Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:59

Oeee ik ben ook bang voor spierpijn, :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:03

Die wordt vanzelf minder naarmate je meer gaat trainen. Verder kun je er ook SRL gelei opsmeren van VSM mocht je spierpijn hebben. Helpt al een stuk. Heb hier altijd standaard een tube in huis. En een lekkere warme douche of bad doet ook wonderen.

Verder heb ik in mijn hele leven meer spierpijn gehad van het paardrijden dan van het hardlopen :o

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:08

Hihih nja ik was vroeger een zeer fanatiek sporter( turnde selectie uiteindelijk bij de top van acrobatische gymnastiek) Maar door omstandigheden moeten stoppen had dan vroeger ook nooit maar dan ook nooit spierpijn! Nadat ik gestopt was alleen nog maar paardgereden ook bijna nooit ergens last van! Maar nu met dat hardlopen echt niet normaal!

Maja als ik eenmaal gewend ben verwacht ik wel dat het snel over is! kreeg ook al een tip om een bakje yoghurt/kwark te eten naar het hardlopen dus dat ga ik ook even proberen :)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:17

Mag ik mij hier ook melden? :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:20

Okkee dus warm douchen en yoghurt :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:23

Welkom nieuwe mensen

Ik ben er vandoor, heb besloten vanavond niet te gaan lopen, maar morgen en zaterdag te gaan :j
Ben echt moe en moet ook wat huishoudelijke dingen doen, dus die doe ik dan maar vanavond en dan morgen maar hardlopen. Dan hoef ik ook niet te koken dus ben ik eerder zover om te kunnen lopen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:25

Oh ja misschien dat ik nog even naar mijn ouders wandel. Heb nog een Allerhande voor ze liggen die bij mij in de weg ligt.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:34

fionaf09 schreef:
Okkee dus warm douchen en yoghurt :=

én SRL-gelei van VSM ;)

sak, welterusten alvast :z

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:45

laten we dat van vsm nouw volgends mij net in huis hebben

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:51

Carlijn schreef:

Nog een bikkel! Welkom voor alle nieuwelingen.

Ik heb net weer een training gelopen. 5, 4, 3 en 2 min met 2 min wandelen tussendoor. Stelde niet heel veel voor dus, maar ging lekker. Ook al even geluisterd wat de volgende training is. Da's 2 x 4 minuutjes met 2 min wandelen! :oo Zijn we lekker uitgerust voor de 30 min van zondag ;)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:06

Jup, nog een bikkel! :D Zal me even voorstellen: ik ben Carlijn en euh ik loop al een tijdje hard. :P Heb S2R uitgelopen en loop nu 30-35 minuten drie keer per week, ben nu bezig met sneleid uit te bouwen. :) Hoop dat ik hier wat van jullie kan leren. :))

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:17

_Noor schreef:
Carlijn schreef:

Nog een bikkel! Welkom voor alle nieuwelingen.

Ik heb net weer een training gelopen. 5, 4, 3 en 2 min met 2 min wandelen tussendoor. Stelde niet heel veel voor dus, maar ging lekker. Ook al even geluisterd wat de volgende training is. Da's 2 x 4 minuutjes met 2 min wandelen! :oo Zijn we lekker uitgerust voor de 30 min van zondag ;)

do je ook training via mp3 ? :D

moet ik mij ook nog voorstellen? zoals iedereen doet?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:22

Annika, welkom! Volg je wel een schema? Echt rustig aan doen inderdaad met je schenen!

Bom, en als je nu 1 keer in de week 30 minuten loopt en 1 keer in de week dat half uur opbouwen naar een uur? Is maar een ideetje.

Fiona, als je rustig aan doet, goed rekt en strekt na 't lopen, kun je haast geen spierpijn krijgen :P Ik heb er nog geen last van gehad iig.

Carlijn, welkom!

Noor, wat weinig joh, 2 keer 4. Van welk schema is dat?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:30

Jup ik volg het schema van dutchrunners tot 5 km op mijn MP3 :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:32

@tara: okee doe ik :p en een hete douche, en yoghurt :+
@annika: okee, ik ook geloof ik,
ik ga nu die kant maar op, anders blijf ik het uitstellen, voel me namelijk voor gek lopen, omdat ik gewoon in sweater + trainingsbroek ga XD

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:58

Tara, ik vind een half uur meer dan genoeg. Heb tijdens het 10 km schema meer dan een half uur gelopen en ik vind het dan niet meer leuk worden :o

Ik zie het ook als een soort onderhoud. Loop nu lekker met de Powermix van 538 in mijn oortjes, heerlijk relaxt. Geen snelheid, gewoon 5 km in 29 a 30 min.

