[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

craiester

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:13

op kot is inderdaad op kamers gaan (sorry belgisch, niet bij nagedacht)
sprite licht lust ik echt niet :')
ik ga de tips eens proberen van samen koken met vrienden enzo, bedankt.
en ja sporten is echt een hel ik zweet heel snel en super veel vind ik echt heel vies, en ik heb nogal grote borsten en dan heb ik het gevoel dat ik elk moment een blauw oog ga hebben #) ( ook met goede bh hoor :D )tja ik ga proberen, en hoop hier nog veel tips te vinden en wat aanmoediging.
@ketaki: eens zondigen is nog niet zo erg denk ik, :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:24

Pff vanavond is wel even een zware avond.. Weekend is altijd beetje drama voor mij om te lijnen...
Gister ging het heel goed.. Maar vanavond meer moeite mee.. Maar ik heb niet gezondigd..
Nja bijna niet.. Alleen gisteravond en vanavond 1 after eight chocolaatje.. Dat mag wel vind ik zelf :)
Dinsdag ga ik me wegen.. Dus ik ben benieuwd..

Trouwens nog een vraagje.. Wat voor groepsfitness is goed voor afvallen? Ik doe 1x in de week eerst cardio voor mezelf en daarna een lesje circuit.. Maar ik wil nog een keer een andere les gaan volgen.. Volgens mij is clubpower wel goed? Heeft iemand hier ervaring mee?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:27

Ik ben 4.6 kilo kwijt nu (in krap vier weken tijd) *\o/* Alleen.. Ik zie zelf nog niet echt veel verschil -O-

Ik ga door tot de zestig kilo :j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:34

Wat goed Yelly! Best snel! Hoeveel moet je nu nog afvallen?
En hoe val jij af??

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:48

Yelly schreef:
Ik ben 4.6 kilo kwijt nu (in krap vier weken tijd) *\o/* Alleen.. Ik zie zelf nog niet echt veel verschil -O-

Ik ga door tot de zestig kilo :j

hoe zwaar was je dan toen je begon?

en misschien een handig schemaatje met ons delen, kunnen we ook zien, hoeveel je afvalt per week.

en hoe lang ben je ? :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:17

Op kot wordt in nl ook wel gebruikt, niet hier in het noorden natuurlijk.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:24

F_Orumster schreef:
Op kot wordt in nl ook wel gebruikt, niet hier in het noorden natuurlijk.

Hier in t zuiden anders ook niet hoor. :p

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:38

Hier in de Randstad ook niet :')
Maar ik snapte het wel, haha.

Netjes Yelly, een goed begin al :)

Ik ga morgen weer wegen! Ben benieuwd. Ben ziek geweest dus had geen zin om veel te eten, wel gezond gegeten met veel fruit. Alleen Koninginnedag was slecht...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:49

het zou me niet verbazen als ik straks ( na het slapen gaan) weer ben aangekomen.)

had even wat problemen thuis/bij mijn huis.
werd/wordt gestalkt en bedreigd door iemand.

dus ja, dan begin ik weer te eten.

najaah als die persoon weer komt, gaan me buurman ( als ie er is) en ik samen naar politie toe om aangifte te doen

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:58

craiester schreef:
en ja sporten is echt een hel ik zweet heel snel en super veel vind ik echt heel vies, en ik heb nogal grote borsten en dan heb ik het gevoel dat ik elk moment een blauw oog ga hebben #) ( ook met goede bh hoor :D )tja ik ga proberen, en hoop hier nog veel tips te vinden en wat aanmoediging.

