Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:04

Een paar weken pauze kan je lichaam ook erg goed doen he! Je conditie ben je niet zomaar kwijt.

Hopelijk heb je alles weer snel op de rit, het is zo vermoeiend om niet alles lekker voor elkaar te hebben.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:32

Pfff les 7 zit erop, maar ging niet van harte. Geloof 8 keer 2 minuten lopen en tussendoor 1 minuut wandelen. De afstand is al een stuk langer en had soms flink tegenwind, denk eigenlijk dat het daar aan ligt. Les 8 is gelijk 5 minuten hardlopen!! 5 minuten aan het eind dan wel, maar vind het ook flink pittig.
Weten jullie nog hoe het bij jullie ging?

Vanavond is het meten, kijken of ik wat kwijt ben in één week! In ieder geval wel 1 kilo, nu de cm nog! *D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:50

Hier ook gelopen in een regenbui met hevige windstoten, windje in de rug ging heerlijk, windje tegen niet :n Beetje door de woonwijken gelopen om zo min mogelijk wind te vangen.

Daarna gegeten en nu lekker gedoucht en met pyama aan :D Zo nog even op de bank een boek lezen en dan heerlijk naar bed. Ben moe :j Mama-dag vandaag gehad met huishouden, boodschappen, knutselen en freubelen met de kids, voorlezen, vriendinnetje hier te spelen.

Paard heeft ook even rust vanavond. Met dit weer mag hij lekker in zijn stalletje blijven. Heeft de hele dag toch al buiten gestaan en is lekker uitgewaaid :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:05

Zooooo wat een weer zeg :n Zou met de collectebus lopen, was twee stappen onderweg en ik kreeg een dikke bui op mijn koppie :n Dus dan vrijdag maar een nieuwe poging hoor, ik ga met dit weer echt niet bij de deuren langs :n

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:22

wou hardlopen.. maar de storm en onweer weerhoudt me toch echt!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:37

Misschien vinden mensjes je dan wel heel zielig Sakkia... :D

Ik zit te twijfelen, zal ik a.s. zaterdag een run gaan rennen? 5 kilometer is dat... Mijn gevoel zegt niet doen... maarja... ik wíl zo graag!!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:24

Angela_ schreef:
Wie weet er een goed sporthorloge met waar je rondetijden kan bijhouden?

Garmin 305 is een gps waarmee je snelheid, rondetijden, afstand, hartslag enz enz. mee kunt bijhouden. Ik heb hem destijds via mp gekocht en ben er nog steeds erg blij mee.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:29

Ik heb vanmorgen vroeg ook gelopen, om 08.15 de deur al uit maar man man, wat had ik het moeilijk! Mijn spieren doen nog pijn van de run in bergum en mijn benen voelden aan als lood. Met mijn ademhaling e.d. geen moeite hoor maar dat verrotte lichaam werkt niet echt mee... lijf is echt de 40 voorbij; hoofd nog langgggggggggggg niet... soms lastig!

Uiteindelijk heb ik maar wat gelopen met een snelheid van 7 km/h.. was net te doen zonder teveel spierpijn, kort rondje van 5 km met heullll veulllllll stukjes wandelen..

Vrijdag maar weer een nieuwe poging doen, hopelijk gaat het dan wat beter!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:30

WenK schreef:
Fanneke, nee. Ben overloaded en loop op reserve-energie. heb "dieet" er aan gegeven voor de komende 2 a 3 weken en lopen doe ik alleen als ik er echt tijd voor heb, ga er niet voor rekken en draaien om het passend te krijgen. Wat af moet moet af en de rest blijft maar even liggen... :j
De komende weken is dus echt even overleven, maar daarna kan ik weer balans zoeken en orde op zaken stellen.

Rustig aan hoor, je bent zomaar overspannen en dan is er helemaal niets meer leuk!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:55

Mirkim schreef:
Misschien vinden mensjes je dan wel heel zielig Sakkia... :D

Ik zit te twijfelen, zal ik a.s. zaterdag een run gaan rennen? 5 kilometer is dat... Mijn gevoel zegt niet doen... maarja... ik wíl zo graag!!

