hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

estja

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:24

Meer mensen die momenteel zoveel last hebben? Ik heb echt veel pijn in mijn gewrichten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:04

estja schreef:
Meer mensen die momenteel zoveel last hebben? Ik heb echt veel pijn in mijn gewrichten.

Sinds eerste kerstdag is het hopeloos hier.
Ik heb meer last van de spieren. Echt gewrichtspijn ken ik gelukkig niet :o.
Gelukkig kan ik het kalm aan doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:26

Ja, al paar weken dat het steeds erger wordt. Nieuwe pijnstilling van de arts gekregen en eerst zorgde dit ervoor dat ik 's nachts ineens goed kon slapen. Ik dacht dat ik 's nachts niet zoveel last had, maar nu met de pleisters kon ik ineens uitslapen ipv pas om 12 uur in slaap vallen en half 7 wakker. Alleen overdag was het veel te weinig qua pijnstilling. Ik ben nu dus een zwaardere dosering aan het uitproberen, want ik werd nogal gek van het hele schema aan pillen slikken.

Heb ook eer regelmatig dat er 1 gewricht heel dik en warm wordt en enorm pijn doet, dat trekt langzaam weg na een dag of 2 en dan begint er een ander. :+

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:33

"Blij" dat ik niet de enige ben. Afgelopen dagen is echt niet leuk meer. Voor het eerst in lange tijd slik ik weer dagelijks pijnstillers. Wat dat betreft was die warme, lange zomer echt eennzegen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:36

Estja, van de zomer had ik ook een stuk minder pijnstilling nodig inderdaad. Bijna niet meer dagelijks of maar hele lage dosis. Nu wel weer en ik heb daar eigenlijk een hekel aan, maar zonder trok ik het niet meer. Maar het staat mij tegen dat ik nu dus steeds een hogere dosis nodig heb en niet vanwege gewenning, maar vanwege meer pijn.

Ik vond de zomer echt te warm, maar voor lijf heerlijk. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:06

Even "ik moet mijn ei kwijt bericht... vandaag bandung in geweest (Indonesië ben ik nu) en werd overvallen door extreme pijn.. Lig sinds ik terug ben in hotel plat
.. pijn overal, misselijk en zelfs verhoging gekregen... blugh

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:10

Gianti: Dat is balen! Beterschap!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:15

Wat rot Gianti.
MyWishMax ik was geneigd om te lang te wachten met pijnstilling. Het stond me zó tegen. Ook een stukje acceptatie misschien. Mijn huisarts heeft me goed geholpen hiermee. Doordat ik nu op tijd iets neem slik ik uiteindelijk minder. Bij mij trouwens veel slijmbeursontstekingen die pijn veroorzaken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:55

Ik heb een vraagje aan jullie.

Op dit moment is de pijn in mijn spieren echt niet te doen, ik heb echt veel pijn. Ik slik al een paar dagen 2 Naproxen en dan is het te doen, echt vannacht zo'n last gehad van mijn maag dat Naproxen even geen uitkomst meer bied.

Ik ben nu aan het smeren met ibuprofen zalf, dit is duidelijk niet sterk genoeg.

Wat kan ik nog smeren of slikken wat wel helpt? Liefst zonder recept omdat het weekend is.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:08

Heb je al een spiergel geprobeerd? Zoals midelgan of tijgerbalsem?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:10

Ja van dat spul wat warm wordt maar dat helpt niks.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:18

Kan je geen maagbeschermer erbij nemen?

Ik heb niks gevonden qua smeersels wat écht helpt. Wel dingen die iets verlichting kunnen geven, maar dan wel naast pijnstilling. Zo heb ik bijvoorbeeld een badolie met arnica geloof ik en inderdaad ibuprofen zalf.

Ik heb helaas mijn zwaardere pijnstilling moeten stoppen, werd er echt enorm beroerd van. Komende week weer een afspraak en kijken wat we nu gaan proberen. De lichtere variant werkt wel, maar moet ernaast alsnog veel slikken om overdag nog iets te kunnen. Ik merk vooral dat de nachten wel beter gaan, sinds ik deze pijnstilling heb kan ik 'uitslapen'. Ik kwam altijd moeilijk in slaap en was rond 7 uur wakker elke dag. Nu lig ik binnen een kwartier te slapen en wordt het soms zelfs 10 uur als ik geen wekker zet.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:53

Maagbeschermer inderdaad. Mijn huisarts schreef die standaard erbij voor. Op paracetamol na irriteert alles wat je slikt de maagwand.

Bij mij werkt infrarood ook goed tegen de pijn maar je moet maar net een infraroodlamp beschikbaar hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:20

Echt estja? Ik heb het er nooit bijgekregen. Kan het wel eens vragen volgende week.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:44

Naproxen staat er echt om bekend dat het maagklachten kan veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:52

Alle NSAIDs kunnen maagklachten veroorzaken. Ik slik veelvuldig diclofenac ivm een spiegel en gebruik eigenlijk te weinig omeprazol. Maar het er bij voorschrijven doen ze niet vaak meer omdat je omeprazol iig zelf moet betalen. (Tenzij je het langer dan 6 maanden aan één stuk door gebruikt, zogenaamd chronisch gebruik)

https://nl.wikipedia.org/wiki/NSAID

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:05

Ik ga dat dan toch eens overleggen, aan één stuk door zal niet het probleem zijn.
Qua zelf betalen, het verbaasde me vorig jaar hoeveel ik alsnog zelf moest betalen qua medicatie. Dat je omeprazol dan zelf moet betalen past daar ook wel weer bij.

