De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohyaJarig

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:25

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:29

Yes ken ik.
Zelf nog geen kaardebol tinctuur gebruikt.
En jij gohya?

Sonja, interessant he!
Ongelofelijk dat ze zo moeilijk er over doen. Er is bijna geen reguliere arts die er iets over weet, laat staan voorschrijft. Artsen worden geadviseerd en voorgelicht door farmaceutische fabrikanten.
Ritalin bijv is helemaal niet getest en medisch geïndiceerd voor volwassenen maar wordt op grote schaal voorgeschreven.
En jij?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:07

Fijn dat je huisarts meewerkt Moonfish!

Ik heb een kaardebol kuur gedaan, voelde echt totaal geen verschil. Ook geen bijwerkingen/herxheimer gehad, gewoon helemaal niks.

Heb je nu nog ratjes? Die zijn ook leuk!

Ik kan er nu alleen een paar vinden met baby's erop, ik moet ze van de moeder (Effie :+ ) ook hebben, en filmpjes maar ik kan ze even niet vinden. Heel mijn laptop staat vol met foto's, opzich netjes gesorteerd maar van de cavia's heb ik tig mapjes :=

Dit is met Marley, die heeft hem als trampoline uitgevonden.
Afbeelding

En dan moet natuurlijk dat 'stomme' zusje erbij, dus dan krijg je ruzie :+
Afbeelding

Ik zal nog wel eens zoeken of ik die van Effie met haar gordijn kan vinden, die heb ik wel veel want toen ze zwanger was woonde ze naast de bank zodat ik haar altijd kon zien.. En mijn camera ligt bijna altijd naast me :P

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:33

Ik gebruik naast de doxy kaardebol. Ik heb wel heel erg lopen herxen en kan sinds ik kaardebol gebruik weer lopen. Het gaat heel langzaam en het opbouwen van de druppels in mijn geval ook maar het heeft bij mij een positief effect. Ik heb het eerder gebruikt toen ik net wist dat ik lyme had maar merkte toen geen reactie omdat ik toen geen ondersteuning had om de biofilm iets 'dunner' te maken en cellen open te zetten.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:50

Hannanas schreef:
Yes ken ik.
En jij gohya?

Sonja, interessant he!
Ongelofelijk dat ze zo moeilijk er over doen. Er is bijna geen reguliere arts die er iets over weet, laat staan voorschrijft. Artsen worden geadviseerd en voorgelicht door farmaceutische fabrikanten.
Ritalin bijv is helemaal niet getest en medisch geïndiceerd voor volwassenen maar wordt op grote schaal voorgeschreven.
En jij?

Nee ik heb dit niet gebruikt,ik heb ook nog geen bevestiging dat ik idd. Lyme heb.H.A. en Neuroloog werken niet mee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:29

Hannanas schreef:
Yes ken ik.
En jij gohya?

Sonja, interessant he!
En jij?

ritalin := was ik totaal niet op in te stellen :+ ieder uur slikken en nog rebound :') mara goed...dat is een andere aandoening ;)

maar ik gebruik het nu op andere wijze (cannabis) eigenlijk grotendeels voor de andere aandoening,
qua Lyme ben ik nog steeds twijfelend eigenlijk... heb pas een hele serie bloedtesten gehad voor reuma, voedselallergiën etc...
heb namelijk veel pijntjes en stijfheden in mijn benen, schouders en armen , pas geleden ook een twee a drie weken vreemde hoofdpijnen met flikkeringen (anders dan ik ken van migraine)
ook mee naar de huisarts geweest , maar niet echt wat kunnen vinden.
en de allrgietesten ivm al lang lopende spijsverterings issues

dus wil nu maar weer terug om te checken wat en hoe met lyme,
indertijd wel positief getest en met wat drammen een maand doxy geslikt.(huisarts in dorp waar ik toen woonde )
later nog eens her getest en toen was vlgns de HA een restje te zien wat duidde op restje antistoffen van de eerdere besmetting , maar dat dat niets betekende (dorp verderop na een verhuizing)

inmiddels denk ik dat ie uit zijn nek zat te kletsen en wil ik eigenlijk een zekerheidstest , eerst maar de elisa, en als daar neg uit komt dan toch maar die prohealth test

maar om terug te komen op de olie, ik wil hem zelf ook maar gaan maken om te zien wat ik er mee kan kwa lichamelijke pijntjes, beter slapen (al sinds baby slaap ik slecht in )
en de chaos die de afgelopen jaren eigenlijk alleen maar erger is geworden :roll:

