Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:53

Op de world press photo renden er zelfs blagen onder de werken door en natuurlijk niet geluidloos (in een echoende ruimte)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:06

F_Orumster schreef:
Op de world press photo renden er zelfs blagen onder de werken door en natuurlijk niet geluidloos (in een echoende ruimte)

Zwolle? :))

Die kinderen had ik ook toen ik er was, op een zondag. %)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:12

MarlindeRooz schreef:
F_Orumster schreef:

Zwolle? :))

Die kinderen had ik ook toen ik er was, op een zondag. %)

Ja! De laatste dag (3 april), op de valreep nog ff. Was ook mooi weer een koopzondag. En een prijsuitreiking. Verschrikkelijk veel herrie alles bij elkaar, heb mn oordopjes maar in gedaan.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-04-17 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:14

Ja toen was ik er ook! Enorm druk in de stad ook %)
Ik was er rond lunchtijd, nou de rest van Zwolle ook. :=

Ik werk in het centrum van Zwolle. Maar zo vaak kinderen die vorkjes pakken en aflikken EN DAN TERUG LEGGEN. :r
Daar spreek ik echt ALTIJD kinderen op aan. %)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:23

Ik was er ook tussen 12 en 13 ergens ☺ Toevallig!
Daarna ben ik de bossen ingegaan, ik hou niet van drukke winkels. Indd heel erg druk!

De expo was wel weer indrukwekkend. Voor degenen die het gemist hebben is het nu in amsterdam (world press photo).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:25

laetitia schreef:
Las laatst een artikel in de krant, gaat over de verschillen in opvoeding in diverse landen.

Conclusie: in NL zijn kinderen het gelukkigst (maar wel heel brutaal...)

http://www.ad.nl/nieuws/de-kracht-van-l ... ~a42c80b3/

Dat is wel grappig want ik erger me inderdaad ook rot aan Nederlandse kinderen. In Zwitserland wordt er echt niet zomaar gegilt of door de winkel gerend. Die houden braaf handje vast of zitten in de wagen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:29

Wij zaten in september in een restaurant waar de bediening op zijn zachts gezegd niet was zoals het hoort te zijn. We hebben een paar keer overwogen maar op te stappen en te gaan, want bestellen mochten we wel, maar hebben echt uren gezeten voordat we te eten hadden. Zelfs drinken krijgen was al een uitdaging :P

Maar goed, daar zat ook een stelletje uit oostenrijk met 2 kleine kindjes. Een van een jaar of 3/ 4 en een van 2.
Die moesten net zo goed belachelijk lang wachten en het was ondertussen al ver na bedtijd.
Maar niks geen geschreeuw en geren. Uren hebben ze lief gezeten bij de tafel. Wat zitten kleuren enz.
Echt een wereld van verschil.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:53

Goh, en ik vind de belgische kinderen tegenwoordig al brutaal en onopgevoed. Als de nederlandse nog brutaler zijn dan beloofd dat voor de toekomst. :=

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:00

:j dat wij allemaal naar België emigreren. Mocht het daar ook te erg worden kunnen we altijd nog een bokt dorp starten in Oostenrijk.

*kruip weer onder meeleessteen*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:04

Eh nee, laat dat asjeblieft.... Ik woon op de grensstreek en neem met een gerust hart van me aan dat er een reden is waarom de belgen en de Nederlands op gesplitst zijn eeuwen geleden. :=
het verschil in mentaliteit is echt veel en veel te groot en we zouden ons dood ergeren aan elkaar.
Naar nederland is goed voor een uurtje en dan heb ik mijn portie wel weer gehad voor de rest van de maand. :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:12

Mijn vader heeft collegafokkers net over de grens wonen in Nederland. Die man verwoordt het ook nog zo. In nederland heb je de mensen van boven de moerdijk en van onder de moerdijk en friezen. Schijnt ook een enorm mentaliteitsverschil te zijn. :D Zelf vind ik hem eerder een halve Belg dan Nederlander.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:17

Er zit ook een groot verschil tussen Brabanders en Limburgers over het algemeen.
De Brabanders vind ik dan weer meer op de Belgen lijken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:45

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:46

Ik denk niet dat je het zo kan generaliseren. Ik hoor ook wel belgen hun voorkeur andersom hebben liggen. Het is wel meer norm om ingetogener te zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:35

Magrathea geweldig plaatje ! :-)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:41

idinn schreef:
Ow gruwel rennende kinderen in de supermarkt en dan ouders die er absoluut niks van zeggen. In mijn tijd van vakken vullen zei ik er 1x wat van. Als ze een tweede keer op volle snelheid langs vlogen stak ik gewoon een voet uit of duwde m'n kar ervoor. BAM .... janken .... pa of ma: Vlinder/Storm je moet ook niet rennen in de winkel! Maar waarom er dan pas wat van gezegd wordt op moment dat ze liggen te huilen is mij altijd een raadsel :+

Gruwelijk irritant inderdaad dat geklier in de supermarkt.. maar kinderen bewust tackelen vind ik wel heel ver gaan 8)7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:44

Zoiets als krassen maken op een auto die altijd erg dicht op zijn voorganger geparkeerd staat. Dat soort dingen kunnen erg uit de hand lopen :=

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:28

Ik denk dat over het algemeen in Nederland de mentaliteit heel anders is. Wij nemen vaak geen blad voor de mond, zijn behoorlijk brutaal én vocaal. In het buitenland hoor je ons vaak boven de rest uit. En dat geldt (naar mijn ervaring) voornamelijk in het Westen (waar ik zelf vandaan kom maar ben weggegaan).

