Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:00

nou mijn relatie is opperbest hoor, daar hoeven anderen zich niet druk over te maken :+
iedere bevalling is anders en ieder stel is anders.
ik vind bevallen een vrouwenzaak waar een man niets te zoeken heeft.
en er zijn genoeg mannen die als ze mochten kiezen, veel liever zoals vroegah weer op de gang zouden wachten. zo'n mooie ervaring is het niet altijd voor hen.
dus wij doen het mooi zoals wij het het prettigst zouden vinden.
het is niet minder zijn kind omdat hij niet in de kamer is als het eruit komt :')

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:05

@ Lindy, ik vind 100 euro nog best veel :o niet in verhouding, maar ik vind 3 uur ook veel te lang dat zo'n kleintje (meestal) naakt ligt zo jong
en die van mij was al gelijk zo'n wijsneus dat ze niet ging slapen :+
(een paar dagen oud in het ZH al 8 uur achter elkaar wakker)
dus ik zou een uurtje lang zat vinden voor zo'n kleintje :j
ik heb er 50,- voor betaald en dat vond ik echt een mooie prijs :))

en ik had daarom 'mooi' al tussen haakjes gezet

@ Toverbal, terwijl wij dus in NL een hoog sterfte-cijfer hebben door die thuisbevallingen
ik was bij de eerste al heel bewust van alles wat mis kon gaan, want mijn zus haar eerste kindje heeft maar 24 uur geleefd (die wisten vanaf 7 maanden ofzo dat ze het niet zou halen, maar ze moest het wel uit dragen en gewoon bevallen ;( )
door dat van zo dichtbij gezien te hebben, was ik de eerste 20 weken best 'angstig' wij zijn ook pas na de 20 weken echo dingen gaan kopen

mijn man is ook zo'n angsthaas, als hij een naald ziet gaat hij al :+
maar hij heeft gewoon staan kijken hoe die enorme ruggenprik erin ging en zat bij de KS bij mijn hoofd
(ik keek op een gegeven moment naar zo'n lamp boven me en zag daar van alles rood enzo in toen dacht ik 'hee dat is de refelctie van mijn buik' oepsie beter niet kijken hihi)

Fleur, wat een goed nieuws over de kat!!!!!
en toch een beetje spannend dus wel of niet zwanger enzo... ben benieuwd voor je

MissT, hihi oepsie toen had ze het zeker wel door??
en wat sneu dat jouw kat al zo lang weg is..... al helemaal als je er zo'n speciale band mee hebt

Hakkie, vroeg later niemand of je gewoon die martini slok had gedronken dan??? :P

had ik hier al verteld dat het goed gaat met mijn wond?
mijn eigen arts heeft het gister gezien en die vond het klein en oppervlakkig en denkt dat het binnen 2 weken dicht zal zitten en hij zei 'dan mag je vergeten dat je geopereerd bent'
:D
dussssss ik heb afgelopen vrijdag mijn eisprong gehad, dus komende ronde gaan wij beginnen :))
ik zag trouwens dat de laatste die de lijst had gekopieerd weer een andere is dan die ik voor het laatst had bijgewerkt, kunnen we niet vragen of een modje de lijst steeds aan kan passen oid?! :D

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:16

CindyUniek, ja dat wel en heb het toen eerlijk gezegd dat ik het niet eens geproeft had :+ maar dat snapten ze wel :o

suze_ iedereen moet het zeker op zijn eigen manier doen! als jullie je er goed bij voelen prima toch.

pfff op de een of andere manier ga ik nu echt zitten wachten tot er 'iets' gebeurt. heb ik de afgelopen weken geen last van gehad maar verveel me nu echt kapot.
word ook gek van familie die elke dag berichten sturen of er al wat aan het rommelen is en dat het wel erg zwaar zal zijn nu.. :(

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:21

Hakkie, begrijpelijk dat je nu echt zit te wachten en dat je gek wordt van de familie. Heel goed bedoeld en lief al die aandacht, maar ik werd er op een gegeven moment ook echt gek van. Wij waren zelf heel relaxt, maar ik werd bijna gestrest van het gedoe en gestres van mijn familie. Wij wisten de datum van de ks en mijn ouders ook omdat zij ver weg woonden en bij ons thuis op de hond zouden passen. Verder wist niemand het. Wat hebben ze zitten vissen. En allemaal dingen regelen. Wie waar zou zijn en wanneer zou komen. Uiteindelijk heb ik een keer gevraagd wie er nou moest bevallen en beslissen...zo gek werd ik er van.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:31

ja daar zou ik ook gek van worden denk ik :j
ook al is het lief bedoeld en leeft iedereen mee en is iedereen nieuwsgierig :+

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:37

Esplendido, ik heb het al meerdere keren aangegeven dat ik er gek van word, maar helaas helpt het niet zo.
elke dag krijg ik wel weer berichten maar reageer gewoon niet meer. het is vooral schoonfamilie. mijn eigen moeder belt om de paar dagen ff.
mn vader heeft wel een heel leuk verkeersbord met een pijl en een ooievaar voor de deur gezet. heeft hij op zijn werk gemaakt om de ooievaar de goede richting op te sturen :o terwijl hij degene was die er in het begin niet zo om gaf belt hij nu ook om de paar dagen of hij al opa aan het worden is.
Afbeelding

