knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:05

Het is hier echt appart...
Maar euh vandaag dus 2 afspraken gehad bij de duitse UWV en deze hebben gezegd dat ik tegen de medische dienst in moet gaan.
Omdat ik toch in leer was ben ik direct naar het ziekenhuis gegaan waar de orthopeed werkt die mij 10 weken terug heeft geopereerd.

Daar de situatie uitgelegd en nu heb ik 19 september weer een afspraak daar staan. Moet ik morgen heel wat regelen met mijn huisarts en ziektekosteverzekering en gedoe.
Maar waar het op neer komt, de orthopeed is van mening dat ik nog niet kan werken. Dus als ik tegen de mening van de ziektekosteverzekering in ga staat hij achter mij.
Man wat een gedoe.. Maarja kan ik wel weer aan de arts laten zien hoe hard ik mn best doe :):)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:19

pff inderdaad een flink gedoe! wel fijn dat je orthopeed hetzelfde zegt, heeft hij dit ook op papier gezet? vaak wordt daar weer over gezeurd namelijk :P
en sowieso goed dat je er tegenin gaat.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:46

Nou, daarom heb ik dus 19 september weer een afspraak. Sowieso van de vorige afspraak die ik had, heeft mijn huisarts een brief gekregen waarin staat dat het nog even duurt

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:34

dat is wel goed, hopelijk dat het snel opgelost kan worden

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:50

Nouja ik hoop het ook.
Ik hoop stiekem ook op een compliment dan hoe goed ik al mn bovenbeenspier train(en de rest natuurlijk)

Maar soms is het echt afzien, het herstellen is echt geen makkie

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:51

het valt mij ook vies tegen inderdaad.
meestal zijn ze niet zo van de complimentjes, maar ik zou er gewoon een hint ingooien als hij ernaar kijkt :P

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:11

Zijn er hier bokkers welke ervaring hebben met een prednison injectie in de knie? Hoe snel je bijv verbetering merkte (of misschien helemaal niet). :)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:16

Heb ik zelf nog nooit van gehoord, mag ik vragen waarom dat gedaan wordt? klinkt wel naar trouwens :o

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:50

Ik kan na mijn kijkoperatie nog steeds niet goed lopen, zak veel door mijn knie heen en mis heel veel kracht in mijn bovenbeen. Nu is het zo dat er ook nog steeds heel veel vocht in en om mijn knie (gewricht) zit en dat misschien ook een oorzaak van de klachten is, vandaar die injectie. Ik vind het persoonlijk naarder klinken dan het in werkelijkheid is :D . Nu alleen hopen dat het dus gaat werken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:00

Wat gaat die spuit doen?
Wat ze bij mij ma de eerste operatie wouden doen is een cortisonenspuit erin.
Heb gelukkig nog optijd een afapraak gekregen bij een andere arts.

Vooral moet duidelijk zijn in hoe veel je ermee geholpen bent!

En is dat vocht niet een bakercyste?
Meestal heb je nog vocht in je knie omdat er nog iets irriteerd. En als je er veel doorheen zakt kan dit dus ook irritatie geven. Je bent dus ook naar mijn mening nog fysio nodig om te banden sterker te maken

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:42

Ik loop bij de fysio en deze heeft me dus terug gestuurd naar de orthopeed omdat hij niet tevreden is met hoe het er voor staat. Fysio begeleid me met oefeningen voor mijn knie en tevens TENS, stroomimpulsen om hopelijk de spier weer te activeren. Ik ben direct onder begeleiding van de fysio gestart zodra dit na de operatie mogelijk was, juist om het herstel goed aan te pakken. Dus dat zit wel goed :j . Fysio denkt ook oprecht met me mee.

Overigens kan dat doorzakken mogelijk ook veroorzaakt worden omdat mijn quadricels dus niet functioneert. (En dan ook gewoon echt helemaal niet functioneren). En die kan mogelijk weer niet functioneren vanwege het vocht/de zwelling. Vandaar dat er nu eerst geprobeerd word om dat te verminderen, moet binnenkort terug voor verdere bespreking.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:14

Ik meld mij helaas ook in dit topic.

