Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:34

tmr001 schreef:
[naam] schreef:
Het onderzoek toonde aan dat baby's van ongevaccineerde moeders betere een langere beschrrming bood tegen ziektes, het tijdsbestek stond er ook bij.
Dus de hele hysterie over baby's beschermen door anderen te vaccineren en daarmee kudde immuniteit te creëren breekt juist af hoe de evolutie de bescherming heeft ontwikkelt.
Men creëert door vaccinatie baby's die vatbaarder zijn terwijl de baby's van ongevaccineerden zichzelf langer redden met wat ze van moeder meekrijgen, even in een notendop.
Staat wel ergens, heel interessant.
Net als dat je wel zonder vaccinatie zelf bescherming tegen tetanus op kunt bouwen. Iets wat volgens het RIVM onmogelijk is. Zijn gewoon officiële onderzoeken van, heb ik ook al vaker op bokt gezet.
Maar blijf maar gewoon in niet onderbouwd doorgaan Big Ben. Ik doe dan ook geen moeite meer alles op te zoeken.

Btw, het hele dorp heeft het overleefd hoor, net als ik vroeger.
Ik heb niet eens gemerkt dat ik mazelen heb gehad.
Net als iedereen hier die niemand kent met vaccinatieschade, dus zo erg zal het wel niet zijn...
Mazelen viel enorm mee, voor een heel dorp zelfs. Weekje thuis en door.

Moeten we dan allemaal mazelen doormaken om onze kinderen te beschermen ofzo? Als de vaccinatiegraad voldoende was geweest was de uitbraak er niet eens geweest en was er veel ziekte voorkomen. Fijn dat jullie dorp er goed doorheen is gekomen maar het was alsnog niet nodig en mazelen is alsnog geen griepje.

Dat vind jij, net als dat ik vaccinatieschade geen lachertje vindt.

Je moet iedereen de vrije keuze laten, niet alleen in hoe ze hun kinderen willen beschermen maar ook in of ze het risico op vaccinatieschade willen aangaan of niet.

dromertje2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:39

Met als verschil dat de mogelijke vaccinatieschade enkel voor de persoon zelf nadelig is, vaccinatieschade niet besmettelijk is, kinderziektes, die er niet zouden zijn als er genoeg gevaccineerd is, wel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:41

Anoniem schreef:
Dat vind jij, net als dat ik vaccinatieschade geen lachertje vindt.

Je moet iedereen de vrije keuze laten, niet alleen in hoe ze hun kinderen willen beschermen maar ook in of ze het risico op vaccinatieschade willen aangaan of niet.

Wat is precies is vaccinatieschade en hoe is aangetoond dat dat bestaat? Is het gevaarlijker een dan mazelen met 1 op de 10.000 sterfgevallen? Bestaan er cijfers van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:45

dromertje2 schreef:
Met als verschil dat de mogelijke vaccinatieschade enkel voor de persoon zelf nadelig is, vaccinatieschade niet besmettelijk is, kinderziektes, die er niet zouden zijn als er genoeg gevaccineerd is, wel.

Ga jij dan maar je kind opofferen voor een ander.
I will not set my child on fire to keep yours warm.

Vaccinatieschade is niet erkend. Zolang ouders hier mee kampen en de mentaliteit hierover lacherig is, echte cijfers niet bekend kunnen worden gemaakt omdat er geen erkenning is ga ik hier ook helemaal niet over in discussie.
Want het is toch allemaal onzin.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:51

Dat is ieder zijn keuze. Je kan wel erkennen dat jou keuze gevaarlijk kan zijn voor een andere ook, niet alleen voor je eigen kind.
En je zet zelf je kind " on fire" , in plaats van dat een ander dat doet over je kind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:16

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:

Ga jij dan maar je kind opofferen voor een ander.
I will not set my child on fire to keep yours warm.

Vaccinatieschade is niet erkend. Zolang ouders hier mee kampen en de mentaliteit hierover lacherig is, echte cijfers niet bekend kunnen worden gemaakt omdat er geen erkenning is ga ik hier ook helemaal niet over in discussie.
Want het is toch allemaal onzin.

