Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:48

Hele lange tijd niet meer gelopen ivm een flinke blessure na een val van mijn paard %),
maar ik ben weer opnieuw begonnen van de week met week 1 van een opbouw schema, wat viel dat tegen, van een vlot half uurtje hardlopen houd ik het nu net 3 minuten vol, wat erg, maar ja ik stam uit het 1e topic dus das een tijd geleden
ik meld me dus weer aan en hoop dat ik over een maandje of 2,3 weer op mijn oude niveau zit :o

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:59

Nou ik meld me ook weer na een weekje! Laatste keer was ik zo trots op mijn
2x 10 min .. helaas heb ik een tik van de griep gehad en vervolgens
de rest van de week een congres in A'dam dus ben eigelijk sinds vandaag weer
bij de mensen. Ik ga maandag avond weer voor het eerst lopen..
En ga toch zeker voor de 2x 4 en 2x8 min. moet lukken... (hoop ik :+ )

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:07

Nou, het werd helaas niet koeler vanaaf tijdens de meidenloop in Utrecht. Maar ik besloot mijn doelen niet bij te stellen en alsnog voor onder de dertig minuten te gaan :D
En het was niet makkelijk, gegeven moment liep ik gewoon te pompen voor extra zuurstof en kreeg ik een steek in m'n zij. Maar na geconcentreerd adem te hebben gehaald kregen we dat ook onder de knie en sjeeste ik door naar de finish :D

En mijn doel is gehaald 8-) 5 km in 00:29:47, met een gemiddelde snelheid van 10 km pu, was 381 van de 1301 en het was gemiddeld zo'n beetje 25 a 26 graden in de binnenstad dus ben best wel fier op mezelf zo :D

Zo, en nu onderuit op een bank een film kijken, pfft :D

Pauline

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:28

Roane wat goed!

Ik vind het echt zo verslavend, nu al :oo
Gisteren liep ik de 4e keer, 2-3-3-2 met steeds een minuut wandelen, vandaag 3-4-4-3 met ook weer een minuut wandelen.
Wat ik wel had was steek vandaag in mijn zij. Roane jij zegt dat dat overgaat door geconcentreerd te ademen, haal je dan adem door je neus, uit door je mond? Ofzo?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:06

Heeel diep adem halen (ik adem gewoon door m'n mond, was eigenlijk te verkouden vandaag om m'n neus te gebruiken :)) ), en dit blijven doen, niet oppervlakkig gaan ademhalen omdat het pijn doet, en rechtop blijven lopen :j maar vooral er voor zorgen dat je adem niet 'op hol slaat.' :j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:08

Dank je wel!
Heb je nu spierpijn na je prestatie? Of overheerst de jubelstwmming :D

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:23

Wat goed Roana!!

Ik ga morgen weer lopen. Ben van plan 10 km te doen.
Was erg blij, moest vrijdag naar de fysio en ze vond mijn knie heel erg vooruitgegaan :D.
Heb maar niet verteld dat ik aan het hardlopen ben :=

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 01:02

Hallo nieuwe(en oude-)lingen! :) Welkom!

Wat goed, Roane!!! Met deze hitte is het dus echt een topprestatie! Klasse gedaan!!!

91laura, mag ik vragen wat jij aan je knie hebt? :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:10

Roane wat goed!!! Ben ook fier op je :j *geeft schouderklopje*

Net even wezen lopen, man man wat is het al warm. Blij dat ik m'n nieuwe broekje met halterhempje aanhad :D Moet zeggen dat het wel lekker gaat met Renate, muziek vind ik ook leuk. Dus voor de beginners op zoek naar een goed en gratis schema:

www.dutchrunners.nl/vgz

Zo even lekker bijkomen onder een welverdiende douche. En de rest van de dag een beetje afleiding zoeken, zou blij zijn als het dinsdagmiddag was. Bult wordt groter en ook pijnlijker. Zit nu op 8 paracetamol per dag, not funny :n

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:16

Roane, wat goed zeg!!! Was het ook leuk om te doen?
Elmo, welkom en succes natuurlijk… :j
Bommeke, wat vervelend allemaal zeg..!! Sterkte
Het is inderdaad al warm, ik ga zo even lopen… ( gelukkig onder de bomen bij de maas dus heb wel wat wind… :j )

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:39

Top Roane!

