[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:53

Heeft er hier ook iemand ervaring met Teunisbloemolie (gelpillen van de Etos)? En dan in de zin of deze de pijnen in je periode ook verminderd?

Hier staat een korte uitleg (wel een ander merk): http://www.efamol.nl/teunisbloemolie.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:15

Mars schreef:
Spotting is heel normaal als je vaker doorslikt. Je kunt gewoon doorgaan met je strip en je bent nog steeds veilig :j

inderdaad, en voor het geval dat je het niet wist, in je stopweek ben je ook gewoon veilig hoor :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:39

ja dat was me bekend...twijfelde even :+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:06

ik heb toch eigenlijk wel iets vreemds sinds ik de Mirena heb.. schaam me bijna om het hier weg te zetten. er komen een soort van ´vleesjes´ uit mijn vagina sinds ik de mirena heb, het is sliertje van ongeveer 4 cm met daaraan-in een soort van bobbeltjes. Slijm is het niet, het is echt een vaste substantie met een vleeskleurtje.. ik heb het echt nog NOOIT gezien en gisteren was dus de tweede keer dat ik er eentje had.. ben toch wel een beetje freaked out. Helemaal als het net een beetje gezellig wordt met vriendje..

iemand enig idee wat dit is? Soort van wildvlees?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:52

Ik denk eerder wat slijm met een druppeltje bloed erdoorheen, er hoort geen vlees uit je muts te komen. :n

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:53

het is echt geen slijm met druppeltjes bloed eraan... als ik erin knijp is het echt een vaste substantie.. amai..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:55

Vast als in je kan eraan trekken dan trek je het zo uit elkaar? Of echt een lap huid? In dat eerste geval blijf ik bij m'n standpunt (het kan mooi egaal roze worden), in dat tweede geval zou ik even de huisarts bellen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:06

vast als in ik kan het niet uit elkaar trekken.. een hele lap huid kan ik het niet noemen , het is zo´n 4-5 cm lang, een soort draadje met die bolletjes eraan / erin.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:23

ook ff een vraagje

heb blijkbaar de laatste pil van de eerste week gemist.. heb deze ook niet meer ingenomen omdat ik er later pas achter kwam en een beetje de dagen kwijt ben :+
nu ben ik wel gewoon door gegaan met de strip want ik was net ongesteld geweest
maar nu heb ik al vanaf zondag (3 dagen na de vergeten pil ) een beetje bruinige ongesteldheid/spotting/ doorbrakbloeding weet ik veel
dat duurt dus al best lang ondanks dat ik wel gewoon de pil nog slik

ik ga dus nu de derde week in van de strip maar ik vraag me af.. wat als ik er nu mee stop? word ik dan gewoon ongesteld? zodat ik daarna weer opnieuw kan beginnen met een strip? of word ik niet ongesteld omdat mijn cyslus nog niet rond is?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:27

Klinkt heel typisch wiebke. Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd even je HA bellen. Hoewel het wel wat klinkt als de rotzooi die ik verlies tijdens een stopweek. Dat is echt geen slijm maar gewoon baarmoederweefsel wat los laat. Ze zeggen wel dat je door de pil niets opbouwt... maar vertel dat mijn fabriekje maar. Die gaat gewoon door en mietert alles eruit tijdens een stopweek. Te ranzig voor woorden :=
Maar dat is alleen als ik dus een stopweek heb, niet tijdens 'normaal' en al helemaal niet tijdens gezellige bezigheden :=

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:49

Ik heb een vraagje voor de nuvaring gebruikers...
Bij mij glijd hij regelmatig naar beneden....
Jullie ook last van?
En hij zit echt diep genoeg want verder krijg ik hem niet :+
Wat doen jullie ertegen? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:05

Mijn normale witte vloed is nu al 2 maand roodachtig, wisselend van vrij helder rood als in bloed tot wat donkerder. Ik snap er werkelijk niets van. Had gehoopt dat het na de stopweek over zou zijn, maar dat is gek gebleven. Hoe kan dat?
(ik heb niets doorgeslikt)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:16

wiebke schreef:
ik heb toch eigenlijk wel iets vreemds sinds ik de Mirena heb.. schaam me bijna om het hier weg te zetten. er komen een soort van ´vleesjes´ uit mijn vagina sinds ik de mirena heb, het is sliertje van ongeveer 4 cm met daaraan-in een soort van bobbeltjes. Slijm is het niet, het is echt een vaste substantie met een vleeskleurtje.. ik heb het echt nog NOOIT gezien en gisteren was dus de tweede keer dat ik er eentje had.. ben toch wel een beetje freaked out. Helemaal als het net een beetje gezellig wordt met vriendje..
even melden bij de HA? Wellicht vleesboom o.i.d.?
iemand enig idee wat dit is? Soort van wildvlees?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:02

XmissdaphX schreef:
Jullie ook last van?