Aan het eind van vorig schooljaar (juni 2016) begon ik last te krijg van mij rechterknie. Ik vermoedde dat hij overbelast was (ik doe een sportopleiding). Ik heb toen geen contact opgenomen met een HA oid. Ik verwachtte dat rust in de zomervakantie genoeg moest zijn.
Nu is mijn opleiding weer begonnen en na een week is het toch weer mis. Het is een pijn achter mijn knieschijf, niet extreem pijnlijk maar wel zeurend. Ik kan niet lang zitten (knie 90°) dan gaat het flink zeuren en moet ik mijn knie strekken. Zelfde met fietsen, schakelen in de auto, squats ect. Er knarst en knakt vaak wat. Voor mij vervelend genoeg om contact op te gaan nemen met de sportarts (zit aangesloten bij mijn opleiding). Mijn grootste angst is dat mn knie onbruikbaar word en dat kan ik niet gebruiken in mijn vak. Better safe than sorry :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:29

@xChantal94
Je zit dus in een cirkel die vermoedelijk op de een of andere manier je moet onderbreken. Maar fijn dat je fysio dus goed meewerkt. Ik dacht dat je geen fysio had omdat het niet in je vorige berichtjes stond ;-)

@phen dat klinkt absoluut niet goed vooral het knakken en knarsen.
Na mijn val en tijdens het domme doorlopen voelde ik zo vaak alles over mekaar schuiven. Maarja ik dacht is slechts gekneusd

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:09

Ik dacht inderdaad hetzelfde als hagelslag, ergens moet een verandering komen waardoor je uit die cirkel komt. klinkt wel erg vervelend!

@phen, klinkt in mijn oren ook niet heel goed. Ik heb pas 8 maanden na mijn val duidelijkheid gehad over mijn knie, omdat pas de 3e huisarts het na 5 maanden wel erg lang vond duren en ik bij de orthopeed om een mri eiste. ik zou hier zowieso werk van maken als ik jou was.
Voor jou is het extra vervelend omdat je een sportopleiding doet (ik sta voor de klas, dus kan ook veel zitten gelukkig). wanneer ga je contact opnemen? ik ben wel benieuwd wat hij zegt

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:59

MieLo schreef:
Ik dacht inderdaad hetzelfde als hagelslag, ergens moet een verandering komen waardoor je uit die cirkel komt. klinkt wel erg vervelend!

@phen, klinkt in mijn oren ook niet heel goed. Ik heb pas 8 maanden na mijn val duidelijkheid gehad over mijn knie, omdat pas de 3e huisarts het na 5 maanden wel erg lang vond duren en ik bij de orthopeed om een mri eiste. ik zou hier zowieso werk van maken als ik jou was.
Voor jou is het extra vervelend omdat je een sportopleiding doet (ik sta voor de klas, dus kan ook veel zitten gelukkig). wanneer ga je contact opnemen? ik ben wel benieuwd wat hij zegt

Aankomende maandag ga ik langs de sportarts. Ik wil hiervoor ook niet langs de HA omdat ik bang ben dat het niet serieus genomen word. Heb niet heel veel zin om te blijven pushen...
Verwacht dat een sportarts iets meer actie onderneemt :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:43

Succes maandag.

Ik heb maandag ook een afspraak bij de orthopeed staan.
Ik ga zo voor het eerst kijken of ik ook serieus kan rijden.
Mn zusje heeft geen zin dus dan maar "alleen" rijden. Oftewel geen buitenritje.
Heb mn zusje wel gevraagd of ze wil kijken en zeggen wanneer ik mijn hak niet goed uitdruk.
Ik merk tijdens het buitenrijden vooral in draf dat ik mijn been soms optrek.
Dus dan kijkt mn zusje maar toe als ze niet wil buitenrijden.
Sowieso wel goed om te proberen voor ik weer naar de orthopeed moet vind ik zelf

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:10

Ik kom ook maar eens binnenvallen ;)