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:37

@CU, het is voor iedereen persoonlijk.
Ik kies voor een thuisbevalling, omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb als mensen aan mij zitten en mij met dingen willen gaan helpen die ik zelf misschien wel kan. Zo heb ik het idee van het ziekenhuis "dat ze jouw wel een handje helpen om dat het wel erg laat word en er nog meer vrouwen moeten bevallen".
Daar komt bij dat ik bij de eerste een hele vlotte bevalling had en enorme been en rug weeen en ik alleen nog maar kon liggen op mijn zij (ben ook zo bevallen), moest zelfs op bed plassen(kon niet meer lopen). Nou zit er niet op te wachten om dan richting ziekenhuis te gaan, omdat ik eindelijk genoeg ontsluiting heb om het ziekenhuis in te mogen.

Dus ik ben het liefst thuis met man en VK. En hoop dat het net zo goed gaat als bij de eerste. Toen heb ik bijna alles alleen gedaan met wat kleine aanwijzingen van de VK en ben er erg blij mee hoe het is verlopen.

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:38

mocht het ook zo zijn dat ik uiteindelijk ingeleid moet worden dan vertel ik hun ook niet wanneer. ze horen het wel als ze geboren is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:39

Vriendje wil graag tegen die tijd bij de bevalling hebben (en hij wil het zelf ook) en die is zelf nuchter zat dat het hem niets doet (DA), filmen zou ik dus echt niet willen (of foto's van de bevalling zelf).
Als ik zwanger zou zijn zou het niemand opvallen qua alcohol omdat ik nooit drink (vind het niet lekker)....

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:43

@Hakkie, dat lijkt mij indd. erg vervelend. Je wordt gewoon gestalkt, terwijl je zelf ook zit te wachten.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:48

Hakkie, wat lief zeg van je vader. En echt een tof bordt. Ook echt supergaaf omdat je het ook nog eens kan houden.
Vriendje vertelde me dat wanneer wij kinderen krijgen er sowieso ook een geboortebord door zijn collega's wordt gemaakt. Ik heb op zich niet zoveel met die dingen (vriendje wil later een crashende ooievaar op de ruit maar ik vind dat niks dus heb gezegd dat dat wel mag als ie m zelf maakt. Hahahaha), maar dat vind ik wel heel gaaf.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:49

@ Toverbal, uiteraard is het persoonlijk :))
ik snap je gedachte ook wel hoor
ik moe(s)t in het ZH bevallen en vind/vond dat ook wel fijn
als er wat mis is/gaat, hebben ze alles bij de hand

@ Hakkie, dat bord is wel geweldig :D

@ Saffier, hier nog 1 althans ik vind zoete mixjes wel lekker, maar door de crohn drink ik al jaren niet meer
als ik het dan toch een keertje doe dan zit ik de rest van de avond op de plee :+

@ Polivy, die ooievaar hadden wij ook hihi

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:02

ik vind die gecrashte ooievaar ook erg leuk maar die zie je tegenwoordig al zoveel.
ik wilde iets origineels dus hebben we zelf al een spandoek laten maken met 'Hoera ..... is geboren'
mn vader heeft het bord ook zonder iets te zeggen of aan te bellen neergezet dus we kwamen er pas een dag later achter doordat de buren vroegen hoe het was gegaan, die dachten dat ze geboren was :+
toen hebben we de foto voor de gein door gestuurd naar mn schoonmoeder maar die had door dat het een wegwijzer was en ze er nog niet was.
grote kans dat als ze geboren is er weer een ander bord staat hoor, dat mn vader een andere maakt of er al een achter in de auto klaar heeft liggen. maar vind hem ook echt super!

zo heb ik een paar jaar geleden een blauw verkeersbord gekregen met ruiterpad, ook erg gaaf om in huis te hebben hangen.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:03

Hier stond gisteren een groot stuk in de krant, er stond bij een stel dat thuiskwam met de kleine een ooievaar in de tuin!! Dat was toch echt wel groot nieuws, na enig onderzoek kwamen ze erachter dat het een Nederlandse traditie is. Stel is trouwens gewoons Noors haha!!

