Maar ik heb ook nieuws! Ik heb fantastisch nieuws. Vandaag is mijn kuiken gefileerd. Excuseer mijn beeldende taal maar wie mij al eerder gelezen heeft, snapt deze opmerking. Oooh wat hebben we er naar uit gekeken en wat hebben we weer veel vossen in de ren gehad (dat is geheimtaal voor beren op de weg). Na de enorme transitie door de hormonen waar mijn kuikenkind een enorm pak veren van ging groeien en ging kakelen in plaats van piepen, werd hij door zijn behandelend arts doorverwezen voor een mastectomie. Voor dat moment zijn grootste wens!
Het werd Bosch en Duin waar de operatie zou plaatsvinden. Een prachtige privé kliniek te midden van optrekjes waar Drakenteyn de norm is. Maar de weg naar operatieland was redelijk moeizaam. Uiteraard trok corona een wissel op de planning van de operaties en ook de beschikbaarheid van een IC-bed in de buurt, mocht er een complicatie optreden, legde een hypotheek op de verwachtingen van mijn kuiken.
Daarnaast zit mijn kuiken in zijn examenjaar en werden afspraken dus zo gepland dat er geen schoolexamens gemist hoefde te worden. En wat een medewerking kwam daar vandaan zeg! De herkansingen die mijn kuiken op zijn lijstje had staan, werden voor hem op data gepland dat hij niet in het ziekenhuis zou liggen! Voor de rest van de examenklassen hé! Dat is nog eens meedenken. De teamleider van deze Havo heb ik opgenomen in mijn kudde. Ik vind hem nu lief en ik hou hem.
Maar toen kwam het bericht dat de chirurg was uitgevallen. De operatie werd 10 dagen uitgesteld. En voor ons kippenboeren thuis: wat is nou 10 dagen... maar voor ons kuiken was het een enorme teleurstelling. Ik kon wel janken. Ik deed het niet maar ik wilde wel. Alles weer omgooien dan maar. Ik heb er een dagtaak aan maar ja, als er een crisis is, ga ik aan! B&B geregeld, 2 kilo M&M's ingeslagen (en cake en chips en milkakoekjes en noedels en worstenbroodjes en dropjes en zuurtjes - comfortfood hoort tot mijn standaard uitrusting) en maandagochtend een covid test doen.
Maar tot maandagochtend wachten tot de covid test, hebben we niet gehaald. Op van de zenuwen dat corona roet in het eten van mijn kuiken zou gooien, heb ik zondagmiddag voor het luttele bedrag van 70 euro een sneltest geregeld. Negatief!! Zelfs een coronatest haalt ie niet eens!! Oh nee in dit geval is negatief positief. En met deze negatieve test stonden we vanmorgen aan de poorten van de transitiehemel in Bosch en Duin waar de huizen allemaal van het formaat Drakensteyn zijn.
En vanmorgen is mijn kuiken dus verlost van zijn kipfilets. Wel eens een haantje zien smilen van oor tot oor? Ik wel, ik heb er zelfs foto's van maar die mag ik niet plaatsen