Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:21

Heeft er iemand ervaring met een goede, betaalbare manier om je donkerblonde haar duidelijk op te lichten? Citroensap werkt niet, verven (bij de kapper of thuis) wil ik niet en die shampoo's werken ook niet. Nu denk ik na over blondspray, maar ik hoor er heel verschillende verhalen over. Iemand dit ooit gebruikt?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:42

zilvershampoo? Vriendin van me gebruikt dat op d'r haar en daar wordt dr haar echt lichter van. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:30

xDramaQueen schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik verf mijn haar sinds een tijdje donkerbruin (ipv goudblond). Maar telkens is het na 3 á 4 weken veel lichter en helemaal niet meer de kleur die ik wil hebben :') Het is geen kleurspoeling maar gewoon 'permanente' haarverf. De kapster zegt dat dit komt omdat ik van redelijk licht naar donker ga, maar na 4 keer verven zou het dan toch echt niet meer zo erg moeten zijn als in het begin lijkt me?
Ligt dit misschien aan de shampoo, dat ik beter een andere shampoo kan gaan gebruiken of moet ik gewoon een andere kapster gaan zoeken :') ?

Andere kapster of eens goeie thuisverf halen :j het word wel iets lichter maar heel veel hoort niet..

'
Hm toch wel. Dan ga ik het eens proberen :j
Ja het was echt chocoladebruin maar nu is het raar bruin _O-

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 02:44

@Boemklatsch (haha leuke naam :D)
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 02:56

Hallo,

Ik ben voor 3 maanden in Nieuw-Zeeland. En nu heb ik dus volgende week een bruiloft.
Alleen heb ik nog geen idee wat ik met mijn haar ga doen!
Mijn haar is nu zo:
http://94.100.121.48/1273200001-1273250 ... _NoDy.jpeg
Ik heb niet echt een duidelijkere foto! sorry daarvoor.
Ik hoop dat er leuke ideën komen!

Marleen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 04:45

Ik heb gisteren mijn haar weer geverfd, dit keer mokka bruin het is alleen echt zwart geworden:( kan dit nog lichter worden, door veel wassen ofzo?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:30

evanescence schreef:
Hallo,

Ik ben voor 3 maanden in Nieuw-Zeeland. En nu heb ik dus volgende week een bruiloft.
Alleen heb ik nog geen idee wat ik met mijn haar ga doen!
Mijn haar is nu zo:
http://94.100.121.48/1273200001-1273250 ... _NoDy.jpeg
Ik heb niet echt een duidelijkere foto! sorry daarvoor.
Ik hoop dat er leuke ideën komen!

Marleen

Hoe staat het als je het krult?

Anders misschien krullen en dan opsteken? Of alleen het achterste gedeelte van je haar krullen (dus wanneer je je haar in 2 stukken verdeelt (niet met je de scheiding mee maar daar dwars door heen) ) en het voorste gedeelte gewoon stijl houden en het achterste gedeelte opsteken is misschien nog veel leuker :j Ik zou gewoon spelen met je haar je hebt nog even :j

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:31

Marlis schreef:
Ik heb gisteren mijn haar weer geverfd, dit keer mokka bruin het is alleen echt zwart geworden:( kan dit nog lichter worden, door veel wassen ofzo?

Had ik ook, je moet er eerst aan wennen en vervolgens vervaagd het wel ik zou niet nu ineens heel veel gaan wassen dat is al helemaal niet goed voor je haar. En als het echt heel erg is dan moet je misschien even naar de kapper gaan en vragen wat die kan doen :j

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:09

Renee: Kan ik dat beter door een kapper laten doen?
Aangezien mijn haar binnen een half uur flink is uitgezakt.. En ik het wel graag de heledag goed heb willen zitten. :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:26

Maybe. Dat probleem had ik ook altijd en toen ging ik een keer papilotten gebruiken en dat werkt voor mij beter.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:28

wendyP schreef:
Boemklatsch; lijkt me lekker fris zo voor de zomer! :j

Ik had nog een vraagje, zijn er mensen die ervaring met deze stijltang hebben? KLIKKLIKKLIKKLIKKLIK
ik zet hem ook even op deze pagina want ik moet hem bijna bestellen. Ik ben bijna jarig namelijk.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:56

Marijkjuh schreef:
Ik kom binnen vallen :wave:

Ik zou graag m'n haar willen verven, alleen de tint die ik wil is niet heel gebruikelijk. Dus ik ben benieuwd of iemand een merk weet wat deze kleur in het assortiment heeft :Y) En of jullie denken dat de kleur me zou staan O:)

Het is nu zo (rechts, btw een bijzonder belachelijke foto, maar je ziet de kleur er goed op ;) )
http://img222.imageshack.us/img222/8885/redheadb.jpg

En ik zou het graag in een van deze tinten willen :D

http://s3prod.weheartit.netdna-cdn.com/ ... 1295983395

Afbeelding

Afbeelding

http://s3prod.weheartit.netdna-cdn.com/ ... 1296591366

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom :)

live xxl van schwarzkopf komt daar wel bij in de buurt. heb ook die kleur gehad. maar bedenk wel, rood blijft lang in je haar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:07

Dat live xxl was bij mij er vrij snel uit ... en vond het eigenlijk niet eens fel genoeg, het kwam niet echt in de buurt van de voorbeelden die zij geeft.

