wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:25

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:30

bruintje123 schreef:

Ik lees al lange tijd mee en dit is bij mij ook erg herkenbaar. Erg fijn dat het nu met een studie bewezen is maar wat kan er nu mee gedaan worden? Ik reageerde veel beter op Thyrax maar dat wordt voorlopig nog niet geleverd en de waardes zijn goed maar de klachten blijven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:35

Sinds ik overstapt ben gaat het ook slechter met mij. Terwijl ik voorheen al niet lekker ging.
Paar weken terug daarom ook bij de internist geweest hierom.
Dosis is aangepast en nu paar keer bloedprikken. Maar of er nu meer gedaan gaat worden?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:40

Mijn internist zei dat hij er niks aan gaat veranderen omdat de waardes goed zijn. Eerlijk gezegd vind ik dat niet acceptabel omdat mijn lichaam aan geeft dat het niet goed is, verre van zelfs.
Maar ik heb geen idee wat ik ermee kan doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:44

Hier zijn de waardes ook goed.
Maar gezien mijn hart kloppingen en druk op de borst toch wat naar beneden bijgesteld.

Dat lijkt nu ook wat minder.
Maar de enorme vermoeidheid blijft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:50

Ik heb de griep gehad en loop alles bij elkaar al weken te sukkelen. Eergisteren dacht ik dat ik weer een beetje de oude was maar gisteren en vandaag was het weer niks, verschrikkelijk moe en als ik ga liggen dan slaap ik, bah!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:39

Wat een narigheid kan je toch ervaren van die klier, bah! Ik ben het soms zo ontzettend zat, medicijnen slikken en je toch nooit echt goed voelen. Zijn er bokkers die alternatieve manieren kennen om de waardes op peil te houden? Ik ben daar heel benieuwd naar.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:33

Ik weet niet of je mijn middel kent? Ik slik Thyreoïdum, een natuurlijk middel dat óók T3 bevat, en dat heb ik nou net nodig. Wel netjes via een arts hoor, maar wordt helaas niet vergoed dus ik betaal het zelf. (Plm. € 250,= per jaar) Geen bijwerkingen, voel me prima.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:30

Bedankt Linky, fijn om te horen dat er mogelijk alternatieven zijn. Ik ga op zoek naar informatie, ik heb namelijk geen idee of ik ook T3 nodig heb.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:55

is dat zoiets als cytomel?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:17

Geen idee wat Cytomel is; de Thyreoïdum wordt gemaakt van de schildklieren van biologische Nieuw-Zeelandse kalveren. (Gewoon een wit pilletje hoor!)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:36

Ik ben vanmorgen overgegaan op Tirosint. Heb ik goede dingen van gehoord hoewel er ook uitzonderingen zijn. Ik ben benieuwd of ik iets van de overstap ga merken.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:37

Ik ben 3 dagen geleden overgestapt op Euthyrox, wel een lagere dosering op advies van de internist. Deze zou harder z'n werk doen. Ben heel benieuwd hoe ik er op ga reageren.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:06

Welke medicijn hebben jullie voor de overstap geslikt?

En flyfly heb je het overlegt met de internist of ben je zelf gaan zoeken? :)

Ik wil morgen de huisarts bellen om over te stappen op een ander medicijn, de klachten worden bij mij steeds erger in plaats van minder terwijl de waardes wel goed zijn. Hopelijk werkt hij mee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:07

Als ik zou zo lees ben ik zo blij dat ik nog thyrax heb.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:08

Is het dan nog leverbaar? Hier al sinds het voorjaar niet meer en ook nog geen bericht gelezen wanneer het weer wordt geleverd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:13

Ja hoor alleen de 0.025 niet.

Ik gebruik zeg maar net geen 0.150 mg
Dus ik heb gewoon het roze pilletje en dan schraap ik daar een flintertje af dan heb ik wat ik nodig heb.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:43

Hier heb ik gehoord dat het helemaal niet leverbaar is, wat ik balen vind want daar Dodeweerd ik het beste op.

Wel fijn voor je dat jij het door kan blijven slikken :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:02

Hiervoor Thyrax, 0.150 mg maar was niet meer leverbaar. De laatsten waren tot november houdbaar en nu heeft de apotheek niet meer.

