In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelady1

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:46

wat goed van je jorine

ze belde net en ik heb een afspraak gemaakt met haar aan gezien ik het liever niet thuis heb gaan we naar de manege

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:31

*Naam* schreef:
Pff Jorine, dat is heftig wat je nu verteld. Ga je nu wel opgenomen worden als er plek is?
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Veel sterkte! :(:)

Ik weet het niet, ik ga denk ik als het donderdag nog niet gaat gebruik maken van de bor en als het volgende week nog niet gaat een opname vragen, maar dan bij een kliniek in mijn eigen woonplaats.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm privacy naam verwijderd

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:50

ik heb een gesprek met haar op 19 feb
maar ik heb wel eerst gevraagd of het moch van haar

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:20

ja want ze wou het eerst morgen doen maar dan ben ik laat uit dus dan heb het ook niet echt veel zin
en ik heb de eigenaaresse van de manege beloofdt dat ik zal zeggen waneer het was en op die dag is er net geen les dus ik hoop niet dat ze het erg vind

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:54

*Naam* schreef:
Als je het nodig hebt Jorine moet je het doen. In ieder geval hoop ik dat je er toch wel snel terecht kan. Wanneer je hulp nodig hebt kan het eigenlijk niet snel genoeg komen :(:)

Idd. Had vanochtend een belafspraak met mijn behandelaar, samen besloten dat ik voor een paar dagen naar de kliniek ga. Dit is een nieuwe kliniek die ik dus niet ken, dus ik vind het wel spannend. Helaas hadden ze mijn medicijnen nog niet klaar bij de apotheek dus daar kan ik vrijdag pas mee beginnen. Ik hoop dat ik een beetje tot rust kom in de kliniek.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:52

Miranda, Ik denk idd ook dat hij dat anders zou zien. Maar toch voelt het voor mij als iets raars ;)
Dat wat jij had na je gesprek heb ik ook altijd. Je zit vol plannen. Maar eigenlijk wil je gewoon helemaal niets. Er komt dan ook niets uit. Ik herken het wel dat je ook thuis weer wil lachen. Thuis kan je zijn hoe je je voelt. Buitens huis moet je die wel bekende masker opzetten.

Lovelady, Spannend zon eerste gesprek. Het gaat vast goed komen. Op zich wel fijn dat je ergens kan zijn waar je je fijn voelt met zon gesprek. ;)

*Naam*, Je hebt ook wel gelijk hoor. Maar het voelt zo gek. En ik schaam mij er voor. :)
En dat maakt het moeilijk om er over te praten.

Jorine, Dat is wel even heftig zeg. Ik heb in het verleden ook wel een BOR gehad. Nooit gebruik van gemaakt overigens. Maar de mogelijkheid was er wel. Je hebt aardig wat medicatie zeg. Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat. Ik hoop dat ze je daar goed kunnen helpen..

Op het moment gaat het hier zo zijn gangetje. Ik ben wat gestrest de laatste 2 dagen. Ik ben al 2 dagen een voor mij belangrijke brief kwijt. Ik heb het zelf geschreven een paar jaar terug. Het is een brief waar mijn hele verleden in staat. Tot in de Details aan toe.
Ik weet gewoon dat hij er moet liggen. Maar ik ben nu dus al 2 dagen nonstop aan het zoeken. Ik ben dus bang dat hij gevonden is door mijn moeder of zo. En dat zij hem gelezen heeft. En of mee genomen heeft of weg gegooid heeft, er staan namelijk dingen in waar ze van vind dat ik dat moet afsluiten en daar niet meer bij na moet denken.
Ik snap gewoon niet waar hij ligt, hij moet er toch ergens zijn als hij niet is weg gegooid/meegenomen.

Verder heb ik vandaag maar weer eens een dagboekje gekocht waar ik ga proberen er elke avond in te schrijven voor het slapen gaan. En dan hopen dat ik dan wat sneller in slaap val. ;)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:40

dit is niet me eerste gesprek alleen omdat ze zich zorgen maken moet ik het gaan vertellen alleen ik weet nietr hoe lees tp ik haat me zelf toen ik wis ik het niet meer helemaal

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:54

Ben nu een uurtje in de kliniek, het is hier wel heel anders dan waar ik eerst zat (jeugdkliniek). Hier zit ik tussen mensen van 40/50 maar iedereen lijkt me wel aardig.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:29

Lovelady, Oh sorry! Ik begreep dat het een eerste gesprek was. :) Je moet jezelf niet haten. Daar word je niet gelukkiger van. Aan alle verhalen zit een positieve kant. Al zou die wel even zoeken zijn. Maar ze zijn er echt :)

Jorine, Woow dat is wel snel gegaan zeg! Hopen dat ze je een beetje op weg kunnen helpen daar. Fijn dat je een prettig eerste beeld hebt van de kliniek. Mag ik vragen hoe oud je bent?