Succes maandag trouwens :j

Ik mag 3 oktober bij de orthopeed komen opdraven , aantal jaar geleden aan mijn meniscus geopereerd maar eerlijk. Na de operatie heb ik altijd last gehouden.
Inmiddels is de operatie een dikke 6 jaar geleden maar nog steeds een hobbeltje in het gericht
Verdraaid wat makkelijk en heel regelmatig echt flinke pijnklachten en vocht

Veel te lang mee door gelopen eigenlijk ...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:38

Vallen doet zeer hoor maar euhh welkom ;-)

Mijn knie heeft het iets serieusere werk tijdens het rijden volgehouden. Oke ik voelde hem best wel. Maar heb niet te lang gereden
Net nog een rondje gewandeld met de hondjes(iets meer dan 4 km)
Eigenlijk lijkt het wel aardig goed te gaan

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:03

sportarts is inderdaad een beter idee Phen, ben benieuwd wat hij/zij zal zeggen.

Fijn om te horen hagelslag, moet natuurlijk ook in stapjes gaan.

6 jaar mee rondgelopen :oo wat hebben ze toendertijd precies gedaan Sonja?

Bij mij gaat het echt met ups en downs trouwens, vandeweek met sporten zowaar 3 minuten kunnen joggen (voeten amper van de vloer om schokken te verkleinen) en een andere dag weer amper kunnen lopen door de pijn. erg vervelend |o

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:56

Ik kom helaas weer binnenvallen :(

Merk dat mijn rug weer helemaal vast zit waardoor knie weer flink opspeelt! Waar dat door komt weet ik niet, maar wil graag de oorzaak zien te achterhalen. Maar hoe? Kan moeilijk mn stal niet gaan uitmesten om te checken of het daar door komt, en mijn werk een tijd achter me laten is helemaal geen optie.. Of misschien is het wel iets heel anders, iemand tips?
Binnenkort maar zoeken naar iemand die alles weer los kan maken. Fysio waar ik destijds zat is helaas (in eerste instantie) geen optie, veel te duur en ik ben al door mn behandelingen heen van de zorgverzekering.
Dillema's...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 01:39

Mag ik mij hier melden?

Ik loop sinds een halfjaar (vanaf Maart'16) met een knieblessure.
Ben in Maart door een tackle move van een paard van het werk onderuit getackeld,
(hij gleed uit, deed het niet expres) en ben op mijn linker knie beland op de betonnen vloer. :=

Ik voelde een vreemde, scherpe pijnlijke steek in de knie.
Een collega heeft het paard naar de molen gebracht waar hij naar toe moest,
heb zelf nog eventjes op de grond gezeten en gezegd dat het wel ging!

Heb toen nog 10-15min binnen in de kantine gekoeld, maar dat hielp wel goed. :)
Daarna heb ik eigenlijk 3 maanden mee door gelopen, ook al deed het soms zo'n pijn dat ik niet meer wist wat ik er mee moest doen.
(De ene moment was niet pijnlijk en soms wist ik niet wat ik er mee moest)

Uiteindelijk heb ik begin Juni ziek gemeld op het werk en ben er maar eens naar de huisarts gegaan.
En die melde dat het een peesblessure zou zijn, want het waren niet mijn banden onder knie en kreeg een doorverwijzing naar de Fysio.

Sindsdien zat ik bijna 2 x per week bij de fysio, het ging de goede kant op tot dat er een vreemde drukkend gevoel in de knie op kwam zetten.
Ik heb uiteindelijk een doorverwijzing (na een maandje ongeveer) een doorverwijzing gehad van de Fysio naar de Huisarts.

En omdat ik er al zo lang mee rond liep wou ze mij niet naar het Ziekenhuis sturen
omdat ik het al zo lang had en stuurde mij door naar een Orthopedisch Centrum voor een MRI scan.

Zo heb ik op een Vrijdag een een afspraak kunnen krijgen, en daar werd verteld
van nou ik merk niet veel maar omdat je er al zo lang mee rond loopt gaan we toch een MRI scan maken.

