[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:37

A_man je sport best veel! Ik doe veel minder haha. Heb hardlopen opgepakt met start to run en heb net les 4 genomen. En rijd elke avond paard.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:38

CCCCC schreef:
Davina, super goed zeg! Leuk hé, als mensen dat opmerken!

Misschien kunnen we een apart topic in HK openen voor de mensen die daar behoefte aan hebben? Ik merk wel dat het dan beter lukt, is toch ook wel een soort van controle voor mezelf! En je kunt elkaar natuurlijk goed steunen.

Ik ben een half jaar geleden ook goed afgevallen mede dankzij zo'n topic!

Voor mij begint het vandaag echt. Heb me gewogen (74 kg, shocking) en opgemeten. Ik wil weer naar de 69 kg, dus 5 er af :) Net al heel fanatiek paardgereden en vanavond ga ik nog een uurtje zumba doen :)

Lijkt mij wel leuk zo'n topig! Dat topic waar ijj in zat zat ik toen ook in!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:39

Ik vind dat je echt veel sport! Knap hoor!

Ik rijd 5 x per week paard (soms 2 p/d) en verder 2 x in de week skeeleren, en 2 a 3 x per week zumba. Maar moet zeggen dat het in de vakantie nog wel eens niet helemaal loopt zoals ik wil :o

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:45

ja maar ik wil eigenlijk binnen 6weken wat strakker zijn ( laat vakantie geboekt :P ) dus nou wil ik echt!! haah

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:20

TinePine schreef:
Op verzoek van gisteren. Net wakker (vakantie). Doe nu mijn hartslagmeter om voor de hele dag. Ben benieuwd.

Ik ben benieuwd :D

Ik vind de lijstjes op zich ook wel handig :j vooral vanwege de controle. Ik zie hier zoveel mensen die te weinig eten, of veel vet, of veel suiker en zich dan afvragen waarom ze niet afvallen. Door zo'n lijstje in te zien kan je makkelijker tips geven :j maar dat mag dus ook. Als je gerichte vragen hebt over je lijstje mag je 'm wel posten. Ook voor mezelf is het een soort controle. Als ik 'm met jullie deel heb ik een extra stok achter de deur :=

Ik denk dat de regel is ontstaan om te voorkomen dat er alleen maar lijstjes gepost worden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:23

Dat laatste klopt, maar er lopen zoveel HK topics over afvallen, dat je echt je lijstjes wel ergens kwijt kan!

Al moet ik zeggen, in de HK waar ik zit word zelden nog een lijstje gepost :=

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:24

ja maar ook mede door die lijstjes blijven we hier praten omdat je weer iets hebt om iemand uit te leggen of iets dergelijks...

ik heb vanmorgen een fruitshake gegeten ( zelf gemaakt)
tussendoor een necatrien
en nu zit ik aan mn yoghurt met special K
vanmiddag denk ik nog een liga evergreen
en vanavond wat we gaan eten ( weet ik dus nog niet :P )
dan is bij maag weer klaar voor vandaag!!

vinden jullie beter na het eten nog iets te eten ( avond ) of na het avond eten niets meer..

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:24

( das geen lijstje van mij maar een verhaal haah ;) )

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:27

Haha ik las het en toen dacht ik, slimmm A_man := Ik eet 's avonds na het avondeten niks meer en als ik merk dat ik honger krijg eet ik vaak nog een snack a jack voor 8 uur. Maar dat is bijna nooit nodig :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:28

Dat is wel een lijstje, en je mag hier wel lijstjes plaatsen, maar niet gewoon neerkwakken. Je moet er gewoon een specifieke vraag over hebben, lijkt me wel logisch.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:33

hahha vond het meer een verhaal ;)

negerzoen: ik heb 3jaar geleden ruim een jaar aan sonja bakker gedaan werkte super! (alleen een duur dieet )
daar moest je de ene avond wel wat de andere weer niet maar wat mijn lichaam dan wilt is elke avond.. nu ben ik zeg maar af te gekickt dus taal er niet meer naar.. heel soms doe ik nog wel een bakje japanse nootjes of fruit

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:22

ik eet na het avond eten ook niet meer.
Ik ben meestal ook tot half tien bezig met mijn paard of andere dingen, dus geen tijd om te eten en te snaaien (vooral dat laatste). Ik heb ook nooit honger 's avonds, wel trek in lekkere dingen (maar dat is iets anders)

Ik heb er veel aangehad om mijn lijstje te posten. Het blijft moeilijk om meer te eten, want vol is vol.. en van mijn dietiste moet ik voorkomen dat ik zoveel eet dat ik misselijk wordt en ga overgeven.. Dus ik probeer regemarig kleine beetjes te eten en zo toch iets meer binnen te krijgen. Dat was een zeer goede tip van iemand hier...

