[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:57

Ja, ik ben nu 1 aan het uitzoeken weer en twijfel tussen twee... Enn ik krijg er gewoon honger van, ernaar staren. Vind ze er lekkerder en echter uitzien dan die van Two Faced.

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:50

Hele tijd topic gevolgd, maar geen tijd gehad om te plaatsen of te reageren.
Maar bedankt voor de tip van MAC. Ik heb ruby woo, kinda sexy, mehr en rebel gekocht. Ben benieuwd...
Ga proberen wat vaker iets te plaatsen / reageren

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:51

Ja het doosje haha <3 het ruikt ook nog echt naar chocola :oo

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:26

Ik had niet door dat het naar chocola rook. Nooit door gehad haha. Maar snufde er nu net aan en inderdaad, choocoo :Y)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:39

Haha ik heb toevallig gisteren ook zo'n I Heart Make-Up Chocolate Palette gekocht!
De Golden Bar variant. Echt een mega goed pigment!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:41

ElineS schreef:
Ja, ik ben nu 1 aan het uitzoeken weer en twijfel tussen twee... Enn ik krijg er gewoon honger van, ernaar staren. Vind ze er lekkerder en echter uitzien dan die van Two Faced.

*Too Faced

Persoonlijk ben ik er geen fan van wanneer een goedkoper merk voor minstens 90% identiek kopieert. Vind het zonde van het merk dat het concept bedacht heeft. En ja, ik heb er ook eentje van MUR, maar die hebben ze tenminste nog enigszins zelf bedacht.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:47

Niniane schreef:
ElineS schreef:

*Too Faced

Persoonlijk ben ik er geen fan van wanneer een goedkoper merk voor minstens 90% identiek kopieert. Vind het zonde van het merk dat het concept bedacht heeft. En ja, ik heb er ook eentje van MUR, maar die hebben ze tenminste nog enigszins zelf bedacht.

Ach dat kopieeren vind ik niet zo erg, zeker niet omdat ze er inmiddels al weer een totaal eigen draai aan hebben gegeven. Ze hebben al zoveel meer varianten dan Too Faced. :P
En daarbij, Too Faced wordt er toch niet minder van!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:55

Oeps, Too Faced :P . Ik heb er niets van verder. Sowieso heb ik haast geen dure merken, omdat er genoeg goedkopere dupes zijn. Gezien ik het duurdere gewoon echt niet kan veroorloven ben ik heel blij met de dupes. Kunnen mensen met minder budget tenminste ook nog uit de voeten met leuke make-up. Je zal altijd goedkopere versies hebben van iets duurs. Qua make-up, kleren, schoenen, interieur en eigenlijk elk product wel. Als jij daar niet voor bent, zulke dupes, dan koop je ze inderdaad niet en steun je het merk door het van hen te kopen. Dikke prima. Maar ik kan me geen 30/40,- of meer palette veroorloven, maar die van 10,- wel en de kwaliteit is mij prima genoeg. Ik ben dan ook erg blij met goede dupes. Kopiëren gebeurd nu eenmaal en als dat prijzen drukt, dat vind ik niet erg.

Maar dat komt omdat ik ook van mening ben dat make-up onnodig duur is. Sommige prijzen zijn echt belachelijk. Ik kan me best wel eens wat duurs veroorloven hier en daar, maar alsnog doe ik het niet. Uit principe weiger ik gewoon hoge prijzen te betalen voor make-up. Behalve foundation, maar dat kan helaas soms niet anders.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 01:35

Mwah ik merk best wel verschil. Ik heb de eerste too faced chocolatebar en ik heb een I heart chocolade palette. Ik merk dat ik toch sneller naar too faced pak dan die andere omdat ie qua kleur sneller pakt dan de goedkopere versie. Ook qua geur vind ik too faced persoonlijk lekkerder dan i heart. Neemt niet weg dat i heart slecht is hoor. Ik vind hem prima. Maar ik merk wel degelijk verschil.
En ach, ik geef liever meer geld uit aan iets wat ik vaak gebruik dan dat ik veel voor (zogenaamd) goedkoop haal en telkens maar hetzelfde pak.