Carlijn, ook welkom

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:00

Hoi,
Ik meld mij ook. Vandaag eindelijk weer begonnen met hardlopen, de zoveelste poging..
Ben weer begonnen met Start to run, en gelijk maar bij les 10. Had nog wel een beetje conditie, zo bleek. Zal morgen alleen wel weer erge spierpijn hebben!
Maar wat ik me afvraag, vanaf wanneer wordt het leuk? Ik ben bij mijn vorige poging gekomen tot les 20 ong. van Start to run. En nog steeds vond ik het niet leuk :P

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:06

Welkom "overlopers" :wave:

Strechen moet ik mij ook echt aanleren te doen. Ik vergeet het vaak. Heb net lesje 31 van 10km easy achter de rug. Viel niet mee :n Spiertjes toch nog niet voldoende hersteld van de 6km van maandag. Dus ik ga nu stretchen! :j

@Fiona: de mijne waren :$ 119 Toen ik er voor het eerst mee ging lopen, dacht ik gelijk, waarom heb ik dit niet eerder gedaan? |o Hardlopen ging veel makkelijker en werd daarom veel leuker! :D Dat had ik later ook met mijn jasje, hardlooptight, asics handschoentjes. enz, enz O:)
@Mloes, hoe lang heb je niet gelopen? Kijk uit voor blessures hoor! Je kunt beter een stapje terug nemen. Als je morgen spierpijn hebt, dan was de les te zwaar.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:10

@Fanneke: Heb in december voor het laatst gelopen. Hoop dat het goed gaat, maar volgens mij kan ik het wel aan. De vorige keer ben ik bij les 1 begonnen, en dat ging wel heel makkelijk. Plus, ik werk in de horeca (bijbaan weliswaar maar toch), dus ik loop vrij veel. Maar morgen de spierpijn maar eens afwachten, hopen dat het meevalt!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:12

Mijnj schoenen waren ook 119! En had nog speciale inlegzolen! Was in totaal € 137,50 kwijt!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:15

Ach en als je dat afzet tegen de abokosten voor de sportschool is het nog niet eens zo duur. Wel op tijd de schoentjes vervangen. Ik doe gemiddeld zo'n jaar tot anderhalf jaar met mijn schoenen. Beetje afhankelijk hoe fanatiek ik ben :=

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:50

:P okee ik moet dus als ik het leuk vind egt hardloopschoenen halen zo te lezen.
Heb mijn eerste les er op zetten en vond het niet super, maarja dat komt vast nog wel. En het was maar een half uurtje
viel me best nog wel zwaar ;p

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:10

Bah, heb hele pijnlijke spiertjes. Bovenbenen voelen heel zwaar aan. Lag net onder mijn dekentje op de bank House te kijken en dat voelt wel fijn. Moet alleen nog dingen voor de oude functie doen. Wil het nu gewoon afgerond hebben, ben er zo klaar mee! :n Het is ook wel voor een goed doel, moet de targets berekenen van 2010. :D Grote kans dat wij die halen! *\o/*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:44

:(:) Fan...

Bom, kan je niet je kids op een fietsje planten en ze mee laten fietsen als jij loopt? 'Moesten' wij vroegah ook altijd... :j Vonden we niks erg hoor...

Welkom nieuwe mensen, sorry als het wat langer duurt voor ik jullie namen ken, is geen onwil, maar een vol hoofd... :o

Sak morgen lekker lopen en vanaaf naar je ouders wandelen.

Hier weer een lekker dagje op werk gehad. Mag nog wel iets drukker worden van mij, maar voorlopig geniet ik al steeds en vliegen de dagen voorbij. Heb vanavond Lis en ruin-projectje nog gereden en nadat ik hier ff geholpen had om een lamp op te hangen heb ik lekker vissticks en mais gegeten (lekker makkelijk).

Morgen weer lekker lopen, wil 9 km doen, das nog net een lekker rondje in het donker.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:54

Bedankt voor het warme welkom! :D

Hardloopoutfit... ik heb wel gewoon aangepaste hardloopschoenen (die idd flink in de prijs liepen!), maar verder ren ik gewoon in joggingbroek, vestje en hempje d'ronder. Vind het wel prima zo, maar misschien is het wel veel lekkerder met ''echte kleding'', haha. :D

@ hetbommeke: Tja, minder is én de abo-kosten én de schoenen. :D Maarja, wel heerlijk hoor, die sportschool. Vind ik dan. Vind fitness leuk, groepslessen nog veel leuker!

Waarom zijn jullie eigenlijk allemaal begonnen met hardlopen? Lijkt me wel leuk om jullie motieven te weten (leer ik jullie gelijk een beetje kennen :P). Bij mij is het in eerste instantie begonnen met afvallen, maar nu loop ik gewoon om het lopen zelf, vind het zo lekker!

Net trouwens weer gelopen, lekker rustig 30 minuten om mijn hoofd leeg te maken, heb afstand niet precies bijgehouden. Hoe doen jullie dat?