[centraal] Tattoo topic: deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: [centraal] Tattoo topic: deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:39

Ik moet een tijdje wachten om een Tattoo te laten zetten, want ik heb van de week met m'n 'baas' gesproken en het mocht niet zichtbaar zijn.
En dat werd dus geen pols... :\

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:42

Marshaha schreef:
met kleur heb je het ook sneller, ik weet zo niet (meer) wat je op je been hebt staan

die jack skellington, staat paar paginas terug;) hou het nu goed vet met bephanten.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:23

Ik heb het ontwerp voor mijn volgende tattoo voor een groot deel klaar. Nu nog een keer langs de shop. Geef me deze kado voor kerst. Wil hem op mijn pols.
De K staat voor mijn beginletter. Maar ook de beginletter van mijn verzorgfjord waar de liefde voor paarden mee is begonnen. En het hoefijzer staat voor de paardenliefde die ik heb.
Vind dit mooi

Maar vind deze manier ook wel mooi

Eén deze maanden een keer langs de shop om mijn idee voor te leggen. En dan wil ik hem in januari laten zetten, en ook mijn vlinder bij laten kleuren.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:27

ik heb sinds juli me tattoo ik heb 3 sterretjes op me voet.
In Augustus begon het te ontsteken toen ben ik naar de tatto shop terug gegaan en die zij dat ik het in een badje met soda moes doen dat heb ik gedaan toen ging het over 2 weken er na begon het weer te ontsteken toen ben ik weer terug gegaan toen zijde ze dat ik de dokter moes bellen dat heb ik gedaan die zijde het zelfde als de shop in een badje met soda het zalf wat ik van de tattoo shop kreeg kan ik niet tegen zeg maar dus ik smeer het er echt niet meer op want steeds als ik dat er op smeer ontsteek het steeds meer en meer en blijf nu iedere keer ontsteken heeft iemand een tip voor me of weet iemand wat het is ?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:52

Chantaliiejj schreef:
ik heb sinds juli me tattoo ik heb 3 sterretjes op me voet.
In Augustus begon het te ontsteken toen ben ik naar de tatto shop terug gegaan en die zij dat ik het in een badje met soda moes doen dat heb ik gedaan toen ging het over 2 weken er na begon het weer te ontsteken toen ben ik weer terug gegaan toen zijde ze dat ik de dokter moes bellen dat heb ik gedaan die zijde het zelfde als de shop in een badje met soda het zalf wat ik van de tattoo shop kreeg kan ik niet tegen zeg maar dus ik smeer het er echt niet meer op want steeds als ik dat er op smeer ontsteek het steeds meer en meer en blijf nu iedere keer ontsteken heeft iemand een tip voor me of weet iemand wat het is ?

Het is wel jammer dat het is gaan ontstoken.
Heb je er dingen mee gedaan wat niet mocht? Zwemmen ofzo?? Ik heb vorig jaar in augustus 1 laten zetten, ben toen tijdje niet in de zon geweest en niet gezwommen enzo. ;)
Het is bij mij niet ontstoken geworden, had wel vasaline gekregen om het goed vet te houden..
Verder weet ik niet zo goed wat je er mee moet doen.. Ik heb een navelpiercing die is in het begin ook ontstoken geworden, maar gewoon lekker laten zitten. Zou ik ook met je tattoo doen, niet te veel aan zitten of andere schoenen even aan?? Geen idee verder, maar wat ontstoken is komt meestal ook weer goed hoor! Geef het een tijdje de tijd

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:06

Ehm, naast dat de tekst echt volstaat met taalfouten.. en een lange zin zonder punten en komma's, maar dat terzijde.. misschien volgende keer ff spellingscontrole?
Maar probeer het eens met bepanthen, dat is speciaal voor wonden, en als het nu na zo'n lange tijd nog steeds ontstoken is, zou ik maar eens een doorverwijzing aan je huisarts vragen ofzo.. want dat is niet normaal.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:09

bepanthen is inderdaad goed spul, maar bij jou duurt het te lang en zou echt even naar huisarts gaan. Misschien ben je wel allegisch voor de inkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:47

Ik smeer ook bepanthen, en heb alleen last van wat droge velletjes na het wassen met unicura.
Nu is dat niet meer dan normaal omdat hij 1,5 week geleden is bijgewerkt, maar ook daarvoor
had ik met bepanthen nergens last van.

