En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:34

Ik vind het verschrikkelijk voor je.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 13:39

Ik heb Zilveren Kruis een bericht gestuurd via FB. Snel antwoord gehad en ik moet hun Zorgcoach weer bellen.Nou hopen dat die wel wat kunnen doen!

Gister heb ik een Slokdarm onderzoek gehad en krijg volgende week de uitslag.
Dit streek ziekenhuis is zóveel beter dan het UMC.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:43

Hopelijk helpt de zorgverzekering je verder. Dit is zo verschrikkelijk voor je. :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:48

:7

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:53

Ik snap er echt niks van. Hoe kan het toch zo lopen?

Omdat ik al langere tijd ontevreden was over het st Jansdal en ze ook wat fouten hebben gemaakt, wilde ik naar het Meander. Ik heb mn huisarts gemaild, omdat ik dan een nieuwe verwijzing nodig had. Assistente deed natuurlijk even lastig, maar mn huisarts stuurde meteen de verwijzing. Dan krijgt het Meander een mail en ik als patient.
Daarop Meander gebeld voor een afspraak die zelfs al gepland stond bij hun.

Laatst dus ook zo gedaan met de orthopeed. Kreeg een verwijzing voor het st Jansdal. Met hun gebeld, afspraak gemaakt, maar ging weer wat mis en stond me tegen, dus huisarts gebeld. Assistente deed toen ook al moeilijk, maar dag later had ik de verwijzing al. Bergman toen gebeld en inmiddels daar egweest, mri gehad, uitslag gesprek en volgende week nog een poli afspraak.

Bij ernstige zaken werkte het st Jansdal op zich wel vlot. Ben daar op de mamma poli geweest en die werken vlot. Maar juist bij dat soort zaken en of vermoedens, laat je mensen nooit zo lang wachten en rondlopen.

Ik zou zeggen, snel die zorgcoach bellen en hopen dat het een beetje een goeie is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:02

Nou ik snap er dus ook niks van.Het lijkt verdorie wel of ze iets te verbergen hebben.Ik ben daar toen wel geopereerd aan mijn oog toen die bacterie daar in de OK gevonden is.

St.Jansdal en Meander zijn geen Universiteit ziekenhuizen,dus dan kan je gewoon zo overstappen.Maar van een [groot] Universiteit ziekenhuis naar een klein streek ziekenhuis? dat is blijkbaar anders. De bergman kliniek is ook weer anders,dit is een Privé kliniek,daar kan iedereen dus heen,kost je wel geld dan.Ze zeiden in het St.Jansdal ook al dat ik niet kon overstappen naar hun,dat ik echt in UMC onder behandeling moest blijven.
Ik probeer wel of Zilveren kruis het voor me oplost.
Vind dit echt te gek voor woorden,het zijn wel me ogen,erg belangrijk.

Bijna alles ligt klaar voor verzending naar Rotterdam, Medisch Dossier Oogheelkunde van UMC Verwijzing H.A. alleen de verwijzing van UMC moet er nog bij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:39

Zorgcoach gebelt en ze gaan me helpen!! ben er zó blij mee.
Ze gaan morgen ochtend bellen naar UMC en om uitleg vragen,enz. Mocht er om wat voor reden dan ook alsnog geen medewerking komen vanuit UMC,dan gaan we samen een ander ziekenhuis zoeken voor een second opinion én voor behandeling.
Ik ga sowieso niet meer terug naar het UMC voor de behandelingen v.d. rest van me leven.Ik mag een ander ziekenhuis zoeken,ze zei dat in Deventer ook een goed oogziekenhuis zit en ook Zonnestraal uit Amersfoort of Hilversum? ik hoef dan alleen een verwijzing v.d. H.A. te hebben.

Pfff ik ben zo blij dat er nu eindelijk echt hulp komt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:51

Hebben ze bij je verzekering niks gedaan dan in dec of januari?

Afbeelding

Goed dat je er nu wél druk achter hebt gezet. Blijf voor jezelf opkomen!
Ik hoop dat je snel een afspraak hebt in Amersfoort of Deventer!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:56

Nee ik moest het zelf regelen toen,had blijkbaar geen goede zorgcoach toen.Die ik nu heb is stukken beter.
Het kan nu niet meer fout gaan lijkt me.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:37

Ze zeggen maar wat. Ik ben ook naar het AMC gegaan toen ik nog in Almere woonde. En later in Drenthe naar het UMCG. Beiden universitaire ziekenhuizen.

Bergman wordt 100% vergoed en heeft vele afdelingen. Is niet alleen plastische chirurgie. Ik loop daar voor mn knie en heb daar een mri gehad binnen een week na eerste afspraak. OOk daar is het druk, maar kan het toch.

