Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:21

Ohh nee wat vreselijk. Veel sterkte. Ik heb gisteren gejogd op de loopband, 50 min in totaal 5.7km. Toch daarna weer meer last van mijn heup dan ik dacht helaas.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:02

ah daan wat verdrietig! sterkte meis.

ik heb eindelijk duidelijkheid over mijn heup! het labrum is kapot en moet operatief hersteld worden. letterlijk kapotgelopen tijdens de 20 in maart. Ik heb het al die tijd al gezegd; er is van binnen iets kapot, maar door de sportarts werd het op slijmbeursontsteking gegooid en spierzwakte. niet dus. Ben blij dat ik het heft in eigen hand heb genomen en een second opinion heb laten doen. binnen 3 weken lag ik onder de MRI.
operatie staat gepland voor eind januari/begin februari. 11 maanden na dato dus.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:25

Hoi,
Mag ik me ook melden? Ik ben pas begonnnen met lopen. Was fanatiek begonnen maar een knieblessure door de verkeerde schoenen zette me na 3 weken al aan de kant. Nu schoenen aan laten meten en afgelopen week weer 1e rondje geprobeerd, zometeen de 2e starten.

Welke app gebruiken jullie? Heb tot nu toe diverse uitgeprobeerd maar nog geen topper gevonden:
Hardlopen.nl werkte fijn, maar geeft de gelopen tijd en afstand niet correct weer en radio functie werkte niet, dus dan vind ik €7,- per level vrij veel..
Start running heeft een fijn rustig schema, maar je kunt bij deze niet terug scrollen om een level opnieuw te doen (zoals nu na m’n blessure)
Runkeeper nu 1x mee gelopen. Twijfel nog of dit wat is? Iemand ervaring met deze?

Of een suggestie voor een ander? Betaald vind ik niet zon probleem maar liefst dan een x bedrag in 1x ipv per maand. (Zoals hardlopen.nl dus per schema is dat 7,-) belangrijk vind ik dat je terug kan in het schema..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:46

Welkom boeflover! Dan zou ik Evy aanraden. Je kan dan terug in lessen en je betaalt per schema. Volgens mij kan je ook je eigen muziek erbij doen, maar dat weet ik niet zeker.
Ik luister altijd naar de 538 party zender op nederland.fm en heb geen eigen muziek. Momenteel loop ik alleen op strava, maar dat is alleen om bij te houden wat je gelopen hebt. Die kan je overigens wel naast je evy app open hebben. Handig om te vergelijken ook.

Daan, heel veel sterkte. Weet helaas wat je meemaakt, al is het bij mij alweer bijna 6 jaar geleden. Jeetje, wat gaat de tijd snel.

Supervixen, balen dat je toch nog last hebt na je rondje loopband.

Benangelique, wat een doorbraak! Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden dus, alleen wel jammer dat het zo lang heeft moeten duren.

Ik mag zo weer. Klein rondje van net geen 6km vanuit mijn werk naar huis. Heb er weer zin in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:31

benangelique schreef:
ah daan wat verdrietig! sterkte meis.

ik heb eindelijk duidelijkheid over mijn heup! het labrum is kapot en moet operatief hersteld worden. letterlijk kapotgelopen tijdens de 20 in maart. Ik heb het al die tijd al gezegd; er is van binnen iets kapot, maar door de sportarts werd het op slijmbeursontsteking gegooid en spierzwakte. niet dus. Ben blij dat ik het heft in eigen hand heb genomen en een second opinion heb laten doen. binnen 3 weken lag ik onder de MRI.
operatie staat gepland voor eind januari/begin februari. 11 maanden na dato dus.

Fijn dat er eindelijk wat aan gedaan kan worden!!
Dat maakt mij aan het twijfelen over mijn heupklachten. Als ik het over een tijdje nog heb, misschien maar eens naar de huisarts.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:03

Sterkte, Daan! Wel een mooie leeftijd voor het paardje, laat dat een (schrale) troost zijn.

Benangelique, oef, eindelijk toch zicht op een oplossing. Hopelijk kan je in 2018 stilaan weer opbouwen.