Hoe lang en wat ren je nu ? :)
Afhankelijk daarvan zou ik je keuze maken als ik jou was.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:59

Ik ren vanaf maart / april. Heb al wel eens eerder een 5 km run meegedaan (op pijnstillers). Nu moet ik dichtbij mezelf blijven en heb ik me gefocust op de 4Mijl.. Maar omdat vandaag een half uurtje sjokken weer zo lekker ging...
wááhhh... morgen vraag ik wel even aan mijn fysio hoe hij erover denkt...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:41

BrittKitt schreef:
Een paar weken pauze kan je lichaam ook erg goed doen he! Je conditie ben je niet zomaar kwijt.

Hopelijk heb je alles weer snel op de rit, het is zo vermoeiend om niet alles lekker voor elkaar te hebben.

:D Dat is dus waarom ik niet graag stop... :D Maar ik moet wel ff, vanavond denk ik ook niet dat ik het red, moet werken tot 5 uur, dan Lis rijden, na het rijden Lis wassen en spullen schoonmaken. Dan naar huis, eten maken en eten (het is dan denk ik tussen 7 en half 8). Dan mijn eigen spullen inpakken, douchen en naar bed, morgenochtend moet ik om 8u30 weer op stal zijn.

Sjuutje, je hebt nu in ieder geval het zuur en de spierpijn er ff uit gelopen, das wel lekker voor je lijf hoor, zal volgende keer zeker beter gaan!

Lekker gelopen dus Bom, lijkt me ook heerlijk, zo'n mamma-dag...

Idd geen weer Sak.. :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:43

Mirkim, is Zuidhorn zaterdag??

Ga direct even kijken, ben dat helemaal vergeten :+ Die wilde ik ook wel doen, maar ik kan dan helemaal niet :D

16.00 uur starten dus..... zou nog kunnen..... nee doe het toch niet moet om 18.00 uur in Ulrum zijn :n

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:11

WenK schreef:
Lekker gelopen dus Bom, lijkt me ook heerlijk, zo'n mamma-dag...
:= ruilen???? Ben woensdag avond na zo'n mamadag altijd vermoeider dan een dagje werken :j

Mirkim, ik zou nog even wachten, stel dat je weer geblesseerd raakt :n

Sjuutje, lichaam hier is 36 en heb zelf af en toe het idee dat mijn verstand 26 is _O- Of 86 want ik vergeet van alles :o

Wen, geniet vooral dit weekend, even je accu weer opladen :D

Morgen weer lopen en zondag ook en dan heb ik het 5 km onderhoudsschema van Dutchrunners erop zitten. En dan is de vraag: door naar de 10? Ja of nee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:21

Hetbommeke: Ik zou verder gaan naar de 10 :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:21

Nah het is in elk geval wat anders dit weekend, zal weinig slaap bij zijn, maar toe maar... :D Moet veel starten, veel helpen, veel kletsen en tenslotte ook nog even mijn training van maandag voorbereiden... :=

Toch lijkt het me wel heerlijk, echt even tijd met je kind... :j Misschien vermoeiend, maar wel 'puur'.

Misty23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:06

Oh mensen... Hier iemand die nu al uitkijkt tot het moment dat zij vanavond weer mag hardlopen! Oh... Ik word een beetje overfanatiek geloof ik! ;) Dat heb je hè, als het lopen ff lekker gaat! Dat stimuleert enorm. Maar ik blijf tegenwoordig bijna met moeite een dagje thuis om m'n lichaam rust te geven...
Pfoe, dat had ik nooit verwacht! Nog meer van deze enorme fanatiekelingen? (vast wel, volgens mij heb ik er al een paar gespot in dit topic) *D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:08

:j Heb er dan ook enorm moeite mee dat het deze week gewoon echt ff niet (in redelijkheid) lukt.