Ik doe zeker niet lacherig over vaccinatieschade. En jij zet je kind niet on fire maar besef wel dat alle anderen, die kinderen wel vaccineren er voor zorgen dat jouw kind zonder al te veel gevaar groot word zonder vaccinaties. Dus misschien kun je iets minder negatief zijn tegenover ouders die het leven van hun kind volgens jou op spel zetten om de jouwe zorgeloos op te laten groeien.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:20

bigone schreef:
Ik doe zeker niet lacherig over vaccinatieschade. En jij zet je kind niet on fire maar besef wel dat alle anderen, die kinderen wel vaccineren er voor zorgen dat jouw kind zonder al te veel gevaar groot word zonder vaccinaties. Dus misschien kun je iets minder negatief zijn tegenover ouders die het leven van hun kind volgens jou op spel zetten om de jouwe zorgeloos op te laten groeien.

Eens.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:26

Inderdaad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:32

tmr001 schreef:
pmarena schreef:
Joh TMR, je weet niet eens of mijn kind niet of deels gevaccineerd is, misschien ben ik wel 1 van de vele spijtoptanten die zichzelf wel voor de kop kan slaan dat ik er ingetuind ben om toch te prikken.

Ieder kind kan een ander kind in gevaar brengen. Of het nu wel of niet gevaccineerd is. Dat is nu juist het hele punt.

En inderdaad: het recht van iedere ouder te doen wat ze willen om hun kind te beschermen. Dat is een groot goed +:)+

Ik weet inderdaad niet of je kinderen geent zijn, maar als er verder niets aan de hand is zou ik niet begrijpen waarom je er spijt van hebt. Daarbij, wat is je punt? Wees blij als je kindje gevaccuineerd is, kan ie lekker naar ieder kvd en met andere kindjes in de zandbak spelen, en is ie extreem veel minder vatbaar voor een mazelen of difterie.

Wat vind jij er dan van dat polio verplicht is in Belgie? Voor mij zit er nog een verschil tussen een polio en mazelen en een waterpokken bijvoorbeeld. De ene infectieziekte is de andere niet en de ene heeft ook vervelendere gevolgen en een heftiger ziekteverloop dan de andere. Toch zou ik nhet zelf echt vervelend vinden als ik een verschrikkelijk ziek kindje heb (een kinkhoest lijkt me ook niet echt lollig) wat zich verschrikkelijk naar voelt en misschien andere kindjes aansteekt terwijl dat voorkomen had kunnen worden.

Waar ik nog steeds niet bij kan met mn hoofd is de werking en inderzoek van vaccins in twijfel trekken? Er is meer 50 jaar empirisch onderzoek geweest internationaal. Waarom is “vaccinatieschade” er pas zo kort?

Ik vind het verplichten van dingen die je kind serieus kunnen schaden, sowieso niet kunnen.
Hoe klein het risico ook lijkt te zijn, als ouder (en het kind zelf) ben jij degene die met de gebakken peren zit als jouw kind net die ene is waarbij het helemaal verkeerd valt. Daarom vind ik dat ouders altijd alleen bewust van de mogelijke risico's tot die keuze over zouden moeten gaan.

En als ze het niet willen omdat ze hun redenen hebben om te denken dat voor hun kind(eren) de potentiële nadelen niet opwegen tegen de potentiële voordelen, dat je dan best nog even een eerlijk & respectvol gesprek aan kan gaan om te kijken of ze wellicht nog op andere gedachten te brengen zijn, maar zo niet: dan hen die eigen keuze gunnen :j

Dat je mensen verplicht om een autogordel te dragen of zoiets, dat is wat mij betreft dikke prima. Zo vind ik het dus onverantwoord dat we hier niet wat strengere regels hanteren wat betreft het vervoeren van jonge kinderen in de auto.

Maar mensen verplichten om tegen hun zin een mogelijk schadelijke medische handeling te laten verrichten op hun kinderen...dat vind ik hele enge ontwikkelingen.

Vaccinatieschade is er altijd al geweest :) Weerstand tegen vaccinaties ook. Het is echt niet zo dat iedereen dolblij was met de eerste vaccinaties.

