Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:05

ja ben aan lichte kan, mijn streven ligt op 51 kg, mag iets meer, maar liever niet boven 52kg.. past gewoon niet bij mijn bouw :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:11

Ik begin nu eindelijk van mijn vetjes af te komen, geen bulk voor mij dus. Dan maar even geen spieren. :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:15

goed bezig gianti! complimenten voor jou ;)
Simoonzel, ik vraag me af hoe dit in de praktijk werkt hoor, ik merk dat ik (ondanks cutten) wel spieren opbouw, maar het zal idd niet zo sterk gaan als bij een echte bulk... Ik ben dan wel weer nieuwsgierig wat er gebeurt als je op onderhoud eet :P Van beide een beetje misschien... Of van beide niks, dat kan ook nog :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:19

We zullen zien. :j
En als het niks oplevert zal ik het langzaamaan opschroeven. Eerst naar 1800 denk ik (wat mijn inname zou moeten zijn om op gewicht te blijven) en als dat niet helpt naar 2000 of zelf meer.

Edit:

Ik was vergeten Gianti te feliciteren haha. Maar goed gedaan! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Simoonzel op 05-02-15 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:19

Goed zo gianti!

Ik ben gelukkig weer wat opgeknapt alweer vol aan t werk.

Ga morgenochtend weer ff lesje insanity meenemen op me werk kan ik gewoon lekker rustig aan doen en wat minder als t niet gaat.

Maar toch wat gedaan weer dan deze week

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:22

Goedzo Gianti!

Ik eet eigenlijk thuis gewoon "wat de pot schaft" alleen ik ben het snacken 's avonds weg aan het laten. Ben benieuwd of ik nog veel verschil ga merken. Ik had in december een jurkje gekocht en toen zag ik op mijn heupen nog duidelijk vetrolletjes als ik er geen jasje overheen had. Nu moest ik dit jurkje dinsdag aan en waren mijn vetrolletjes op mijn heupen helemaal weg. Ik hoop dus dat dit zo doorgaat.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:34

Over het algemeen is snoepen schrappen het enige wat je hoeft te doen. Ik eet ook gewoon met de pot mee, dus er komen ook pannenkoeken voorbij en shoarma en zo. Maar af en toe kan dat ook best. Jezelf niet helemaal vol proppen werkt ook. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:37

Ja hier hetzelfde. Maar als ik overal lees dat boterhammen slecht zijn etc :P dan denk ik vaak dat ik totaal op de verkeerde weg zit.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:47

Ligt eraan wat voor brood. Speltbrood is bv wat anders dan gewoon witbrood. Maar ik ben hier ook te weinig in thuis om je echt nuttige info te kunnen geven.

Hier vooral in koolydraten geminderd, frisdranken vervangen door water. Ipv 3 grote maaltijden, 5 kleinere maaltijden. En proberen snoepen wat minder te houden.

Vraag ik hier gister nog wat ik kan doen om spierpijn te voorkomen, heb ik amper spierpijn vandaag! Best verbazend !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:52

Wij eten altijd gewoon Tarwe brood. Frisdrank drink ik inderdaad bijna niet meer. Aanmaaklimonade alleen 1 klein glaasje bij het avondeten en voor de rest alleen water.

Ik heb nu ook klein beetje spierpijn. Warme douche en een nachtje slapen helpt meestal goed. Vanavond als ik ga sporten is het weer helemaal over!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:07

Gianti schreef:
ja ben aan lichte kan, mijn streven ligt op 51 kg, mag iets meer, maar liever niet boven 52kg.. past gewoon niet bij mijn bouw :P

Knap hoor, ik zit nu net op jouw streefgewicht haha, maar we hebben toevallig ook dezelfde lengte.
Ik wil juist dikker zijn en wat meer figuur krijgen.

Vandaag heb ik voor het eerst weer gesport en mijn schouders en komt getraind! Nouu verzuring ten top!

Ik zie die hele dunne meisjes ook niet, ik weet wel uit ervaring dat het erg moeilijk is om aan te komen
komen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:19

zou ik foto mogen hoe het eruit ziet, mijn streven bij mijn lengte :P

goed bezigg!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:23

Lauraaa, er zijn echt heel veel visies op watbgezond is. Voor sommigen past brood daar in, voor anderen niet. Kies je eigen weg, sommige dingen zijn niet goed of fout :)
Ik mag weer naar crossfit, woooohooo! Hopelijk veel kracht, heb zin in een WOD met veel kracht erin, geen slopende eeuwige cardio WOD please :):)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:55

Gianti schreef:
zou ik foto mogen hoe het eruit ziet, mijn streven bij mijn lengte :P

goed bezigg!!

