Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wyb_ster

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:33

Heyhey! Sorry dat ik hier even binnen kom vallen. Ik heb van mezelf wel krullen, maar meestal kam ik ze eruit of heb ik ze niet op de momenten dat ik ze wil, of de ene helft is uitgezakte slag en de andere helft pijpenkrullen hahaha. Sinds een tijdje was ik mijn haar veel minder, nog wel met Elvive dus niet CG proof, maar ik wil nog even mijn voorraadje shampoo opmaken. Nu merk ik wel dat mijn haar soms heel droog is en dus wat pluist, dus ik wilde eigenlijk een fijn haarmasker/spray vinden op basis van kokos. Ik zag dat Andrelon een kokos masker heeft, maar ook haarcrème en verzorgende spray. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen de creme en de verzorgende spray is? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:39

fotolijstje schreef:
Mooie kleur in je haar Jorex!

Ik krijg maar geen krullen, of nou niet als ik op sta tenminste :')
Alleen als ik buiten ben geweest krult het op of als ik gedoucht heb.
Ik weet niet wat ik verkeerd doen |o

Ik ben net Shirley Temple als ik uit bed kom?
Ik vind het helemaal niets die krullen. Ik probeer het zo krulloos mogelijk te maken :')
Cg gebruik ik eigenlijk enkel om mijn haar gezonder te maken.
Krullenkapper wil ik graag eens bezoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:42

Wyb_ster schreef:
Heyhey! Sorry dat ik hier even binnen kom vallen. Ik heb van mezelf wel krullen, maar meestal kam ik ze eruit of heb ik ze niet op de momenten dat ik ze wil, of de ene helft is uitgezakte slag en de andere helft pijpenkrullen hahaha. Sinds een tijdje was ik mijn haar veel minder, nog wel met Elvive dus niet CG proof, maar ik wil nog even mijn voorraadje shampoo opmaken. Nu merk ik wel dat mijn haar soms heel droog is en dus wat pluist, dus ik wilde eigenlijk een fijn haarmasker/spray vinden op basis van kokos. Ik zag dat Andrelon een kokos masker heeft, maar ook haarcrème en verzorgende spray. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen de creme en de verzorgende spray is? :o

Andrelon is wat dat betreft rommel.
Ik gebruik Shea Moisture nu, coconut hibiscus, kan je gewoon bij de kruidvat halen, ook de conditioner en het masker.
Bij ons hebben ze een cg rek zelfs.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:35

Kinke schreef:
Wat voor producten gebruik je Tova?
Ik ben echt verbaasd. Ik had nog een testertje met Yari green curlactivator. Die vorige week maar eens gebruikt en m'n haar heeft nog nooit zo goed gezeten. Kon toeval zijn natuurlijk, dus nu inmiddels 3x getest.
Routine: wassen, Ecoslay Rice pudding leave-in, Yari green curlactivator, ff in een handdoek (maar 5 minuten ofzo) en dan een beetje Boucleme superhold styler (gel) en Moistful curls gel. Daarna föhnen. Normaal zat mijn haar alleen op wasdag leuk, nu blijven m'n waves gewoon 3 dagen goed zichtbaar :D
En ik had die Yari nog nooit gebruikt omdat ik toch veel berichten zag dat het voor waves niet heel goed werkt :D

Ik Gebruik Noughty 97% natural to the rescue shampoo
Granier loving blends milde haver crème spoeling
Kruidvat perfect curls haarmasker.

Ik was mijn haar 2 x per week en wissel de cremespoeling en Haarmasker af. Na het wassen doe ik olaplex nr6 in de puntjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:01

Tova schreef:
Kinke schreef:
Wat voor producten gebruik je Tova?
Ik ben echt verbaasd. Ik had nog een testertje met Yari green curlactivator. Die vorige week maar eens gebruikt en m'n haar heeft nog nooit zo goed gezeten. Kon toeval zijn natuurlijk, dus nu inmiddels 3x getest.
Routine: wassen, Ecoslay Rice pudding leave-in, Yari green curlactivator, ff in een handdoek (maar 5 minuten ofzo) en dan een beetje Boucleme superhold styler (gel) en Moistful curls gel. Daarna föhnen. Normaal zat mijn haar alleen op wasdag leuk, nu blijven m'n waves gewoon 3 dagen goed zichtbaar :D
En ik had die Yari nog nooit gebruikt omdat ik toch veel berichten zag dat het voor waves niet heel goed werkt :D

Ik Gebruik Noughty 97% natural to the rescue shampoo
Granier loving blends milde haver crème spoeling
Kruidvat perfect curls haarmasker.

Ik was mijn haar 2 x per week en wissel de cremespoeling en Haarmasker af. Na het wassen doe ik olaplex nr6 in de puntjes.

Olaplex nr 6 dat is nu de tweede keer dat ik dat hoor, werkt dat wat?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:15

Olaplex #6 zit vol met siliconen. Die is niet geschikt als je de CG methode wilt gebruiken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:58

Hoe vaak wassen jullie je haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:05

Katja schreef:
Olaplex #6 zit vol met siliconen. Die is niet geschikt als je de CG methode wilt gebruiken.

