2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:48

goldenarrow schreef:
Ik moest vandaag wel een beetje huilen. Vorig jaar heb ik laarzen aan laten meten, omdat ik toen al een tijd lang stabiel was in gewicht. Ik rijd momenteel niet super vaak, heb de laarzen eind oktober voor het laatst aangehad. Maar omdat ik nu zo veel ben afgevallen sinds augustus (12 kilo) zijn mijn laarzen veel te wijd geworden. Past nu een hand tussen |( Dat zijn dan wel weer echt de nadelen van afvallen.. Tegelijkertijd ben ik wel blij dat ik zoveel ben afgevallen, maar wel zonde van de laarzen...

Zo heb ik drie paar laarzen die aan het verstoffen zijn. Echt doodzonde ja.

Tot een centimeter of 2 heb je nog kans dat het vermaakt kan worden.

goldenarrow

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:53

Ik ben bang dat ze al wel te groot daarvoor zijn. Plus dat het geen simpele laarzen zijn, maar met allemaal extra's uiteraard. Plan is nu om ze nog even aan te houden omdat ik toch niet super veel rijd, en dan tzt nieuwe laarzen aan te laten meten en deze te verkopen. Denk dat dat wel lukt, want forse kuiten en korte benen zijn gewoon geen standaard maat (vandaar het op maat laten maken :+ )

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:58

Ik heb wel eens begrepen dat je je bmr voor gezond gewicht mag aanhouden.
Ik heb het sowieso tamelijk drastisch aangepakt. Ik ben op 1250 kcal zonder drinken mee te rekenen gaan zitten. Ik dronk hoofdzakelijk water een thee. Maar mocht ik een keer een wijntje of cola pakken rekende ik die niet mee.
Dat 8 maanden aangehouden met 38 kilo als resultaat. Dat was op 1 januari 2016. Momenteel 3 kilo lichter dan toen en nog 6% vet eraf gewerkt door gezond eten.
Ik eet nu pak en beet 1800 tot 2200 kcal per dag met 1 dag in de week ongezond. Daarop val ik dus in het af ( maar wel icm 3 keer per week flinke krachttraining en een actief beroep).
Mensen die 2000 kcal eten en verwachten echt resultaat te zien heb ik mijn twijfels bij hoe serieus je iets wil.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:09

goldenarrow schreef:
Ik ben bang dat ze al wel te groot daarvoor zijn. Plus dat het geen simpele laarzen zijn, maar met allemaal extra's uiteraard. Plan is nu om ze nog even aan te houden omdat ik toch niet super veel rijd, en dan tzt nieuwe laarzen aan te laten meten en deze te verkopen. Denk dat dat wel lukt, want forse kuiten en korte benen zijn gewoon geen standaard maat (vandaar het op maat laten maken :+ )

Het is dat ik wil afvallen anders had ik ze gekocht haha. Dikke kuiten, korte benen en grote voeten, enige laarzen die ik zou kunnen aandoen moten idd ook op maat gemaakt haha

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:12

smurffie schreef:
Ik heb wel eens begrepen dat je je bmr voor gezond gewicht mag aanhouden.
Ik heb het sowieso tamelijk drastisch aangepakt. Ik ben op 1250 kcal zonder drinken mee te rekenen gaan zitten. Ik dronk hoofdzakelijk water een thee. Maar mocht ik een keer een wijntje of cola pakken rekende ik die niet mee.
Dat 8 maanden aangehouden met 38 kilo als resultaat. Dat was op 1 januari 2016. Momenteel 3 kilo lichter dan toen en nog 6% vet eraf gewerkt door gezond eten.
Ik eet nu pak en beet 1800 tot 2200 kcal per dag met 1 dag in de week ongezond. Daarop val ik dus in het af ( maar wel icm 3 keer per week flinke krachttraining en een actief beroep).
Mensen die 2000 kcal eten en verwachten echt resultaat te zien heb ik mijn twijfels bij hoe serieus je iets wil.

Dat is ook wat mijn vriend zegt, die deed als fitness instructeur begeleiding van mensen met overgewicht samen met een diëtist.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:40

Tussen aanhouden en eronder zitten zit natuurlijk wel een verschil. Wat bedoel je precies met 'BMI voor gezond gewicht aanhouden'? BMI uitrekenen voor het gewicht wat je wilt hebben en dat dan als energieinname tellen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:54

Je hebt het nu over BMI maar doelt op mijn bericht neem Ik aan?

Iedere lengte heeft een gezond gewicht range. Zo is voor mijn lengte en leeftijd een gewicht tussen de 75 en 57 een gezonde bmi.
Toen ik begon met afvallen was ik om en nabij de 110 kilo (106 bij eerste weegmoment). Maar zou ik kwa bmr uitgaan van maximaal 75 kilo in de berekening voor je bmr. 75 of 65 aanhouden scheelt een 150 kcal gok ik, je kunt kiezen om hoger in te zetten en strenger te zijn of lager in te zetten en soepeler te zijn.