Geloof me, ik zweet ook als een paard :+. Om net die reden heb ik, net als jij, ook heel lang niet gesport. Schaamde me dood, had het idee dat iedereen me erop aan keek,... Nu nog sport ik veel liever buiten dan binnen, omdat je dan dat windje mee hebt en het zweten toch net ietsje minder is. Verder kan ik je ook aanraden om echte sportkleren te kopen (of toch een echte sport t-shirt). Die zijn zo gemaakt, dat je er absoluut niet in ziet dat je gezweet hebt (ik heb zo een fluoroze top, waarin je niet ziet dat ik gezweet heb, zelfs al kan ik ze volledig uitwringen). Verder ga ik in de zomer bv altijd lopen met een pet op m'n hoofd, dan valt dat volledig bezweet hoofd ook niet op :Y).

Voor je borsten: probeer eventueel eens twee sportbeha's over elkaar? Ik ken een aantal vriendinnen met grote borsten die het op die manier 'onder controle' kunnen houden. Ik heb met mijn D voldoende aan een goeie stevige sportbeha (ik zweer op Odlo ultimate high fit, maar "goed" is maar afhankelijk van jouw lichaam en jouw borsten. Ik heb veel "goede" merken geprobeert die bij mij absoluut geen steun gaven. Ik zweer op sportbeha's met een brede onderband, een breed gekruist stuk aan de rugzijde en géén beugels).

Maargoed, bij deze: Ju! Sporten jij!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:43

ik heb me net gewogen, enne,

ik ben iets aangekomen.

( had ik ook wel verwacht, nadat ik dinsdagavond bonje had in de straat, want dat zijn momenten waaraan ik weer veel begin met eten)

dus nu ga ik weer gezond doen en die kilo's kwijtraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:22

Florenc schreef:
craiester schreef:

Geloof me, ik zweet ook als een paard :+. Om net die reden heb ik, net als jij, ook heel lang niet gesport. Schaamde me dood, had het idee dat iedereen me erop aan keek,... Nu nog sport ik veel liever buiten dan binnen, omdat je dan dat windje mee hebt en het zweten toch net ietsje minder is. Verder kan ik je ook aanraden om echte sportkleren te kopen (of toch een echte sport t-shirt). Die zijn zo gemaakt, dat je er absoluut niet in ziet dat je gezweet hebt (ik heb zo een fluoroze top, waarin je niet ziet dat ik gezweet heb, zelfs al kan ik ze volledig uitwringen). Verder ga ik in de zomer bv altijd lopen met een pet op m'n hoofd, dan valt dat volledig bezweet hoofd ook niet op :Y).

Voor je borsten: probeer eventueel eens twee sportbeha's over elkaar? Ik ken een aantal vriendinnen met grote borsten die het op die manier 'onder controle' kunnen houden. Ik heb met mijn D voldoende aan een goeie stevige sportbeha (ik zweer op Odlo ultimate high fit, maar "goed" is maar afhankelijk van jouw lichaam en jouw borsten. Ik heb veel "goede" merken geprobeert die bij mij absoluut geen steun gaven. Ik zweer op sportbeha's met een brede onderband, een breed gekruist stuk aan de rugzijde en géén beugels).

Maargoed, bij deze: Ju! Sporten jij!

Ik heb de Shockabsorber, kost zo'n 55 euro maar dan heb je ook wat!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:50

Ik wil nog rond de vier á vijf kilo afvallen, dan weeg ik rond de zestig kilo :) Ik ben dus zo'n beetje halverwege :P Ik woog iets onder de 70 kilo toen ik begon, 69 kilo := Ik ben 1.72 lang, geloof ik!

Ik ben begin vorige maand gestopt met ongezonde tussendoortjes en ongezond eten in het algemeen. Ik was altijd echt slank, maar dat ik toch wat ben aangekomen is geheel mijn eigen schuld. Ik ben gek op patat en andere vette troep en wij wonen zo'n beetje boven een snackbaar en een hoop andere afhaalrestaurants := Mijn vriend is ook vrij makkelijk met ongezond eten halen en dergelijke! Te vaak voor de snelle, vette hap gegaan dus en tevens teveel ongezonde tussendoortjes gegeten := En dat zie je terug! Voornamelijk in mijn gezicht en behoorlijk rond mijn heupen :=

Ik heb dus besloten mijn eetpatroon behoorlijk aan te passen en meer te bewegen :) Veel meer groenten, meer fruit en enkel gezonde tussendoortjes. 's Avonds vaak nog even een stuk lopen en meer bewegen in het algemeen :j

Mijn dag gister:

O: Banaan met een glas melk
T: Eierkoek
L: Toast met gerookte zalm, daarna een glas jus d'orange
T: Een stuk komkommer en een tomaat
D: Sushi
T: Handje nootjes

Verder drink ik enkel water. Ik ben gewend weinig te drinken en probeer dat nu wat meer te doen!

