[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:45

Ik ben de kilo's die ik nu af moet vallen ook aangekomen door de pil. Maar ik heb heel erg last van menstruatiepijn, echt 3 dagen knock out, flauwvallen, huilen van de pijn e.d. en de pil verlicht dit gelukkig wel iets. Zonder ben ik gewoon 4 dagen per maand uit de running. Dus stoppen is niet echt een optie..

Selka

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:47

@CCCCC, misschien de Mirena proberen? Ik was 8 dagen van de wereld.. zelfs meerdere malen geopereerd, niks hielp. Nu daarmee nergens! meer last van. Goddelijk

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:58

Ook hier op minera uitgekomen na jaren problemen. Uiteindelijk zit ik nu op een andere variant ervan omdat die toch net iets te sterk voor mij was.
Ik heb implanon gehad (eindigde in ziekenhuisopname), prikpil (was een ramp), Spiraaltje (nog een bezoek in het ziekenhuis waard) en toen na ik denk 7 of 8 verschillende pillen, in balans. na bijna 5 jaar aan 1 stuk bloedingen te hebben gehad.
Geen haar op mijn hoofd dat ik stop of verander van pil!

Mijn kilo s moeten er gewoon op een gezonde manier af. Met of zonder pil moet dat gewoon kunnen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:02

Op mijn 15de ben ik ook aan de pil gegaan nadat ik meerdere keren was flauw gevallen en ook echt dagen ziek was, maar nu is mijn menstruatie gelukkig veel lichter (maar nog altijd zwaar als ik het zo rond me hoor/vergelijk)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:04

Dais_ schreef:
De pil is sowieso troep! Ik ben er ruim een half jaar terug mee gestopt en voel me zoveel beter!! Al mijn afvalpogingen daarvoor liepen uit op niks terwijl het nu als vanzelf gaat... Best kans dat de pil daar een aandeel aan heeft :j Die 2 dagen dat ik krom loop van de pijn neem ik voor lief, de andere 29 dagen functioneer ik gewoon veel beter :j Ohja, en ik moet terug aan de ijzersupplementen anders ga ik weer sterretjes zien, maar als dat alles is ;)

Ik had precies hetzelfde! Flink sporten en heel gezond eten en niks afvallen. Nu zonder pil licht sporten en op mijn eten letten en had ik na een paar dagen al resultaat :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:05

leonie87 schreef:
Ook hier op minera uitgekomen na jaren problemen. Uiteindelijk zit ik nu op een andere variant ervan omdat die toch net iets te sterk voor mij was.
Ik heb implanon gehad (eindigde in ziekenhuisopname), prikpil (was een ramp), Spiraaltje (nog een bezoek in het ziekenhuis waard) en toen na ik denk 7 of 8 verschillende pillen, in balans. na bijna 5 jaar aan 1 stuk bloedingen te hebben gehad.
Geen haar op mijn hoofd dat ik stop of verander van pil!

Mijn kilo s moeten er gewoon op een gezonde manier af. Met of zonder pil moet dat gewoon kunnen.

Die bloedingen continue had ik juist met pil en ik ben gestopt om te kijken wat het zou doen zonder :) In jouw situatie snap ik volledig dat je niet stopt :j En tuurlijk lukt afvallen ook met pil! Niks is onmogelijk.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:07

Had ook altijd een hele zware menstruatie met veel pijn. Herinner me nog dat ik dus de grootste O.B. tampons gebruikte + een inlegkruisje en dat ik 's nachts de wekker moest zetten om dat te verschonen. Zodra ik dan uit bed stapte droop het langs mijn benen naar beneden, stond iedere nacht te douchen, heel vervelend... Heb regelmatig de eerste 2 dagen in bed gelegen met de lichten uit en een warme kruik. Toen was ik al aan de pil trouwens. (had ook heeeele pijnlijke borsten iedere keer)

Sinds mijn zwangerschap en de geboorte van mijn dochtertje is mijn menstruatie heel licht en heb ik bijna geen pijn, ook geen last meer van mijn borsten. Mijn lichaam moest dus gewoon zwanger worden om van alle extremiteiten af te komen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:09

NWDynamite, maar dat is dan weer niet goed voor mijn figuur :+ Kan ik zometeen nog meer afvallen haha

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:11

Hahahaha dat klopt, maar na 40 weken val je spontaan 3,5 kg af en als je borstvoeding gaat geven vliegt helemaal alles eraf (met beiden geen ervaring helaas).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:14