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:49

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:35

A_man hahaa handige oplossing! Je sport inderdaad veel, ik zeg volhouden! :D

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:40

Doe ik ook :d vanavond maar sportschool denk ik.. wou skeeleren maar begint hier te regenen.. en ben bang van nat en glad wegdek :o haha!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:54

Zooo 20min hardgelopen 15min op de cros trainer en 5min billenoefeningen trots op mezelf

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:03

Ik wil mij ook graag melden, aan het begin van het schooljaar ging het afvallen zo mooi (hardlopen en gezonder eten) maar door de stress van mijn propedeuse en 9 tentamens in 4 weken tijd (2 maanden voor de zomervakantie), heeft de spanning een negatief effect op mijn lichaam gehad. Het hardlopen is op een zacht pitje doorgegaan, maar de rest is er weer aangegeten. -O-
Ik moet nu dus weer flink aan de slag om in de gezonde routine te komen en wellicht helpt dit topic. :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:23

Magda 90, misschien juist goed om je hardloopschema dan wel vol te houden. Zorgt ook voor ontspanning tussen het leren en presteren door. Zit je lekkerder in je vel en ga je niet overdreven veel eten

Vandaag dus op verzoek de hartslagmeter hele dag omgehad. Vanmorgen om half 10 geloof ik aangezet. Hij geeft nu 12 uur en 21 minuten later aan dat ik. 2590 kcal heb verbrand. Heb vandaag beetje huishouden gedaan, stofzuigen etc. hooguit 1,5 uur. Verder heb ik op de fiets een boodschap gedaan (10 minuten heen en terug flink doorfietsen). Ook had ik vanavond les rechrichten en moest ik ook naast mijn paard lopen toen hij in draf moest. Ook nog even gereden. En natuurlijk weer op de fiets heen en terug.
Voor degenen die het gisteren gemist hebben. Ik ben bijna 1.90 en 88 kilo. mijn basisstoffisseling is dus ook hoger dan iemand van 1,60 en rond de 65 kilo. (Ik eet mijn hele leven als als een vent om op gewicht te blijven, maar nu ik de 25 gepasseerd ben moet ik dat een beetje afleren.....)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:29

A_man schreef:
Zooo 20min hardgelopen 15min op de cros trainer en 5min billenoefeningen trots op mezelf

Hoe doe je die billenoefeningen op een apparaat of gewoon door bepaalde bewegingen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:32

Dat klopt inderdaad, ik geef te veel energie aan mijn studie wat behoorlijke stress kan opleveren. Ik moet voor mijzelf dus echt een goed schema opbouwen.

'S ochtends wil ik bijvoorbeeld de wekker 20 minuten eerder zetten voor rek en strek oefeningen. Om de dag loop ik hard en om de dag fitness ik thuis; fitness is een te groot woord. Vaak doe ik yoga, gymnastiek en zumba door elkaar op een lekker muziekje, het gaat er om dat ik soepel wordt en lekker beweeg.
Tussendoor wandel ik met de hond, doe veel op de fiets en skeeler.

Dit moet ik dus, ongeacht de situatie, nu vol houden.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:33

de squad met gewichten op je schouders is een goede. Met je voeten recht naar voor. Als je ze naar buiten draait doe je de binnekant van je bovenbenen.
En lunges (of hoe je dat ook schrijft) die voel je ook wel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:51

Nu praat je "Russisch" voor mij, wellicht snap ik wat je bedoeld als ik het zie, even Googlen dus. :P

(edit): Gesnapt, ziet er goed uit. Ik wou binnenkort al eens kijken voor kleine halters (handformaat) en deze oefeningen sluiten er mooi op aan.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:18

een tijd bodypump gedaan en daar een boel oefeningen geleerd die je ook makkelijk thuis/overal kunt doen. Als je ze zwaarder wilt maken pak je er gewichten bij.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:07

In de sportschool heb je der een aparaat voor

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:11

Klopt, maar daar heb ik de tijd en geld niet voor, al helemaal niet als de vakantie straks weer voorbij is. :=