Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:24

Ik heb de diagnose nu een maand of 3 denk ik. En sinds begin maart aan de insuline. dbvk was erg tevreden, ook over mijn eigen inbreng in wel/niet bijspuiten en rekening houden met sporten etc.

die waardes zijn inderdaad apart. Conclusie: zie je wel, chocola is gezond :D :D

afvallen kan ik niet bij helpen, moest na de diagnose 10 kilo aankomen juist. Is nu gelukt, en ga er vanuit dat ik met mijn levensstijl wel ok zit. 2x per week hardlopen/fietsen en 4x per week mn paard rijden.
Enige punt is, volgens de orthopeed ben ik wat betreft mijn knie uitgesport. Dat is toch jammer voor de orthopeed, want gezien diabetes moet ik toch echt sporten :+
Ga dus ook om 2nd opinion, want het is te opereren. Loop nu hard op pijnstillers, ook niet helemaal ideaal :')

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 09:33

Dat van het afvallen zou ik ook wel willen weten, ik kreeg als advies mee om het dieet van dokter frank te proberen.

Nou ik heb dat boek eens goed doorgelezen en ten eerste houd ik echt niet van eieren en die moet je dus echt veel eten en ook zie ik witlof als ontbijt ook niet zitten dus laat ik maar niet aan dat dieet beginnen...

(zit nu trouwens aan koffie met koekje :D )

Zelf moet ik zo even bloed laten prikken , morgen hoor ik uitslag van de echo van mijn schouder en dan vrijdag naar dbvp en internist..

Straks even met zoon naar huisarts die kreeg gisteren een gymbank op zijn grote teen en die teen is nu paars blauw en erg pijnlijk..

Ik ben blij als het zaterdag is dan heb ik wel weer genoeg artsen gesproken ....

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:04

Ik mag elk dieet volgen dat bij mij past
ben aan de sonja omdat dat voor mij werkt maaaar langzaam want ja bij een hypo moet
ik eten
nu nog bewegen in mijn schema krijgen, pony is net drie en peesblessure dus even een alternatief voor
paardrijden zoeken

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:09

oef, dat is sowieso balen voor je pony! En jou dus ook...
ik vind hardlopen wel echt lekker, wel met net schema, maar dan kan je lekker grenzen verleggen. En geen gedoe met sportschool, openingstijden, etc etc.
Al ga ik soms in de pauze op werk wel fitnessen ook, kan bij ons intern, dus dan ff snel half uurtje.. das wel handig.

nadeel is dat geblesseerd paard evengoed tijd kost, die je dus niet in andere sporten kan stoppen. Maar je beweegt dan wel ineens minder...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:15

Ik heb indd khdarm gegeten en daarmee 6 kg afgevallen (is ook dr Frank)
Dat werkte voor mij heel goed, ook voor mn suiker :)
Ik eet nu nog steeds weinig koolhydraten, alleen bij mn avondeten eigenlijk.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:14

Hardlopen kan niet vanwege mijn rug
sportschool ga ik wel heen maar niet mijn ding

ben nu van 77 naar 74,5 dus op de goede weg maar langzaam
met fayah wandel ik wel 2x per dag 15 min en heb nog een hondje dus doe nog wel iets aan de beweging hihi

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:36

zijn hier mensen die zich geregistreerd hebben als donor?
Heb gister een brief binnen gekregen omdat ik van 1993 ben met de vraag of ik donor wil worden.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:39

Ik heb dat wel gedaan, maar is echt jaren geleden...

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:43

voordat je diabetes kreeg dus?
Gefeliciteerd trouwens! :)

opzich wil het wel maar vind het toch ook een beetje eng ofzo := maar als ik zelf in een situatie zou zitten waarin ik een donororgaan nodig heb zou ik natuurlijk ook willen dat mensen donor zouden worden....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:46

Noukie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/*

Ik ben al járen donor! En vind het een fantastisch gevoel!! :D
(heb alleen m'n alvleesklier uitgesloten, daar hebben ze toch niets aan :P )

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:49

Op de diabetes site stond ook dat ze als je langer dan 15 jaar diabetes niets aan je kraakbeen,pezen en botweefsel hebben. Maar mij lijkt dat ze aan je nieren, hoornvlies en bloedvaten ook niet zoveel hebben? :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:54

Wat apart!!! Toen ik me opgaf heb ik nog aangegeven dat ik al jaren diabetes had, maar dat was volgens hun geen enkel probleem?!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:19

ik ben ook donor, ook mn alvleesklier uitgezonderd.
Maar mag toch aannemen dat eerst wordt bekeken of je geschikt bent, voordat ze je leegplukken?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:33

Nou mensen net de uitslag van de echo gehad....zucht..... frozen shoulder blijft ie bij niets aan te doen alleen rust...

