En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:29

Quera, ik weet dat het niet is wat je wilt horen, maar wellicht kun je 1 fles met kv geven, zodat je in elk geval aan je rust toekomt? Mijn zoontje krijgt ook bv, maar sinds een 2 maanden krijgt hij snachts 1 fles kv zodat ik ook een beetje ontlast wordt. Het is heel wat, maar misschien wel een oplossing voor nu?

Of een systeem bedenken dat het flesje altijd klaar is rond de tijd dat je dochter voor het eerst komt? Het zal voor je dochter ook wat tijd nodig hebben om zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 20:32

gekoppaard schreef:
Quera, ik weet dat het niet is wat je wilt horen, maar wellicht kun je 1 fles met kv geven, zodat je in elk geval aan je rust toekomt? Mijn zoontje krijgt ook bv, maar sinds een 2 maanden krijgt hij snachts 1 fles kv zodat ik ook een beetje ontlast wordt. Het is heel wat, maar misschien wel een oplossing voor nu?

Of een systeem bedenken dat het flesje altijd klaar is rond de tijd dat je dochter voor het eerst komt? Het zal voor je dochter ook wat tijd nodig hebben om zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden.

Wat heeft kv voor meerwaarde aan een gekolfd flesje melk?
Het moet allebei warm worden.
KV is misschien iets sneller omdat je warm en koud water hebt, maar verder zie ik geen voordelen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 20:36

Daarbij is het grootste ‘probleem’ dat ze op Mn arm wil slapen. En ik die houding niet vol houd. Dan moet ik dr overleggen naar de co sleeper. En dan is ze bijna direct wakker.
De nachtvoedingen maken me niet zo veel uit.

pien_2010

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:00

Kun je haar bij je in bed nemen of willen jullie dat niet? Dan hoeft ze niet op je arm maar ligt ze dicht bij je. Ik geloof dat daar systeempjes voor bestaan die geen risico geven voor de baby/ kleine kind.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:05

pien_2010 schreef:
Kun je haar bij je in bed nemen of willen jullie dat niet? Dan hoeft ze niet op je arm maar ligt ze dicht bij je. Ik geloof dat daar systeempjes voor bestaan die geen risico geven voor de baby/ kleine kind.

Klopt alleen t probleem is dat ze niet naast me wil liggen. Maar echt op me. We doen aan veilig samen slapen :j

Ik lig nu ook in die houding alleen i.p.v. dat zij onder mijn arm ligt ( dus op borsthoogte) wil ze op die arm liggen. Waardoor na verloop van tijd mijn arm/hand gaat tintelen door de verminderde bloedtoevoer :')

Mijn man is een woeler dus ze kan alleen aan mijn kant aan de buitenkant. Waar ook de co sleeper staat.

Ik heb nog 2 zakjes kv staan van disney( voor toen we gingen zwemmen zonder de kleinste) dus dat gaan we vannacht eens proberen. Of dat dan snel genoeg is.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:11

Valt ze 's avonds voor een nachtvoeding wel zelf in slaap? Of slaapt ze altijd op je?
Wel lastig nu, je wilt voor je meisje het beste maar hebt zelf ook je rust hard nodig. Zeker als er misschien (hopelijk niet!) een moment komt dat je je echt ziek voelt, dan is het misschien echt noodzakelijk om het anders op te lossen. Maar ja, hoe dan he?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:11

Kv is ook wat zwaarder dan bv dus heb je kans dat ze wat beter slaapt en minder snel komt. Dus wellicht iets om 23.00 uur Kv te geven?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:15

Laura82 schreef:
Valt ze 's avonds voor een nachtvoeding wel zelf in slaap? Of slaapt ze altijd op je?
Wel lastig nu, je wilt voor je meisje het beste maar hebt zelf ook je rust hard nodig. Zeker als er misschien (hopelijk niet!) een moment komt dat je je echt ziek voelt, dan is het misschien echt noodzakelijk om het anders op te lossen. Maar ja, hoe dan he?

Ze viel tot 2 weken geleden vaak wel zelf in slaap. Maar met 6-7 maanden begint natuurlijk ook wel weer een plak fase.
Ook overdag trouwens. Wil ze het liefst overal bij zitten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:57

Het is wel sneller om een flesje KV te maken. Ik zette een thermosfles heet water en een flesje koud water op mijn nachtkastje en had zo binnen een minuut een flesje klaar staan, bovendien hoefde ik mijn bed zo niet uit.
Overigens maakte het hier weinig uit qua voedingstijden, hij was er (helaas :') ) niet langer verzadigd door, maar een hoop mensen hebben dat geluk wel.

En herkenbare slaaphouding idd! Zo lag mijn zoontje ook het liefst. Ik draaide dan samen om naar de andere zij (rolde hem over me heen), zodat we omgedraaid lagen en mijn arm weer even kon bijkomen :7

Succes, hopelijk kun je een beetje redelijk slapen vannacht.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:01

Er zijn ook baby’s/kindjes die bv op kamertemperatuur drinken. Dat zou je nog kunnen proberen. Scheelt weer opwarmen.
Lief en onhandig is het als ze zo bovenop je willen liggen met slapen.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:02

quera schreef:
gekoppaard schreef:

KV is misschien iets sneller omdat je warm en koud water hebt, maar verder zie ik geen voordelen.