Voor jullie beeld hoe realistisch BMI is; ik ben nu 71 kilo en 1.73. Gezonde BMI maar wel hoog. Echter heb ik een vetpercentage van 19%.
Ik had in 2016 mijn doel gezet op 65 kilo, een prima doel voor iemand van 1.73. Maar met mijn spiermassa (34%) niet haalbaar.
Op het moment dat je dus dichter bij een gezond lichaam komt zul je kilo's moeten gaan loslaten.

Ik wil nu door voor een sixpack. Ik sport er genoeg voor en vind het mooi. Ik weet wat afvallen is en ben bereid door te gaan. Daarom pas ik niet in het lijstje van dit topic maar wil ik wel "afvallen".

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:53

Sorry BMR idd, ik moet niet iets typen als mn hoofd met andere dingen bezig is lol. BMI ben ik zelf ook niet zo fan van.

Ben ook niet zo fan van je manier van afvallen, ik weet even niet hoe oud je bent maar ik heb voor t gemak even 25jr aangehouden, en dan scheelt het 300kcal. Je zou dus al 300kcal onder je echte BMR zitten (dus niet het BMR wat je wil hebben). Jouw lichaam heeft dus voor langere tijd minimaal (want je activiteit rekenen we niet mee) 300kcal tekort gehad om zichzelf draaiende te houden. Dat is echt een crashdieet... :n Hoop dat je lichaam er geen gevolgen aan overhoudt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 02:45

Dat heb ik eerder ook al gezegd dat mijn manier niet de juiste was en ik te weinig at :). Naar niks meer aan te doen en gelukkig trekken de nadelen die mijn lichaam ervan had ( lage bloeddruk, lage bloedsuiker, haaruitval, slechte huid) bij.
Voor mij was het denk ik wel de enige manier. Als ik niet afviel werkte dat demotiverend en ging het slechter. En mijn gewicht was eveneens een risico voor mijn gezondheid.
Ik was 22 toen ik begon, nu 24. Een jong lichaam kan gelukkig wat klappen verdragen. En mijn macro's heb ik wel goed in de gaten gehouden ( die zijn bij 1250 alleen niet allemaal te halen, maar wel voldoende om mijn bloedwaarden goed te houden).

Juist daarom gun ik het mensen heel erg om op een goede manier een gezond gewicht te bereiken. Ik ben nog niet tevreden met mijn lichaam maar kan heel trots in de spiegel kijken, iets ik echt iedereen gun.
En jongens, direct vanaf het begin krachttraining! Ik heb geen losse huid. Alle vriendinnen die mijn voorbeeld gevolgd hebben met een gezondere hoeveelheid kcal maar ook krachttraining ook niet.
Het geeft geen garantie, maar het doet echt veel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 03:01

Ik snap niet hoe je 3x per week "flinke" krachttraining volhoudt op 1250 calorieën eerlijk gezegd? Dat vind ik zelfs voor een bodybuilder in prep nog weinig. Of eet je inmiddels wel meer?

Edit: sorry ik zie nu dat je inmiddels inderdaad meer eet, maar ik blijf je advies niet erg gezond vinden. Bovendien, als je meteen zo laag in calorieën gaat zitten kun je helemaal niet meer zakken als dat nodig is en zul je meer spier verliezen dan nodig is?

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 07:32

goldenarrow schreef:
Ik moest vandaag wel een beetje huilen. Vorig jaar heb ik laarzen aan laten meten, omdat ik toen al een tijd lang stabiel was in gewicht. Ik rijd momenteel niet super vaak, heb de laarzen eind oktober voor het laatst aangehad. Maar omdat ik nu zo veel ben afgevallen sinds augustus (12 kilo) zijn mijn laarzen veel te wijd geworden. Past nu een hand tussen |( Dat zijn dan wel weer echt de nadelen van afvallen.. Tegelijkertijd ben ik wel blij dat ik zoveel ben afgevallen, maar wel zonde van de laarzen...

Ik voel een grote ruilbeurs aankomen, ik bewaar mijn laarzen ook nog even :$

Of een before en achter foto en i.p.v. een te ruime jeans onze klapperende rijlaarzen! Hihi.... := Elk voordeel heeft zijn nadeel, het is wel zonde van dure rijlaarzen.

Hier gaat het ook goed. Ook wij hebben een kleine app groep, wat super motiverend werkt. Fijn om met beide voeten op de grond te blijven en elkaar te helpen waar nodig.
Een aanrader! Onze zit vol, maar ik zou zeggen doen! +:)+

Ons eerste weekend op dieet, benieuwd of jullie los gaan of toch 2 dagen strikt blijven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 07:57

smurffie schreef:

Dit zijn de verstandige mensen die een blijvende verandering willen en geen crashdieet van 1250kcal volgen waarbij je haar uitvalt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:29

smurffie schreef:

Ik wil iets heel serieus en ik eet rond de 1900-2000 kcal en ben al 15 kg kwijt sinds augustus ;)
Dus wellicht niet zo snel oordelen. En de reactie hierboven zegt het ook, ik val liever langzaam af met blijvend resultaat ipv een crashdieet

Edit: mijn gemiddelde verbruik ligt rond de 3000 kcal trouwens, mijn bmr rond 1850

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:40

Ai, das dan wel erg zuur, goldenarrow. Gelukkig staat er wel tegenover dat jij gezonder er van wordt.

