Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:20

Oh ach ja dingen zoals ''dit is niet autist-vriendelijk'' zeg ik zo'n 5 keer per dag :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:24

NathalietjeB schreef:
vuurneon schreef:
Ik merk dat bij mijn vriend ook: die vat het te letterlijk op, kan het niet los zien van een grapje. Al heeft hij het snel geleerd met onze familie }> want o wat jagen wij mensen graag op de kast haha. Dus hij heeft het geleerd ondertussen, maar in het begin... Oei! Hij had wat te voortduren met mij :o

ik heb dat dus ook dat ik dingen te letterlijk op vat en dat is alles behalve grappig ik kan me er soms echt zo gekwetst door voelen...

Dat is lastig :(:)

Maar moet zeggen dat ik daar zelf niet zoveel rekening mee heb gehouden (al zou ik nooit tegen een wildvreemde dat soort grappen maken natuurlijk, ik ken mijn pappenheimers), omdat je dan rekening met zoveel moet houden. Dat past niet bij mij, bij mij hoort die humor :j (dan kun je niet meer zeggen dat je baalt van die pukkel, terwijl diegene naast je brandwonden heeft in het gezicht bv).
Het is ook de toon waarop je het zegt, maar dan moet wel die toon eruit kunnen halen natuurlijk. Lijkt mij wel erg lastig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:25

Ik heb pas op mijn 17de gehoord dat ik autist was dus heb er geen last van gehad.. Zelf maak ik wel grapjes erover

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:26

hannahaapje schreef:
Oh ach ja dingen zoals ''dit is niet autist-vriendelijk'' zeg ik zo'n 5 keer per dag :')

Ik zeg wel eens: pas op lief, er komt een verandering aan; dit pad gaat nu naar links :')

Ben ook wel eens niet lief hoor, dan baal ik echt zo van zijn beperking dat ik dan echt even zucht; verrekte autist! Hij weet ondertussen dat ik dan even stoom moet afblazen en dan weer door kan gaan. Voor hem is het niet altijd makkelijk, maar om ermee samen te leven is dat ook niet :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-10-13 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:26

vuurneon schreef:
hannahaapje schreef:

Ik zeg wel eens: pas op lief, er komt een verandering aan; dit pad gaat nu naar links :')

_O- _O- _O-

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:28

Haha die is wel lachen. _O-

Als iemand zit te mopperen van, nee ik wil niet naar een andere school maar deze is zo stom, zeg ik ook altijd: ''eng hè, plotselinge veranderingen.'' :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:33

hannahaapje schreef:
Haha die is wel lachen. _O-

Als iemand zit te mopperen van, nee ik wil niet naar een andere school maar deze is zo stom, zeg ik ook altijd: ''eng hè, plotselinge veranderingen.'' :P

Hahahah die is ook leuk :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:36

Grootste voordeel van gevoeligheid voor veranderingen; het valt hem op dat moeder bv de tafel heeft veranderd en haar dan een compliment geeft. Want ik zie het niet :') en ma weer happy omdat iemand ziet dat ze de tafel heeft veranderd! :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:42

hee maar ik ben nu best wel moeite aan het doen niet nijdig te zijn, en als ik ergens mee bezig ben zit ik er de hele tijd over te praten. hmmm had voor morgen toch al iemand die mijn paard buiten zet dus ik denk dat ik maar thuis ga afkoelen of zo ( kan niet relativeren :P )
ik kan ruzies niet zelf oplossen, of ik ga de hele dag huilen (gebeurd 2 x per maand op stal :') ), of ik ga expres op iemands tenen staan of heel hard roepen dat diegene stom/vervelend is en zo (ik scheld of vloek nooit), het ergste is dat mensen dan denken dat ik het grappig bedoel en niet eens zien dat ik boos ben.
maar dat moet ik dus voorkomen anders schaam ik me :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:54

Ik vind het wel bijzonder om zo in jullie 'leven' te kijken :)

Mijn vriend vergeet woordenwisselingen en ruzies direct, dat is voor hem makkelijk. Dat maakt mij alleen maar boos :+ dus ben ik diegene die moet afkoelen := dan noem ik hem ook vooral; stom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:55

Herkenbaar. . Ik vergeet ruzies ook heel vaak of als ik boos ben pik ik niks op
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-13 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:56

Meer 'gebrek aan' om eerlijk te zijn. :P

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:00

vuurneon schreef:
Ik vind het wel bijzonder om zo in jullie 'leven' te kijken :)

Mijn vriend vergeet woordenwisselingen en ruzies direct, dat is voor hem makkelijk. Dat maakt mij alleen maar boos :+ dus ben ik diegene die moet afkoelen := dan noem ik hem ook vooral; stom!