Toen ik een hernia had liep ik in Flevo en ben ik via de zorgverzekering naar kliniek Klein Rosendael overgestapt.

Mijn vader had ernstige kanker en toen werkt het Flevo en AMC nauw samen. Hij is in AMC geopereerd en na ic weer naar Flevo gebracht. Werd voor onderzoeken naar AMC gereden.

Mijn ervaring is dat de mensen aan de telefoon hun werk slecht uitvoeren. Nu ook weer paar keer nalatig werk meegemaakt van zowel huisarts als ziekenhuis. Artsen zelf weten dat soms niet eens en zijn zelf prima. Als ze er natuurlijk achter komen wat iemand mankeert.

Fijn dat de zorgcoach wat kan doen, maar er moet wel een flinke klacht achteraan

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:18

Bergman kliniek wordt zeker wel vergoed door je zorgverzekering! Ik ben opticien en als ik de kans krijg, stuur ik de klanten die naar de oogarts moeten ook absoluut door naar de bergman kliniek, juist omdat iedereen die ik daarvan terug krijg, alleen maar positief is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:47

Ja, precies. Juist daar zitten toch de goeie artsen naar het schijnt. Ik hoor om me heen ook alleen goeie ervaringen.
Ik loop dan bij een orthopeed die vooral kniewerk doet. Is wel druk daar. Moest 1e keer wel even wachten, maar je wordt super vriendelijk geholpen en de arts neemt je serieus. Ik kreeg binnen een week een mri en moest daarna een week op de uitslag wachten ipv3 dagen ivm vakantie. Toen was ik echt strontziek, dus gebeld of ze me wilden bellen en dat was prima.

Ik had een hernia en moest steeds overal heel lang wachten. Toen mn zorgverz gebeld of ik naar Kliniek Klein Rosendael mocht. Dat mocht, want zat wel verhaal bij. Kon daar binnen enkele dagen terecht. Moest wachten tot na de kerst voor een operatie en dat vond die arts heel naar. Ik liep echt slecht.
Op weg naar huis werd ik gebeld of ik veel waarde hechtte aan kerst? Dan mocht ik namelijk de volgende dag komen en zou hij me tussendoor toch opereren. Dag erop op kerstdag zou ik dan naar huis gaan. Is echt super goed gegaan. Helemaal vergoed ook.

Steeds meer klinieken worden 100% vergoed en zijn aangesloten op het zorgdomeinl, zodat je huisarts je gewoon kan doorsturen via internet zoals dat nu gaat. Mijn huisarts typt ter plekke waar de klacht zit, wat de klacht is. Kiest ziekenhuis en afdeling en ze ontvangen het daar direct. Dan kun je zelf bellen voor een afspraak en bij anderen krijg je een mail/brief met een afspraak binnen.

Maar verwijzen duurt tegenwoordig maar 1 klik.

Voor een second opinion wil de huisarts je vaak eerst even spreken, maar ook dan is het geen kwestie van dagen of weken meer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:57

In zaandam heb je nog het OMC. Wellicht is dat nog iets :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:23

Ben vanmorgen gebelt door Zilveren Kruis,ze hadden naar UMC gebelt,maar de assistente van mijn oogarts was er vandaag niet,dus morgen bellen ze er weer heen.De vrouw aan de balie had wel gezegd dat ze een mail had gestuurd naar mijn oogarts.Ik zeg: ja dat zei ze 2 weken terug ook tegen mij,maar niemand wist er iets van en er was geen mail verstuurd.
Zilveren Kruis vind dit echt slecht allemaal.
Morgen hoop ik meer te horen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:31

Hopelijk krijg je morgen goed nieuws!!!!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:34

Vraag morgen dan meteen aan je verzekering of ze bij de Bergman kliniek vergoeden en of je daar zonder verwijzing heen mag eventueel

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:54

Volgens mij heb je daar ook altijd een verwijzing nodig. Maar mn huisarts maakte die zo klaar en kon meteen bellen voor afspraak. Je kan altijd snel terecht.

Alleen via de zorgverzekering kun je ergens naartoe zonder verwijzing. Maar ik vraag me af of dit systeem met een zorgcoach goed werkt, als ze daar ook al niet echt snel op reageren en direct handelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 15:27

Ze hebben me nog niet gebeld van Zilveren Kruis. Ik weet ook niet of dat goed werkt via een Zorgcoach,had er nog nooit van gehoord.
Als er om half 4 nog niet gebelt is,bel ik ze zelf maar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:18

Maar is de Bergmann Kliniek wel de juiste zorgverlener voor jouw klachten?
Bij het lezen van het overzicht aan oogzorg dat ze leveren, twijfel ik daar wel aan.