Ik vind het zo mal dat mensen steeds maar blijven zeggen: we vaccineren al zo lang dus we hebben al lang kunnen zien dat er helemaal niet zoveel vreselijks gebeurt. Maar daarbij compleet voorbij gaan aan de vele veranderingen die steeds doorgevoerd worden aan het RVP.

Hier het al vaker geplaatste overzicht:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/over-het-programma

Pas de BMR sinds 1987. En vanaf dat moment is er nog zó veel verandert.
Wat de lange termijn gevolgen zijn van die steeds weer andere situatie dat kùnnen we gewoon nog helemaal niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:33

Als je het topic had gelezen had je gezien dat wij extra risico lopen omdat wij heftig reageren op medicijnen/ geneesmiddelen.
Mijn vader is gestorven aan bijwerkingen van medicatie, zouden ze wel even oplossen met prednison maar dat ging ze even mis. Nu heb ik geen vader meer omdat het allemaal wel kon.
Mijn dochter en ik gaan dood van een ruggenprik. Toen ik de anesthesioloog daarvoor waarschuwde kreeg ik een cynisch lachje terug. Toen hij even later haar leven stond te redden met een kamer vol personeel lachte hij niet meer. Toen was er paniek over dat ze onder volledige narcose moest een of ze dat wel ging overleven vanwege de heftige reactie op de ruggenprik.
Ik word er een beetje chagrijnig van alles steeds te moeten herhalen.
Maar nee dus, ik neem geen risico's meer als ik steeds Russische roulette moet spelen.
Als je daar geen begrip voor op kunt brengen dan is dat jouw tekortkoming.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-19 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:42

Niet vaccineren is ook Russische roulette spelen hoor. Maar is inderdaad jou keuze.

Mensen gehersenspoeld noemen omdat ze vaccineren is anders ook niet heel respectvol.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:47

Het zijn allemaal kansen, en je maakt een keus op basis van een kans. Net als te hard rijden.

Meneer waterpok had er trouwens volslagen maling aan of mijn moeder zelf de ziekte doorgemaakt had en bij mijn 3 dagen oude broer aan de deur klopte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:50

Repelsteel: :(:)

De ellende is, als je als ouder (o.a.) op basis van zo'n ervaring van extreem reageren op "veilige" medicatie, zegt: die prikken daar gaan we niet aan beginnen omdat ik denk dat de kans erg groot is dat mijn kind daar ook weer een extreme reactie op geeft (dus dat de mogelijke voordelen voor dat kind niet opwegen tegen de mogelijke nadelen), dan nog krijg je wellicht geen ontheffing om niet te vaccineren als het verplicht zou worden.

Immers omdat ze op de ene medicatie extreem reageren, hoeft dat niks te zeggen over hoe ze op de prikken zouden reageren. ALS je überhaupt al beschikt over "bewijs" waarmee je aan kan tonen dat je kind eerder extreem gereageerd heeft op "veilige" medicatie.

Je ziet ook genoeg verhalen langskomen waarbij ouders een klapwiekend kind hadden na een eerste of wederom na een tweede vaccinatie, en daardoor willen stoppen met prikken. En dat ze dan serieus te horen krijgen dat ze toch echt ook maar die volgende prikken ook moeten geven want ze willen toch niet dat hun kind dood gaat aan vreselijke ziektes?

En de volgende prikken geven we dan wel in het ziekenhuis met alle medicatie en machines paraat om het hopelijk in leven te houden als het weer fout gaat. Zó belangrijk vinden sommige mensen die prikken.... ik vind dat je dan je doel volledig voorbij schiet als het op die manier moet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:58

pmarena schreef:
[naam]: :(:)

De ellende is, als je als ouder (o.a.) op basis van zo'n ervaring van extreem reageren op "veilige" medicatie, zegt: die prikken daar gaan we niet aan beginnen omdat ik denk dat de kans erg groot is dat mijn kind daar ook weer een extreme reactie op geeft (dus dat de mogelijke voordelen voor dat kind niet opwegen tegen de mogelijke nadelen), dan nog krijg je wellicht geen ontheffing om niet te vaccineren als het verplicht zou worden.

Immers omdat ze op de ene medicatie extreem reageren, hoeft dat niks te zeggen over hoe ze op de prikken zouden reageren. ALS je überhaupt al beschikt over "bewijs" waarmee je aan kan tonen dat je kind eerder extreem gereageerd heeft op "veilige" medicatie.