Pfff dat moet ik zo even zoeken hoor..

En over voeding moet je inderdaad gewoon aftasten wat goed is. Ik ben zelf geen fan van alle eiwitshakes, omdat ik er niet tegen kan! Ze zeggen dat bananen ook goed helpen voor spierpijn

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:30

Oké ik ben echt dood.. Meest vreemde plekken blauw.. Maar jeetje wat gave paaldansles!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:34

Paaldansen lijkt mij behoorlijk zwaar.

Ik ben vanavond niet gegaan. Heb morgen herkansing spelling en zie door de bomen het bos niet meer met alle d's en t's.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:48

Ja onwijs! Je leert wel snel veel.. Maar pfoe.. Ben nu weer eens giga blauw.. Tussen MN benen, in MN knie holte, op de bal van mijn voet etc :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:51

Bananen hebben veel magnesium, dus daardoor helpt het :) maar het helpt niet je spieren te herstellen na een workout.

Pfff, ik ben vermoord door fran's kleine zusje. En heb even een klap gehad van mijn trainer wat betreft mijn knie. Ik moet echt grenzen leren kennen. Heb al heel veel geleerd in anderhalve week, maar wil echt veel teveel.... Vandaag backsquats en lunges gedaan, maar in de squats is mijn techniek zo slecht uit angst voor pijn. Linkerheup zakt weg, rechtervoet doet raar... Krijg binnenkort squattherapie van mijn trainer, haha.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:41

Mijn eerste krachttraining is nu een feit! Hele aardige jongen heeft me alle oefeningen uitgelegd en er helemaal doorheen begeleid. Dinsdag is er weer uitgebreide begeleiding dus dan ga ik weer hulp vragen bij mijn squat en bench press. Ik heb ook wat huiswerk mee gekregen om mijn squat te oefenen, ik heb namelijk de neiging mijn knieën te ver naar voren te doen. Maar ik vond het heel leuk! Al voelde het wel een beetje vreemd, tussen al die super afgetrainde grote jongens als enige meisje. :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:43

Hoe vond je het? Wat heb je allemaal gedaan? Goed je gewicht op je hielen houden bij squat, desnoods IJ begin tenen omhoog doen, dan kom je veel minder ket je knie naar voren

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:59

Ik zal het proberen en kijken of het helpt. :) Het lijstje dat ik eerder heb gepost ben ik nu afgegaan, met nog een apparaat als aanvulling op advies van iemand van het fitness centrum (heb ze eerst even laten kijken naar wat ik van plan was). Het ging dus best oké! Bench press eerst met alleen stang geoefend en daarna met 5kg aan beide kanten. Mijn biceps gingen best goed met de dumbbells, die kon ik op 8 kg (flyes op 6kg). Heb wel iedere oefening zodanig zwaar gedaan dat ik de laatste reps er echt uit moest persen, haha (behalve de squat dus ivm techniek oefenen). Maar wat een voldoening geeft dat! *\o/*

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:47

jullie praten te veel :') houd het echt niet bij.

Gianti, wat kost dat paaldansen nou op maandelijkse basis?

Ik heb vandaag ge-bachata-danst :') de eerste keer sporten sinds ik hier zit. en nu heb ik spierpijn in m'n onderrug. wij nederlanders kunnen niet zo goed met de billen schudden als die Spanjaarden :') Maar nu toch tijd om weer echt iets vn fitness te gaan doen. Hebben jullie tips? Ik zat te denken aan de Politieconditie App, maar het is nu buiten nog net even wat te fris met die wind!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:07

Ik wil ook bachara doen :oo :oo

Mijn nieuwe sportschool betqql il 48 pm voor 1x per week Lea, vorige 15 per les

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:48

Paaldansen lijkt me echt zwaar. Respect dat je je eraan waagt haha.
Bachata kende ik helemaal niet, maar ziet er lastig uit. Ik heb weleens salsa workshops gehad en met mijn stijve heupen was dat ook een beetje sneu. :')

Ik googlede eerst "bachara" omdat ik Gianti's bericht las maar toen ik dit als resultaat kreeg vroeg ik me toch af wat je in vredesnaam had gedaan. :oo

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:59

Geweldig dat bachata op mn vakantie naar de Dominicaanse jaloers Hoe hun dat deden keek mn ogen uit