maar tis natuurlijk niet het zelfde. Baal wel echt flink, zat in week 4 van mijn schema

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:51

Mijn coach maakt een thuisprogramma voor komende maand erbij. Zodat de mensen die niet naar sportschool kunnen wel kunnen trainen thuis. Wel nice.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:16

Ik denk dat het er bij ons incl. trainer(s) iets van 8 zijn (en soms 4) dus ik ga denk ik ook maar gewoon. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:24

Needje schreef:
Mijn coach maakt een thuisprogramma voor komende maand erbij. Zodat de mensen die niet naar sportschool kunnen wel kunnen trainen thuis. Wel nice.

Die waren bij ons ook al beschikbaar in de app. Mooi alternatief. Zie het trouwens al veel meer voorbij komen ook op insta.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:59

Ben benieuwd hoe het komende week gaat qua sportscholen die wel/niet open blijven. Vooralsnog geen rood licht hier, maar het kan natuurlijk relatief snel gaan (kijk naar Italië :) ) Opzich wel happy met m'n shape op het moment, kracht gaat netjes (langzaam maar gestaag) omhoog en ik probeer lower body met upper body wat meer uit te balanceren :) Ik zat op het 5x5 programma, maar begin steeds meer m'n schema weer wat meer aan te passen naar hoe ik zelf het idee heb wat het beste werkt voor mij. Squatten is nog steeds niet m'n favoriete exercise, maar met 'laag' gewicht en een goede vorm kom ik een heel eind.

Ik heb ook recent wat bij The Leann besteld, o.a de Lenny's & Larry's protein cookies waar ik al een heeeele tijd naar op zoek was. Ben erg benieuwd hoe die zijn! Fijne website, leuke alternatieven voor de wat slechtere snacks die we doorgaans toch in de supermarkt vinden. Ook ben ik erachter gekomen dat er een M&M Peanutbutter is, die is ook mee gegaan in de winkelwagen :+

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:56

Definitief dus sluiting van sportscholen. Terecht ook trouwens, maar wel erg jammer. Gelijk maar snel een paar resistance bands en yogamatje besteld die morgen worden bezorgd (komende weken thuis werken, dat scheelt dan weer met bezorgen). Dan thuis maar wat aan de slag.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:54

Ja ga ik ook doen, haal daar alleen niet zoveel voldoening uit en ben wel bang dat ik progressie kwijt ga raken

Maar ik vind het een hele logische beslissing!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:56

Joanne, nee vind het ook niks. Maar het is of dit of niets doen. Dus dan toch maar dit.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:08

Ja super jammer maar wel begrijpelijk.
Gelukkig net een maand home schema gekregen van coach. Gaan we daar maar mee aan de slag.
Al ben ik niet zo goed met thuis sporten. :o
En anders maar ff niet hoor. Soms ook wel even lekker voor het lijf. Rust.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:32

Mwah, baal toch wel want de trainingen gingen net lekker. Ben even aan het kijken of er een goede alternatieve optie is. Niet trainen voor 3 weken is wel heel erg ingrijpend :+