Vandaag loopje vroegtijdig moeten afbreken door buikkrampen. Paar collega's zijn ziek geweest, en ik begin te vrezen dat ik er ook aan moet geloven. En is juist zo'n drukke periode: volgende zaterdag 2 pensionpaarden bij, druk op het werk, moet nog her en der naar hooi gaan kijken (vind helaas geen geschikte kwaliteit) en hengst is vandaag bij de merries beland, gelukkig zonder brokken te maken, maar mijn oudje van 25 was hengstig, dus hopelijk blijft het zonder gevolg. Wel blij dat ik zo'n brave hengst heb die in zo'n omstandigheden toch te hanteren is, de merries waren erger, ik kon de stal niet veilig bereiken omdat ze amok kwamen maken.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:15

Vandaag weer een rondje gedaan. Ditkeer weer samen
Ging zaterdag toch beter in mn eentje. Hoe is dat bij jullie?
Heb als il alleen ga altijd Spotify aan. Heb Premium dus download de afspeellijsten van tevoren.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:59

Heel veel sterkte daan_o ;(

@benangelique: fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt over je heup. Wel aardig vervelend dat het zo lang heeft moeten duren.

@ claudiadvx: ik ga juist beter als ik samen ga. Geeft me steeds toch net dat beetje extra motivatie om door te zetten wanneer het wat moeilijker wordt.

Vandaag ook weer gaan lopen. Na mijn snelle rondje van 8km zondag had ik gisteren toch wat spierpijn. Vandaag ging het wel weer dus gewoon besloten om te gaan en zien hoe het ging. Na 2 km kon ik nog steeds mijn ritme niet vinden en het ging niet echt soepel. Begon inmiddels ook mijn spieren te voelen en toen maar besloten om eerder af te draaien en 6 km te lopen ipv 8.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:22

Bedankt allemaal voor het sterkte wensen!

Benangelique super fijn dat er nu (eindelijk) duidelijkheid is. Wel heftig hoor dat je geopereerd moeten worden maar hopelijk daarna eindelijk weer fit!

hwn oeps dat is schrikken, hengst bij de merries! Hopelijk idd zonder gevolgen, zeker voor het oudje.

Claudia het verschilt sowieso per keer hoe het gaat bij mij. Maar als ik een lange duurloop ga doen vind ik het zeker wel prettig om samen te gaan. Als ik een korte vlotte loop doe dan maakt het mij niet veel uit, maar dan moet ik niet én vlot willen lopen én praten haha.

Laura jammer dat het niet helemaal lekker ging maar goed dat je de training er op heb aangepast. Volgende keer beter!

Gisteren heb ik na bijna een week ook weer gelopen, 8km in precies 40 minuten. Morgen denk weer wat verder.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:22

Hoe ging je loopje vandaag Daan?

Ik kan eindelijk zeggen dat mijn eerste rondje erop zit! Heb vanmorgen 6x1 minuut gedaan, met steeds 1 minuut wandelen ertussen. Overal kleine pijntjes en een vreselijk stijve rug, maar ik houd de moed erin!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:24

Vanmorgen de Montferlandrun gelopen van 7.5km. Ging lekker, maar wat was het koud! Heb een tempo aangehouden waarbij ik me goed voelde, dus iets langzamer gelopen dan normaal. Mijn runkeeper had last van storing, dus weet niet precies mijn tijd. Zal rond de 42 min zitten. Heb al meer dan een week last van een hardnekkige verkoudheid, had daardoor ook minder lucht. Al met al tevreden.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:47

Verstandig om op een tempo te lopen dat goed voelt! Hoe is het met je blessure?

Ik ben zo benieuwd hoe mijn hardlopen gaat zijn als ik weer thuis ben over twee weken! Trainen in cool (of koud!) weer, geen heuvels en mijn goeie schoenen. Heb wel zin om weer naar huis te gaan, maar eerst nog even reizen door zuid-afrika :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:06

Blessure is er nog.. ik ga nu nog meer rust nemen dan ik al deed. Het ging van de week wel beter dan de afgelopen tijd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:14

Fijn dat het beter gaat met de blessure supervixen! En lekker gelopen dus ondanks kou en niet helemaal fit.

s1993 dat zal een flinke overgang zijn. Je zal het wel koud vinden hier! Veel plezier nog de laatste periode daar.

Ik heb mezelf gisteravond een schop gegeven en toch nog een kort rondje (6,5km) gelopen. Vrijdag ook vrij kort namelijk 8km maar wel met 4x een km tempo dus op zich een goede training. Deze week moet ik echt weer even kilometers maken.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:55

Ik kom er echt niet meer toe om te gaan hardlopen, is hier echt vreselijk druk momenteel. Gelukkig moet ik verplicht nog 7 verlofdagen opnemen dit jaar, dus hopelijk komt het er dan eens van. Morgen poging doen om de intervaltraining van de loopclub te halen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:51

Hier ook onderhand al twee weken niet gelopen. School gaat even voor, maar ik baal erg van m'n 'luie' leefstyle -O-

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:50

Ohjee belanden we allemaal in een winterdip wat betreft het lopen? Ik heb gisteren wel een vlot 8km rondje gedaan. Moet deze week wel echt weer eens een lange duurloop gaan doen...