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:32

De olie is in huis!
Spacen maar.. Hahaha, grapje.
Hoop dat ik niet over m'n nek ga.

Sonja ooit positief is genoeg.
Wel heel toevallig met je klachten.
Elisa test is een muntje opgooien maar zo te lezen weet je dat wel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:34

Wat een schatjes Melody!
Misschien heb ik nog wat spul voor je voor de cavia's van fleece.

Ik heb nu reeds 4 jaar geen ratjes meer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:38

Ben benieuwd :)

Elisa is idd muntje opgooien...
Maar goed. Eerst maar even braaf de huisarts een plezier doen en dan mijn eigen plan trekken ;)

Probleem met de hoofdpijne etc is alleen direct na een stalcontainer opruimen begonnen. (Dag er na) ding gebruiken we als opslag op stal en lag vol met rattenpiep en pies... grote stofbende met stro etc waar we een dag in rond hebben lopen huppelen.
Daar heb ik dus eerst een verband mee gelegd omdat staleigenaresse(met wie ik aan het ruimen ben geweest) er ook last van had de dag er na.
Maar ja... inmiddels houd het bij mij aan .

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:57

Aha, ik had kaardebol zonder iets erbij dus dat was niet gek dat het niets deed dan.

Fijn zulke huisartsen :\ Die van mij meent ook nog steeds dat er niks is. Maar ze begrijpt ons ook weer wel dus ze schrijft de antibiotica die ze kent wel voor..

Ik hoop voor je dat de olie gaat helpen!
Hier is het wel spacen met die AB geloof ik, het gaat echt niet lekker :') Ik voel me raar, ook heel misselijk. Gisteren en vandaag zou ik nog naar school gaan maar dat is mislukt, vanmiddag was ik al op het station maar alle treinen hadden vertraging, en ik was heel misselijk dus ik heb de eerste bus terug genomen := Anders zou ik ook halverwege de les binnen vallen, dat voor een half uurtje...

Wat jammer dat je er geen meer hebt! Komt dat doordat de verzorging te zwaar werd? Ik merk nu wel dat de bakken schoonmaken echt een aanslag is.
Dat zou leuk zijn! Heb je er misschien een foto van die je kunt pb'en? Ik weet niet of mijn dikkertjes erin passen, ze zijn toch een stuk dikker dan ratjes :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:57

Ik had vanochtend een gesprek voor die wajong aanvraag. Sinds dit jaar zijn de regels aangescherpt zei ze en nu keuren ze alleen nog maar mensen af die volgens hun nooit meer kunnen genezen. Weinig kans dus dat ik iets ga krijgen.. Ik had eigenlijk niet anders verwacht.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:42

Jeetje fiets zeg, en nu??

Hier m'n olie binnen.
Vanmiddag voor m'n tuk 1 druppel geprobeerd. Nu twee druppels. Hopelijk als het bevalt dan 2 x daags. 1 x voor m'n middag slaap en 1 x voor de nacht.
Wat ontzettend goor. Ik ging net bijna overgeven.
Morgen even kijken voor een extreem zoet zuigsnoepje ofzo.

Ben al de hele week sinds m'n medicatiestop savonds misselijk, dizzy afwezig met wat hoofdpijn.
Valt op want dat misselijk is geen standaard klacht. M'n vriend denkt afkick verschijnselen kwa ineens minder medicatie af te breken/te verwerken voor m'n lijf. Even in de gaten houden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:55

Ik ging op enkel kaardebol herxen als een malle.
Qua UWV, ik sluit me er voor af..
Ik heb gelukkig al jaren die wajong maar ik wil er niet over nadenken.