Omdat het een vraagteken blijft wanneer ze er wel weer zijn de overstap naar een ander gemaakt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:51

Net veel gegoogled en omdat ik veel klachten heb gelezen over o.a Euthyrol besloten om morgen eerst de apotheek te bellen of ze Thyrax hebben, zo niet dan bel ik de huisarts of ik over gezet kan worden op thirosint. Daar lees ik de meeste positieve ervaringen over.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:10

Thirosint hou ik ook in mijn achterhoofd, lees ik inderdaad betere reacties over dan Euthyrox.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:08

Ik heb een paar jaar Thyrax geslikt maar dat is dus verleden tijd. Veel mensen zijn over gegaan op Euthyrox maar heb daar zulke vervelende bijwerkingen van gehoord. Ben lid van de ex-Thyrax-gebruikers op Facebook en daar heb ik veel nare dingen gelezen. Totdat iemand het had over Tirosint. Nu is niemand natuurlijk hetzelfde, maar er zijn er weinig die bijwerkingen hebben. Uitzonderingen daar gelaten. De huisarts had voor mij ook Euthyrox bedacht maar ik wilde graag Tirosint. Dat mocht dus ook. Je moet toch iets proberen. Waarom eerst al die ellende op de hals halen en daarna toch nog over te gaan op iets anders. Met Thyrax heb ik nooit bijwerkingen gehad. Nu na 3 dagen ook nog niet. Maar dat kan natuurlijk nog wel komen. Ik weet ook niet hoe lang dat duurt. Ik ga never nooit meer terug op Thyrax als dit volgend jaar weer op de markt komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:13

Ik ben zo blij dat ik met mijn eltroxin geen ellend heb van wisselen, ben daar toch al gevoelig voor. Alleen als die uit d ehandel gaat heb ik een serieus probleem. Is enige die lactose vrij is.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 01:16

Ik ben wel benieuwd welke bijwerkingen er dan bekend zijn van de euthyrox? Ik slik deze namelijk al jaren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 02:33

Even een hele stomme vraag, ben benieuwd of ik de enige ben..
Ik ben dik een jaar geleden met schildklierhormoon begonnen, omdat thyrax vaak levenslang is gekozen voor iets anders.
Toen Raw thyroid van source naturals gaan slikken, dat bevat tevens bijnierhormoon en meer, erg blij mee.
Ik begon met 2x 3/4 capsule, langzaam aan moest het steeds meer omlaag, en dagen overslaan tot ik van de zomer zelfs een paar maanden gestopt ben.
Inmiddels gebruik ik 1/12 capsule om de dag, en dat is precies genoeg om te zorgen dat alles goed gaat. :')
Met elke dag ga ik erg slecht slapen en wordt mijn schildklier duidelijk te snel.
Hoe meer ik ook doe hoe harder ik het nodig heb.
Mijn tsh was afgelopen zomer 99, T4 was niet aangevinkt door de reumatoloog.
Stoppen kan trouwens echt niet, dan duikt mijn lichaamstemperatuur meetbaar omlaag, ga ik steeds langer slapen en wordt moe.
Verlies ook mijn eetlust en ben niet warm te houden.

Ben ik de enige die zo af kon bouwen?

En ik las ergens zere benen..
Zelf heb ik Lyme, daardoor fibromyalgie en sinds mijn rug enzo goed vooruitgaan sputterden mijn benen nog constant?
Magnesium deed niks dat spuit en slik ik ook nog bij, tramadol hielp overal voor behalve mijn onderbenen.
Houdt in dat het 'andere' pijn is, voor pijnlijke kramp werkt tramadol voor mij niet, bij menstruatiepijn ook echt niet voor mij,
Toen uit wanhoopsdaad venoruton gehaald, pillen voor oudjes met trombosebenen.
Ze verbeteren de doorbloeding etcetera.
Nou ik had dezelfde dag nog minder last van mijn benen én kwam warm thuis.
Ik had gauw koude handen en voeten, en met 10 graden buiten heb ik nu echt nergens last van en kom met warme handen en voeten van stal, geen zere benen.
Dat is nu een week geleden en mijn benen gaan nog steeds goed, ik kreeg last van mijn achillespezen zo strak stonden mijn kuiten?
Dus mocht een hoge dosis magnesium niks doen.. Hier bleek venoruton de trick.