Verder heb ik gister nog anderhalf uur gelopen :)

Wat ik ook wel lekker vind, is wokgroenten met kip als avondeten :)

Vervelend, Ketaki!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:41

Dat is wel erg weinig hoor... Vooral je ontbijt! Dat is toch echt de basis van je dag!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:44

Ik heb totaal geen hongergevoel bij deze hoeveelheid eten :n

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:46

Met ontbijten heb ik heel veel moeite :j Voorheen at ik 's ochtends vaak niets of pas heel laat in de ochtend wat, nu probeer ik met moeite wat naar binnen te werken. 's Ochtends vroeg eten staat me behoorlijk tegen, maar aangezien ik weet dat het wel belangrijk is, probeer ik toch iets te eten en te drinken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:47

Hongergevoel is niet echt een leidraad.
En ontbijten is gewoon een kwestie van doorzetten, ik kon ook niet ontbijten maar heb het gewoon moeten leren. Nu word ik zelfs met honger wakker :) Hoeveel toast eet je tussen de middag?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:06

Ik ben ook een heel slechte ontbijter, maar probeer altijd wel een of twee stuks fruit te eten, dat gaat er meestal nog wel in :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:07

Zo'n heel pakje gerookte zalm, de ene helft op een geroosterde bruine boterham en de andere helft op toastjes.

Vandaag:

O: Een appel en een banaan
T: Eierkoek met een glas melk
L: Twee bruine broodjes met kaas, tomaat en pesto
T: Ei met zout en peper

Tussendoor volgen waarschijnlijk nog wat bramen of een mango en 's avonds heb ik de keus uit een flinke salade met vooraf een soepje of gewokte groenten met kip :) Dat hebben we namelijk nog in huis :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:08

Ik ga zometeen even warm eten en voor vanavond heb ik een bak maaltijdsalade (Heb late dienst van half 4 tot 10)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:08

Vooral als ik vroeg op moet staan, staat eten me tegen. Ik kan gerust pas rond een uur of twee voor het eerst wat eten zonder echt honger te hebben, maar dat is natuurlijk onwijs slecht := Dus ik probeer nu wel gewoon netjes te eten :)
Laatst bijgewerkt door Yelly op 06-05-12 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:09

Dat heb ik niet. Als ik vroeg uit bed kom eet ik meestal niet (Dat is rond uur of half 7/7 uur) Maar dan eet ik tegen een uur of 9/10 wel :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:58

Ik kan juist echt supergoed eten in de morgen.. Ik denk dat ik s'ochtends het meeste kan eten van de hele dag haha..

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:47

Ben eventjes weg geweest... maar nu weer terug. Ik lees het topic even door om weer bij te blijven :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:23

Ik zit te twijfelen wanneer ik me ga wegen.. Ik wou het eigenlijk dinsdag doen.. Maar dat komt niet uit.. Nu kan ik het woensdag of donderdag wel doen.. Maar dan zit ik net een paar dagen voor ik ongesteld moet worden.. (Dan weeg ik altijd wat zwaarder) Maar als ik het daarna moet doen.. Duurt het zo lang voor mn gevoel...

Aan de ene kant wil ik me morgen wel wegen.. Maar ben dan net een weekje bezig.. Dus ben een beetje bang dat het me tegenvalt..

Wat zouden jullie doen? Deze week of pas nadat ik ongesteld ben geweest?