https://www.bergmanclinics.nl/oogzorg

Edit: ik krijg de juiste pagina niet geplaatst. Maar hun oogkliniek houdt zich volgens hun overzicht bezig met:

- ooglaseren
- lensimplantaties
- staar
- glaucoom
- maculadegeneratie
- diabetische retinapathie
- ooglid chirurgie
- rijbewijskeurimg
- kinderspreekuur

Dat heeft niets met jouw klachten te maken en hun business is vrij beperkt. Hun kennis ook???
Met jou serieuze problemen, waarij ook sprake was van een tumor, zou ik heel zorgvuldig mijn behandelaar kiezen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 10:08

Idd. Boras,je hebt gelijk,de Bergman kliniek is niet geschikt voor mijn oogproblemen.
Het liefst ga ik naar Harderwijk,maar Deventer schijnt nóg betere apperatuur te hebben bij de oogheelkunde.
Gister vergeten te bellen,kwam iets tussen, ga ze straks bellen.
Nog steeds geen verwijsbrief ontvangen via de post,en we zijn nu bijna 3 weken verder.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:27

Bergman is voor jouw geval denk ik niet geschikt. Maar in tegenstelling tot wat mensen denken, werken er juist goeie artsen met veel kennis. Ze zijn niet alleen een cosmetische kliniek. Aangezien Gohya nog helemaal niet weet wat het is, is het belangrijk dat een kliniek of ziekenhuis echt goede apparatuur heeft en een arts die verder kijkt dan zijn neus lang is. Al zou dat bij Pietje om de hoek zijn. Als die maar weet waar naartoe te sturen of met wie verder te overleggen.

Gohya, kijk eens in je mail. Verwijzingen gaan tegenwoordig via zorgdomein. Je arts stuurt het ziekenhuis de verwijzing en je ontvang zelf daar een mail over met een nummer. Dat is echt seconde's werk. Ik heb de afgelopen jaren al geen brief meer ontvangen als ik ergens heen moest.En het werkt heel snel. Soms krijg ik wel een brief met de afspraak. Bergman doet dat per mail en sms.

Maar zoals nu heeft me huisarts de verwijzing op mijn verzoek gemaakt naar Meander, omdat ik wilde overstappen. Ik heb het Meander gebeld en die hadden de afspraak al gemaakt. Krijg daar deze week een brief over, maar ben er niet. Ze zeiden wel al voor wanneer die stond meteen.

Zo gaat het met rontgen ook tegenwoordig bijv.

Maar goed, de zorgcoach is dus ook een flapdrol, want als je weet dat dit al 3 weken duurt, had die het a la minuut in orde moeten maken. De verwijzing zoals ik al zeg, is kwestie van enkele seconde's. Elke instelling die vergoed wordt, is ook wel aangesloten op zorgdomein.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 11:05

Ze hebben me vanmorgen gebelt [de zorgcoach] en ze hadden vanmorgen contact met UMC.Ik heb het op voicemail staan,ik heb het gesprek gemist.
Ze zijn bezig met de verwijsbrief en die zou volgende week dinsdag!! klaar zijn. Waarom duurt een brief maken zo lang? bij me H.A. is het[ idd. Superpony] seconden werk.

De verwijsbrief komt niet via de mail,hij komt per post naar mijn huisadres. Want dan kan ik alles in 1 grote envelop opsturen naar Rotterdam.

Hier de foto van de tumor in het linkeroog.
http://i64.tinypic.com/314q7up.jpg

En hier het plekje in het rechteroog.Dit lijken toch dezelfde plekjes? [de linker is wel groter].

Rechteroog.
http://i64.tinypic.com/1jsuqc.jpg

Er zit toch echt een plekje in het rechteroog? of hebben jullie dit ook zo in je oog?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:24

Al een tijdje een stille meelezer, wat een rot situatie :(:)

Zoals je rechteroog eruit ziet zijn in de zomer allebei m'n ogen door hooikoorts. Weet de officiële naam niet, maar dat 'flubje' aan de binnenkant van m'n oog wordt dan inderdaad wat dikker door de irritatie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:05

Wat omslachtig.....Want Rotterdam heeft natuurlijk geen computers en internet nog??

Ik moet bij Meander wel tekenen voor toestemming dat ze mijn dossier ontvangen, maar goed......dat is alleen maar fijn natuurlijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 19:29

Mijn dossier heb ik hier al uitgeprint klaar liggen,UMC hoeft alleen maar de verwijsbrief naar mij toe te sturen,meer hoeven ze niet te doen.

Vanillia Dat plekje zat er voorheen niet,dit begon als een speldenknopje en is groter geworden.
Dat je ogen dikker worden door de irritatie begrijp ik wel,je ogen gaan ook flink tranen zeker en die moet je ook weer droog deppen.