Kan de huisarts je niet doorsturen naar een dermatoloog? Ik heb je vraag hier nu al een aantal
keer voorbij zien komen, en het feit dat het gewoon niet over gaat, lijkt mij genoeg reden voor
een doorverwijzing...

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:55

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:00

samloes schreef:
bepanthen is inderdaad goed spul, maar bij jou duurt het te lang en zou echt even naar huisarts gaan. Misschien ben je wel allegisch voor de inkt

Of allergisch voor de zalfjes...bepanthen is superspul mits je niet allegisch bent voor wolvet(alcoholen)/lanoline.
Er zijn best veel mensen die daar allergisch voor zijn, dus dan krijg je alleen maar meer irritatie.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:04

dat kan inderdaad ook. Dus gewoon naar de huisarts!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:22

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:34

manie schreef:
samloes schreef:

Of allergisch voor de zalfjes...bepanthen is superspul mits je niet allegisch bent voor wolvet(alcoholen)/lanoline.
Er zijn best veel mensen die daar allergisch voor zijn, dus dan krijg je alleen maar meer irritatie.

ik ben inderdaad alerchiallegisches voor zalfjes met alcohol enzo er in .
ik heb bepanthen zalf een paar keer gebruikt en het werd toen steeds maar erger dus ik smeer er juist nu geen zalfjes meer op

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:35

Yavanna schreef:
Ehm, naast dat de tekst echt volstaat met taalfouten.. en een lange zin zonder punten en komma's, maar dat terzijde.. misschien volgende keer ff spellingscontrole?
Maar probeer het eens met bepanthen, dat is speciaal voor wonden, en als het nu na zo'n lange tijd nog steeds ontstoken is, zou ik maar eens een doorverwijzing aan je huisarts vragen ofzo.. want dat is niet normaal.

misschien heb ik ook de spelling controle aan gezet ? ook al is dat voor jou misschien niet te zien ik geef toe dat er geen punten in staan
maar ik kan niet tegen bepanthen zalf dan wordt het alleen maar erger

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:36

Marshaha schreef:
gaaf! blijft dat zitten??

pech voor hun maar het blijft niet zitten. :+
omdat daar je huid constant weer vervelt. zal het langzaam niet meer te zien zijn

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:38

Chantaliiejj schreef:
Yavanna schreef:

misschien heb ik ook de spelling controle aan gezet ? ook al is dat voor jou misschien niet te zien ik geef toe dat er geen punten in staan

Waarom ga je niet langs je huisarts?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:46

Ze is al bij de huisarts geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:51

Laat je dan doorverwijzen door je huisarts naar iemand die er wel verstand van heeft... een huisarts weet nu eenmaal ook niet overal alles van. Laat je daar niet gewoon wegsturen met de melding smeer er maar een zalfje op..

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:04

idinn schreef:
Laat je dan doorverwijzen door je huisarts naar iemand die er wel verstand van heeft... een huisarts weet nu eenmaal ook niet overal alles van. Laat je daar niet gewoon wegsturen met de melding smeer er maar een zalfje op..

dat bedoel ik ook inderdaad. ;)
Als ik een ontsteking heb en de huisarts doet er niks/weinig mee, dan ga ik toch verder zoeken naar een expert

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:09

Oke bedankt voor de tips

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:12

Op de site waar ik mijn tattoo wil laten zetten staat dat je moet smeren met vasaline. Is dit oke? Hoor hier verschillende verhalen over.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:13

ik heb gehoord dat je nooit vaseline er op moet smeren

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:28

Nee daarom ik ook. Maar vroeg mij af waarom niet? En waarom word het dan bij sommige wel aangeraden?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:30

Chantaliiejj schreef:
Yavanna schreef:

ik ben inderdaad alerchiallegisches voor zalfjes met alcohol enzo er in .

Nee, ik bedoel hiermee niet de zalf.. maar zijde.. dat is een stof, je bedoeld zeiden.. en alerchiallegisches is een leuke nieuwe versie voor allergisch ;)
Maar in bepanthen zit geen alcohol hoor.. misschien kun je calendula proberen. En anders toch nog een keer naar ha
En vaseline kan wel.. maar dan wel de zuurvrije..maar dat weet Marshaha waarschijnlijk wel.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:39

ik moet er ook vaseline op smeren, dit doe ik gewoon, ik denk dat mijn tattoeeërder echt wel weet wat hij zegt.