Als ik nu weg mocht van m'n werk ging ik naar huis, hardloopkleding aandoen en eerst eens een lekker rondje rennen. Dan ging ik daarna paard rijden & wassen en dan vanavond op m'n gemakkie spullen inpakken. *droomt even weg*

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:17

Yep hier ook een verslaafde, maar ik weet dat als ik mijn lichaam geen rust geef tussendoor, ik pijntjes krijg, dus luister ik dit keer naar mijn verstand :D

Gevoel zegt iets heel anders :j Ook zo als ik lekker in mijn ritme zit met lopen, dan kan in nog wel tijden doorblijven gaan maar mag niet van Renate :n ;)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:21

Ik heb mezelf ook een beperking opgelegd... Het liefst zou ik iedere dag een rondje hollen!
Nu is dat qua tijdsindeling lastig, maar lichamelijk natuurlijk helemaal niet vol te houden!
Ik loop de ene week 3x en de andere week 4x en dat is max. Zo kan ik het goed volhouden en heb ik geen last van pijntjes etc.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:38

Ik wou dat ik het al had maar het is elke keer weer een worsteling... ik weet wel dat het beter wordt als ik meer gelopen heb maar nu ben ik pas 4 weekjes bezig en het zit nog niet in het systeem.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:45

Mijn plan was op maandag, woensdag en vrijdag te gaan hardlopen.
Nu zat ik een week bij m'n schoonouders in huis, omdat ze op vakantie waren en ik dacht dat ik mn schoenen mee had genomen maar dat bleek niet zo te zijn, dus dacht ik wel even op m'n gympen te gaan maandag..
resultaat 2 blaren, op elke hiel 1.. waren niet zo groot en ik dacht dat het allemaal wel meeviel. Nu was die op me rechtervoet open, dus had ik daar ff een pleister op gedaan en 's avonds na het douchen weer eraf gehaald omdat ik dacht dat aan de lucht laten drogen beter was. had ik het maar nooit gedaan. 's Nachts rond een uur of 2 werd ik wakker van de pijn, en ik wist niet meer hoe ik liggen moest. Vriendlief ook wakker en beetje pissig dat ik niet stil kon liggen..
Om 6uur maar beneden op de bank gaan liggen :(
Is het helemaal gaan ontsteken, heel mn enkel gezwollen en rood, het brandde vreselijk..
afijn, nu is het dus nog steeds niet over, ik loop op me tenen, kan bijna niet autorijden :P , me paardje niet helemaal zelf doen en ik pas alleen mn birkenstocks of van die lage Uggs :o

De eerste en de laatste keer dus dat ik op "verkeerde" schoenen ga hardlopen.. :7

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:22

Hier ook, ik kan alleen de tijd niet altijd vinden, laat staan om een flink stuk te gaan.

Heb nu ook een abo op de sportschool en ben lessen aan het uitproberen dus gisteren Zumba gedaan. Daarna heb ik nog een minuut of 10 flink gelopen op de loopband om toch even gelopen te hebben. Vanavond zag ik het ook alweer voor me, dus mijn vriens zet me na het werk af op stal. Dan kan ik eerst paard doen en ren ik daarna naar mijn moeder waar ik ga eten. Is 3,5 km, dus goed te doen. Ben van plan er een flink tempo op te zetten. En dan vanavond weer poweryoga/pilates les. Maar dat is geen conditietraining en dat wil ik juist. Dus zo combineer ik het mooi.

Merk echt dat mijn 'buitenmens' weer boven komt. Heb geen zin om achter de computer te gaan zitten, maar wil bezig zijn! Sporten en actief zijn :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:48

Ik kan de laatste tijd ook gewoon de tijd niet echt vinden om te gaan lopen, ik kom gewoon een beetje tijd te kort :+

Als ik dan loop vind ik het ook heerlijk hoor, afgelopen dinsdag met de harde wind en regen ook heerlijk gelopen, voel me dan ook echt goed als ik thuis kom. Maar nu wordt het ook niet eerder als heel misschien vrijdag en anders pas zondag weer, en daar baal ik soms best wel een beetje van hoor :n

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:49

Hier ook een verslaafde, ik plan tegenwoordig alles om het hardlopen heen. Ik ga zelfs lopen als het eten in de oven staat, niet helemaal verstandig. :o

@ArlandoO, auw!! Lekker met je voetje in de soda, dat helpt! :j
@WenK, je hebt een druk weekend, maar dit is wel hastikke leuk, je batterijtje zal echt opladen :j
@Bom, hup voor de 10!! *\o/*