Hannanas:
Ik ben ook vaak pas misselijk als ik ergens mee stop, dat heb ik nu met de ontworming ook.
Vaak juist pas een a twee dagen na de dosis.
Ik wijt het toch aan ontgifting, afkicken lijkt mij niet.
Wat ik wel erg merk is dat de 'hulp' van de doxy/behandeling zorgt dat ik juist minder gauw misselijk ben, omdat het lichaam minder zelf hoeft te doen.
De smaak van wietolie went snel hoor, ik kan je zeggen dat je van een shotje equest pramox, of erger ivermectine pas echt over je nek gaat. :')

Hier gaat het nu best goed trouwens.
Sinds ik aan de praziquantel en de moxidectine zit heb ik beduidend minder gewrichtsklachten, ik kan blijven lopen, lopen, lopen zonder overbelasting. :Y) :D
Ook de APS is al even geleden en geen problemen.
Ik neem nu een paar keer per week voor 50 kg, en stal had nog een doos staan dus ik heb nog twee spuiten kunnen kopen gelukkig.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 01:02

Hopen dat die behandeling aanslaat en ik aan het werk kan later.. Mocht dat niet gebeuren kan ik altijd nog zeggen dat het toch autisme is en dan keuren ze me wel af, zo krom is het := Maar ik vind het wel een achterlijke regel, als je bv. 5 jaar ziek bent heb je gewoon geen recht op een Wajong, dan moet je het zelf maar uitzoeken.. Dat kan toch niet :n

Kun je het niet ergens doorheen doen? Die fauna mana (paddestoelen oplospoeder) ben ik ook al meerdere keren van over mijn nek gegaan, maar nu doe ik het in jus d'orange en als ik dan heel snel drink lukt het meestal :=
Ik duim voor je dat het gaat helpen! Gewoon in slaap komen lijkt me erg fijn.

Dat is ook niet fijn, zeker als je er dan weer iets nieuws bij krijgt..
Ik heb het nu ook nu ik begonnen ben. Maar ik ben ook flink verkouden dus ik hoop dat als dat over is dat het dan al wat meevalt. Alleen bij mij is misselijk wel een standaard klacht dus dat is nu nog erger dan normaal. Hoofdpijn heb ik gelukkig zelden, een aantal jaar terug vrijwel non-stop dus ik ben heel blij dat dat zo goed als weg is.

Vanmiddag wilde ik eigenlijk een cake maken maar het lukte gewoon niet om te blijven staan door die duizeligheid. Dat blijf ik echt zoiets raars vinden, net de villa volta maar dan 10x erger :+
Eind van de middag ging het beter dus toen ben ik foto's gaan maken van de cavia's. Ze zijn morgen jarig dus daar moest ik wat mee doen :')

Wat ontzettend fijn dat je gewrichtsklachten minder worden Moonfish!!! :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:11

Ik neem net nu onder m'n tong en daarna sterke roosvicee om het door te slikken.
Gisteren middag druppels genomen, en wilde vannacht kijken hoe het zonder was.

Ik sliep om 6 uur nog niet dus heb toen 2 druppels genomen en heb ongv van 7.30 toen mijn vriend naar zijn werk ging tot net 11.00 geslapen.
Lekkere horror nacht.
Vanavond 3 of 4 druppels proberen.
En mijn vriend test het vh weekend natuurlijk ook eens voor de grap uit!

Oehh Melody, hier start de minocycline ook bijna.

Ik hoop dat ik vandaag naar de wc moet hahahaha. Wil eigenlijk nog m'n ontlasting opsturen in deze stopweek ipv tijdens m'n minocycline. Maar als het niet anders kan.. Het zij zo.
Maandag de fietstest in Amsterdam.

Lekker bezig moonfish, kun je het niet in capsules stoppen?