Inderdaad dat het sneller warm is. Ik begreep dat dat voornamelijk het probleem was dat het lang duurt de melk opgewarmt te krijgen. Hier pakt mijn man baby en verschoont hem en ik maar de fles. Ik ben sneller kklaar dan hem. Qua voeding zie ik verder geen voordeel.

Hier wordt op kv niet langer geslapen. Ook mijn baby wil weer bij mij inslapen. Dus dat herken ik wel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 22:05

Britt schreef:
Het is wel sneller om een flesje KV te maken. Ik zette een thermosfles heet water en een flesje koud water op mijn nachtkastje en had zo binnen een minuut een flesje klaar staan, bovendien hoefde ik mijn bed zo niet uit.
Overigens maakte het hier weinig uit qua voedingstijden, hij was er (helaas :') ) niet langer verzadigd door, maar een hoop mensen hebben dat geluk wel.

En herkenbare slaaphouding idd! Zo lag mijn zoontje ook het liefst. Ik draaide dan samen om naar de andere zij (rolde hem over me heen), zodat we omgedraaid lagen en mijn arm weer even kon bijkomen :7

Succes, hopelijk kun je een beetje redelijk slapen vannacht.

Dat omdraaien durf ik dus niet ivm dat de kleine dan tussen in ligt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 22:06

ard"]
quera schreef:
gekoppaard schreef:

Inderdaad dat het sneller warm is. Ik begreep dat dat voornamelijk het probleem was dat het lang duurt de melk opgewarmt te krijgen. Hier pakt mijn man baby en verschoont hem en ik maar de fles. Ik ben sneller kklaar dan hem. Qua voeding zie ik verder geen voordeel.

Hier wordt op kv niet langer geslapen. Ook mijn baby wil weer bij mij inslapen. Dus dat herken ik wel.[/quote]
Verschonen doen we al niet.

Vannacht de kv een poging geven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 22:07

Esplendido schreef:
Er zijn ook baby’s/kindjes die bv op kamertemperatuur drinken. Dat zou je nog kunnen proberen. Scheelt weer opwarmen.
Lief en onhandig is het als ze zo bovenop je willen liggen met slapen.

Klopt maar dat mag toch niet de hele nacht uit de koelkast := het staat nu in een koeltas met blokken er in.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:27

Ik heb geen idee hoeveel ze per keer drinkt en hoe snel het uberhaupt ontdooit, maar als je het voordat je naar bed gaat uit de vriezer haalt, zou t dan niet halverwege de nacht pas ergens ontdooit en dus nog koud genoeg zijn? Hersenspinsel hoor, ik heb er niet erg veel verstand van...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 22:29

Laura82 schreef:
Ik heb geen idee hoeveel ze per keer drinkt en hoe snel het uberhaupt ontdooit, maar als je het voordat je naar bed gaat uit de vriezer haalt, zou t dan niet halverwege de nacht pas ergens ontdooit en dus nog koud genoeg zijn? Hersenspinsel hoor, ik heb er niet erg veel verstand van...

Ze drinkt 80-100 cc per keer
En als ik het nu in de koelkast ontdooi dan is het bij lange na nog niet ontdooit morgenochtend. Op het aanrecht nog niet geprobeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:53

Wat ook goed helpt is thermos warm water mee en flesje er al even mee spoelen voor de melk erin gaat. Dan is het plastiek al warm. Scheelt hier ook altijd 2-3 graden als wij dat doen voor wij gaan opwarmen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:59

Verdorie, ik wilde dat ik tips had. Heb ik niet. :(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:19

Ik had een flessen warmhouder.Daar bleef de fles melk lang warm in.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 23-01-19 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:23

Kan je geen flessen warmer met timer erop aanzetten? Dat als je weet dat je kindje ong 3 uur wakker wordt dat ding 5 voor 3 aangaat of wordt het dan te warm? En is kindje daarin nog erg flexibel?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 06:51

Wat ik zou doen als jarenlange bv-mama:flesjes klaarzetten met voeding gewoon op kamertemperatuur, dan is de kou er goed af. Toen ik moest kolven, dronk mijn jongste dat goed en heb nooit een flesje opgewarmd. Als het echt te koud is, flesje in een mok met heet water zetten

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:24

Hoe is het gegaan quera?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 07:35

Ze heeft voor haar 7 maanden goed geslapen.
We lagen rond 22 en ze kwam 1.45 en 4.00 en nu net. En ze heeft onder mijn arm geslapen i.p.v. er op. *\o/*
Om 1.45 kV gegeven en om 4.00 wat nog over was. Nu net bv

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:11

Netjes hoor! Dan voel je je zelf vaaknook ineenkeer weer een stukje uitgeruster :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 08:13

Zeker! Alleen beetje jammer dat ik de hele nacht op de wc heb gezeten :') nu moet ik straks even het ziekenhuis daarvoor bellen. Ivm evt darmontsteking.

Maar ben een stuk uitgeruster dan gister.