Geen wonder dat onze kinderen dit gedrag ook al vroeg vertonen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:37

Dat is ook maar net met wie je nederlanders vergelijkt. Kijk eens naar engelsen op vakantie!

Belgen zijn over het algemeen geresveerder en beleefder dan nederlanders. Ik heb een jaar in antwerpen gestudeerd en daar zei een belgische prof dat de sfeer (in positieve zin) gemaakt werd door de nederlanders. Maar ik vond de belgen altijd zeer aangenaam in de omgang. Ik heb de eerste keer wel een beetje met mijn wenkbrauwen staan fronsen toen een jongen mij kwam vragen om te dansen, hij maakte er nog net geen buiging bij zeg maar :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:41

F_Orumster schreef:
Ik denk niet dat je het zo kan generaliseren. Ik hoor ook wel belgen hun voorkeur andersom hebben liggen. Het is wel meer norm om ingetogener te zijn.

Ik spreek voor mezelf, niet voor die andere Belgen. :D die wat ik hier ervaar, hoeven van mij niet zo nodig te emigreren zeg maar. :D die wat ik als 'buren' heb aan de weide (die daar ook nog illegaal wonen) maken zich niet populair bij de andere buren (die wel legaal wonen := is een ingewikkelde situatie daar. :D )
Nee, ik houd niet zo van de aanwezige en bazige mentaliteit die de Nederlandse bezoekers hier hebben. ik merk dat bv de Friezen die ik ken weer een heel andere mentaliteit hebben dan die wat hier rond zwerven. :D maar Friezen komen niet zo snel he. :)) :)) denk dat hier vooral veel Limburgers zitten gezien we daar tegen op liggen. (Stein)

Afhankelijk van de generatie horen die wat 'oudere' gebruiken er vaak wel bij. Ik vind het wel charmant. :D
De uitgestoken, uitnodigende hand ipv gewoon vast grijpen. :D

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:20

OleJon schreef:
ja, veel gesprekken gaan alleen over kinderen, als ik alleen over paarden begin. dan kijken ze je aan. van daar heb je haar weer? >;) terwijl ze zelf hetzelfde doen maar dan over kinderen. ik heb kinderen ok wel eens aangesproken in de winkel. omdat moeders nergens wat van zei of alles maar laat gebeuren. zo waren we eens in een dierenwinkel waar 2 meisjes tegen het glas van een aqaurium stonden te slaan. vissen helemaal gestresst. heb daar dan ook wat van gezegd waar de moeder bij stond. en dan kijken ze je ook nog dom aan. sommige ouders moeten hun koters eens wat beter aanpakken. ik ben eerlijk gezegd bang, wat voor samenleving wij hebben over 20 jaar. want alles kan en alles mag.

Dat vraag ik me, even los van vreselijk offtopic zijn, ook af.
Hier ook iemand die kinderen aanspreekt of even bij de arm pakt en zegt: stop ermee!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:22

Ik heb met veel plezier in Friesland gewoond :j
Maar ja, geen werk daar.
Vond wel dat het agressie niveau daar snel kon oplopen trouwens, snel op de vuist zeg maar.

Cococo, alleen als de situatie gevaarlijk is.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:24

petraaken schreef:
Goh, en ik vind de belgische kinderen tegenwoordig al brutaal en onopgevoed. Als de nederlandse nog brutaler zijn dan beloofd dat voor de toekomst. :=

Jullie lopen echt zeker 20 jaar achter op de hollanders.
10 jaar geleden liepen kleuterklasje bij de Antwerpse Zoo nog netjes in de rij.
Dat zou toen in Nederland een kluitje kinderen zijn wat nergens naar luisterde, 10 jaar later....zou ik nooit meer met een kleuterklasje op stap gaan.
Laatst bijgewerkt door Cococo op 15-04-17 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:25

"Jongedame" is meestal genoeg om te laten weten dat het foute boel is.
Zo spreek ik ze ook aan, jongeman/jongedame :j

en daarna niet beschuldigen hoor, maar wel als aanspreektitel

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:44

Ayasha schreef:
F_Orumster schreef:

Ik spreek voor mezelf, niet voor die andere Belgen. :D die wat ik hier ervaar, hoeven van mij niet zo nodig te emigreren zeg maar. :D die wat ik als 'buren' heb aan de weide (die daar ook nog illegaal wonen) maken zich niet populair bij de andere buren (die wel legaal wonen := is een ingewikkelde situatie daar. :D )
Nee, ik houd niet zo van de aanwezige en bazige mentaliteit die de Nederlandse bezoekers hier hebben. ik merk dat bv de Friezen die ik ken weer een heel andere mentaliteit hebben dan die wat hier rond zwerven. :D maar Friezen komen niet zo snel he. :)) :)) denk dat hier vooral veel Limburgers zitten gezien we daar tegen op liggen. (Stein)

Afhankelijk van de generatie horen die wat 'oudere' gebruiken er vaak wel bij. Ik vind het wel charmant. :D
De uitgestoken, uitnodigende hand ipv gewoon vast grijpen. :D

Dat aanwezige mondige type Brabanders trek ik ook niet en die zullen jullie wel veel zien! En sommige types uit de randstad ook niet (kijk mij wat zijn gehalte) en daar kom ik notabene zelf vandaan (kindertijd).