Maandag een afspraak, de dag erna MRI scan om 8:15u en 2 dagen later (Donderdag) uitslag! :D
Daar kwam uit dat ik dus een RCPC knie had/heb.

Mijn knieschijf was ook lichtelijk gekanteld, kraakbeen was beschadigd en verdikt.
En mocht 2 weken lang ontstekingsremmers gaan slikken.

En tussen door was ik ook weer langzaam gaan opbouwen naar mijn vaste uren die ik altijd had gewerkt (Max 22uur)
Maar dan opbouwend de eerste aantal weken 2 x 4 uur gewerkt en zo weer opgebouwd naar meer uurtjes en dagen. :)

Zat tussen door 2 x per week nog bij de Fysio, en dat was uiteindelijk naar 1x per week gegaan.
En heb van de fysio 2 oefeningen mee gekregen, 1 x per week fietsen naar m'n werk wat niet ging
en een oefening voor op het werk met een bal in de rug en dan bepaalde zit oefeningen.

Ik heb iedere dag de afgelopen 6 maanden dat ik deze blessure heb altijd pijn gehad,
een zeurende pijn gehad dat altijd wel op de achtergrond zit.

Zo heb ik eind Augustus/begin September een weekje vrij genomen, had de weken er voor (2-3x) een aangepast werkrooster
(4 dagen, maar dan verspreid over de hele week) begon dus weer op 04/09 met werken.

En toen ging het helaas weer de verkeerde kant op, zo'n vreselijke aanwezige pijn en niet weten hoe ik moest zitten,
met een gestrekte knie of met een gebogen knie..Allebei deed zeer.
(Volgens de fysio kon het zijn dat er een ontsteking onder zat)

Heb uiteindelijk toch maar weer eens de HA opgebeld,
maar kon geen afspraak krijgen want volgens de Huisarts assistente had ik al een hele tijd last van mijn knie.
Werd snel van, dan ga je maar aan de Ibuprofen, Paracetamol of de Aleve...

Maar helaas reageerde ik daar volkomen niet op, dus ze had Diclofenac voorgeschreven
en heb daar een paar dagen mee gedaan maar helaas reageerde ik daar ook niet op ging er dwars door heen!

En heb uiteindelijk op een Woensdag(14/09) een afspraak op een Vrijdag kunnen krijgen bij de HA.
Daar kwam uit dat ik weer een doorverwijzing kreeg naar de Orthopedisch Centrum en Tramadol.

Heb een paar dagen aan de Tramadol gezeten, en was ineens pijnloos maar wel met een druk in de knie! :oo

En zit ook sinds vorige week Vrijdag weer verplicht ziek thuis! -O-

Ben afgelopen Woensdag weer bij de Orthopedie geweest waar ik ook was geweest voor de MRI scan etc.
en die zag en zei ook dat er duidelijk geen verbetering aanwezig was.

En ik mag vanaf morgen 2 x per week bij hun naar de Fysio (moet er wel eventjes 9,6km voor rijden)
Afgelopen Donderdag een Intake gehad, en daarbij is ook mijn linker knie ingetaped omdat mijn knieschijf niet op zijn plek ligt/lag.

Heb er nu ook wel behoorlijk last van, kan niet lang zitten, niet lang staan, niet lang lopen etc.
En de volgende ochtend als ik wakker word dan is de pijn alweer aanwezig.

Eind Oktober heb ik weer een consult met de Arts die mij behandeld heeft voor de MRI en de afgelopen tijd.

Maar kwam ook uit als dit niet helpt dat ze misschien overwegen om een spuit in de knie te plaatsen,
maar dat is nog niet zeker omdat ik nog te jong ben voor zo'n spuit.
Dit doen ze alleen bij oudere mensen met hele slechte knieën.