(Het zogenaamd goedkoop doel ik op dat men vaak dan veel meer loopt dan wanneer iets duurder is :) )

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 01:50

Oh er zit zeker verschil in de kwaliteit, ook als ik kijk naar de swatches en de reviews lees. Too Faced is gewoon betere kwaliteit, dat geloof ik best. Maar ik vind dat net niet belangrijk genoeg om iets duurders te kopen. Want met wat ik heb kan ik ook goede looks maken, en met primer en spray, blijft het de hele dag goed zitten. Misschien moet ik soms wat meer opbouwen en blenden dan bij een duurder palette, maar dat vind ik niet erg.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 01:52

Ik kwam dus net een trend in Amerika tegen. Ik zou het zelf echt nooit doen want ik vind het echt goor. Het heet dumpster diving en komt er op neer dat je na sluitingstijd van de winkels naar de containers van de store gaat en daar lekker gaat graaien naar make up, geurtjes etc :=
Daarna maken ze het schoon en gaan ze het lekker gebruiken. Hier een filmpje https://youtu.be/tINEP0RqxzU. Zou jij het aandurven? :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 02:02

Er is niks mis met een goedkoper merk en die inspiratie halen uit de duurdere merken, maar het exact kopiëren vind ik minder.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 02:02

Zou ik geen problemen mee hebben. Vroeger toen ik klein was deden we dit ook, maar dan met kleren en schoenen. We woonden met 9 kids, dus mijn oudere broers en zussen gingen dan in de bakken van de Scapino of andere winkels van dat soort 'duiken'. Niks mis mee met de spullen.. Het is nu alleen wel wat moeilijker dan vroeger, gezien de dumpsters zich vaak gewoon binnen hekken bevinden en er een slot op zit :P Zal wel anders zijn dan in Amerika denk ik. Gezien heel veel meiden het gewoon doen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:50

MissHollandx schreef:
Ik kwam dus net een trend in Amerika tegen. Ik zou het zelf echt nooit doen want ik vind het echt goor. Het heet dumpster diving en komt er op neer dat je na sluitingstijd van de winkels naar de containers van de store gaat en daar lekker gaat graaien naar make up, geurtjes etc :=
Daarna maken ze het schoon en gaan ze het lekker gebruiken. Hier een filmpje https://youtu.be/tINEP0RqxzU. Zou jij het aandurven? :')

Never. Tenzij je allerlei bacterien op je gezicht wilt hebben. Ik vind testen in een winkel waar geen alcohol staat om te desinfecteren al een no go, laat staan het uit een container halen. Verpakkingen die over de datum zijn van make up, worden terug gestuurd naar het hoofdkantoor (bij de meeste merken). Daar vernietigen ze het. Maar dat zal bij eigen merken van ici paris enzo wel anders zijn

Edit: even snel filmpje half gekeken want ik vind haar niet prettig om naar te kijken/luisteren. Maar gadverdamme, ze wil er ook nog geld voor vragen? Ze vist oliebol uit de container en als het haar kleur niet is gaat ze het verkopen. Dat noem ik nog eens op een aso manier geld verdienen!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:59

Ik zou inderdaad nooit uit een vuilnisbak pakken. Je weet nooit wie er allemaal met z'n vieze tengels aan heeft gezeten. Het wordt natuurlijk niet voor niets weggegooid.

Wilde 2 liquids bestellen van MAC, maar gisteren was pre-sale van Storybook Cosmetics make-up palette. Het werd me zwart voor de ogen en nu heb ik een palette besteld van 82 euro O:)

Vandaag een simpele halo look met Colourpop Porter en Weenie, MAC mehr op de lippen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:18

Make up uit een vuilnisbak???
Euhm... nee, bedankt!

Mooie look Lien!