Je ziet ook genoeg verhalen langskomen waarbij ouders een klapwiekend kind hadden na een eerste of wederom na een tweede vaccinatie, en daardoor willen stoppen met prikken. En dat ze dan serieus te horen krijgen dat ze toch echt ook maar die volgende prikken ook moeten geven want ze willen toch niet dat hun kind dood gaat aan vreselijke ziektes?

En de volgende prikken geven we dan wel in het ziekenhuis met alle medicatie en machines paraat om het hopelijk in leven te houden als het weer fout gaat. Zó belangrijk vinden sommige mensen die prikken.... ik vind dat je dan je doel volledig voorbij schiet als het op die manier moet...

Precies!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:10

quera schreef:
veerledec schreef:
Ik was 12 en erg ziek van de waterpokken. Twee weken 40 graden koorts. Maar nog geen reden om te denken, was ik maar gevaccineerd.

Hetzelfde geldt wmb voor bof en rode hond. Onschuldige kinderziektes. En ja, voor meisjes is rode hond een risico tijdens de zwangerschap, maar dat zijn de waterpokken ook! Als iedereen het krijgt als kind, niks aan de hand. Niet gehad en je wordt zwanger? Testen of je antistoffen hebt en anders alsnog vaccineren (net zoals ze met de waterpokken zouden moeten doen). En voor jongens is de bof latere leeftijd een risico. Maar neem die dan mee met 9 jaar, als ze het niet gehad hebben.

Ik ben ingeënt voor rode hond maar geen anti stoffen. Ga die gewoon niet krijgen.

Hier nog 1, je hoort het best vaak.

Wat betreft de ziektes af doen met verkleinwoorden, vind ik dat ook tenenkrommend, net als dat ze het op ons cb altijd over prikjes hadden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:19

Zegt er dan serieus iemand mazeltjes? :')

Prikjes vind ik niet meer tegenkrommend dan me paard, kids, hubbie of titeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:25

Ik heb de waterpokken gehad en pittig, wel vreemd dat al mijn kids het ook gehad hebben ondanks normale zwangerschappen en minimaal een half jaar borstvoeding. Je zou toch denken dat ze dan genoeg antistoffen zouden hebben .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:04

Hebben ze het allemaal in de eerste drie maanden van hun leven gehad dan?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:58

pmarena schreef:
Ik vind het verplichten van dingen die je kind serieus kunnen schaden, sowieso niet kunnen. Hoe klein het risico ook lijkt te zijn, als ouder (en het kind zelf) ben jij degene die met de gebakken peren zit als jouw kind net die ene is waarbij het helemaal verkeerd valt.

En het zou maar net jouw baby zijn die in het ziekenhuis komt met mazelen omdat een van zijn kdv genootjes mazelen blijkt te dragen omdat ie niet gevaccineerd is. Dan zit iemand anders met de gebakken peren van jouw beslissing. En linksom of rechtsom - het is gewoon bewezen dat de kans op ‘serieuze schade’ nihil is. Uit wikipedia:

“Slechts zeer zelden treden vlak na de vaccinatie ernstige verschijnselen op, waarbij het ingrijpen van een arts noodzakelijk is. Ieder jaar worden 2,1 miljoen vaccinaties gegeven in het kader van het rijksvaccinatieprogramma in Nederland, waarbij er 1400 meldingen zijn bij het RIVM (dat verantwoordelijk is voor het vaccinatieprogramma) van mogelijke ernstige of bijzondere bijwerkingen na een vaccinatie. Omgerekend gaat het dan om een percentage van 0,07% ofwel 7 van de 10.000 vaccinaties. Het is bovendien aannemelijk, dat een deel van de gemelde verschijnselen niet veroorzaakt worden door de vaccinatie, maar per toeval net na de vaccinatie optreden in deze jonge bevolkingsgroep die kwetsbaar is voor ziekten. Deze kans op bijwerkingen weegt dus ruimschoots op tegen de risico's die ongevaccineerde kinderen lopen.”

pmarena schreef:
Daarom vind ik dat ouders altijd alleen bewust van de mogelijke risico's tot die keuze over zouden moeten gaan.