Vriend gaat hier ook gewoon bij de bevalling zijn!!
Gaaf bord!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:04

hahahaha ST :')

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:05

@Cu, ja als je een medische reden hebt is het natuurlijk veel veiliger. Maar ik zeg ook eerlijk als ik ver weg van het ziekenhuis zou wonen, zou ik misschien toch sneller voor het ziekenhuis kiezen, maar mocht het bij mij fout gaan ben ik zo in het ziekenhuis, behalve als de Ambu voor de brug moet wachten :+

Maar ik snap ook goed dat jij je wat onrustig voelde in de zwangerschap door het verhaal met je zus.
Dat is ook ontzettend heftig :(:) Daar zijn geen woorden voor als je als ouders zoiets moet doorstaan, onmenselijk.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:07

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:12

Daisyree mooie box,

hakkie spannend, en dat bord erg leuk

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:19

Toverbal schreef:
@Cu, ja als je een medische reden hebt is het natuurlijk veel veiliger. Maar ik zeg ook eerlijk als ik ver weg van het ziekenhuis zou wonen, zou ik misschien toch sneller voor het ziekenhuis kiezen, maar mocht het bij mij fout gaan ben ik zo in het ziekenhuis, behalve als de Ambu voor de brug moet wachten :+

Maar ik snap ook goed dat jij je wat onrustig voelde in de zwangerschap door het verhaal met je zus.
Dat is ook ontzettend heftig :(:) Daar zijn geen woorden voor als je als ouders zoiets moet doorstaan, onmenselijk.

ja als je dichtbij woont is ook wel fijn ja :D

ja ik was toen 18 en had nog helemaal niks met kinderen... ik zag en voelde het verdriet, maar pas toen ik zelf zwanger wilde worden en zwanger werd... toen kwam dat besef... en toen Jen eenmaal geboren was helemaal... toen heb ik nog wel eens zitten huilen bij mijn zus, dat ik tóen eigenlijk pas echt besefte dat zij hun meisje van 24 uur oud achter moesten laten in het ZH, toen ze haar nog voelde bewegen in de buik al een kistje uit moesten zoeken en dan zo'n mooi meisje, helemaal af, weinig aan te zien aan de buitenkant moeten begraven ;( pfff dan krijg ik het nu nog weer moeilijk.....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:20

@Cindy ben niet 3 uur met de baby bezig en die is ook niet 3 uur bloot haha.. Tussendoor voeden etc baby gaat pas bloot wanneer ik het in slaap heb de Shoot duurt zelf hooguit 20 min .. Geduld en rust is de kunst bij deze foto's

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:21

Voor 50 euro is het zeker iemand die zwart werkt en niet wit anders moet je bijna toeleggen

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:22

Lindy1982 schreef:
@Cindy ben niet 3 uur met de baby bezig en die is ook niet 3 uur bloot haha.. Tussendoor voeden etc baby gaat pas bloot wanneer ik het in slaap heb de Shoot duurt zelf hooguit 20 min .. Geduld en rust is de kunst bij deze foto's

ooooh whahaha ik dacht letterlijk 3 uur aan het fotograferen :+

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:25

CU jee wel heel erg heftig van je zus :(:) !!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:28

hey allemaal, ik ga vanavond ff bijlezen
Ben net terug van controle mn beeb weegt tussen de 1500 en 2000 gram
Echt een kleine ukkepuk
Volgende week weer controle :-)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:28

Geboren:
Suzzy_3 - Suzanne - 21 jaar - uitgerekend 15 juli 2012 = 26-06-2012 Arne

Dikke Buiken:
Bluppie - Chantal - uitgerekend op 13 augustus 2012
MissToseland - Corina - uitgerekend op 8 september 2012 van een jongen
tessie1985 - uitgerekend op 15 september 2012 van een meisje
xxmayleexx - uitgerekend op 11 oktober 2012
Rinske - uitgerekend op 22 oktober 2012
D_Travis - Dagmar – uitgerekend op 5 november 2012 van een meisje
StormTitan - Hanneke - uitgerekend op 14 november 2012
Esplendido - uitgerekend op 1 december 2012 van een jongen
Daisyree - uitgerekend op 2 december 2012
fanci_mike - Daniëlla – uitgerekend op 1 januari 2013
Toverbal – Kimmy - uitgerekend op 9 januari 2013 van een jongen
xDramaQueen - uitgerekend op 15 januari 2013
Sandra694 - Sandra – uitgerekend op januari 2013
NaSan - Sandra - uitgerekend op 17 januari 2013
Fantast - Manon - uitgerekend op 18 januari 2013
Haagsemeid - Wendy – uitgerekend op 22 januari 2013
Amenicora - Mariska – uitgerekend op 16 februari 2013
_Covergirl_ - uitgerekend op 16 februari 2013
Flappie30 - uitgerekend op 26 februari 2013
GoGonut - uitgerekend op 9 maart 2013

Klussers:
Joanne1987
Zahlina
Leandra
Saffier
Zonnebloem18
Loonew
Kinscem
Suze_
Fleur1984
nameless
rienne
Skyka
Theedoos
Ebony_94
CindyUniek – 09-08-2012 NOD (maar deze ronde nog veilig gedaan ivm operatie)

Meelezers:
SuperLiesje
Rockwitch
Satine
Calimero_
Anne_Mieke88
Lynniiie
Meliszy
Boompje1985
Sliertje
Suuskipje
Duppie_
Djesseka
Miseria
Melanie
Tequilaatje
liesJ-lisanne
Patriciavt
Laatst bijgewerkt door CindyUniek op 01-08-12 10:46, in het totaal 2 keer bewerkt