@Eleandra : laat de zilvershampoo dan niet te lang zitten ... anders krijg je paars haar :+

Ik ga deze week weer met henna kliederen ... iets dunner papje maken en 2 uur langer erin laten zitten eens zien wat het dan gaat worden :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:09

Ik heb zilvershampoo gekocht en er staat 5 a 10 minuten voor blond haar, dus ik ga het 10 minuten laten zitten aangezien ik donkerblond ben. :D En paars haar zou ik niet heel verschrikkelijk vinden, dus dat risico neem ik wel. :+

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:34

Eleandra, vertel ons het resultaat!! :D Ben benieuwd ,ben zelf ook donkerblond.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:11

Silvershampoo is geen wondermiddel hoor. Het kan je haar niet paars maken en zal hoogstens het geel uit je blonde haar trekken. Waardoor bij heel licht blond haar het wat witter wordt. Maar met middelblond zal je denk ik amper resultaat zien.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:14

Renee schreef:
Marlis schreef:

Had ik ook, je moet er eerst aan wennen en vervolgens vervaagd het wel ik zou niet nu ineens heel veel gaan wassen dat is al helemaal niet goed voor je haar. En als het echt heel erg is dan moet je misschien even naar de kapper gaan en vragen wat die kan doen :j

Afbeelding
Zo is het geworden :(

zilvershampoo gebruiken om je haar lichter te maken? Nog nooit van gehoord.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:19

Ik vind het niet verkeerd hoor Marlis!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:22

dressagelady schreef:
Ik vind het niet verkeerd hoor Marlis!

Naah voor lijkt het echt zwart en dan op andere plekken een rodige gloed eroverheen. Vind het erg hard lijken...
Krijg normale foto's waarop mijn haar los hangt er niet op, zijn te klein....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 01:48

Yinka schreef:
Silvershampoo is geen wondermiddel hoor. Het kan je haar niet paars maken en zal hoogstens het geel uit je blonde haar trekken. Waardoor bij heel licht blond haar het wat witter wordt. Maar met middelblond zal je denk ik amper resultaat zien.

Ligt eraan welke shampoo je hebt.. ik had deze..

Afbeelding

en als ik dat op mijn haar gooide.. (lees: spierwit)
Afbeelding

kreeg ik absoluut een paarse gloed := dit is dan ook wel echt de enige goede zilvershampoo :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:25

Hebben ze tegenwoordig ook nog uitwasbare kleuringen? Ik wil wel eens iets anders, maar heb totaal geen zin in uitgroei in mijn lange haar. Dus een kleur die +- 30 wasbeurten blijft zitten, lijkt me ideaal :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:30

Ik heb de bovenstaande zilvershampoo toevallig net in mijn haar en het is lekker in aan het trekken. :D Wel schrikbarend paars is dat goedje zeg!
@Rebel_Jits
Die zijn er zeker, maar als je bijvoorbeeld een kleur als rood wilt moet je uitkijken, zelfs de spoelingen blijven echt vastgeroest in je haar.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:22

En? Is je haar lichter?

Ik doe in mijn donkerblonde haar gewoon zelf highlights/blonde plukken. Meestal gaan het me wel aardig af en het lijkt wel vrij natuurlijk. Ik heb hiervoor ook blondspray gebruikt, maar daar wordt je haar wel gortdroog van en die peroxide schijnt ook altijd te blijven doorwerken. Ik heb ook wel een Guhl oplichtend uit zo'n klein flesje gebruikt, maar dat is hetzelfde verhaal.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:07

Rebel_Jits schreef:
Hebben ze tegenwoordig ook nog uitwasbare kleuringen? Ik wil wel eens iets anders, maar heb totaal geen zin in uitgroei in mijn lange haar. Dus een kleur die +- 30 wasbeurten blijft zitten, lijkt me ideaal :D

Dat bestaat, maar ik heb eigenlijk nog nooit het juiste effect gehad. Het wast bij mij nooit helemaal uit (vervaagt natuurlijk wel) en het blijft altijd zitten en ik heb altijd weer uitgroei...

Eleandra, ik ben ook van donkerblond naar lichtblond gegaan en ik heb daarvoor gewoon deze bij het Kruidvat gehaald:
Afbeelding
Makkelijk zelf te doen en hij blondeert je haar echt heel erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:27

Zo er zit bij mij weer een zakje henna doorheen ... rond 10 uur uitspoelen en het resultaat van dit keer bekijken! Volgende keer doe ik wel 2 zakjes mengen, had nu best weinig om erin te stoppen. Mijn haar groeit de laatste tijd stuk vlotter dan het voorheen heeft gedaan lijkt het wel...