Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sMieke

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:41

zo herkenbaar.. ik ben er nu ook aan ''gewend'' voor zover je er aan gewend kan raken..

ik ben weer terug geweest naar de gyn.. wat een banketstaaf's achteraf.

''Je hormoonspiegel bevestigd PCOS, we zien je terug als je kinderwens actueel is''

ik was zo overdonderd dat ik thuis heel veel vragen kreeg.. vooral omdat ik de vruchtbaarheid en het traject van productiedieren begeleid (koeien) als onze dames ''PCOS'' hebben dan doen we daar wat aan. Dit veroorzaakt wel degelijk vruchtbaarheidsproblemen en complicaties aan de gynaecologische organen. ik maak me dan weer veel zorgen. plus dat de klachten aanhouden.
overigens ben ik 100x liever voor mijn meiden dan de artsen voor mij hahaha

ik ga me nu richten op alternatieve artsen die wel met mij dingen willen gaan uitzoeken.
PAP2 vond ik ook niet zo spannend idd.. wel in combinatie met PCOS, schildklier/hypofyse afwijking en andere klachten
maar ook hier is het even afwachten. het lijkt wel alsof mijn hormonen flink door de war zijn, ik krijg steeds vaker jankbuien..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:58

Misschien een orthomoleculaire arts? Die hebben doorgaans wel ideeën over het ontstaan en het mogelijke oplossen van PCOS.
...maar wat rot: "u heeft die vier letters en kom maar terug als uw kinderwens actueel wordt...!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:15

ja in den haag zit een goede. misschien dat ik daar eens bij ga kijken.. voelde me echt afgescheept achteraf

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:34

Mag ik mij hier ook even melden?
ik ben 23 en ben nog nooit naar de gyneacoloog gegaan, ik durf gewoon geen afspraak maken :(
ik heb vaak het gevoel van menstruatiepijn terwijl ik geen menstruatie heb..
ben beginnen opzoeken (i know slecht idee)en nu pieker ik mij gek :(

in de familie wel geen gevallen van baarmoederhalskanker

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:51

Vervelend dat je niet naar de gynaecoloog durft te gaan. Enig idee wat maakt dat dat zo is?
Als je geen goed gevoel over de pijn hebt raad ik je toch aan om een afspraak te maken of om een verwijzing te vragen. Stel dat er wel iets aan de hand is kunnen ze er hopelijk iets aan doen en anders jou gerust stellen zodat je niet meer hoeft te piekeren.
Sterkte en succes!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:52

Samy24 misschien dan als eerste stap gewoon eerst naar je huisarts en met hem of haar overleggen en kijken of het nodig is om überhaupt naar gyneacoloog te gaan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:53

Samy24 schreef:
ik ben 23 en ben nog nooit naar de gyneacoloog gegaan, ik durf gewoon geen afspraak maken :(

waarom stap je niet eerst is naar de huisarts voor een gesprek?
De assistente kan evt een uitstrijkje maken.

Gebruik jij de pil?

Edit: knijp fargo :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:04

Ja, two minds ... mogen we nu een wens doen ;-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:05

Ik was al jaren aan het 'klooien' met mijn pil, steeds doorbraakbloedingen en ellende en toen eindelijk na zoveel pillen en jaren geprobeerd te hebben, doorverwezen naar de gyn.

De beste man, een heus gevoelloos ijskonijn :x , opperde om een uitstrijkje te maken om alles uit te sluiten. Ik vind de eendenbek al een vreselijk drama en zeer pijnlijk. :=
Het uitstrijkje zelf, eindigde in één groot bloedbad, man man wat voelde ik mij ellendig. :=

Gelukkig was de uitslag verder prima. Wel was er iets anders 'afwijkends' ontdekt, hierdoor moest ik een andere behandeling. Ook dit heb ik weer overleefd. Voor mij is er voorlopig genoeg down under onderzocht

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:59

Dit is wel een opbeurende post! :D

Mijn ervaring met een uitstrijkje maken is dat het me echt 100% meeviel! En dat meen ik echt!
Maar zover is het helemaal niet.
Eerst maar is een gesprekje!

Toen ik de pil niet gebruikte had ik de 2 weken voor mijn menstruatie ook een wat zuurstof gevoel. Kan dus ook hormonaal zijn en met je cyclus te maken hebben. Daarom vroeg ik of je de pil gebruikte. :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:04

uitstrijkje en bloedbad?
Ik ga 2x pj naar de gyn voor contrôle ( woon niet in nl), en daar hoort een uitstrijkje bij. Is toch zo gepiept,als je er geen drama van maakt :o ?
T is niet fijn,er zo te moeten zitten,maar dat uitstrijkje zelf is niet heftig,toch?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:17

....hangt er vanaf.
Sommige vrouwen hebben een venijnig type ontsteking die maakt dat bij aanraking sommige stukjes vrouwelijk slijmvlies intens zeer doet.
(En als het veroorzaakt wordt door bijv vvs is het oorzakelijk aan te pakken en anders bestaan er heussies waar pijnstillers en plaatselijk op te smeren zalven die de pijn kunnen stoppen - maar de kennis hierover bij sommige artsen is om te huilen.)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:28

Maar dit gebeurt meestal niet hoor.
TS heeft hier ook niet zoveel aan denk Ik ;-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:36

Getup schreef:
uitstrijkje en bloedbad?
Ik ga 2x pj naar de gyn voor contrôle ( woon niet in nl), en daar hoort een uitstrijkje bij. Is toch zo gepiept,als je er geen drama van maakt :o ?
T is niet fijn,er zo te moeten zitten,maar dat uitstrijkje zelf is niet heftig,toch?