oh ja we kunnen met z'n allen wel een boek of zo schrijven. _O-
maar bij mij ging dat dus zo.
ik: ''jij bent stom.''
ander: ''oh okee.''
ik: ''jij bent stom. tsfoe, tsfoe, hmpf.''
ander: ''dat mag jij vinden.''
ik: ''JIJ BENT HEEL ERG STOM.''
ander: ''ach houd je mond.''
ik: ''...''
iedereen die meeluisterde had zoiets van wtf :') ;( arrghhh it was so frustrating.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:01

Hahaha mijn vriend zegt wel eens; lieverd... Iedereen kan meeluisteren :') o ja... Ehm. Voor buitenstaanders klinkt het heel apart, maar t moet er soms gewoon even uit. Alleen kan ik beter wachten tot wij ergens anders zijn zonder toeschouwers. Maar ja, dan is hij het alweer vergeten dus ben ik te laat :+

Ik heb dan geen autisme of ADHD, maar mis ook wel eens de rem van denken en zeggen :o

Etter gebruik ik ook wel, als afwisseling.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:04

oh god zo herkenbaar, in het restaurant werden mijn ouders ook steeds boos omdat ik non-stop over dinosauriërs praat en de andere mensen aan andere tafels dan stomverbaasd meeluisteren.
maar vuurneon heb jij nou autisme of je vriend? en als je vriend het heeft, vind je het lastig om mee te leven of is het te doen door goed te communiceren en dergelijke?
oh wacht zie dat je het er al bij hebt gezet :P

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:07

:')

Ik doe poging tot slapen , heb gelukkig mijn eigen dekbed weer <3 , trusten dames!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:10

takkie_muis schreef:
:')

Ik doe poging tot slapen , heb gelukkig mijn eigen dekbed weer <3 , trusten dames!

slaap lekker

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:18

Mijn vriend heeft raakvlakken met autisme (mag gewoon gezien geworden als autisme) en ADHD :)

Het is lastig om mee te leven, zal dat ook niet ontkennen. (Zal hij vast ook wel van mij zeggen :') ).
Ik laat hem de grenzen opzoeken, hij remt mij weer af. Heb in het begin vaak getwijfeld of ik de relatie door wou zetten, want het leverde veel conflicten op dat ik hem zijn grenzen wou laten opzoeken. Maar hij deed het wel en wij zijn samen enorm gegroeid.

Wij lijken wel op elkaar qua karakter en dingen die wij leuk vinden (huis inrichten is een eitje :j ). Dus wij zitten wel echt op 1 lijn. Maar soms vervloek ik hem en hij mij :D

Maar het is net zoals in elke relatie; het is geven en nemen, met een extra hindernis. Ik moet wel duidelijk communiceren en echt belangrijke dingen opschrijven. Ik zorg bv voor de verzekeringen, abonnementen, terwijl hij alles netjes ordent; want daar ben ik chaotisch in (prop zo alles in 1 map en daar kan hij niet tegen). Dus wij spreken heel duidelijk af wie wat doet, want als je het op z'n beloop laat gaan komt het niet goed.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 03:57

Grapjes snap ik ook niet, spreekwoorden Al helemaal Niet en Dan heb je fammilie die het veel gebruikt helaas.

Ruzies vergeet ik ook snel, Tijdens een 'woede'aanval weet ik Niet eens meer wat ik gezegd of gedaan hebt. Ook erg lastig.

Voor het slaapen neem ik mijn plannning van de volgende dag door. Denk ik na over zaken enz. Maar ik slaap ook vrij slecht. Ben vaak halverwege de nacht weer een paar uur wakker (zoals nu).

Welkom vuurneon, je reageerd ook dus het is meer als meelezen ;)
Knap dat het zo goed gaat met jullie realatie. En dat je de extra hindernissen die het geeft neemt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 07:38

In m'n jongeren jaren zijn ze der achter gekomen dat ik taal/spraak problemen had.
En rond m'n 18e zijn ze der achter gekomen dat ik ook nog een lichte variant van Pdd-Nos heb.

Ik heb ADD, Dyspraxie & de lichte variant Pdd-Nos.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:43

Oh nee he het gaat nog steeds niet goed nu er een nacht overheen is gegaan.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:50

De situatie is wel een soort van opgelost maar nu wil ik toch wel zeggen dat het aan mij ligt waarom ik er zo op reageer maar ja dan ga ik vast domme dingen doen als niet meer kunnen praten of stampvoeten. Twijfels, twijfels, lastig leventje zo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:09

Wat ik zelf wel heel apart vind is, dat idee van trouwen mijn vriend al slapeloze nachten kan bezorgen. Want op zich veranderd er niet veel, behalve dat alles gewoon goed geregeld is volgens de wet :')
Alleen het idee van 'van vriendin naar vrouw' vindt ie al eng :') dat is blijkbaar toch weer die enge verandering.

Ik zou wel eens in zijn hoofd willen kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:49

Haha is ook eng. :P

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:57

_O- zou dat niet een mannen-ding zijn om dat spannend te vinden?