*Naam*, Het zijn idd geen dingen die je zo 1 2 3 achter je laat. En het zijn al helemaal geen dingen die je kunt vergeten. ;) Ik baal er nog altijd goed van. Ik heb de brief nog steeds niet gevonden. Heb mijn moeder gebeld vandaag om te vragen of ze een bepaalde enveloppe gezien heeft in mijn huis. Brief zit in een bepaalde enveloppe die je wel zo kan herinneren als je hem gezien zou hebben. Ze heeft 5 maanden bij mij in gezeten toen ze in scheiding lag. En heeft mij toen geholpen met mijn papieren. Ik ben bang dat ze met spitten mijn brief een keer is tegen gekomen. Maar ze zegt van niet. Maar ja zou jij zeggen dat je de brief mee genomen/gelezen/weggegooit hebt? Als je dochter je bijna in paniek op belt dat die kwijt is?. Ach ja. Ik zou het naast me neer moeten leggen. Me drukmaken helpt niets om hem terug te krijgen. :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:28

Ik ben 20 Dhani.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:16

_Jorine schreef:
Ik ben 20 Dhani.

Oke :) Stond niet in je profiel. Dus sorry dat ik er naar vroeg :+

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:23

Haha dat geeft niet hoor!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:20

Hoe zijn je gesprekken gegaan *Naam*? Aaahh hier kijken de katten ook altijd heel gek als er weer wat nieuws hangt! :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:42

wat goed *Naam* dat je het zonder medicijnen wil gaan proberen

hoe gaat het in de kliniek jorine

voel me zo ondzettend kloten

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:59

Jorine, Hoe bevalt de kliniek nu?

Lovelady, Wat naar dat je je rot voelt!

*Naam*, Ik kan me voorstellen dat je het gesprek met de psychiater niets vind. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat nodig is. En dat je niet van medicijnen houd snap ik ook heel goed. ;) Kijk wel uit met stoppen. Doe dat wel in overleg. Maar dat zou je zelf ook wel weten denk ik.
Fijn dat het 2de gesprek goed ging. Prettig dat je een goed gevoel hebt bij je psycholoog. Dat is de eerste stap. Wel jammer dat er dan nog een extra week tussen moet zitten. Maar het is wel fijn om te weten dat je daarna wekelijks terecht kan :D

Hier gaat het eigenlijk vrij goed vandaag. Heb een leuke dag gehad met mijn nichtje/vriendin. Daar was ik wel even aan toe! :)
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:45

ook nog en heb een beetje problemen op school ( me eigen schuld ) maar ja als je er niet helemaal bij bent gaat het ook niet

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:35

@ Dhani: fijn dat je een leuke dag hebt gehad en dat het best goed gaat!
@ *naam*: ik hoop dat je snel vooruitgang gaat boeken!

Hier gaat het niet zo. Ik ben erg zelfdestructief bezig.. Ik heb vannacht wel beter geslapen gelukkig.
Vanmiddag moet ik weer naar huis..
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:17

In principe kan ik over 24u weer hierheen.. Maar ik weet niet of ik dat doe want ze kijken totáál niet naar je om hier.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:01

Jorine, Ohh jemig het heeft dus niet echt enorm geholpen die paar dagen kliniek? Wel fijn dat je beter geslapen hebt.

*Naam*, Het scheelt idd dat je dan een lage dosis hebt. Dan is stoppen niet zo moeilijk. Of althans je hoeft er niet zo veel moeite voor te doen.
Hoe gaat het vandaag met je?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:34

*Naam* Bah Slecht slapen maakt je geen mens. Ik weet er alles vanaf. Ik hoop dat je de energie kan vinden om toch lekker naar het feestje te gaan. Zal je goed doen denk ik. Even je gedachten op wat anders. :)

Hier gaat het best nog aardig. Hoewel ik wel spanningen ervaar. Ik begin me nu al langzaam gek te maken voor mijn gesprek voor Maandag. Maar ik probeer te voorkomen dat ik mezelf echt gek maak. Door veel van me af te schrijven. En proberen leuke dingen te gaan doen :) Gelukkig helpen mijn honden me wel mee om me te laten lachen! ;) Stelletje gekken. :')

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:55

@ *Naam* vervelend dat je niet goed geslapen hebt!

Ik had net een gesprek met mijn spv en die vond de boel zo zorgwekkend en blablabla dat hij mijn psychiater erbij heeft geroepen omdat ik geen afspraken wilde maken en niet in de kliniek wilde blijven en hij me niet zo naar huis wilde laten gaan. Uiteindelijk heb ik wel een goed gesprek gehad met mijn psychiater (heb 1,5u gepraat ipv 30min := ) en ik heb nu sterkere medicijnen voor de angst en onrust en we hebben het onder andere gehad over mijn diagnose, zij denkt dat ik toch wel schizofrenie heb maar daar gaan we maandag verder naar kijken.
Mijn spv gaat rondbellen voor een opname om betere medicijnen goed in te stellen omdat ik dat elke dag moet bloedprikken en temperatuur en pols moet laten meten enzo, dus dat wordt waarschijnlijk op de PAAZ.