Nou ik laat het nier niet bij zitten , mag geen fysio van hem geen medicatie niets...

Ik ga nu bellen voor een second opinion of een manueel therapeut bellen moet er allemaal even over nadenken ..

Balen balen balen .....

( waarom blijft mijn gevoel zeggen dat ik dat dus niet heb... -O- )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:37

Wat balen zeg!!! Het klinkt ook niet als een frozen shoulder :P
Zou zeker voor een second opinion gaan! Mochten die hetzelfde zeggen, stellen ze misschien wel een andere behandelwijze voor!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:39

pppfff balen zeg! Heb je in elk geval weinig aan...
Ik zou ook gaan voor een second opinion.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:56

Second opinion hoor tootje! zou het hier niet bij laten zitten :)

ik mag mijn naaldje niet meer op mijn bil doen omdat ik te veel littekens heb. hebben jullie een goed idee waar het dan zou kunnen? Op mijn buik wil ik echt niet... zat aan mijn bovenbeen te denken maar dat wil ik ook niet...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:22

bovenarm heb ik ook in geprikt...kan je ook proberen..wel in de zachte delen he..;-)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:27

Kentaro schreef:
Wat balen zeg!!! Het klinkt ook niet als een frozen shoulder :P
Zou zeker voor een second opinion gaan! Mochten die hetzelfde zeggen, stellen ze misschien wel een andere behandelwijze voor!

Ik zei ook al tegen die man dat ik mijzelf niet in de verschijnselen herken maar daar ging hij niet op in, later begon hij weer over de fases ja beste man di eheb ik niet ik loop al twee jaar met pijn , hij zei ook ja maar u heeft suiker dus tja dan weet ik wel zeker dat u het heeft ..nou ja zeg...

Ik wacht nu op telefoontje van de fysio en de huisarts want die moet weer toestemming geven voor een second opinion ...

Heb net even flink lopen brullen ...lucht wel op ..ik ben de pijn zo zat wil weer eens een goede nacht zonder pijn doorkomen zit er echt doorheen..

Ben mega sjaggie kan niets hebben suikers willen niet.....zucht....

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:30

:(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:34

Tootje, weet je zeker dat je een verwijzing nodig hebt voor een second opinion??
Daar kun je wel eens zo kwaad om worden.... Als je iets hebt is het bijna altijd te wijten aan je diabetes...... Lekker makkelijk :(
Hoop echt dat je bij iemand anders verder gaat komen!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:13

Ja ik heb de huisarts gebeld en die moet toestemming geven anders vergoed de verzekering het niet.

Ik heb net een mail gestuurd naar de oude fysio ..krijg ik als reactie terug "jammer maar te verwachten succes" hihi ik geloof dat ze nog boos is dat ik weg ben gegaan maar ja ze wilde weten wat de orthopeed had gezegd..

ik hoop eigenlijk dat ik een wat zwaardere pijnstilling voor de nacht mag krijgen want overdag is het vol te houden maar s'nachts pffff

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:18

Jammer :P
Is het 's nachts op zeg maar 1 plek waar je echt de meeste pijn voelt?? anders zou je het eens kunnen proberen met bijvoorbeeld een tantum te smeren?!? Wie weet brengt het wat verlichting?! (of anders spiroflor!) Baadt het niet, schaadt het zeker niet.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:49

Net contact met de huisarts gehad..ik krijg morgen een spuit erin om te proberen de pijn wat te verlichten , ze vond het goed dat ik een second opinion vroeg want ze heeft ook haar twijfels... zucht.. wel zei ze dat ik bij beste orthopeed in omstreken was geweest dus ze dacht dat hij het echt wel zou weten...ik ga mij er denk ik maar toch aan over geven...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:58

Hoe vaak heb je die spuit nu gehad?? Het is absoluut niet goed die meer dan 2x te zetten!!
Persoonlijk zou ik toch voor een second opinion gaan..... Dan kun je achteraf nooit zitten met 'was als?!'