Vanochtend weer gelopen, had een week niet gelopen ivm toetsweek. Toch maar vroeg opgestaan (7 uur :+) maar 't was al aardig warm. Wel onder m'n tijd gelopen, 4,5 km in 30 minuten ong. Ben al hard op weg naar de 5 km :):)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:08

Ik was persoonlijk wat fierer op mijn 10 km, maar de 5 was gewoon 'leuk' omdat ik 'em onder de 30 minuten wilde lopen :j
Geen spierpijn, alleen in m'n middenrif een beetje waar die kramp zat :D maar voor de rest; relaxen vandaag :D hehe. En vanavond weer lopen als het cool is.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:18

*\o/*
Voor Roane!!! :D

Ik heb nog steeds niet gelopen, van de week ga ik echt weer :j
Volgens mij rust er een vloek op les 15 ofzo :+ Elke keer als ik die moet gaan lopen gebeurt er iets waardoor ik er weer een poosje uit lig _O-

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:45

Rosa, lesje 16 gaan lopen? :+

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:49

hihi misschien maar doen ja :+
Nee dat hou ik nooit niet vol denk ik
Denk dat ik maar weer eens bij les 11 ofzo ga instappen van de week :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:02

Zou dan maar les 12 doen want 11 is die interval les en daar word ik nooit echt vrolijk van, man man wat is dat zwaar :o

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:10

hihi oh ja is ook zo :+
nu moet ik wel zeggen dat ik interval heerlijk vind :j
ach ik zie wel van de week

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:55

Ik vind die les juist heel fijn!! :)

Vandaag 2,5 km in 14:41 gelopen, minuutje wandelen en daarna nog 1,3 km.. Ik ben even van Evy afgestapt, werd helemaal gek van constant maar dezelfde muziekjes en dat eeuwige geloop tussendoor... :P

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:05

Ik lees de tijden vooraf door maar merk dat ik een ander schema beter vind vol te houden, http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
Maar op duistere wijze zit ik nu na 5 dagen in week 4 :?

Bommeke wat heb je voor bult dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:05

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:20

Angela, dat ziet er heel goed uit hoor! En het plezier straalt er ook vanaf :j Je kunt terecht trots op jezelf zijn, heb je maar weer mooi ff gedaan!

Pauline, het is een keiharde bult onderaan de hersenpan links achter, daar waar de schedel ophoudt en de hersenstam en nek begint. Hij zit tussen mijn schedel en huid en is niet verplaatstbaar, of hoe je dat ook noemt. En verder zijn een aantal lymfeklieren opgezet in mijn hals, links erger dan rechts. Hierdoor heb ik dus ook een stijve nek en kan mijn kin niet op mijn borst doen. Slik iedere 6 uur 2 paracetamol maar na 4 uur zijn ze al uitgewerkt. Ga nu maar over op 1 per 3 uur.

Chirurg en patholoog vermoeden kattenkrabziekte, maar de symptomen hiervan lijken ook heel erg op lymfeklierkanker. Dinsdag 13.30 uur mag ik bij de chirurg komen dan krijg ik de uitslag van het bloed en de puncties.

Sorry voor dit ongezellige gezeur op deze schitterende zondag, maar die onzekerheid en de pijn werken niet echt mee :n

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:42

*duimt voor Bommeke*

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:35

Zo, net terug van hardlopen. 45 minuten duurloop dit keer :j was wel warm, maar ging heerlijk na een pastamaaltijd :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:41

Bommeke wat een stress voor je zeg! :oo Pff, dat voelt afschuwelijk, Ik heb ooit een kaakchirurg gehad die "iets" zag op een foto, en die weken tot de uitslag heb ik echt als een hel ervaren. Gelukkig was het niks, hoewel ik wel rare symptomen ook had. Ook ik ga voor je duimen!

Ik hou nu een rustdag maar dat voelt eigenlijk helemaal niet fijn :n

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:57

Ik heb vanmiddag (2u!) een dogsurvival gelopen 8-)! Mijn doel, gewoon uitlopen, heb ik hélemaal niet gehaald, maar desondanks was het wel super fijn om te doen ! Het was een parcours van een kilometer of vier, met in totaal een goeie twinting 'hindernissen'. stukken stijl omhoog, stijl naar beneden, stukken door water, onder netten door, zaklopen, hond in kruiwagen zetten en een stuk mee rondrijden,... in dit weer: zwaar afgezien ! Heb er in totaal ongeveer 50minuten over gedaan, waarvan ik toch wel een goeie tien minuten gestapt heb. Aangekomen met zware hoofdpijn en volledig draaierig :+.
Ik ben door heel wat mensen voorbij gestoken (stonden vrij veel "echte" canicrossers aan de start), maar heb zelf toch ook zeker 5/6 mensen voorbijgestoken (Er was iedere 45sec een start). Het is toch iets :Y)

Echt jammer dat dat zo weinig georganiseerd wordt!