* Sorry voor het lange verhaal... := *

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:37

Zojuist ben ik bij de sportarts geweest. Na het vertellen van mijn klachten vertelde hij mij dat ik typische symptomen had van geïrriteerd kraakbeen achter de knieschijf en de pees onder mijn knieschijf is bij een knie ook al geïrriteerd, bij de andere knie minder. Het gewricht tussen mijn bovenbeen (femur) en de knieschijf (patella) is overbelast. Hij ging voelen langs mijn knieschijf en onder mijn knieschijf, ik kon wel door de grond zakken :') Dacht dat het wel meeviel met de pijn.. Voorlopig niet meer mee sporten en zoveel mogelijk met gestrekte benen zitten. Verder heb ik oefeningen meegekregen. Als het over een paar weken niet minder is mag ik weer langskomen.

Als ik zo lees dat er veel mensen nog vaak last hebben van hun knie na een operatie, hoop ik heel hard dat het overgaat!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:02

@ Iejoor, hoeveel behandelingen heb je al gehad? ik zit nu op 23 (na operatie) en de fysio heeft het al redelijk snel op chronisch probleem ingesteld, waardoor ik tot 20 behandelingen zelf moet betalen (had 15 in mijn pakket, dus 5 zelf betaald). wel balen dat het niet goed gaat. misschien is een manueel therapeut iets? zit je rug vast qua spieren? (last van je spieren bedoel ik dan := )

ohhbah siggislief, krijg spontaan pijn in mijn knieën, op een betonnen vloer knallen is niet heel fijn :(
Jou verhaal klinkt ook niet erg fijn zeg, hopelijk gaat het voor jou toch ook snel de goede kant op, wachten en geen verbetering zien is zo frustrerend :(:)

dat klinkt ook niet lekker Phen, hopelijk doen die oefeningen veel voor je en merk je snel verbetering

Ik heb volgende week donderdag dan eindelijk mijn 2e operatie, zie er stiekem naar uit :') maar eerst as donderdag naar de tandarts :( vidn dat toch even stukje erger haha

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:42

Ik wil het niet nog een keertje mee maken, MieLo :')
De pijn in 't begin was geen pretje, zelfs niet als ik dacht nou ik ga nu op de crosstrainer staan
ook om mijn conditie op te bouwen etc.

Dacht ik eindelijk de 15min aan getikt te hebben lag ik daarna languit van de pijn op bed..
(Dit was vooral toen ik nog niet wist wat er aan de hand was)

En op een avond is mij nog zelfs thuis gevraagd van Gaat het wel? Ik zat onderuit gezakt en was moe en was het beu..

Baal nu vooral dat ik weer thuis zit, en weet niet hoe lang dit zal duren..
Want ik kan eigenlijk pas weer gaan werken als ik pijnvrij ben en meer kan..

Ik kan nu eigenlijk door de pijn bijna niks meer, ik word er zo moe van.

Vanmorgen bij de Fysio geweest, was te vroeg (is ook de bedoeling) en heb toen nog 15min op de fiets gezeten (opwarmen) en daarna oefeningen gedaan.

Zo heb ik een evenwicht oefening gekregen, moet op zo'n step up 'bankje' opstappen en dan licht gebogen knie evenwicht houden,
en op de buitenkant van m'n voet proberen te staan.
(Ik heb extreme X benen, dus dit is een belangrijke oefening om m'n knie op zijn plek te houden)
Links is moeilijk omdat ook de slechte knie is, en bij de rechte sta ik ook veel rechter.

En daarna zo'n press legs gehad, wat je altijd ziet in de sportschool
dat je zit en dan zoveel gewicht weg duwt met je benen, heb ik op een medische gezeten waar je op ligt.

Daarna thuis gekomen heb denk ik eventjes achter de computer gezeten en wat gegeten,
en om 11u heb ik mijn oogjes dicht gedaan en werd om 1500u weer wakker.

Mijn knie zit nu ook weer in het tape, het voelt gewoon of er iets meer stevigheid is.
Ik voel een aantal x per dag dat m'n knieschijf van zn plek af wilt, soort tanden knarsen gevoel maar dan in je knie. :') :=

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:15

Stiekem zijn er zo nog best veel mensen met knie problemen..

Zou ik iemand per pb mogen benaderen over een paar vragen? (Herstel na de operatie).