Dank!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:45

marleen_usar schreef:
Hoe vaak wassen jullie je haar?
Ligt een beetje aan mijn week. In principe red ik het een dag of zeven soms meer zonder wassen maar als ik ergens heen ga was ik het liever dan dat ik het alleen maar nat maak om te stylen. Dus soms twee keer in de week maar soms ook meer dan een week niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:45

Oke ja ik was het 1 keer per week.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:53

Ik was 2-3 keer per week. Zaterdag deep mask, maandag met water of niet en woensdag met conditioner.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:33

Ik mik nu op eens per 5 dagen. Ik loop drie keer per week hard (waarvan 2 keer meer dan 10-20km), en ik rij 2 keer paard. Zeker na die lange lopen is mijn haar vaak kletsnat. Wassen met water werkt hier compleet averechts, daar wordt het mega vet van. Ik kan het dan nog beter gewoon zo laten drogen.

Refreshed met natspuiten doe ik ook liever niet te veel omdat dat blijkbaar niet zo goed is? Maar werkt wel goed.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:32

Katja schreef:

Oh, dacht dat hij CG proef was. Dan stop ik er mee

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:29

Olaplex #3 is CG en misschien nog wel meer in de lijn maar #6 niet. Het derde ingrediënt is dimethicone wat een niet wateroplosbare silicone is.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:48

Sorry dat ik even kom inbreken, al lees ik al wel lang mee. Heeft iemand een adres voor mij voor een goeie krullenkapper in zuid Holland, omgeving Leiden? Graag via PB :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:28

Afbeelding Niet de beste foto maar dit is net na het droog föhnen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:31

poes schreef:
Refreshed met natspuiten doe ik ook liever niet te veel omdat dat blijkbaar niet zo goed is? Maar werkt wel goed.

Waarom is vaak refreshen niet goed?
Mijn kapper zei dat ik de refresh elke dag kon gebruiken .
Vind het ook goed werken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:40

Wat is de allerlichtste gel?

Mijn super dunne fragiele, lichte haar krult het beste wanneer ik het niet aanraak, op de kop uitspoel, even 1* de handdoek erom knijp en dan aan de lucht laat drogen dan heb ik krullen. Ik probeer in deze halfdroge krullen weleens wat gel (zonder proteïnen) te knijpen maar vaak is dat alsnog iets te zwaar. Ook wanneer ik zweet/buiten vochtig is dan krijg ik krullen. Die krullen die er spontaan inkomen zijn het mooiste eigenlijk.

Mijn haar is zo fragiel dat op een groepsfoto iedereen z'n haar gewoon is zoals het is en mijn haar overal heen danst alsof het windkracht 10 is :De

Ik kwam, ondanks mijn waarschuwing, met een vette kop van de krullenkapper.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:12

tylando schreef:
poes schreef:

Iets met hygral fatigue: dat de haar schubben maar een beperkt aantal keer kunnen openen en sluiten of zo?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:23

F_Orumster schreef:

Mijn super dunne fragiele, lichte haar krult het beste wanneer ik het niet aanraak, op de kop uitspoel, even 1* de handdoek erom knijp en dan aan de lucht laat drogen dan heb ik krullen. Ik probeer in deze halfdroge krullen weleens wat gel (zonder proteïnen) te knijpen maar vaak is dat alsnog iets te zwaar. Ook wanneer ik zweet/buiten vochtig is dan krijg ik krullen. Die krullen die er spontaan inkomen zijn het mooiste eigenlijk.

Mijn haar is zo fragiel dat op een groepsfoto iedereen z'n haar gewoon is zoals het is en mijn haar overal heen danst alsof het windkracht 10 is :De

Misschien mousse ipv gel? Ik heb dan wel dik zwaar haar, maar gel werkt in mijn haar ook echt niet. Met mousse blijft het echt goed zitten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:54

F_Orumster schreef:

Vanuit je omschrijving herken ik mijn eigen haar haha. Mijn haar is zo dun en breekbaar en ik heb ook nog eens weinig haar. Mijn haar kan de arganolie van metolijf.nl goed hebben. Mijn haar dep ik met een handdoek, eigenlijk zoals jij ook doet. Dan doe ik een pompje (ik heb kort haar) en dat knijp ik voorzichtig in m'n haar terwijl ik op z'n kop hang. Daarna doe ik er niks meer mee. Tot nu toe werkt dat aardig maar ik wil toch kijken of ik wat consequenter krullen kan krijgen dus ik heb m'n eerste CG bestelling gedaan.

Edit, deze dus https://www.metolijf.nl/arganolie-haars ... -macrovita

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:32

tylando schreef:
poes schreef:

Je haar vaak en lang nat maken beschadigd je haar net zo erg als met flinke hitte stylen. Daarom is het ook niet goed om haarmasker 's nachts in te doen of met zeiknat haar te gaan slapen. Zit een hele science achter.

Manes by Mell heeft hier een aantal filmpjes van die het beter uitleggen.

https://vm.tiktok.com/ZMLFqUBVF/

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:35

Ik doe een haarmasker in mijn haar en dan doe ik een plastic zak om mijn hoofd. Ik laat het een uur zitten, ik maak tussen de was beurten mijn haar nooit nat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:02

Afbeelding

Dag 2 ben hier wel blij mee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:12

Oh echt heel mooi, doe je tussen door ook nog wat er in?