Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:09

Kayleigh_ schreef:
Ik durf mijn oksels nog steeds niet te doen :+ Het resultaat lijkt me wel fantastisch. In plaats van elke dag scheren nog maar 1x per week epileren!

Ik zou het gewoon doen hoor, zeker omdat jij het gevoel al gewend bent denk ik dat het reuze mee zal vallen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:23

Konstantine schreef:
Kayleigh_ schreef:
Ik durf mijn oksels nog steeds niet te doen :+ Het resultaat lijkt me wel fantastisch. In plaats van elke dag scheren nog maar 1x per week epileren!

Ik zou het gewoon doen hoor, zeker omdat jij het gevoel al gewend bent denk ik dat het reuze mee zal vallen :j

Nou, niet om je meteen te ontmoedigen maar nadat ik al jaren mijn benen epileerde was het ontharen van mijn oksels toch echt wel weer even slikken hoor. Nu blijkt uit dit topic wel heel duidelijk dat het per persoon verschilt hoeveel last je ervan hebt. Dus ik zou zeggen: je komt er maar op één manier achter of het pijnlijk is of niet. }:)

Stral

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:23

Feit :') :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:25

Eerste keer is pijnlijk, bijhouden daarna is appeltje eitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:29

Ik vind benen epileren ook absoluut niet lekker, maar ik vind het het resultaat wel waard. Liezen ontharen vind ik dan weer totaal niet pijnlijk.

Mijn tante zei ook al eens dat haar oksels harsen helemaal niet zoveel pijn deed, dus misschien heb ik ook die goede genen? :P Ik moet het echt gewoon eens proberen ja...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:00

Wat mij opvalt is wanneer je elektrisch epileert, je sneller last hebt van ingegroeide haren dan wanneer je het met een pincet doet.
Ik denk dat het komt omdat wanneer je het met de pincet doet, je de haar eruit trekt zoals die groeit, en elektrisch gaat ie ook weleens de andere kant op (haartje groeit zeg maar naar beneden, epilator trekt hem naar boven eruit).
Die theorie had ik bedacht, geen idee of het ook klopt, maar zo ervaar ik het wel.

Heb namelijk 2x mijn oksels nu elektrisch gedaan met ingegroeide haren, en 1x met de pkncet, en daarna geen ingegroeide haren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:02

Komt denk ik eerder omdat de epilator heel snel gaat en soms dus niet de gehele haar eruit trekt. Door de snelheid breekt de haar eerder af dan wanneer je het rustig met een pincet doet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:07

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de haren afbreken tijdens het epileren.
Maar het zou wel door de kracht kunnen komen waarmee de haren worden uitgetrokken. Een epilator is natuurlijk niet bepaald subtiel en trekt de haren er met grof geweld uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:09

Hoe weet je dat dan? :+ Bekijk jij de haren grondig om te kijken of ze er volledig uit zijn? Gewoon interesse, hoor! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:11

Haha nou nee, ik ga niet ieder haartje bekijken dat eruit valt, maar je ziet heel duidelijk het verschil aan je huid wanneer een haar er volledig uit is, of dat hij is afgeschoren/-gebroken.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:11

Nou, dat zou ook nog kunnen ja.

Ik doe de oksels nu met pincet tijdelijk, dat de huid weer rustig wordt.
En als ik dat om de dag even doe, zijn het ook niet veel haartjes die ik eruit hoef te halen.

Wat ik van mijn bikinilijn weet wat ik al jaren epileer, is dat ik in het begin daar ook snel ingegroeide haartjes had.
Maar op een gegeven moment was dat over, daarna nog maar een hele enkele keer eentje.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:14

Ik heb ook meer last van ingegroeide haartjes. Maar als ik dan daarna weer heb geëpileerd is t de volgende dag zo ongeveer helemaal weg :')

Wat ik trouwens wel op m'n benen heb sinds t epileren zijn haartjes die die gewoon helemaal níet pakt :P ik voel ze ook amper. Alsof ze onder je huid zitten maar dat je ze toch wel kunt zien :') en met scheermes zijn ze wel 'weg'

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:16

Interessant om te lezen van die ingegroeide haartjes. Ga ik ook op letten de volgende dagen.

Ik ben wel héél tevreden van het resultaat tot nu toe. Na twee dagen waren de rode bultjes in de bikinilijn weg, en hoewel er nu nog een paar (nieuw gegroeide) haartjes staan, heb ik geen lelijke rode stipjes meer *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:18

Dat kan heel goed hoor, Wilke. :j Die zijn dan inderdaad net onder het huidoppervlak ingegroeid. Maar omdat je met een scheermesje ook altijd een stukje huidlaag meeneemt pak je makkelijker dat ingegroeide haartje mee.
Meestal scrub ik mijn huid altijd goed, de dag voordat ik wil epileren. Het beste is dan om dit met een scrub-handschoen te doen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:29

Ooh Thanks :) meestal doe ik dat na t scrubben om t ingroeien te voorkomen haha. Zal t ervoor ook eens proberen :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:02

Ik heb een epilator die onder de douche kan, er zit een lichtje op, er zit een massage opzet stuk bij, een trim opzet stuk en een scheer opzet stuk! Echt super handig, dus mocht je twijfelen en bang zijn dat het epileren niets voor jou is? Je kunt er ook nog altijd mee scheren :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:25

Ik heb daar straks inderdaad ook enkele ingegroeide haartjes in de bikinilijn regio ontdekt. Heb dat eerder nooit gehad, dus ook bij mij komt het door het epileren.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:26

Whoei geweldig dit topic. Ook ik heb de epileerder aangeschaft.

Ben benieuwd *\o/*

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:07

Ondanks ongeparfumeerde babyolie, dagelijks scrubben, geen strak ondergoed na epileren, etc etc heb ik na zo'n drie jaar epileren nog steeds last van ingegroeide haartjes. Ik denk niet dat daar een wondermiddel voor is. Ik hou het gewoon in de gaten en haal het haartje er op tijd uit.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:48

Net terug van m'n eerste Brazwax.. peace of cake! haha.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:48

Is het niet vreselijk ongemakkelijk om zo met je hele hebben en houden open en bloot voor een onbekende te liggen? Lijkt me vréselijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:51

Berdien schreef:
Is het niet vreselijk ongemakkelijk om zo met je hele hebben en houden open en bloot voor een onbekende te liggen? Lijkt me vréselijk :=

Tsja, het is wat zij doen he. Die zien de hele dag niets anders. :') Zou je het ook ongemakkelijk vinden voor een gynaecoloog?

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:18

Hoe doen jullie dat met die kleine haartjes op je onderbuik?
(Of ben ik de enige die die heeft .. :') )
Kun je die ook zelf harsen, en krijg je dan stoppels terug, of zwarte haartjes, of... ?

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:20

Ik heb ze geëpileerd met het oude ding wat we hier nog hebben liggen.. Voelde er bijna niks van, kreeg een lach bui..

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:21

Ik ook vanmiddag mijn eerste brazillian wax gehad. :+
Viel mij alles mee, terwijl ik kleinzerig ben!
En vond het niet zo ongemakkelijk, ze ziet de hele dag niet anders! :')
En ben heeel blij met het resultaat! *\o/*