Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloei

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:06

Hoi Allemaal,

Ik kom eventjes binnenvallen. Ik doe al een aantal dagen elke dag 2 x 20 sit ups. Maar ik krijg ontzettende last van mijn rugspieren. En daardoor maar weer gestopt. Als ik Jillian Michaels workouts ga doen, hoe kan je dat dan op de juiste manier doen. Ik begin er een beetje huiverig van te worden namelijk :+ Alhoewel de resultaten mij wel heel erg aanspreken! Ik wil namelijk wel bikiniproof op het strand kunnen verschijnen ;)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:06

een week verder en ben bij mijn heupen en taille niks kwijt maar onder mijn borst is er 4 cm bij...

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:34

Goed de aanwijzingen opvolgen Mloei (qua houding etc)

Heb je wel ook je eten aangepast Fenne?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:41

ja wel iets maar eet op een dag 3 boterhammen drink veel meer dan eerst zat als eerst aan de 2 glazen water per dag nu aan de 3 flesjes en dan nog bekers drinken . oke heb vorige week 2x pizza op 1x bij mijn vriend en 1x thuis omdat ik toen alleen was en mijn ouders dat hadden gehaald. ga deze laatste week er nog even vol tegen aan maar ben wel afgevallen dat zie je wel goed.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:18

Fenne, heb je dan wel goed gemeten vorige keer?

Watermelon, ben onder de indruk van je foto's, mooi resultaat!

Mloei, bij buikspieroefeningen is de uitvoering heel belangrijk, inderdaad omdat je anders last krijgt van je rug. Ook bij de andere oefeningen is uitvoering belangrijk. De eerste keer dat ik een workout doe, probeer ik niet zozeer mee te gaan met het ritme van het filmpje, maar me vooral te concentreren op de uitvoering. Dan kan ik ze de volgende keren gewoon goed meedoen.
Je kan ook specifiek oefeningen doen voor je rugspieren, als je je buikspieren traint, kun je het beste ook je rugspieren trainen, zodat ze even sterk zijn.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:20

Mijn moeder heeft mij toen en nu ook gemeten

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:05

Bedankt! Ik ga nu maar eens kijken hoe zo'n workout werkt :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:17

Mloei schreef:
Hoi Allemaal,

Ik kom eventjes binnenvallen. Ik doe al een aantal dagen elke dag 2 x 20 sit ups. Maar ik krijg ontzettende last van mijn rugspieren. En daardoor maar weer gestopt. Als ik Jillian Michaels workouts ga doen, hoe kan je dat dan op de juiste manier doen. Ik begin er een beetje huiverig van te worden namelijk :+ Alhoewel de resultaten mij wel heel erg aanspreken! Ik wil namelijk wel bikiniproof op het strand kunnen verschijnen ;)

Je kunt ook buikspieroefeningen doen waarbij je niet zo omhoog hoeft te komen met je bovenlichaam (dat is namelijk erg belastend voor je rug), maar juist je rug gewoon laat liggen...
Bijvoorbeeld liggend op je rug fietsen met 2 benen (hoe groter je fietst hoe zwaarder het is), scissor crunches, 1 been gebogen neerzetten de andere strekken en dit been laten zakken zonder dat de rug van de grond af komt (dus buikspieren aan blijven spannen) ...en zo zijn er nog veel meer :)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:39

Fantabulouss schreef:
Mloei schreef:
Hoi Allemaal,

Je kunt ook buikspieroefeningen doen waarbij je niet zo omhoog hoeft te komen met je bovenlichaam (dat is namelijk erg belastend voor je rug), maar juist je rug gewoon laat liggen...
Bijvoorbeeld liggend op je rug fietsen met 2 benen (hoe groter je fietst hoe zwaarder het is), scissor crunches, 1 been gebogen neerzetten de andere strekken en dit been laten zakken zonder dat de rug van de grond af komt (dus buikspieren aan blijven spannen) ...en zo zijn er nog veel meer :)

Dank je wel :) En zou ik die dan ook als vervanging kunnen doen? Ik heb net de eerste level gedaan, maar ik vond het erg moeilijk. Als ik nu sta heb ik al trillende beentjes en ik dacht nog wel dat ik zo'n conditie had en lenig was! ;) Op zich wel verslavend, maar ben toch altijd benauwd voor mijn rug. Vroeger ook veel last van gehad. Misschien dan toch minder omhoog komen.

Nog een vraagje: Ik heb geen matje, maar doe het 'gewoon' op de vloerbedekking met eventueel een handdoekje. Is dat misschien ook nog slechter voor mijn rug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:11

SpikkelFire schreef:
Heeft iemand al wel eens kickbox cardio gedaan? Die wil ik gaan proberen na de Shred, maar hij ziet er supervermoeiend uit. :')

Hij is echt leuk om te doen hoor. :j Maar zo kapot als Jillian ben ik na af loop niet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:45

Nee hoor, matje is vooral voor je eigen comfort.
Op vloerbedekking is prima.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:52

Judith_ schreef:
SpikkelFire schreef:
Heeft iemand al wel eens kickbox cardio gedaan? Die wil ik gaan proberen na de Shred, maar hij ziet er supervermoeiend uit. :')

Hij is echt leuk om te doen hoor. :j Maar zo kapot als Jillian ben ik na af loop niet.