Het is wel een reden dat ik in ieder geval voor een deel overgegaan ben op pleisters. Mijn arts heeft daar positievere ervaringen mee. Het jammere is dat ik er alsnog bij moet slikken, omdat deze versie niet genoeg doet alleen en de zwaardere voelde ik me echt naar bij. Een soort extreem dronken, vermoeid en benauwd.

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:07

MyWishMax schreef:
Echt estja? Ik heb het er nooit bijgekregen. Kan het wel eens vragen volgende week.

Kan je ook zelf kopen bij de kruidvat of apotheek.
Omeprazol is oa een maagbeschermer.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:41

Petrichor schreef:
Ik heb een vraagje aan jullie.

Op dit moment is de pijn in mijn spieren echt niet te doen, ik heb echt veel pijn. Ik slik al een paar dagen 2 Naproxen en dan is het te doen, echt vannacht zo'n last gehad van mijn maag dat Naproxen even geen uitkomst meer bied.

Ik ben nu aan het smeren met ibuprofen zalf, dit is duidelijk niet sterk genoeg.

Wat kan ik nog smeren of slikken wat wel helpt? Liefst zonder recept omdat het weekend is.

combineren met paracetamol. om de 6 uur 1000mg (let erop of je geen paracetamol al bij je naproxen hebt)

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:16

Warmte op je spieren. Een warm bad oid.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:57

Even een klaag-post..

Nu het wat kouder en droger werd, voelde ik mij een stuk beter. Helaas sinds afgelopen donderdag veel te veel gedaan en niet genoeg rust gepakt. Nu is mijn lichaam moe, uitgeput. Dit zorgt voor onnodig snaaien/snoepen, in de hoop dat ik er energie van krijg. Onderhand moet ik weten dat dat geen zin heeft, toch word ik er verdrietig van en moet dan ontzettend oppassen dat ik niet nog een troost-eetbui krijg.

Ik wil zo graag dat ik mij eens beter, energieker voel. Ik doe momenteel alleen de dingen (waarvan ik vind) die écht moeten. En dan is mijn energie op.

Omdat ik nog in afwachting ben of het revalidatie-traject vergoed zal worden, ben ik overgestapt naar een andere fysiotherapeut. Zij heeft meer ervaring met hypermobiliteit dan de fysiotherapeut waar ik was. Ik heb zo’n bal meegekregen en daar moet ik oefeningen op doen. Afgelopen week vooral oefeningen om mijn bekken te kantelen en stabiliteit te trainen. Aankomende week de tweede afspraak, ik hoop dat ik ook wat oefeningen krijg om mijn spieren weer te trainen, want ik merk dat dat echt nodig is.

Soms verlang ik zo naar een super goede begeleiding (van wie dan ook) die precies zegt wat ik moet doen qua eten, bewegen, werken etc. Helaas moet ik zelf goed luisteren naar mijn lichaam en kan niet iemand anders dat voor mij doen.

Momenteel wil ik graag proberen of bepaalde voeding(stoffen) goed zijn voor mij of niet. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen..
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die kunnen zeggen wat voor hen helpt?
Ik zou dat graag horen!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:40

Itsme2 kijk eens naar een oer dieet.
Dat is terug naar de basis, zonder al te veel rest producten waar je lichaam weinig tot niets mee doet en of kan.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:41

crazyshar: bedankt voor de tip. Ik weet dat het paleodieet zo’n dieet is. Maar volgens mij komt de voedselzandloper ook aardig in de buurt, toch?

Aanstaande week ga ik eerst langs een gespecialeerde assistente wat betreft astma-klachten. Zij heeft een aantal weken terug bij mij hooikoorts geconstateerd. Nu blijkt bij hooikoorts door kruisbesmetting best vaak voedselintoleranties voor te komen. Dus ik wacht eerst even af wat zij zegt en of ee getest gaat worden.

Wat betreft de hypermobiliteit gaat het redelijk hier. Nu bijna drie weken bezig met oefeningen voor mijn onderrug en daar merk ik echt wel positief verschil in.
Onder begeleiding van een fysiotherapeut bouwen we dit langzaam op en breiden we dit steeds verder uit naar meerdere spiergroepen. Maar we gaan alleen verder als mijn spieren er aan toe zijn.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:36

Wat fijn dat je fysio dat zo rustig opbouwt! Ik ben sinds 2 weken met een nieuwe fysio begonnen met als gevolg dat ik inmiddels al een week met spierpijn rond loop omdat de oefeningen die hij mij voorschrijft iets te pittig zijn. Sommige oefeningen hebben we al moeten aanpassen omdat zijn eerste voorstel sowieso te zwaar was

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:05

Achteraf gezien ging het bij mijn vorige fysiotherapeut ook veel te hard. Ik werd daar ook niet op de rem getrapt. En ik ben nogal van maar doorgaan tot over het randje.
En deze fysiotherapeut trapt mij ook echt op de rem.
Ik ben daarnaast nog wel steeds in afwachting van het revalidatie traject. Als dat start, krijg ik daar fysiotherapie.