Mijn nieuwe palette(je) is binnen *\o/*
En oh boy, wat zijn ze fijn!
Super zacht, super boterig en het pigment... <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:41

Allemaal UD palettes uit de dumpster.. dat noem ik wel een score. Maar alsnog, voor mij echt never nooit :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:16

Wauw Anc mooi. Welk merk is dat?
Ik zou nooit iets uit het vuilnis halen, ik heb enige zelfwaarde :')

Vandaag een lichte look, even mn nieuwe morphe geprobeerd. Maar vergeet de ogen, mn lippen zitten echt on fleek :D het is Cher van Gerard cosmetics. Liefde <3
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:31

Joolien, ik vind jou altijd zo mooi opgemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:33

Het is de Viseart Petit Pro <3

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:57

Heel mooi jolien! Je inspireert me cher weer ns te pakken :)

Wauw wat n pigment wil visaert echt nog ns maar man wat zijn ze duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:52

•breekt heel even in lees wel soms mee en teniet van plaatjes•

Ik heb moeite met hoe/ waar blush aan te brengen.
Heb er een aantal liggen maar t lukt nooit echt mooi... tips of goede tutorials?
Ik heb een enorm bleke huid dus wil ook geen clown worden. Heb oa Sleek palette met de rosegold en nog wel wat zachte tinten...

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:24

Wauw jolien! Cher staat je zo goed! Echt een heel mooie look

Mijn look gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Kreeg er helaas geen betere foto van, maar mijn haar glitterde echt heel hard :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:38

Make-up dumpster diving... bah. Nooit :n Vind testers in winkels al meh :=

Fijne look Joolien!
Mooie palette!
Indrukwekkende wimpers Eight :))

Je ziet m'n roze werkstuk op mijn ogen niet zo, maar wel mijn nieuwe Grote Liefde CP Brink:+:
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:08

mooie look Berdien! krult je haar uit zichzelf zo? Ik ben altijd zo jaloers op dat soort golven/slag :') Ik vind je ogen ook heel mooi gedaan!

Eight, jij bent voor een rustige, neutrale look gegaan zie ik? :D

mooie lipkleur is dat inderdaad jolien :j

Ik heb een tijdje geleden iets geplaatst over die eyelid tape, om hooded eyes een beetje weg te werken. Wel, ik ben er tevreden over! Ik heb momenteel 2 soorten,waarbij er vandaag eentje van is toegekomen dus die heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen.

Het ene is een stukje doorzichtige, matachtige tape die langs een zijde plakt, en je dus gewoon zo op je ooglid plakt. (hoe dat kan werken, weet ik zelf niet :') ) Wanneer je je oog dus dichtdoet, zie je een dun, doorzichtig (maar natuurlijk niet zo doorzichtig als bijvoorbeeld glas ofzo) plakkertje. Volgens vrienden helemaal niet opvallend als je niet weet dat het er is, maar dus wel 'opvallend' wanneer je zelf in de spiegel naar je ooglid kijkt. (Met ogen open onzichtbaar, enkel als je je oog sluit)
Nadeel is wel dat oogschaduw er niet goed op pakt, en, door oogschaduw te gebruiken, het plastiekje sneller loskomt (zo ook met vette oogleden).
Hierdoor ben ik op zoek naar eyelid tape waar oogschaduw wel beter op pakt. Ik ga nu bijvoorbeeld eens een soort gaasachtige plakker bestellen, die hopelijk nog onzichtbaarder is en minder glad voor de oogschaduw.

De tweede soort is een plakkertje die langs beide zijden kleeft en dus, wanneer je je oog dichtdoet, een stuk vel dichtplakt. Je ziet wanneer je je oog dicht hebt, de plakker zelf niet meer, maar wel een zelf gecreëerde huidplooi. Aangezien het de eerste dag is dat ik deze draag, kan ik nog niets zeggen over make up enzo. Ik voel deze wel beter dan de eerste soort, die je zo goed als niet merkt wanneer je hem draagt.

Conclusie: voor deze prijs vind ik het een hele goede oplossing, nu ik ze draag, kan ik al niet meer zonder, want mij ogen zien er zo veel beter uit! Wakkerder, gelijker, opener, ... dat ik het er zelfs voor over heb om toch geen oogschaduw te dragen (wat mijn eerste bedoeling was: door mindere hooded eyes, meer oogschaduw dragen :+ ), maar ik zoek dus nog even verder tot ik misschien iets vind waarop oogschaduw wel beter pakt.
Ik heb wel al voor het eerst in lang nog eens een winged eyeliner gedragen die er eens niet lelijk uitzag door overhangende oogleden :D