Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hebben jullie ook dat je helemaal obsessief iemand 'leuk' kunt vinden, ongeacht geslacht?
"
Nouks schreef:Ik weet inderdaad ook van veel mensen dat cannabis een positief effect kan hebben, sterker nog het was één van de eerste vragen die mij gesteld werd toen ADHD gesuggereerd werd. "Hoe reageer je op cannabis?". De werking daarvan is ook onderbouwd.
Maaarrr als ik dan zie dat een vriend van me zweerde bij cannabis en electroshocktherapie, die enorm kritisch was tegenover ritalin, nu helemaal om is en (naar volste tevredenheid) ritalin gebruikt......
rensiepensie schreef:Ik heb me helemaal suf geblowd vroeger. Ik wil het iedereen afraden, helemaal ADHDers. Ik kreeg ernstige last van paranoïde gedachtes en heb een lichte psychose gehad. Niet verstandig om aan drugs te beginnen als je al een neurologische rommelpot je je hoofd hebt ( al wist ik dat toen nog niet )
En Lady_M, ik begrijp je volledig. Nietalleen de seks maar ook het feit dat je behoorlijk uit elkaar groeit in 3 jaar tijd spelen de ik mee. Als jullie echt niet uit elkaar willen zal 1 van jullie de concessie moeten doen om iets op te geven. Kan hij niet in NL blijven?

En heb zo een afspraak met de stagebegeleider van m'n stagiairs, die zal wel denken

rensiepensie schreef:Ja zo heb ik ook jaren gedacht en gesproken. Tot de keerzijde kwam. Vandaar de waarschuwing. Doe ermee wat je wil.
Het is toch vrij treurig als je altijd hulpmiddelen nodig hebt als drugs/alcohol/medicatie om überhaupt te kunnen ontspannen. En ja, ook als ADHDer. Maak dat de kat wijs. Ik heb er ook even voor nodig gehad on erachter te komen dat het ook gezellig is zonder. Dat ik me prima kan ontspannen, al kost het mij wat meer moeite dan een "normaal" mens. Zo kan ik ook redelijk normaal functioneren zonder medicatie. Normaal genoeg. Kwestie van aan jezelf werken en wat je niet kunt veranderen accepteren.
dat lees je nergens van mij
en ik ga niet koste wat kost alles zonder meds op zien te lossen, ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat het geen zin heeft om me overal tot in het extreme voor te moeten inspannen om mee te draaien in wat er van mij verwacht word, ik accepteer ook wat er niet te veranderen valt, maar ik accepteer ook dat er nu eenmaal iets in mijn kop niet goed (her)opgenomen word en dat ik dmv een hulpmiddeltje op sommige momenten wel gewoon kan doen, of juist laten wat nodig is
hoe hard ik hier ook aan therapie en sleutel...dus zou ik die opleiding niet moeten gaan doen?
daar voel ik me heel wat blijer bij, dan te accepteren dat ik die opleiding niet kan en maar gewoon lekker in de wajong moet blijven hangen met een minimaal bijbaantje wat me meer energie kost dan dat het me oplevert. terwijl ik na mijn opleiding 20 a 24 uur kan werken en onafhankelijk van die wajong kan zijn 
ik weet zelf namelijk heel goed de grenzen van de hulpmiddelen die ik gebruik

de paar mensen die ik ken die daadwerkelijk cannabis als dagelijkse zelfmedicatie gebruiken , gebruiken ook daadwerkelijk specifieke soorten die specifieke verhoudingen hebben wat betreft de werkzame stoffen (oa thc, cbn, cbd etc) die allemaal weer hun eigen werking hebben .
heb bepaalde soorten die ik echt allen gebruik om te slapen en andere die juist werken om rust en overzicht te geven .
Poess91 schreef:Als ADD'er meld ik me hier ook eventjes!
Dit jaar in februari ongeveer zijn we er pas achtergekomen. Ben toen aan de ritalin gegaan en mag wel zeggen dat dit mijn hele leven heeft veranderd. Heb van ritalin alleen de positieve dingen en geen nare bijwerkingen. Ben nog nooit zo'n grote nerd geweest op school, mijn kamer is nog nooit zo lang achter elkaar goed bijgehouden en heb nog nooit zoveel doorzettingsvermogen gehad. Mijn concentratie is gewoon zo veel beter, heb meer energie omdat ik niet meer zo druk ben in mijn hoofd wat me echt uitputte. Nee mag wel zeggen dat ik erg bof dat ik zo goed reageer op Ritalin. Alleen jammer dat we er zo laat achter zijn gekomen, heb al 2 hbo studies verpest etc.
Ken eigenlijk verder niemand met ADD, dus vind het wel fijn dat ik het hier even kwijt kon ^^. Op school word het eigenlijk niet begrepen, voor ADHD hebben ze wel speciale begeleiding, maar van ADD hebben ze nog nooit gehoord dus daar hebben ze het liever niet over gok ik zo.
ADD is namelijk alles wat ADHD is, minus de hyperactiviteit en de impulsiviteit. Dus ik zou me lekker aanmelden voor de begeleiding op school als ik jou was. Het aandacht tekort, de chaos in het hoofd, problemen met plannen en organiseren etc etc etc...dat hoort ook bij ADHD. Alleen met de bonus dat je dan ook nog eens dwars door iedereen heen blaat, van de hak op de tak springt, en moeilijk stil kunt zitten.
) genoemd. Het is gewoon een vorm van. Geen 'aparte' andere stoornis..........
kon alleen nog maar huilen en ik was een zombie.. Heb het twee maanden geprobeerd. Dat echt never nooit niet meer.