Ben benieuwd. :D nog 11 keer shredden en dan ga ik eraan beginnen. :):)

Vandaag geen shred, ben naar de dansschool geweest. Heb een beetje last van mn kuit, misschien spiertje verrekt. :\
Morgen moet ik weer heel de dag + avond werken (theater) dus kan ik niet dansen en niet shredden. ;(

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:00

@Mloei: Bij mijn pilateslessen heb ik geleerd dat je ten alle tijde je buikspieren aangespannen moet houden bij dergelijke oefeningen en je navel als het waren intrekken, dus absoluut geen holle rug maken. Daarbij moet je ook altijd proberen om je schouders laag te houden, dus zo ver mogelijk weg van je oren. Ik kreeg ook altijd last van mijn rug als ik buikspieroefeningen deed, maar nu ik deze tips meeneem heb ik er geen last meer van!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:36

Ja als dat voor jou beter voelt kun je best een paar oefeningen vervangen door rugvriendelijke oefeningen denk ik :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:34

Fenne, ik kan er over gelezen hebben, maar je eet toch meer dan drie boterhammen per dag he? Ik ben moe dus misschien lees ik er al heel de tijd over, sorry dan :+ Overigens is een week nog niet zo lang, én kan je vocht ophouden etc etc. Voldoende eten is echt belangrijk, zoniet dan kom je net bij.

Spikkel: mocht je de kickbox willen afwisselen is Banish Fat wel eens een leuke work-out. Als je de warming up + 3 circuits doet ben je een half uurtje bezig, en zo raak je de kickbox niet zo gauw beu :)

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:37

Ik voel me echt blond, ik ben begonnen met shredden de 2e dag level 1, 2e dag level 2, 3e dag level 3.. Kom ik er gisteren achter dat je 10x 1 10x 2 én dan pas 10x 3 moet doen....... :o?
Ik dacht al jeeutje, wat is dit zwaar! :wow:

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:16

VonDutch: klein beetje blond maar :D

Voor mij is het moeilijk. Ik deed mijn workout altijd in mijn kamer, ik hou niet van toeschouwers. Maar nu slapen er nog 2 anderen op een matras in mijn kamer omdat het te koud is in de garage..
Ik heb nu dus echt geen plekje meer waar ik even alleen kan zijn wat best frustrerend, ik heb echt me-time nodig soms.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:22

Nee ik eet 3 boterhammen per dag 1 smorgens en 2 op school . Moet ik er meer eten dan ?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:25

Wat eet je dan nog verder? Ik hoop dat je niet enkel op die 3 boterhammen leeft..

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:27

Uhm op school een schoolkoek en zn pakje droge crackertjes . Thuis avond eten en dan savonds nog iets van een koekje bij de koffie of iets van fruit.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:35

Zo net workout 7 gedaan, om half 8 begonnen pff wat was dat vroeg. Ik heb zaterdag mijn eerste examen en ik vind toch dat de workouts nu misschien wel tijd in beginnen nemen die ik eigenlijk niet kan missen... Hopelijk kan ik het volhouden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:24

Ik heb er geen flauw idee van hoeveel iemand van jouw leeftijd zou moeten eten. Maar het klinkt me weinig.
Maar nogmaals: na een week kan je geen spectaculaire resultaten boeken.

Mocht je meer willen eten, kijk dan in de richting van fruit, noten, kwark, etc.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:26

Ja ik had hét gevoel dat ik vorige week de week had dat ik ongesteld zou morten worden ok word het niet omdat ik de prikpil gebruik. En ik wil het gewoon te snel hahaha

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:33

Hoeveel je mag eten/moet eten kan je berekenen via je BMR. BMR puur is hoeveel je lichaam nodig heeft om alle basisfuncties te laten gebeuren. Sowieso verbruik je altijd wel zoveel als je BMR inactief: hoeveel kcal je nodig hebt om gewoon achter je pc te zitten een hele dag.

Je kan even uitcijferen hoeveel je nu eet (valtaf.nl) en dan bij 'Beweging' (ofzo) je BMR berekenen. Mocht je echt te weinig eten, hoog dan je kcal (met gezonde voeding) op tot minstens je BMR inactief (je verbrandt wellicht namelijk veel meer). Hoeveel je exact verbruikt kan je ook berekenen (shred valt onder circuittraining); zou je willen afvallen mag je maximum 500 kcal minder eten dan wat je lichaam effectief nodig heeft.

Qua gezonde voeding geldt voor fruit en groenten een all you can eat principe; eet geen witte producten maar volkorenbrood, volkoren pasta, speltbrood... Je lichaam functioneert beter op een boterham of fruit met kwark dan op de snelle suikers van een of andere supermarkt reep (liga etc). Eiwitten voor spieropbouw haal je uit eieren, kip, noten, magere kwark...

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:41

Ik lust geen magere kwark alleen met een smaakje is perzik yoghurt dan beter ?