Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:F_Orumster schreef:Op de world press photo renden er zelfs blagen onder de werken door en natuurlijk niet geluidloos (in een echoende ruimte)
Zwolle?![]()
Die kinderen had ik ook toen ik er was, op een zondag.
laetitia schreef:Las laatst een artikel in de krant, gaat over de verschillen in opvoeding in diverse landen.
Conclusie: in NL zijn kinderen het gelukkigst (maar wel heel brutaal...)
http://www.ad.nl/nieuws/de-kracht-van-l ... ~a42c80b3/
idinn schreef:Ow gruwel rennende kinderen in de supermarkt en dan ouders die er absoluut niks van zeggen. In mijn tijd van vakken vullen zei ik er 1x wat van. Als ze een tweede keer op volle snelheid langs vlogen stak ik gewoon een voet uit of duwde m'n kar ervoor. BAM .... janken .... pa of ma: Vlinder/Storm je moet ook niet rennen in de winkel! Maar waarom er dan pas wat van gezegd wordt op moment dat ze liggen te huilen is mij altijd een raadsel
F_Orumster schreef:Ik denk niet dat je het zo kan generaliseren. Ik hoor ook wel belgen hun voorkeur andersom hebben liggen. Het is wel meer norm om ingetogener te zijn.
OleJon schreef:ja, veel gesprekken gaan alleen over kinderen, als ik alleen over paarden begin. dan kijken ze je aan. van daar heb je haar weer?terwijl ze zelf hetzelfde doen maar dan over kinderen. ik heb kinderen ok wel eens aangesproken in de winkel. omdat moeders nergens wat van zei of alles maar laat gebeuren. zo waren we eens in een dierenwinkel waar 2 meisjes tegen het glas van een aqaurium stonden te slaan. vissen helemaal gestresst. heb daar dan ook wat van gezegd waar de moeder bij stond. en dan kijken ze je ook nog dom aan. sommige ouders moeten hun koters eens wat beter aanpakken. ik ben eerlijk gezegd bang, wat voor samenleving wij hebben over 20 jaar. want alles kan en alles mag.
petraaken schreef:Goh, en ik vind de belgische kinderen tegenwoordig al brutaal en onopgevoed. Als de nederlandse nog brutaler zijn dan beloofd dat voor de toekomst.
Ayasha schreef:F_Orumster schreef:Ik denk niet dat je het zo kan generaliseren. Ik hoor ook wel belgen hun voorkeur andersom hebben liggen. Het is wel meer norm om ingetogener te zijn.
Ik spreek voor mezelf, niet voor die andere Belgen.die wat ik hier ervaar, hoeven van mij niet zo nodig te emigreren zeg maar.
die wat ik als 'buren' heb aan de weide (die daar ook nog illegaal wonen) maken zich niet populair bij de andere buren (die wel legaal wonen
is een ingewikkelde situatie daar.
)
Nee, ik houd niet zo van de aanwezige en bazige mentaliteit die de Nederlandse bezoekers hier hebben. ik merk dat bv de Friezen die ik ken weer een heel andere mentaliteit hebben dan die wat hier rond zwerven.maar Friezen komen niet zo snel he.
![]()
denk dat hier vooral veel Limburgers zitten gezien we daar tegen op liggen. (Stein)
Afhankelijk van de generatie horen die wat 'oudere' gebruiken er vaak wel bij. Ik vind het wel charmant.
De uitgestoken, uitnodigende hand ipv gewoon vast grijpen.