[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:21

Hier in de buurt is een shop die iedere vrijdag alle
piercings zet voor €25,- :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:32

Ik ga volgende week donderdag een tongpiercing laten zetten... Spannend!!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:18

Ik moet vrijdag maar ben toch echt wel nerveus.. nu al!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:46

Nou met veel pijn en moeite mn forward helix verwisselt :') er zat een labret (?) in ( gewoon een staafje met een plat achterkantje waar je voor een balletje op kan draaien) en nu een gewoon staafje met een bolletje als achterkant maar dat is redelijk ingewikkeld op die plek :+ maargoed hij zit!

Van de week hopelijk mijn tongpiercing zetten :D

Alle mensen die nog moeten, heel veel succes!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:36

Even een vraagje, op internet las ik dat piercers met titanium piercings mogen schieten. Nu vloog laatst mijn bolletje van mijn (net paar weken gezette) forward helix en heb ik een nieuw bolletje bij een andere piercingshop gehaald, omdat deze dichtbij huis is. Ik kan herinneren dat hij zei dat hij mij chirurgisch staal verkocht. Op dat moment vond ik dat prima want ik dacht, dat zal goed zijn. Heb hem verteld dat mijnde er net een paar weken in zat. Alleen nu zitten er bulten op beide piercings. Komt dit nu door dat bolletje of omdat ik er al in vroeg stadium eraan zat te pielen (nieuw bolletje erop zetten was ook nieuw voor mij)? Het doet niet echt zeer maar ziet er wel vies uit....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:30

cindy1000 schreef:
Nou met veel pijn en moeite mn forward helix verwisselt :') er zat een labret (?) in ( gewoon een staafje met een plat achterkantje waar je voor een balletje op kan draaien) en nu een gewoon staafje met een bolletje als achterkant maar dat is redelijk ingewikkeld op die plek :+ maargoed hij zit!

Dat is inderdaad een labret en zelf vind ik die tot nu toe het handigste op die plek. Oké, op een paar momenten dat mijn haar eromheen draait na, maar dat zou bij een staafje met twee balletjes ook gebeuren. :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:13

Eigenwijze ik dacht gister dat ik mijn vier maanden oude helix wel kon verwisselen. BAM binnen 3 minuten zat er een vochtbultje. :')
Meh, ik vond dat korte staafje zo veel lekkerder zitten, maar toch m'n lange er maar weer in gedaan.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:18

Vochtbultjes kunnen altijd ontstaan. Heeft volgens mij niks te maken met het materiaal of wisselen?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:21

Wat ik begrepen heb is je piercing dan gewoon nog niet voldoende genezen. Hij was ook meteen zo groot dat ik de piercing met het kortere staatje niet meer dicht kreeg.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:23

Ik, Yv en mn zusje hadden allemaal vochtbultjes en allemaal ook niks gewisseld.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:51

Jawel, ik had na een paar weken een eigen staafje erin gedaan :j.
Is een vochtbultje niet gewoon iets van irritatie?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:53

Je had toch eerst al zo'n bultje en daarna gewisseld?

Naja ik had ze iig niet gewisseld en ook een vochtbultje en mn zusje heeft ook niks gewisseld.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:58

Niwla schreef:
Eigenwijze ik dacht gister dat ik mijn vier maanden oude helix wel kon verwisselen. BAM binnen 3 minuten zat er een vochtbultje. :')
Meh, ik vond dat korte staafje zo veel lekkerder zitten, maar toch m'n lange er maar weer in gedaan.

Je had de kortere er gewoon in kunnen laten, druppeltje sterilon en verder met rust laten. Had het vanzelf weer afgezakt. ;)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:00

Citaat:
Deze vochtbultjes kunnen ontstaan doordat men tijdens het piercen de huid losmaakt van het kraakbeen. Deze opening zal door het lichaam willen opgevuld worden en krijg je dus een klein bultje dat maar heel langzaam terug wegtrekt.
De simpele remedie is om direct na het piercen en plaatsen van het juweel druk uit te oefenen langs beide zijden van het kraakbeen waar een naald doorgegaan is. Dit gedurende ongeveer een minuut, hierdoor krijgt de huid de kans op zich opnieuw te hechten aan het kraakbeen en reduceer je de kans op vochtbultjes.
Uiteraard kun je op andere manieren ook vochtbultjes krijgen(slechte genezing, irritatie enz) maar alles helpt.

