Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:53

idd sweetheart.

Wil aan mijn verhaal nog toevoegen dat als ze later wel hulp wil, ze dit alsnog gewoon kan krijgen hoor. Haar keuzes nu hebben daar niks mee te maken.

Ik geloof ook dat de ts eigenlijk best weet wat het beste voor haar is, maar wel hulp in de vorm van steun kan gebruiken.
Haar keuze om even rust van dit hele gedoe te nemen zou best wel eens erg goed voor haar kunnen zijn.
Sterkte meid!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 00:15

Ik wil wél hulp, maar ik voel me niet op m'n gemak bij m'n oude psycholoog..
En toen ik zei dat ik wel naar een ander wil, omdat ik echt wel mijn best doe en wil dat het goed komt, zeiden ze dat ik naar m'n oude moet omdat die mij het beste kent..

Het is echt niet zo dat ik helemaal niet wil, maar ik durf niet naar m'n oude psycholoog, ik zie er zo tegen op ;(
Zoiezo weet ik momenteel echt niet meer wat ik moet, wel of geen aangifte, wel of niet naar m'n oude psycholoog en heb ook behoorlijk zitten twijfelen over wat ik met school moet...
En kwa school is er alleen maar iets goeds uitgekomen, maar de rest.. het WIL gewoon niet!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:42

Meid: Jij weet zelf echt wat het beste voor je is, daar moet je op vertrouwen!
Bij je oude psycholoog voel jij je niet goed, dús kan deze jou onmogelijk helpen. Geef aan dat je graag naar een ander wil en desnoods mag je zelf googlen en daarna rondbellen. Het is echt niet zo dat jij bij deze persoon moet blijven hoor! Jij bent de klant en jij kiest de persoon die je mag helpen. (al moet je hiervoor misschien wel wat steun van je ouders hebben, maar voor de verzekering maakt het niks uit)

Geloof dat het wel een "eerste lijn psycholoog" moet zijn voor de verzekering, maar daar zijn er zat van. Verder leg je een klein stukje uit en vraag je naar de manier hoe de psycholoog je wilt gaan helpen. Je krijgt niet altijd de psycholoog aan de lijn, maar soms wel. Zo kun je en beetje merken of je die persoon aardig vind en zijn/haar manier van praten en over de manier van "behandelen".

Aangifte doen is iets wat je echt zelf moet beslissen en desnoods kun je dat overleggen met een fijne psycholoog. Die kan je vertelde gevoelens wat duidelijker voor je plaatsen doormiddel van vragen, waardoor de beslissing voor jou makkelijker wordt.

School is goed! Als je dat aan kan, raad ik dat zeker aan.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 22:56

Oke.. ik zit behoorlijk in de problemen..
Een poosje geleden had ik verteld dat AMK langs geweest was toch? Nou AMK is een onderzoek gestart en ze vinden dat mijn ouders niet voor mij kunnen zorgen en mij niet kunnen beschermen... :\

En dat alleen omdat mijn moeder mij niet dwingt aangifte te doen, en ze het ook goed vindt dat ik niet naar mijn oude psycholoog wil.
AMK vindt dat mijn moeder mij moet dwingen, en als ze dat niet doet betekend dat dat ze mij niet kan beschermen.

Ik ben bang, want wat nu? Wat gaan ze doen, en mag ik wel bij mijn ouders blijfen wonen?
Ik weet niet meer waar ik veilig ben, en zoek de hele dag naar oplossingen, maar wat kan ik doen? Is er iets wat ik kan doen? Ik weet het niet..

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:01

Ohh jeetje meid, ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee.
Maar jij treft het ook echt niet he..
Maak je niet te druk meid, het zal allemaal weer goed komen, maar blijf er in geloven ! :)
(makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk..)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:04

Een tijdje geleden heb ik het hele topic doorgelezen, maar wist ik niet zo goed wat ik moest schrijven. Nu kwam ik dit topic weer tegen en wil je heel veel sterkte wensen.

Ik weet zelf niet goed wat je het beste kan doen, ik zit namelijk zelf niet in deze situatie. Ik vind het knap wat je tot nu toe al bereikt heb, dus ga zo door! Blijf erover praten, wat je al heel goed doet volgens mij, en doe geen dingen die je niet wil. Ik blijf het even volgen, en wil je nogmaal onwijs veel sterkte wensen!

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:05

Een nieuwe eisen! en mis is dat bij je ouders voor een korte periode helemaal niet zo'n slecht idee, bekijk het eens van de andere kant... effe alles op een rij zetten, en je mag later echt wel weer terug hoor, je raakt ze niet kwijt... Het is alleen maar voor je eiegn bestwil en dat doen ze denk ik echt niet zomaar tenzei je echt niet wil!

succes meid en zet um op! Wees hard, ook voor de mensen die je wat aan doen!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:06

om even snel te reageren heb je topic wel een tijdje gevolgd.
Ik heb ook te maken gehad met AMK reden doet er niet toe.
Ze kunne jou echt niet zomaar uit huis plaatsen
wel zouden ze regels kunnen gaan opstellen waar jij en je ouders je aan moeten gaan houden
En dan kan bijvoorbeeld zijn dat jij naar je psygholoog moet.
Gewoon rustig afwachten en goed alles met je ouders bespreken, ze halen je echt niet zomaar weg hoor!!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 23:18

Ik weet dat ze je niet zomaar uit huis kunnen plaatsen, maar ik zou een jaar geleden ook al uit huis geplaatst, of opgenomen worden :\
Ben dus heel bang dat ze nu doorzetten omdat ze nu voor de 2e keer een reden zien...

