Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Ik weet inderdaad ook van veel mensen dat cannabis een positief effect kan hebben, sterker nog het was één van de eerste vragen die mij gesteld werd toen ADHD gesuggereerd werd. "Hoe reageer je op cannabis?". De werking daarvan is ook onderbouwd.
Maaarrr als ik dan zie dat een vriend van me zweerde bij cannabis en electroshocktherapie, die enorm kritisch was tegenover ritalin, nu helemaal om is en (naar volste tevredenheid) ritalin gebruikt......
rensiepensie schreef:Ik heb me helemaal suf geblowd vroeger. Ik wil het iedereen afraden, helemaal ADHDers. Ik kreeg ernstige last van paranoïde gedachtes en heb een lichte psychose gehad. Niet verstandig om aan drugs te beginnen als je al een neurologische rommelpot je je hoofd hebt ( al wist ik dat toen nog niet )
En Lady_M, ik begrijp je volledig. Nietalleen de seks maar ook het feit dat je behoorlijk uit elkaar groeit in 3 jaar tijd spelen de ik mee. Als jullie echt niet uit elkaar willen zal 1 van jullie de concessie moeten doen om iets op te geven. Kan hij niet in NL blijven?
rensiepensie schreef:Ja zo heb ik ook jaren gedacht en gesproken. Tot de keerzijde kwam. Vandaar de waarschuwing. Doe ermee wat je wil.
Het is toch vrij treurig als je altijd hulpmiddelen nodig hebt als drugs/alcohol/medicatie om überhaupt te kunnen ontspannen. En ja, ook als ADHDer. Maak dat de kat wijs. Ik heb er ook even voor nodig gehad on erachter te komen dat het ook gezellig is zonder. Dat ik me prima kan ontspannen, al kost het mij wat meer moeite dan een "normaal" mens. Zo kan ik ook redelijk normaal functioneren zonder medicatie. Normaal genoeg. Kwestie van aan jezelf werken en wat je niet kunt veranderen accepteren.
Poess91 schreef:Als ADD'er meld ik me hier ook eventjes!
Dit jaar in februari ongeveer zijn we er pas achtergekomen. Ben toen aan de ritalin gegaan en mag wel zeggen dat dit mijn hele leven heeft veranderd. Heb van ritalin alleen de positieve dingen en geen nare bijwerkingen. Ben nog nooit zo'n grote nerd geweest op school, mijn kamer is nog nooit zo lang achter elkaar goed bijgehouden en heb nog nooit zoveel doorzettingsvermogen gehad. Mijn concentratie is gewoon zo veel beter, heb meer energie omdat ik niet meer zo druk ben in mijn hoofd wat me echt uitputte. Nee mag wel zeggen dat ik erg bof dat ik zo goed reageer op Ritalin. Alleen jammer dat we er zo laat achter zijn gekomen, heb al 2 hbo studies verpest etc.
Ken eigenlijk verder niemand met ADD, dus vind het wel fijn dat ik het hier even kwijt kon ^^. Op school word het eigenlijk niet begrepen, voor ADHD hebben ze wel speciale begeleiding, maar van ADD hebben ze nog nooit gehoord dus daar hebben ze het liever niet over gok ik zo.