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:56

Hier (nog) geen winterdipje. Heb wel vorige week maar 2 keer gelopen ipv de 3x die ik normaal gesproken loop. Maar donderdag was het echt te slecht weer 's avonds. Ben niet van suiker, maar dit was me iets te overdreven om in te gaan lopen.
Heb in januari nog een 10km loopje, dus moet wel beetje getraind blijven en wil kijken of ik daarvoor nog wat mee kan lopen.

Piekosjj, groot gelijk dat school voor gaat. :j

hwn, hopelijk lukt het vandaag om je intervaltraining te doen!

Supervixen, balen dat je blessure er nog zit.

s1993, jemig, wereldreiziger! Lekker hoor! Ook leuk om op zulke locaties te kunnen hardlopen lijkt me!

Unique, inmiddels alweer gelopen?

Ik heb gister mijn wekelijkse werk-huis rondje gelopen. Wel met onwijze spierpijn van de bootcamp van maandag, maar dat zat gelukkig voornamelijk in mijn bovenlijf, dus met het lopen niet zoveel last van. Was een lekker loopje van net geen 6 km.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:29

Zeker geen dip, sta echt te springen tot ik weer kan gaan! Ben alleen zo druk met afstuderen en het werk, er is simpelweg geen tijd en het is ook een beetje een 'angst' dat ik er te weinig tijd voor heb en daardoor in de knoop zal komen met m'n schoolwerk. In januari zal het weer rustiger worden en hoop ik er weer vol tegen aan te gaan!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:00

Hier zeker geen dip! Train wel iets gedoseerder op het moment ivm lichte reactie enkel/pees. Met name tempolopen geven reactie of als ik te weinig rust neem. Dus even gas terug en dan binnenkort fit starten met het marathonschema :)!

Doel na de marathon staat ook al vast, een teamtriathlon en ik moet fietsen :')

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:46

Wat naar van je paard Daan. Maar ze heeft wel een mooie leeftijd bereikt. Sterkte!

Fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt BA! Hopelijk ben je snel weer de oude na de operatie.

Piekosjj, soms gaan andere dingen even voor. Gewoon de draad in januari weer lekker oppakken.

Knap dat je nog kunt doseren op wedstrijden Supervixen. Uit zelfbescherming start ik nooit als ik niet helemaal fit ben. Ken maar 1 stand op wedstrijden en dat is vol gas :+

Is ook leuk fietsen Plien! Heb je een racefiets of is het helemaal nieuw?

Ik heb ook 2 weken niet gelopen. Had weer last van bil- en heupspieren. Was even bang dat het toch door het lopen kwam, maar het kwam gelukkig door een nieuw nummer in de pump. Zaterdag weer rustig 4,5 km gelopen en dat ging goed. Vrijdag nog een kort rondje en zondag hopelijk weer 9 km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:29

Ik heb net weer wat gejogd op de loopband. Ik mis het trainen buiten. Op de loopband kan ik mijn tempo beter controleren en heb ik minder de neiging om te hard te gaan.

Tayga heb je met een te zwaar gewicht de pump gedaan misschien?

Plien welke marathon wil je gaan doen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:56

Loop je buiten met gps Supervixen of doseer je je tempo op gevoel?

Ik heb me ingeschreven voor Rotterdam!

Qua fietsen 0 ervaring, tot grote verbazing van de sportarts. Die dacht na mijn inspanningstest op de fiets dat ik wielren ipv hardloop :'). Heb al wel een trainingsmaatje geregeld, nu alleen nog een racefiets.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:26

Leuk hoor fietsen bij de triathlon! Ik fiets in de zomer ook vaak.

Spannend, rotterdam. Wordt dat je eerste marathon?

Ik loop buiten met runkeeper. In de sportschool doe ik het ook rustiger aan omdat ik het eerder heet krijg :')

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:49

Gaaf Plien! Lijkt me echt een belevenis. Ik ga maar voor Rotterdam 2019. Dit jaar komt net te vroeg.

Wielrennen is ook erg leuk. 's Zomers zit ik ook graag op de racefiets (boven de 20 graden :o anders ga ik hardlopen).

Nee, maar de nieuwe release ging van 'mid-stands' naar 'wide-stands', dus een andere belasting en ik heb mijn gewicht niet naar beneden gegooid. Dus het zit nog niet 100% goed omdat de reactie nog wel heftig is.