Volgens mfp mag ik, als ik sport, rond de 2000kcal zitten. Ik wil geen kg per week afvallen, want ik vind het al lastig genoeg om niet die zak chips leeg te snaaien. Door de cola en ongezonde snacks (dus minder suikers nuttigen) te vervangen, verstandiger te lunchen en dus gewoon bewuster met eten om te gaan, kom ik eigenlijk best ruim uit onder de max van mfp (en dan weeg ik niet mn avondeten, maar doe de helft van wat ik koop registreren) Ik wil niet crashen, ik wil blijvend afvallen en in mijn ogen kan dat niet als ik minder ga eten dan dat ik nu doen. Ik loop redelijk veel door de hond en wil ook 3 of 4 keer per week op de crosstrainer bezig zijn.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:07

Ik zit op 2000 kcal, kan zeggen dat k dit serieus neem, en vol makkelijk een kilo p week af. Ik moet er zelf overname ken om nog meer te eten :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:56

Ik heb daarnet ontbeten met 2 fjord crackers sesam, en een avocado... nu ben ik alleen door die avocado al ruim over mn macro “vet” heen... dit is toch niet erg? Heb altijd gedacht dat avocado mega gezond was (is?)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:57

Op zich niet, maar dan mag je vandaag minder koolhydraten eten.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:20

Ik houd mijn kcal niet bij. Ik eet gezond en snoep en snaai niet meer. Ik ben na de kerst begonnen en nu 3 kg kwijt. Waarschijnlijk gaat het afvallen straks minder snel maar dat geeft niet. Ik voel me hier lekker bij en dat vind ik het belangrijkste.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 06-01-18 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:28

Dat is best veel Onpaard sinds kerst! Ik houd mijn kcal ook niet bij, gaat het mij ook niet om. Ik wil gewoon af van het ongezonde snoepen en toch vele fastfood. Zolang ik dat laat en lekker gezond ga eten, val ik ongetwijfeld af. Het gaat me dan ook niet meteen om de getallen, al ga ik er wel vanuit dat ik er zo wel kom.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:50

lovelys schreef:
Hydro coach! Helpt mij elk uur met een herinnering

Heeft iedereen hier tussen doelen?
Ik heb maand doelen, week doelen en een dagelijks doel.

Ik heb wel tussen doelen maar deze niet op een bepaalde datum gezet.
Eerste doel ik 68 en daarna 64(kom van 72) dus vond het mooie stappen

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:06

Net rondje van dik 7km geskeelerd :)
Kon t prima volhouden, maar kreeg erg veel pijn in mn enkels net waar de rand van mn skeelerschoen zit...
Ben blij dat ik ze weer uit kon doen haha

Bmr is wat je verbruikt met absolute rust toch?
Hoe of waar kun je dat berekenen en je verbruik per dag?
Blijf t toch lastig vinden...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:14

Skeeleren is al heel lang geleden, maar ik herken het wel Corientjuhh. Ben met de stallen bezig, even een kleine pauze nu. Maar heb de tong op mijn enkels hangen, bah.. rotmedicijnen. De kruiwagen vullen is geen probleem, maar het wegbrengen raak ik buiten adem van. Met dank aan bijwerkingen van een medicijn dat ik nodig heb. Maar goed, wel goed voor mijn spieren en hopelijk toch conditie op kunnen bouwen.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:32

Ik ben al een paar daagjes ziek, de weegschaal geeft aan -1,2 maar dat zal wel niet heel erg accuraat zijn, eet natuurlijk niet zoveel..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:35

onpaard schreef:
Ik houd mijn kcal niet bij. Ik eet gezond en snoep en snaai niet meer. Ik ben na de kerst begonnen en nu 3 kg kwijt. Waarschijnlijk gaat het afvallen straks minder snel maar dat geeft niet. Ik voel me hier lekker bij en dat vind ik het belangrijkste.

Hoe ben je gestopt met snoepen en snaaien?
Dat lukt mij echt nog niet.
Dat gaat een paar dagen goed en dan gaat het toch weer fout. -O-

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:48

Kan je gezondere snacks kiezen, Renske? Of probeer er rekening mee te houden als je de rest van je eten en drinken bepaald, dat je dan zeg 30gr chip mag hebben.
Ik heb walnoten en rijstewafels in huis gehaald en ik probeer dus zeker met een snaaibui eerst meer water te drinken. Ook probeer ik me te bedenken waarom ik nu precies nù wil snaaien.