Ze hadden ook m'n huisarts en het ziekenhuis gebeld om informatie te krijgen over mij, maar dat hebben ze niet gekregen.
Voor de zekerheid heeft mijn moeder toen de politie gebeld om te vragen of hun informatie mogen krijgen van mijn huisarts, zonder toestemming.
Maar dat mag dus niet zeiden ze, dus daar kunnen ze niks mee, nouja niet dat we iets te verbergen hebben.. ze weten alles al, maar als ze iets moeten weten vragen ze het maar aan ons.

We hebben geprobeerd te praten met AMK, en de reclassering, in de hoop dat ze me de kans geven rustig te worden en te laten zien dat het goed gaat.
Maar AMK gaat niet akkoord, ze blijfen dreigen en jagen..

Het gaat me echt te snel de laatste paar dagen, zie het totaal niet meer zitten en wil weg hier..
Niet omdat ik me niet veilig voel bij mijn ouders, maar doordat AMK me thuis blijft lastigvallen, ik sta doodsangsten uit, want wat als......? ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:21

Moeilijke situatie. Ik denk dat wij hierin als buitenstaanders verder geen oordeel over kunnen en mogen vellen. Wellicht zit de situatie nog wat gecompliceerder in elkaar. Er zal nog wel wat meer aan vooraf gegaan zijn, zeker wanneer het AMK al eerder heeft geopperd tot uit huis plaatsing. Ik kan me de frustratie van het AMK aan de ene kant wel voorstellen, al doet dat natuurlijk niets af aan de situatie van de TS.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de buurjongen wordt gestraft en dit soort praktijken niet kan doorzetten, en op deze wijze gebeurd dat niet, en dit is op lange termijn ook schadelijk voor zowel de TS als anderen.

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:32

Valt me op dat je in de afgelopen tijd veel volwassener bent in je schrijven en dat bedoel ik als een compliment.
Ik heb niet zoveel ervaring met dit soort dingen, maar je hebt wel de leeftijd om je stem te laten tellen. Dus wees sterk en laat niet over je heen lopen!

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:57

Wij hebben een paar jaar geleden in eenzelfde soort situatie gezeten. Dat had niks met misbruik te maken, maar met mijn broertje die zwaar ziek was en dus heel veel school mistte. Er was nog geen diagnose, dus jeugdzorg accepteerde niet dat hij niet naar school ging. Daar zijn ze toen veel te ver in gegaan, ook met de meest belachelijke beschuldigingen naar m'n moeder toe. Onze advocaat heeft toen op een gegeven moment gezegd dat als we echt niets anders meer konden, het een optie was om aangifte van lastigvallen (daar is een speciale term voor, maar ik kom er zo niet op) te doen, omdat het 1 bepaald persoon van jeugdzorg was die steeds als 'contactpersoon' van hun fungeerde. Op die manier konden we hun volgens de advocaat dwingen meer afstand te houden omdat ze meer tegen- dan meewerkten. Uiteindelijk is het toch niet zo ver gekomen, dus ik weet niet in hoeverre het werkt, maar ik weet wel dat het een serieuze suggestie was. Je zou eens kunnen kijken of dat in jouw geval een optie is.

heel veel succes meid!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:45

Lastig, ik denk dat het belangrijk is om snel een psycholoog naar je eigen keuze te zoeken!
Deze zou eventueel ook kunnen helpen om je sterker te maken tegen de AMK, bijv als zij aangeeft dat je nog niet toe bent aan het doen van aangifte.
Als je eenmaal een psycholoog hebt, kunnen ze bij de AMK moeilijk bezwaar aanmaken ookal wouden ze liever de oude spycholoog - jij krijgt dan hulp en daar moeten ze genoegen mee nemen.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 02:31

Bedankt voor de berichtjes :)

Cayenne; Ze wouden me toen uit huis plaatsen omdat er thuis heel veel ruzie was, en ik weggelopen was..
Amber2588; Bedankt voor de tip, ik heb het mijn moeder gezegd! :j
Kladruber; Bedankt :)
Superwoman; Dus als ik naar een psycholoog ga kunnen ze me weinig maken?

Ik heb gisteren (Nouja eergisteren volgens de klok) met m'n moeder gepraat..
Hoe ik me voel, en dat ik bang ben, omdat ik gewoon rust wil maar het ''hier'' nergens kan vinden.
Ik trek het gewoon niet meer.. niet op deze manier..