Ik had het gisteren heel moeilijk. Ik stimuleer heel erg dat mijn lieve vriend gewoon doorgaat met zijn leven. Dus hij was lekker de hort op. Ik had even een thee willen doen met een vriend maar dat moest ik afzeggen. Ik heb de afgelopen maanden 1 x een vriend gezien. Het eenzame vind ik dan heel erg lastig. Ik wil ook zo graag. Heerlijk deze december maand, zie zoveel mensen gezellig zijn. Ik hou van de lichtjes en de sfeer van de winter. Zou zo graag meer dan alleen opstaan-hond uitlaten x per dag-eten-slapen. Als ik geluk heb de afwas en op een goed geplande dag een boodschap. Ik zie natuurlijk wel de fysio. Hoera 1 iemand waar je elke week een praatje nee houdt en die vraagt hoe het met de hond is en "wanneer moest jij nou naar de fietstest?" Zo'n interesse-vraag die je normaal tussen vrienden vraagt bijv. Is voor mij niet van alledag.
Ik ving gisteren bij de eko een opgetrokken wenkbrauw op van de ene medewerker naar de ander. Ik hoop dat dat niet namens mij was. Boodschappen doen is topsport en ik kan best dralen dan ook al heb ik een briefje. Zo'n stille winkel is dan anders dan een appie Heijn waar niemand je ziet omdat het zo druk is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:51

Wat een nacht zeg, bah :\

Had jij al eerder minocycline gehad? Ik begin maandag, ben benieuwd. Volgens mij was het een nog wat zwaardere dus vraag me af wat ik daar dan van voel. Het misselijke van de andere begint gelukkig al af te nemen :D

Wat een ramp zulke onderzoeken, ik moest 3 dagen achter elkaar voor dat darmonderzoek :')

Succes alvast voor de fietstest! Ik vind die conditietesten zo naar.

Wat ontzettend klote dat je je zo voelt/voelde :(:) Wel heel fijn dat je een vriend hebt! Dan is er toch iemand die je wel vaak ziet en het boeit hoe het met je gaat.
Van die blikken van andere mensen kan ik echt niet tegen. Veel mensen oordelen echt veel te snel.
Ik vind dat eenzame het ergste aan ziek zijn, vanochtend had ik een gesprek bij het m@zl uur van de GGD, die vrouw zei ook, 'maar dan staat je leven stil?'. Zo voelt het eigenlijk wel, alleen alles om je heen gaat verder en jij blijft achter.

Gelukkig komen morgen 2 vriendinnen/Bokkers :D Ben vanochtend ook nog even naar mijn stage geweest om te bedanken en heb chocolade en koekjes staan maken, voelt als een marathon :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:10

Nee ik zat 6 maanden aan de azitro/rifampicine/tinidazole/plaquenil.
Plus natuurlijke meuk erbij. In 2010 wel 6 weken doxy.

Net m'n eerste minocycline in genomen.

Vannacht echt goed geslapen op de wiet olie. Merkte met het laatste rondje met m'n hond al dat ik al zware slome benen kreeg. Fijn!!! Dat beloofde goeds! En inderdaad. Ik heb maar 2 keer naar de wc gemoeten wn hoorde m'n buren maar ik was zo lekker loom en chill dat ik na de wc meteen verder sliep.
WoW!!!!
Dat met 4 druppels. Vannacht 5 nemen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:15

Hoe is het dames?

Ik ben nog steeds erg duizelig/hoofdpijn/misselijk. En dat vooral in de avond. Evt vanaf de middag, zondagmiddag was ik echt beroerd. De ochtenden zijn steevast goed.
Even in de gaten houden. Ik hoop dat het gewoon mijn evenwichtsorgaan is door een verkoudheid.
Strookt denk ik alleen niet met voornamelijk savonds? Ik ben niet zo'n miep dus ik ga nooit snel naar de arts. Maar nu ivm alle rommel ben ik wel voorzichtiger. als het over een week nog zo is ga ik wel naar de huisarts.