Die van mij blijft netjes zitten waar hij hoort, blijft hangen achter mijn schaambeen.
Heb je dit al vanaf het begin of is het zo ineens dat je dit hebt?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:49

XmissdaphX schreef:
Jullie ook last van?

De reden dat ik gestopt ben met de ring! Eerst bleef hij prima zitten maar bij de 3e en 4e ring bleef maar uitzakken. Werd er gek van, zelfs als ik gewoon zat oid kwam ie er uit zetten. Elk kwartier dat ding terug schuiven werd me een beetje te gek. Toen maar weer een pil er bij gepakt helaas. Toen t goed ging vond ik t echt ideaal namelijk. Nuvaring!

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:55

Wiebke; ik zou even de HA bellen...hoef je vaak al niet voor langs te komen :)

Voor het plaatsen van een spiraaltje moet ik naar de gynaecoloog, omdat de HA er te weinig of geen vergoeding voor krijgt?! Best vervelend want eerst een soort kennismakingsgesprek en dan weer een nieuwe afspraak voor plaatsing...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:12

Moet je echt eerst een gesprek? Als je wordt doorverwezen door de huisarts is dat toch niet nodig? Ik ben voor best wat behandelingen daar geweest, maar nooit een extra afspraak voor een gesprek hoeven maken gelukkig.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:07

Cash87 schreef:
Wiebke; ik zou even de HA bellen...hoef je vaak al niet voor langs te komen :)

Voor het plaatsen van een spiraaltje moet ik naar de gynaecoloog, omdat de HA er te weinig of geen vergoeding voor krijgt?! Best vervelend want eerst een soort kennismakingsgesprek en dan weer een nieuwe afspraak voor plaatsing...

Mijn huisarts heeft ook 1 x geprobeerd het spiraaltje te plaatsen. Nou nooooooit meer.
Ik heb hem 3 weken geleden weer laten vervangen door de gyn. Zou ook eerst op gesprek moeten, maar gaf aan dat ik anders weer opnieuw m'n eigen risico moest aanspreken. Dus rijdens het gesprek werd ie gelijk geplaatst.

Ik kreeg trouwens € 50,00 vergoed door m'n verzekering

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:29

ik ben nu bezig met mijn 3de strip van de pil.
alleen ben ik nu na een week slikken ongesteld.

is dit normaal of niet ?
ik vraag t me af omdat t noga irri is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:34

Als je zo lang doorslikt is een doorbraakbloeding normaal :j

Hoelang slik je de pil al? Kan ook nog gewenning zijn.
Op zich is het vrij normaal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:43

Wiepke, is dat niet gewoon een schimmelinfectie? Dat kan namelijk ook.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:45

Hallo allemaal, ik heb een vraag maar weet niet of het antwoord hier misschien al ergens in dit enorme topic staat beschreven... in dat geval volstaat een quote natuurlijk :-)
Ik ben namelijk al een hele tijd niet meer ongesteld geworden. Hoe lang weet ik niet, ik heb 't namelijk niet bijgehouden aangezien ik het altijd al ruim van tevoren voel ''aankomen'' en het altijd juist op tijd is.
Kan me dus ook niet herinneren of ik in november wel of niet ongesteld ben geweest, hoe dom dat ook klinkt. Nu heb ik dat al eerder gehad, zo aan het eind van het jaar, dat mijn ongesteldheid uitblijft. Dit is echter alweer een tijd geleden, de vorige 2 jaren gebruikte ik de pil(al een halfjaar niet meer dus). Ik kan niet zwanger zijn, ben ook niet afgevallen(heb nu juist geen ondergewicht meer).
Omdat ik het dus wel eerder heb gehad maakte ik me niet direct zorgen maar vreemd is het natuurlijk wel... kan iemand me hier iets over vertellen??

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:56

Misschien bij de HA eens laten prikken op bloedarmoede?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:15

miek140 schreef:
Misschien bij de HA eens laten prikken op bloedarmoede?

Zou ik voor de zekerheid eens kunnen doen, dankje! Hoe kom je daarbij dan, herken je het? Heb al wel wat gegoogled maar ben nog geen bloedarmoede tegengekomen als mogelijke oorzaak?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:04

germie schreef:
Wiepke, is dat niet gewoon een schimmelinfectie? Dat kan namelijk ook.

Ik denk het niet.. nu ik erover nadenk heb ik die ´dingetjes´ iedere keer gehad nadat ik ongesteld was geweest, dus het klinkt logisch dat het nog wat ´rommel´ uit mijn baarmoeder was.. en het is niet zo dat ik dagelijk zit te graven daarzo en dus ook logisch dat ze tevoorschijn komen bij ´gezellige´ bezigheden! Maar ik houd het zeker in de gaten!