En als ze het niet willen omdat ze hun redenen hebben om te denken dat voor hun kind(eren) de potentiële nadelen niet opwegen tegen de potentiële voordelen, dat je dan best nog even een eerlijk & respectvol gesprek aan kan gaan om te kijken of ze wellicht nog op andere gedachten te brengen zijn, maar zo niet: dan hen die eigen keuze gunnen :j

De keuze is breder dan je eigen kind alleen. En daarom snap ik de woede heel goed. Daarnaast zijn de voordelen niet potientieel - ze zijn bewezen.

pmarena schreef:
Dat je mensen verplicht om een autogordel te dragen of zoiets, dat is wat mij betreft dikke prima. Zo vind ik het dus onverantwoord dat we hier niet wat strengere regels hanteren wat betreft het vervoeren van jonge kinderen in de auto.

Maar mensen verplichten om tegen hun zin een mogelijk schadelijke medische handeling te laten verrichten op hun kinderen...dat vind ik hele enge ontwikkelingen.

Ik niet echt. Ik denk dat wereldwijd onderzoek door universiteiten (onafhankelijk!), resultaten van 50 jaar rijksvaccinatieprogramma en het nagenoeg verdwijnen van schadelijke ziekten genoeg gedegen informatie geeft om de risico’s in te schatten. Ik denk dat deze beslissingen gemaakt moeten worden door professionals en in het kader en belang van algemene volksgezondheid. Zoals we allemaal weten maakt ‘het volk’ niet de meest verstandige beslissingen (brexit, trump). Ik denk dat wij deze inschattingen niet kunnen maken omdat we de kennis niet hebben.

pmarena schreef:
Vaccinatieschade is er altijd al geweest :) Weerstand tegen vaccinaties ook. Het is echt niet zo dat iedereen dolblij was met de eerste vaccinaties.

Doden door ziekte zijn er ook altijd geweest. Wereldwijd is (zie again wikipedia) mazelen oorzaak nummer 1 van kindersterfte. Het eerste vaccin (polio) werd ontwikkeld na een poliouitbraak waarbij er mensen stierven. Nu is polio nagenoeg uitgeroeid. Het is geen verzinsel van de farmaceuten ofzo.

pmarena schreef:
Ik vind het zo mal dat mensen steeds maar blijven zeggen: we vaccineren al zo lang dus we hebben al lang kunnen zien dat er helemaal niet zoveel vreselijks gebeurt. Maar daarbij compleet voorbij gaan aan de vele veranderingen die steeds doorgevoerd worden aan het RVP.

Wat de lange termijn gevolgen zijn van die steeds weer andere situatie dat kùnnen we gewoon nog helemaal niet weten.

Lange gevolgen? De mensen die in 1987 gevaccineerd werden zijn nu 32 (!). Daarnaast is de “basiswerking” voor alle vaccins nagenoeg gelijk - je dient een verzwakte versie toe van het virus, lichaam maakt antistoffen aan, voila - beter beschermd. Het is echt niet zo dat een mercx aanklopt bij een overheid en zegt: hoi, ik heb een nieuw vaccin en dat de overheid dan zegt: ok cool, gooien we meteen bij t programma! Meer dan 60 jaar onderzoek naar het immuunsysteem, viruessen en de manier waarop dit samenwerkt maakt dat we echt wel heel veel weten. De wetenschap that is, niet wij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:31

Merck is nou niet perse het eerste voorbeeld wat ik aan zou halen van een bedrijf dat keurig volgens de regels werkt :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:57

tmr001 schreef:
pmarena schreef:
Ik vind het verplichten van dingen die je kind serieus kunnen schaden, sowieso niet kunnen. Hoe klein het risico ook lijkt te zijn, als ouder (en het kind zelf) ben jij degene die met de gebakken peren zit als jouw kind net die ene is waarbij het helemaal verkeerd valt.

En het zou maar net jouw baby zijn die in het ziekenhuis komt met mazelen omdat een van zijn kdv genootjes mazelen blijkt te dragen omdat ie niet gevaccineerd is.