Heel verhaal, maar we hebben ook veel besproken :P
Zo nog mijn BOR-ontslaggesprekje en dan naar huis.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:34

Wat goed dat het zo gaat

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:05

_Jorine schreef:
@ *Naam* vervelend dat je niet goed geslapen hebt!

Ik had net een gesprek met mijn spv en die vond de boel zo zorgwekkend en blablabla dat hij mijn psychiater erbij heeft geroepen omdat ik geen afspraken wilde maken en niet in de kliniek wilde blijven en hij me niet zo naar huis wilde laten gaan. Uiteindelijk heb ik wel een goed gesprek gehad met mijn psychiater (heb 1,5u gepraat ipv 30min := ) en ik heb nu sterkere medicijnen voor de angst en onrust en we hebben het onder andere gehad over mijn diagnose, zij denkt dat ik toch wel schizofrenie heb maar daar gaan we maandag verder naar kijken.
Mijn spv gaat rondbellen voor een opname om betere medicijnen goed in te stellen omdat ik dat elke dag moet bloedprikken en temperatuur en pols moet laten meten enzo, dus dat wordt waarschijnlijk op de PAAZ.

Oef dat is wel echt serieus zeg. Pas je wel een beetje op jezelf? Ik weet er het fijne niet van natuurlijk. Maar als hulpverlening het zorgwekkend vind moet het toch wel serieus zijn. Phoe na 1,5 uur was je vast echt moe of niet?
Schizofrenie was nog niet eerder aan het licht gekomen. Nou ja het is wel fijn dat er een mogelijke diagnose is. Dan weet je waar je aan kan werken. Ik hoop voor je dat ze je misschien op de PAAZ je beter kunnen helpen. :)
Hoe is je ontslag gesprek gegaan?
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:03

Dhani schreef:
_Jorine schreef:
@*Naam*: vervelend dat je niet goed geslapen hebt!

Oef dat is wel echt serieus zeg. Pas je wel een beetje op jezelf? Ik weet er het fijne niet van natuurlijk. Maar als hulpverlening het zorgwekkend vind moet het toch wel serieus zijn. Phoe na 1,5 uur was je vast echt moe of niet?
Schizofrenie was nog niet eerder aan het licht gekomen. Nou ja het is wel fijn dat er een mogelijke diagnose is. Dan weet je waar je aan kan werken. Ik hoop voor je dat ze je misschien op de PAAZ je beter kunnen helpen. :)
Hoe is je ontslag gesprek gegaan?

Het ontslaggesprek was nog geen 3 minuten geloof ik, ''Heb je er wat aan gehad?'' ''Een beetje'' ''Nou, veel succes thuis'', rare boel. Ik had nog gezegd dat ik het zo raar vond dat er bijna geen contact is tussen de verpleging en de cliënten volgens haar kwam dat omdat ik een bor had, 'dan word je maar een beetje gelaten en moet je je eigen gang gaan'. Het zal wel.

Schizofrenie was wel eerder als diagnose gesteld, vorig jaar voordat ik opgenomen werd. Maar toen ging ik naar het AMC voor een behandeling daarvoor en zij zeiden dat het Borderline was. Inmiddels is dat ook weer ontkracht en heb ik een heleboel onduidelijke diagnoses, maar komt schizofrenie weer aan het licht.

Na 1,5 uur was ik inderdaad best moe, maar ik ging er wel met een goed gevoel weg. Ik had wel het idee dat mijn psychiater me begreep en echt wilde helpen.

Wat voor gesprek had je ook alweer maandag?
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:47

Wat een raar eindgesprek zeg! Jeetje. Het kan er natuurlijk aan liggen dat je een BOR had. Maar kom. Mensen die een BOR hebben hebben ook hulp nodig! Anders hadden ze die BOR ook niet gehad. Daar kan ik me best boos over maken. Maar ja het zal hun beleid wel zijn. ;)

Achter mijn reactie of dat eerder is vast gesteld moest natuurlijk een vraagteken. Maar dat had je vast al wel door denk ik ;) Soms krijg je maarzo een stempel op je hoofd terwijl je dat niet eens hebt. Maar volgens weten ze het vaak zelf niet. En gaan ze uit van symptomen. En plakken daar een diagnose aan.
Bij mij was het toen in 1 keer duidelijk dat ik BPS had. Maar daar waren de symptomen ook naar.

1,5 uur is echt lang. Maar het is fijn dat je er met een goed gevoel weg kwam. Dan heeft het ook zin gehad zeg ik altijd ;) Echt fijn dat je het gevoel had dat je Psychiater je begreep en je wil helpen.

Maandag heb ik mijn 3de gesprek bij de psycholoog. Maandag moet er een echt gesprek komen. Dus ik moet hem mijn vertrouwen geven. Lastig! Maar het zou er toch eens van moeten komen. Ik kreeg de opdracht om de volgende keer (maandag dus) Een situatie te beschrijven volgens hoe ik het geleerd heb op de VERS training. Dus dat heb ik gedaan :) Nu proberen hem zo te vertrouwen om er over te praten ;)