Wel een vervelende klacht waar ik als ik mij zo voel eigenlijk zo beroerd van raak dat ik zelfs in bed liggend met m'n ogen dicht het voel tollen (bah).
Terwijl de avonden heel belangrijk voor mij zijn, dan zie ik mijn vriend. Ik heb altijd wat uurtjes in de ochtend en wat uurtjes in de avond waarin ik niet slaap of lig. Als dat savonds dus ook nog minder belastbaar is heeft dat behoorlijk invloed.
Ik hoop dus dat het gewoon door m'n evenwichtsorgaan komt en het snel weer voorbij is.

De minocycline kan ook duizeligheid geven. Dus wellicht nu 1+1=2.

De fietstest was ruk. B12 getest incl MMA. Ben benieuwd. M'n huisarts wilde dat laatst perse niet doen want b12tekort.nl was onzin. Ik heb rond 2010/2012 altijd mijzelf geinjecteerd. Heb nog ampullen en spuiten thuis. Maar ik wil niet weer starten voor het eindelijk eens goed uitgeplozen is en goed wordt gemonitord. In het verleden dacht ik er baat bij te hebben.
Eerdaags toch nog eens een keer de kanteltafeltest incl echo bloeddoorstroming. M'n handen werden enorm koud tijdens het fietsen ipv warm(er). Circulatie niet oke. Voor mij normaal maar dat vond de arts niet. Verwacht alleen niet dat ze er wat mee kunnen.

Wel enorm blij met m'n groene goud.
Ik slaap er goed mee in.
En het verminderde ook mijn hoofdpijn vh weekend, ik had geen paracetamol nodig.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:43

Dames,ik heb een vraagje.Hoe is jullie lichaams temperatuur? is die gewoon normaal zoals je altijd al had,of is die sinds jullie Lyme anders? vrij laag of vrij hoog?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:59

Vervelend hannanas.
Bij mij zijn juist de ochtenden slecht en avonden wat beter.
Dat tollen is vervelend! Ik heb het 's nachts weleens. Als ik me in bed dan omdraai blijf ik voor mijn gevoel draaien terwijl ik toch echt stil lig.
Bij mij deed de combi mino/rifampicine wel wat, kreeg alleen steeds meer bijwerkingen waaronder zwarte vlekken op mijn tanden. Gebruik nu doxy/rifam/plaquenil met nog wat natuurlijke middelen. Het gaat niet slechter maar ook niet beter.

Gohya, bij mij is mijn temp ongeveer een graad omhoog gegaan.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:13

Oke thnx. Meert. Mijn temperatuur is n.l. flink gezakt naar 35,3 tot max. 36 graden.
Vandaar de vraag.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:16

Mijn avonden zijn ook heilig.
M'n hele ritme ingesteld op de beste tijdstippen.
Vandaar dat het zo'n invloed heeft.

Raar. Doxy en mino zijn zusjes. Van doxy geen zwarte tanden?
Vooralsnog zie ik geen verkleuring.
Zie wel wat wazig merk ik. Ff aankijken.

Hoelang gebruik je de combi al?
Achteraf nu gezien was de rifampicine 1200 Mg per dag fijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:18

gohya schreef:
Dames,ik heb een vraagje.Hoe is jullie lichaams temperatuur? is die gewoon normaal zoals je altijd al had,of is die sinds jullie Lyme anders? vrij laag of vrij hoog?

Jij checkt dat toch onder je oksel? Dan is het prima wat je meet. 1 graad erbij optellen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:23

Hannanas schreef:
gohya schreef:

Jij checkt dat toch onder je oksel? Dan is het prima wat je meet. 1 graad erbij optellen.

Bij de H.A. is gemeten met een oor thermometer,ook zo laag.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:16

Van de doxy geen zwarte tanden. Die zwarte tanden zijn ook de reden waarom de arts nu voor doxy heeft gekozen ipv mino.
De combi rifampicine-doxy gebruik ik sinds juli. Van de rifampicine 2x 300mg.

Gohya, lyme-klachten zijn zo divers. Zou zomaar kunnen dat bij de één de temp omhoog gaat en bij de ander omlaag.