Je kan ook gewoon zeggen:
En het zou maar net jouw baby zijn die in het ziekenhuis komt met mazelen omdat een van zijn kdv genootjes mazelen blijkt te dragen omdat ie niet gevaccineerd is. Want het is natuurlijk onzin dat het altijd maar die ongevaccineerde is die een ziekteverwekker een groep binnen brengt. Die wordt er namelijk ook maar gewoon door een ander mee opgezadeld....

En natuurlijk is het verschrikkelijk rot als een kindje ziek is, door wat dan ook! Maar dan nog kàn het niet dat je zegt: ik wil dat jij jouw kind in gevaar brengt om mijn kind (wellicht) te beschermen. Als ouder moet je zelf dat risico van potentiële bijwerkingen bij je kind er voor over hebben want JIJ als ouder zit ermee als het bij jouw kind fout gaat.

En al helemaal omdat je dan vaak ook nog een bak gezeik over je heen krijgt als de grote meute zegt dat het echt niet door die prik gekomen kan zijn, dan zit je niet alleen met een kapot kind maar word je ook nog uitgemaakt voor alu hoedje terwijl het niet zeldzaam is wanneer je zelf artsen (achter gesloten deur) hebt horen toegeven dat de prik wel degelijk de oorzaak moet zijn geweest.

tmr001 schreef:
Dan zit iemand anders met de gebakken peren van jouw beslissing. En linksom of rechtsom - het is gewoon bewezen dat de kans op ‘serieuze schade’ nihil is. Uit wikipedia:

“Slechts zeer zelden treden vlak na de vaccinatie ernstige verschijnselen op, waarbij het ingrijpen van een arts noodzakelijk is. Ieder jaar worden 2,1 miljoen vaccinaties gegeven in het kader van het rijksvaccinatieprogramma in Nederland, waarbij er 1400 meldingen zijn bij het RIVM (dat verantwoordelijk is voor het vaccinatieprogramma) van mogelijke ernstige of bijzondere bijwerkingen na een vaccinatie. Omgerekend gaat het dan om een percentage van 0,07% ofwel 7 van de 10.000 vaccinaties. Het is bovendien aannemelijk, dat een deel van de gemelde verschijnselen niet veroorzaakt worden door de vaccinatie, maar per toeval net na de vaccinatie optreden in deze jonge bevolkingsgroep die kwetsbaar is voor ziekten. Deze kans op bijwerkingen weegt dus ruimschoots op tegen de risico's die ongevaccineerde kinderen lopen.”
Wikipedia lijkt me wel de best mogelijke bron voor dit soort belangrijke keuzes in het leven van je kind := Het is natuurlijk heel dik duimzuigwerk om cijfers te hangen aan problemen die ontstaan ten gevolge van Het RVP. Want welk percentage van de "bijwerkingen" wordt daadwerkelijk (h)erkend en geregistreerd? En nogmaals: over de lange termijn gevolgen van de meer recente toevoegingen en veranderingen weten we al helemaal geen fluit.

tmr001 schreef:
pmarena schreef:
Daarom vind ik dat ouders altijd alleen bewust van de mogelijke risico's tot die keuze over zouden moeten gaan.

De keuze is breder dan je eigen kind alleen. En daarom snap ik de woede heel goed.

Dat is hij niet. Je eerste en belangrijkste verantwoordelijkheid als ouder ligt allereerst bij je eigen kind. Komen we weer bij dat stukje schijnheiligheid dat prikkers doen alsof ze prikken voor andere kinderen....houd toch op, je doet het gewoon omdat je denkt dat het de beste keuze is voor je eigen kind. Ik heb het al eens eerder gevraagd: wie zou er geen prikken meer durven geven, als het RIVM zou uitdragen dat dat beter zou zijn om de meest kwetsbaren te beschermen? Ik denk maar heel weinig mensen die nu zo hard roepen hoe op-leven-of-dood belangrijk ze die prikken voor hùn kinderen vinden.

tmr001 schreef:
Daarnaast zijn de voordelen niet potientieel - ze zijn bewezen.