Kwam dit net tegen.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:25

Shenavallie schreef:
cindy1000 schreef:

Dat is inderdaad een labret en zelf vind ik die tot nu toe het handigste op die plek. Oké, op een paar momenten dat mijn haar eromheen draait na, maar dat zou bij een staafje met twee balletjes ook gebeuren. :D

Jaa want dat achterkant bolletje erop krijgen wat een priegelwerk :') maar ik vond deze wat mooier dan die labret die ik erin had

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:41

Ik heb jullie advies nodig. Ik heb sinds 3 jaar oorbellen maar nog steeds zijn ze niet genezen. Ik heb er nu zilveren inzitten, maar zelfs nu blijven ze gewoon pussen/bloeden en pijn doen. Ik heb alles geprobeerd. Zeezout, alcohol, sterilon, niks helpt.... Ik ben bang dat het komt doordat ze geschoten zijn.
Nu mijn vraag, is het slim om deze oorbellen eruit te halen, ze dicht te laten groeien en eventueel weer door te laten prikken door de piercer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:43

UhNee schreef:
Ik heb jullie advies nodig. Ik heb sinds 3 jaar oorbellen maar nog steeds zijn ze niet genezen. Ik heb er nu zilveren inzitten, maar zelfs nu blijven ze gewoon pussen/bloeden en pijn doen. Ik heb alles geprobeerd. Zeezout, alcohol, sterilon, niks helpt.... Ik ben bang dat het komt doordat ze geschoten zijn.
Nu mijn vraag, is het slim om deze oorbellen eruit te halen, ze dicht te laten groeien en eventueel weer door te laten prikken door de piercer?

Hmm lastig.. Ik heb mijn beide oorbelgaatjes laten schieten gewoon bij de juwelier.

Als je al 3 jaar lang kampt met dit probleem zal ik ze er maar uithalen. Hoe reageren je oren erop als je ze eruit hebt?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:48

_Dominique schreef:
UhNee schreef:

Hmm lastig.. Ik heb mijn beide oorbelgaatjes laten schieten gewoon bij de juwelier.

Als je al 3 jaar lang kampt met dit probleem zal ik ze er maar uithalen. Hoe reageren je oren erop als je ze eruit hebt?

Ja, ik denk dat ik maar gewoon opgeef. Ik blijf er ook telkens aan pulken omdat er dus korstjes achter zitten, het is een vicueuze cirkel.
Ik heb geen idee hoe ze daar op reageren... Ben wel vrij huiverig, aangezien ze zeggen dat je nooit een sieraad uit een ontstoken gaatje mag halen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:51

Heb je er echte zilveren in zitten? Ik heb ook heeeeel lang problemen gehad met mijn oorbellen maar dat kwam elke keer omdat ik er nikkel in had zitten en omdat ik blijkbaar niet tegen nikkel kan. Nu met mijn neuspiercing nergens last van.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:52

Hey allemaal! is dit besloten of kan ik me laat komen melden? :o

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:53

Het zijn echt zilveren ja! Eerst ook gedacht dat ik idd allergisch was voor het een of het ander, toen expres zilveren gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:04

Emmaa_ schreef:
Heb je er echte zilveren in zitten? Ik heb ook heeeeel lang problemen gehad met mijn oorbellen maar dat kwam elke keer omdat ik er nikkel in had zitten en omdat ik blijkbaar niet tegen nikkel kan. Nu met mijn neuspiercing nergens last van.

Zat ik net ook aan de denken ja!
Maar geen nikkel dus..

Ik had wel met mijn tweede oorlelgaatje dat je toch na iets van 6 weken pas mag wisselen van sieraad? Ik was zo huiverig en wilde zo graag mn ringetjes in dat ik na ong 2 weken ben gaan wisselen. Met de ringetjes in is het ook flink gaan opzwellen, pussen, bloeden etc. Nu nergens last meer van!

Ik wist eerlijk gezegd niet dat je een sieraad er niet uit mag halen als het ontstoken is..

Ja hoor iedereen mag zich melden! :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:12

Hoi hoi, even een vraagje :o
3 jaar geleden heb ik een tragus laten zetten. Nu heb ik een mooie piercing gezien en die is 1.0 ipv 1.2 maar als ik die in doe is het dan zo dat ik daarna nooit meer 1.2 in kan doen?

Ik weet dat kraakbeen niet meet dicht groeit maar het vel wel dicht trekt, heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:25

_R_G_ schreef:
Hoi hoi, even een vraagje :o
3 jaar geleden heb ik een tragus laten zetten. Nu heb ik een mooie piercing gezien en die is 1.0 ipv 1.2 maar als ik die in doe is het dan zo dat ik daarna nooit meer 1.2 in kan doen?

Ik weet dat kraakbeen niet meet dicht groeit maar het vel wel dicht trekt, heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Heb het zelf niet geprobeerd maar vriendinnen van mij hebben dit wel gehad met hun helix. Piercing van 0.8 ofzo erin en nu gaat hun staafje van 1,2 er niet meer in.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:33

Ja daar was ik al bang voor.
Bedankt voor het snelle antwoord! Dan hou ik het mooi op 1.2 :)