Het is vakantie nu, maar morgen gaat het gezeur met AMK en Bureau jeugdzorg gewoon door... |o

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:44

Anoniem1994 schreef:
Superwoman; Dus als ik naar een psycholoog ga kunnen ze me weinig maken?

Ze kunnen je dan iig niet meer verplichtingen om naar je oude psycholoog te gaan én je hebt voldaan aan hun eis om een psycholoog in de arm te nemen.
Verder weet ik natuurlijk niet of ze je "nog iets kunnen maken", omdat er misschien meer aan de hand is en/of is geweest.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:37

Ok, dat ga ik dan maar proberen... :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:40

jeetje ,t blijft maar doorgaan ....

Suc-6 meisie !!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:09

Nogmaals mijn vraag aan TS : Sinds het openen van dit topic is er niets meer gebeurt met je buurjongen?
Hoe kan dit zo ineens over zijn? leest hij mee op bokt? Flikt hij dit nu bij anderen?

Vind het namelijk wel appart dat het zo bats boem over is en jij niets meer verneemt van hem. Terwijl het eerst heeeeel lang achter elkaar gebeurde.

Des te beter voor jou dat hij je niet meer lastigvalt, heb jij tenminste rust om na te denken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:39

Jolliegirl schreef:
Nogmaals mijn vraag aan TS : Sinds het openen van dit topic is er niets meer gebeurt met je buurjongen?
Hoe kan dit zo ineens over zijn? leest hij mee op bokt? Flikt hij dit nu bij anderen?

Vind het namelijk wel appart dat het zo bats boem over is en jij niets meer verneemt van hem. Terwijl het eerst heeeeel lang achter elkaar gebeurde.

Des te beter voor jou dat hij je niet meer lastigvalt, heb jij tenminste rust om na te denken.

ze is nu niet meer alleen thuis, waardoor hij geen kans meer ziet (- staat in het topic!).
Als hij het bij anderen flikt, is dat natuurlijk niet de schuld van de ts.
Hij is verantwoordelijk voor zijn daden en de ts heeft even genoeg aan haar eigen emoties en hoeft zich (ook daarom) niet bezig te houden met de akties van de buurjongen.
Niet dat jij het zo zou bedoelen, maar soms (bij sommige) komt het over als een verwijt én dat is natuurlijk iets wat ze niet kan gebruiken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:25

Kan de TS ook zelf antwoord geven.
Ze negeert deze vragen al meerdere malen, telkens geeft er iemand anders antwoord voor haar.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:38

Jolliegirl schreef:
Ze negeert deze vragen al meerdere malen, telkens geeft er iemand anders antwoord voor haar.

Ik zou jou ook geen antwoord geven. Je toon is behoorlijk insinuerend, alsof je de TS niet gelooft.
Ze is je trouwens geen antwoord verschuldigd hoor.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:40

Snoekiej schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik zou jou ook geen antwoord geven. Je toon is behoorlijk insinuerend, alsof je de TS niet gelooft.
Ze is je trouwens geen antwoord verschuldigd hoor.

Amen. :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:48

Volgens mij stelt jolie al 5 keer de zelfde vragen en staat er voor elke keer TS , maar krijgt ze elke keer geen antwoord terwijl ze gewoon een paar vragen heeft ipv "wat vervelend voor je" reactie's ze mag toch wat vragen ?! En als er elke keer iemand anders antwoord geeft is dat vervelend want ze vraagt duidelijk iets aan ts tenzei jullie ineens ts zijn geworden?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 20:58

Jolliegirl schreef:

Ik negeer helemaal niks.. heb al een paar keer eerder op die vragen gereageerd, en je laatste berichtje heb ik niet opgemerkt, maar ik zie je vragen nu staan en zal andwoorden;

Sinds het openen van dit topic is er niets meer gebeurt met je buurjongen?
Klopt, er is niks meer gebeurd.

Hoe kan dit zo ineens over zijn?
Mijn zus (En nu mijn ouders ook) laten me niet meer alleen, en als ik wel alleen thuis ben gaat de deur op slot.

leest hij mee op bokt?
Nee, 100% zeker niet.

Flikt hij dit nu bij anderen?
Ik zou het echt niet weten :n

Ik heb hem de laatste keer gezien toen ik naar Appelflap2 (2 toch? :o ) ging, daarna heb ik hem niet meer gezien.
Mijn zus is hem wel meerdere keren tegengekomen en hij zei eerst niks meer en nu doet hij weer heel gewoon, maar mijn zus heeft wel het een en ander laten merken.

Specials; Ik heb wel gereageerd op eerdere vragen van jolliegirl.

Anoniem1994 schreef:
Jolliegirl; Ik denk dat hij het een en ander doorheeft door een tijdje geleden.
Hij kon me normaal heel makkelijk bij mijn ouders en zus vandaan krijgen, maar omdat mijn zus ervan af wist liet zij me niet alleen :n
Vanaf dat moment spreekt hij mijn zus niet meer aan, en de laatste keer dat ik hem gezien is ongeveer 2 dagen voor het topic gesloten werd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:06

Bedankt.