Welnee. Voor een ieder kan de afweging anders liggen :)
Bij kinderen waarbij je een groter risico verwacht dat de prikken problemen geven, gaan de potentiële nadelen (=mogelijke bijwerkingen die absoluut nog niet 100% goed in kaart gebracht zijn, nog niet erkend worden, en wie weet welke duveltjes er nog uit doosjes komen net als bij medicatie van bvb. DES kinderen en kleinkinderen) steeds zwaarder wegen tegenover de potentiële voordelen (hopelijk aanslaan en beschermen).

tmr001 schreef:
pmarena schreef:

Ik niet echt. Ik denk dat wereldwijd onderzoek door universiteiten (onafhankelijk!), resultaten van 50 jaar rijksvaccinatieprogramma en het nagenoeg verdwijnen van schadelijke ziekten genoeg gedegen informatie geeft om de risico’s in te schatten.

Mwoah....onafhankelijk....daar hebben we het eerder in het topic al meerdere keren over gehad. Er komen gelukkig steeds meer onafhankelijke(re) onderzoeken die allerlei zaken aan het licht brengen die de farma liever onder het tapijt zou vegen. En nogmaals: Die jaren dat het RVP er al is (vanaf 1957 dus nog wel wat langer dan jouw 50 ;) ) zegt helemaal niks als je steeds flinke veranderingen doorvoert want dan staat wat mij betreft de teller met ervaringsjaren gewoon weer op 0 en we hebben dus geen idee wat voor verrassingen de huidige babies nog te wachten staan als ze opgroeien na het volgen van het huidige RVP.

tmr001 schreef:
Ik denk dat deze beslissingen gemaakt moeten worden door professionals en in het kader en belang van algemene volksgezondheid. Zoals we allemaal weten maakt ‘het volk’ niet de meest verstandige beslissingen (brexit, trump). Ik denk dat wij deze inschattingen niet kunnen maken omdat we de kennis niet hebben.

Ik zou ook willen dat deze beslissingen gemaakt zouden worden door ONAFHANKELIJKE professionals die wat verder kijken dan hoe men er nu naar kijkt, want eerlijk, er zitten toch een paar vreemde keuzes in het huidige RVP die er ook niet voor zorgen dat het draagvlak groter wordt.

tmr001 schreef:
pmarena schreef:

Doden door ziekte zijn er ook altijd geweest. Wereldwijd is (zie again wikipedia) mazelen oorzaak nummer 1 van kindersterfte. Het eerste vaccin (polio) werd ontwikkeld na een poliouitbraak waarbij er mensen stierven. Nu is polio nagenoeg uitgeroeid. Het is geen verzinsel van de farmaceuten ofzo.

Polio was helemaal niet het eerste vaccin :)
Misschien even uitzoeken hoe blij mensen nu precies waren met wat daar nog voor kwam ;)

tmr001 schreef:
pmarena schreef:

Lange gevolgen? De mensen die in 1987 gevaccineerd werden zijn nu 32 (!). Daarnaast is de “basiswerking” voor alle vaccins nagenoeg gelijk - je dient een verzwakte versie toe van het virus, lichaam maakt antistoffen aan, voila - beter beschermd.

De BMR is nu niet bepaald een prik waar iedereen dolenthousiast over is, nog controversieel genoeg.
De vaccins die er daarna nog bij gepropt zijn: met iedere verandering wordt de huidige leeftijd lager van degenen die deze gehad hebben. Ofwel praten over dat het al decennia lang geweldig gaat en de babies van nu (die weer een heel ander bij elkaar gerommeld lijstje krijgen toegediend) daardoor zeker weten slechts een verwaarloosbaar risico lopen....dat is natuurlijk kletskoek.

tmr001 schreef:
Het is echt niet zo dat een mercx aanklopt bij een overheid en zegt: hoi, ik heb een nieuw vaccin en dat de overheid dan zegt: ok cool, gooien we meteen bij t programma!

Maar hoe gaat het volgens jou dan wel precies? :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:02

Wie van de "pro-vaccers" heeft een baby die gevaccineerd is tegen mazelen dan?!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:04

Chubby schreef:

Over het algemeen zitten er bij een KDV kindjes tot 4 jaar oud dus wat is het probleem precies...? Of lees ik hem verkeerd :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-02-19 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:04

Chubby schreef:

Alle lijkt mij anders waren ze niet pro :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:06

Nou als je een baby al de BMR geeft dan ben je wel een hele erge liefhebber :P