Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Drunksheep schreef:Oké, ik sta een beetje voor een dilemma.
Ben twee weken geleden naar Kinki kappers gegaan, omdat ik eerder heel goeie ervaringen gehad heb met het door hen laten kleuren. Aangezien ik zoveel mogelijk dierproefvrij wil 'leven' heb ik dus van tevoren navraag gedaan over hun kleuringen. Was allemaal dierproefvrij verzekerde ze me, maar het merk waarmee ik graag gekleurd wilde worden (Pulp Riot) raadde ze af ivm de houdbaarheid. Nou goed, afspraak gemaakt en ik wilde voor zoiets als dit gaan:
[ [url=m/Y7lLsJ.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/Uhnz6o.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/jSNS2C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een balayage die aan de koele kant zit, maar niet zó assig dat het grijs is zeg maar. Best wel doable lijkt me, helemaal gezien mijn eigen haarkleur (zie profiel). Ik heb al behoorlijk wat haarkleuren gehad (zwart, grijs, roze, paars, blond, rood etc), en het is dus ook al flink ontkleurd geweest. Ik weet daarom inmiddels wel aardig wat er mogelijk is met mijn haar. De kapster zei dat dit bovenstaande zeker haalbaar was en bij een zaak als Kinki ga ik er vanuit dat de kennis/kunde aanwezig is.
Ten eerste gingen bij mij enigszins de alarmbellen af toen ze zei dat het mooi was dat dit grof ingezette balayages waren, dan kon ze lekker haar gang gaan. Of zoiets. Heb toen benadrukt dat ik erg graag mooie overgangen wilde, maar volgens haar is het nooit zo als op Instagram, want dat werd toch alleen maar ge-Photoshopt. En dat de kleur die ik in de punten wilde zó tegenovergesteld was van de kleur bij de wortels, dat dat nooit een perfecte overgang kon worden.
Heb tussendoor nog aangegeven dat ik haar dan vertrouwde op goede kleurkeuzes zodat het mooiste resultaat bereikt kon worden. Ze gaf toen aan dat het wel wat donkerder dan mijn eigen haarkleur bovenop werd (2 à 3 tinten), omdat zo het contrast met de onderkant wat groter werd. Dus ik zei dat ik het echt niet erg zou vinden als het bovenop donker werd, want mijn wenkbrauwen zijn bijna zwart en ik heb dus al eerder zwart haar gehad, no big deal. Maar zij wilde het niet te donker doen want dat zou niet zo mooi staan.
Toen duurde het heel lang voordat mijn haar voldoende opgelicht was. 20 minuten werd 50 minuten, en 50 minuten werd meer dan een uur. En vervolgens koos ze maar voor andere kleuren omdat mijn haar niet voldoende opgelicht was(???) en had ze de kleuren die ze van tevoren had bedacht om in te zetten, iets aangepast. Tussendoor zei ze steeds dingen als 'Oh dat zal wel onwijs wennen worden!' en 'Wat zullen je vrienden en familie ervan zeggen dat het zo anders is?' (waarop ik natuurlijk reageerde met dat ik wel een en ander gewend wasen dat geldt natuurlijk ook voor mijn omgeving).
Maar bovenop werd letterlijk zwart ingezet. Met blauwe ondertoon. De punten werden grijs en ertussenin een kleur die daar dus tussen lag. Aangezien mijn haar zonder die koele toner knaloranje was, kun je je voorstellen dat het eindresultaat ook niet superkoel was. De punten staken enorm lelijk af tegen het (eigenlijk) donkerblauwe wat bovenop werd ingezet.
Ik heb gelijk aangegeven hier niet blij mee te zijn. Ze zei dat ik een aantal wasbeurten moest aankijken, dan was het blauwe er wel uit en dan zouden de punten wat koeler zijn. Fast forward naar vandaag, twee weken verder. Onderin zijn mijn punten inmiddels weer mijn eigen kleur (dus voor niks opgelicht?) en bovenop is het nog steeds pikzwart met een blauwe gloed. Daarbij is de balayage ook gewoon echt geen balayage en zitten er gewoon pikzwarte plukken tussen aan de voorkant van mijn gezicht zonder overgang.
Foto van de dag na het kleuren en na het twee keer gewassen te hebben:
[ [url=m/dIFRe9.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een gare foto in een pashokje paar dagen geleden ter illustratie van de slechte overgang:
[ [url=m/kgADX2.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog een gare pashokjesfoto zodat je die blauwe gloed een beetje ziet en dat het onderaan dus weer mijn eigen kleur is:
[ [url=m/8JFJzE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb een telefoontje gepleegd en ik heb echt het gevoel totaal niet gehoord te zijn. Bovenop kon ze wel verven naar een neutralere kleur, maar alleen zwart is mogelijk. Dat het onderin mijn eigen haarkleur was, was logisch want ja dat loopt terug... Eh ja goh, het is maar twee weken verder, en ik laat niet mijn haar ontkleuren zodat het na een toner weer mijn eigen haarkleur is, toch? Ik heb letterlijk gezegd dat ik er niet blij mee ben en dat ik het zonde van mijn geld (kostte me 162 euro) vond op deze manier. Maar er werd totaal niet meegedacht, haar enige oplossing was het dus (alleen) bovenop opnieuw kleuren. Ze stelde voor dat ik vrijdag langs kon komen om 16.50 (18.00 sluiten ze) en dat leek me behoorlijk kort om het op te lossen, en toen ik dat zei tegen haar kon ze er wel 16.30 van maken...
En iets waar ik ook mee zat, maar haar nog niet gezegd heb (want misschien was het wel oprecht onwetendheid), is dat de haarverf die ze gebruikte helemaal niet dierproefvrij was. Want in Europa wordt met dat merk misschien niet getest, maar in China nog wel.
Nou durfde ik al bijna niet te bellen voor een oplossing omdat ik eigenlijk zo'n slechte vibe van die hele ervaring in de kapsalon kreeg, maar nu heb ik er echt helemaal geen vertrouwen in. En dat ik er een uur enkele reis voor moet reizen maakt het natuurlijk ook een stuk vervelender. Aan de ene kant wil ik haar de kans geven het op te lossen, aan de andere kant heb ik dus héél sterk het idee dat het totaal niet naar mijn zin opgelost gaat worden en wil ik eigenlijk mijn geld terug. En ik wil eigenlijk helemaal niet meer terug naar die salon.
Dus... vraag na dit hele verhaal; wat zouden jullie doen? Ik zit namelijk zwaar te twijfelen om gewoon via social media contact op te nemen met het hoofdkantoor van Kinki.
Trui schreef:Begin steeds meer te twijfelen... ga denk eerst gewoon 10/15 cm eraf halen of iets meer hoor... en de kapper even laten meebeslissen.
Je kunt zoveel met mijn haar hoor ik ook altijd van kappers.. ughhh moet ik dit nou wel doen. K heb altijd spectaculaire kapsels op gala’s etc maar als het zo kort is kan dat niet meer...
Trui schreef:Begin steeds meer te twijfelen... ga denk eerst gewoon 10/15 cm eraf halen of iets meer hoor... en de kapper even laten meebeslissen.
Je kunt zoveel met mijn haar hoor ik ook altijd van kappers.. ughhh moet ik dit nou wel doen. K heb altijd spectaculaire kapsels op gala’s etc maar als het zo kort is kan dat niet meer...