Zwanger worden staat niet in de planning ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:28

hier ook niet! :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:29

net gedaan en dat afvallen door borstvoeding KAN helpen maar hoeft niet. bij mij deed het vrij weinig

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:42

Voor de liefhebbers van Dr Frank bij de Action liggen 2 van zijn boeken voor 1,49 per stuk!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:27

Zwanger worden staat ook niet op mijn programma inderdaad, haha

Mn weegdag van de maandag naar de zaterdag gezet. Vanmorgen gewogen en toch nog 500 gr kwijt. Dus dat valt weer mee! Nu ben ik 73,5 kg. Nog 6 te gaan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:43

+:)+ Goed bezig CCCCC :D

Ik durf niet op de weegschaal.. Gisteren had ik heel de dag honger en ik heb serieus 7 tussendoortjes gegeten 8)7 Onder het motto: Honger lijden is niet nodig >;)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:42

Ik heb gisteren ook wat chipjes gesnoept nog savonds. Ik denk een stuk of 6 haha. De hele avond in de koude binnenbak van de manege gestaan dus had best wel honger toen ik thuis kwam om half 12, en mn ouders en oom zaten aan de borrel met chips, haha.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:44

Mijn eerste zumba les zit erop. Is wel zweten, maar vond het erg leuk. Het tempo lag alleen zo vreselijk hoog. Al die pasjes zijn echt niet volgen als je het nog nooit gedaan hebt. Dat is dan wel weer jammer.

Ik heb me gister in kunnen houden :D Reed langs de mac an had zin in een wrap maar ben doorgereden :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:49

Goedzo Leonie +:)+ Jammer dat het tempo van de zumbales wat hoog ligt. Online staan wat filmpjes voor beginners, misschien is dat een idee? ;)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:52

bij ons hebben ze regelmatig instap lessen van Zumba, zijn die er niet?
Dan leer je alle pasjes die op dat moment in de normale les worden gedaan.
En erna kan je dan de les meedoen :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:55

Ik doe/deed ook zumba, en het gaat inderdaad vrij snel. Al helemaal als je de basispasjes nog niet kent!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:14

Uhm ja die bieden ze wel aan maar overdag en dan werk ik :(
Dus eigenlijk geven ze aan, je moet het gewoon op gaan pakken door veel te doen...

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:00

Je zal wel merken dat je over een paar keer gewoon lekker mee staat te swingen hoor :) In het begin lijkt het allemaal echt onmogelijk, maar door gewoon lol te hebben en mee te doen pik je het meestal wel snel op.
Ik vind het zelf in ieder geval heerlijk haha

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:10

Ben weer een kleine kilo kwijt :D Sta nu op 92.4 :j

Nog 12.4 kg te gaan, en daarna hopelijk nog eens tien...

Ik ben enorm aan het nadenken over een buikwandcorrectie, maar mijn man steunt me hier niet echt in ;(

Die Zumba zegt me wel wat :D Heb echt zin om het eens te proberen!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:53

Ik heb eventjes wat vragen voor jullie, ik heb namelijk gister wat veel brood gegeten voor
mijn doen en ik heb er vandaag helemaal geen zin in, is dit nu een goed voedings patroon voor vandaag??

Ontbijt; bakje yoghurt, 1/2 magere yoghurt, 1/2 halfvolle vanille yoghurt met een halve peer en wat rozijnen er door.

Tussendoor; Niks, stond laat op.

Middag; Een halve sinasappel, een halve appel en een halve peer met een klein beetje yogurt.

Tussendoor; Niks, ben bij mijn pony.

Avond; turks recept genaamt bulgar, dat is een soort paste achtige rijst die zich opblaast met
water, met veel groenten er door. Ongeveer drie scheppen en een klein beetje magere yoghurt.

Na; Een tot drie manderijnen, en verder misschien nog een halve boterham?

Nu vroeg ik me af of dit gezond is, en of ik te veel fruit neem en of ik daar dik van zou kunnen worden..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:57

leonie87 schreef:
weet hier iemand btw of je versie spinazie kan bakken of dat je dat persee moet koken?
Stomen/bakken kan dat allebei. Zo ja, hoe lang? Nog tips om erbij te doen?

Wij koken hem vaak eerst eventjes snel en roerbakken hem dan.
Het is trouwens ook erg lekker met walnoten!
En wat ook erg lekker is is om er een spinazie taart van te maken,
alleen dat mijn je zelf eventjes puzzelen om er een gezondere versie van te maken,
iets met een gezondere keuze in plaats van blagerdeeg, en dan kan je er
noten en light kaas in doen? heel erg lekker!