Volgens de gyn ben ik 'te klein' hierdoor is de eendenbek bij mij echt heel vervelend.
Wat betreft dat bloed, zodra iets mijn baarmoedermond aanraakt ontstaat er een spontane bloeding. Door het uitstrijkje gebeurde dit dus ook. En het bloed liep er letterlijk uit hoor. :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:41

marleen_88 schreef:
Volgens de gyn ben ik 'te klein' hierdoor is de eendenbek bij mij echt heel vervelend.
....er bestaat iets dat in het plaatselijk jargon 'het maagden speculum' heet, speciaal voor klein geschapen vrouwen. Heeft een arts dat bij jou gebruikt?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:41

oooh, ja, dat is inderdaad niet fijn :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:45

Janneke2 schreef:
marleen_88 schreef:
....er bestaat iets dat in het plaatselijk jargon 'het maagden speculum' heet, speciaal voor klein geschapen vrouwen. Heeft een arts dat bij jou gebruikt?

Ik ben 3x geweest en ik weet niet beter dan dat ie de gewone heeft gebruikt..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:46

Sow dit toppic loopt nog steeds, fijn dat er nog steeds mensen baat bij hebben.

Mieke ik moet morgen naar de gyn, ik zit of vervroegd in de overgang of pcos.
Het geluk is dat ik geen kinderwens heb.
Vervelend voor jouw, is dubbel op.
Ik ben noet bang voor het onderzoek, meer bang dat ze iets anders engs vinden.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:07

Samy24 schreef:

hey samy, ik herken je situatie. Ik zou eerst eens naar de huisarts gaan zoals andere bokkers zeggen. waarschijnlijk gaat ze ook voor het protocol voor het uitstrijkje en op aanvraag doet ze dat ook met een kleine speculum. de mijne is in iedergeval echt heeel lief. daarnaast misschien bloedprikken om je hormoonspiegel te bepalen. pas daarna komt de gyn in beeld (heeft bij mij 9 jaar geduurd) wees niet bang. het is geen feestje maar het is het piekeren niet waard. wil je toch betrouwbare info kijk dan eens op nvog.nl

jesito schreef:
Sow dit toppic loopt nog steeds, fijn dat er nog steeds mensen baat bij hebben.

Mieke ik moet morgen naar de gyn, ik zit of vervroegd in de overgang of pcos.
Het geluk is dat ik geen kinderwens heb.
Vervelend voor jouw, is dubbel op.
Ik ben noet bang voor het onderzoek, meer bang dat ze iets anders engs vinden.

ja die angst van jou herken ik. dat heb ik ook.
ik ben nog verder aan het zoeken naar een second opinion want uit meerdere bronnen heb ik gehoord dat afwachten wel degelijk kwaad kan. en dus is het traject vergelijkbaar met de koetjes hahaha

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:16

marleen_88 schreef:
Ik ben 3x geweest en ik weet niet beter dan dat ie de gewone heeft gebruikt..

Het .... botterik! {:)-:(

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:26

hihi ja mijn gyn was ook niet zo zachtaardig haha. hij kon mijn eierstok niet vinden en zat behoorlijk te porren. maar toch ben ik blij dat ik weet wat het is. en ik zou het zo over doen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 08:04

Bij mij word alles op mijn overgewicht gegooit, bij ieder iets wat je kunt mankeren staat altijd dat overgewicht nooit goed is en zo ook bij PCOS.
Maar goed ik weet ook dat overgewicht niet goed is, maar heb er veel aan gedaan zoals 4 keer per week sporten en mijn eten met een diëtiste aangepast.
Dit was de laatste actie om af te vallen, 6 maanden amper 1 kilo eraf.
Geloof me, dan gaat de moed vanzelf in je schoenen.
Heb altijd een beetje het idee dat als mensen overgewicht hebben er niet meer verder gekeken hoeft te worden.

Het onderzoek bij de gyn is altijd zo rot, maar goed gewoon verstand op 0.
Volgend jaar moet ik ook weer voor een uitstrijkje en ik wil vragen of hij dat nu meteen even mee pakt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:30

Helaas is pcos ook een aandoening die maar heel weinig voorkomt bij mensen met een gezond bmi.

Maar als je wil diëten en je eet minder calorieën dan dat je verbrandt (dus sport) zou je toch echt af moeten vallen. Heb je wel is een internist bezocht? Om je schildklierfunctie te laten bepalen en je suiker?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 09:48

Tja wat is een gezond bmi?
Als je een vrouw hebt die veel krachttraining doet en een en al spier is, die zijn vaak door spieren te zwaar.
Dus hun bmi klopt dan ook niet.
Maar goed ik wil niet goed praten dat ik te zwaar ben, maar ik heb al vanalles geprobeerd en laten testen.
Er zijn trouwens genoeg mensen die een normaal gewicht hebben en PCOS hebben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:53

]
jesito schreef:
Bij mij word alles op mijn overgewicht gegooit, bij ieder iets wat je kunt mankeren staat altijd dat overgewicht nooit goed is en zo ook bij PCOS.
Er zijn cellen in je eierstokken die reageren op te hoog suikergehalte. De standaard aanpak daar tegen luidt nuchter bewegen en eten dat nadruk heeft op plantaardig eiwit. Was dat ook de lijn van de diëtiste?