[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:31

Ik heb ook nog een vraagje. Ik ben vandaag heel erg misselijk geweest omdat ik gistere 2pillen n heb genomen omdat ik hem de 1e dag van mijn stopweek vergeten was, en ik daar dus de volgende dag achterkwam toen ik dacht; ohja mijn stopweek is afgelopen.

Ik heb dit al eerder gehad dat ik 2 pillen achter elkaar moest slikken omdat ik die de dag ervoor vergeten was.
Ik wordt hier echt heel ziek van, maar in de bijsluiter staat toch echt dat je ze dan alletwee in moet nemen.

wat kan ik voortaan doen als ik weer zoiets heb? want het is nou niet echt leuk dat ik hierdoor heel de dag overgeef...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:32

shannana schreef:
even een vraagje.. :+

in het kort:
eerste pil van mijn strip meer dan 12 uur te laat ingenomen, in de 5 dagen ervoor is mijn vriend zegmaar nog wel blijven slapen ehum :Y)

heb ik een erg groot probleem?

ik denk het niet. De kans is er natuurlijk wel maar niet zo heel groot.

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:04

bijsluiter zegt:

(blabla)..............als u in de week voor overslaan gemeenschap heeft gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap. Neem in da geval direct contact op met uw arts.

ik heb alleen niet zoveel zin om naar de dokter zegmaar :n

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:06

haha nee heb ik ook nooit hoor :o maar je hebt in e stopweek gemeenschap gehad? dan is het ook veilig. Ik zou je in iedergeval niet echt druk maken.
ik ben ook vaak zat de pil vergeten en ben gelukig nog niet zwanger. Maar dat betekend niet dat het altijd goed gaat natuurlijk.

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:17

ja was in de stopweek..wist niet dat het dan veilig was?

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:31

quote van _Judje_ uit een eerder topic:

Hangt er vanaf in welke week je zit. In je eerste week na je menstruatie moet je na het vergeten van een pil even wat extra maatregelen nemen. In de 2e en 3e week is dat niet zo. Je lichaam heeft iets meer tijd nodig dan 24 uur om een eisprong te regelen. In de eerste week heb je ook net je stopweek gehad, en als je dan een pil vergeet is er wel een kans dat je lichaam dus zelf bezig gaat met een cyclus om het maar even zo te zeggen...

weet je het echt heel erg zeker?
zit steeds meer in de stress }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:33

Even om het duidelijk te krijgen: Je hebt in je stopweek seks gehad, en bent vervolgens de eerste pil die je weer zou moeten nemen vergeten?

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:50

jep :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:34

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:39

Dus vergeet je 'm 7 dagen voor de laatste pil is er niet heel veel kans?
Kan je gewoon een maand doorslikken dan? Heb namelijk vandaag mn laatste, maar wil
eigenlijk niet mn stopweek hebben met oud en nieuw.. Slik verder nooit door. of iig laatste maanden niet.

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:45

xMarloes schreef:
Ik heb ook nog een vraagje. Ik ben vandaag heel erg misselijk geweest omdat ik gistere 2pillen n heb genomen omdat ik hem de 1e dag van mijn stopweek vergeten was, en ik daar dus de volgende dag achterkwam toen ik dacht; ohja mijn stopweek is afgelopen.

Ik heb dit al eerder gehad dat ik 2 pillen achter elkaar moest slikken omdat ik die de dag ervoor vergeten was.
Ik wordt hier echt heel ziek van, maar in de bijsluiter staat toch echt dat je ze dan alletwee in moet nemen.

wat kan ik voortaan doen als ik weer zoiets heb? want het is nou niet echt leuk dat ik hierdoor heel de dag overgeef...

je zou naar je ha kunnen gaan en vragen of je er dan misschien een uurtje (of twee) tussen mag doen ofzo?

ik weet het niet, ik word er nooit misselijk van als ik er 2 tegelijk neem. :+

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:01

hellup!!!!!!

ik zit nu echt kots en kots misselijk op me werk, zat al naar wat zwangerschapstopics te zoeken maar kon het zo snel niet vinden.

zondag hebben mijn vriend en ik een hele gzellig avond gehad, tegen half 12 me pil geslikt, daarna erg gezellig gehad, en tegen half 6 heb ik de hele tijd liggen overgeven. morning after gehaald maar ook die kwam er later die dag weer uit en de 2e ligt nu ook in het riool.
nu zit ik dus kotsmisselijk op me werk. kan zijn dat ik gewoon nog een beetje ziekjes ben maar he tkan natuurlijk ook wat anders zijn.

hoelang duurd het dat de pil word opgenomen en hoelang duurd dat bij de morning after?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:04

Als je binnen 3 uur aan de diarree bent of moet overgeven moet je een nieuwe innemen.
Citaat:
Als je hebt overgegeven of erge diarree hebt gehad binnen 3 uur na het innemen van de pil, moet je een nieuwe pil innemen als je maag en/of darmen weer tot rust zijn gekomen. Ook hiervoor geldt: de extra pil moet binnen 36 uur na de vorige goed ingenomen pil worden ingenomen, dan ben je nog gewoon beschermd tegen zwangerschap.

Bron: netdokter.nl

Misschien is het voor de volgende keer handig als je weet wat er in de bijsluiter staat voor je een MAP gaat halen terwijl het niet nodig is want dat is echt chemische rommel die je niet onnodig moet gaan slikken.
Mocht je de MAP wel binnen 3 uur er uit gegooid hebben, heb je mazzel zo niet hou dan rekening met een verstoorde cyclus en raar ongesteld worden.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:22

van die MAP wordt je ook honds beroerd.
Als jij om 23.30 de pil hebt ingenomen en s ochtends om 6.00 kotst is de pil al opgenomen en spuug je deze echt niet uit.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:03

Ik heb ook even een vraag..

Ik slik al een paar jaar de pil, maar merk dat ik toch vaak last heb van stemmingswisselingen en toch ook vrij weinig zin in seks. Nou weet ik natuurlijk niet of dat door de pil komt of niet, maar ik wil eigenlijk opzoek naar iets anders. Volgens de test op http://www.anticonceptie.nl past de anticonceptiering het beste bij me. Hoe zijn de ervaringen daarmee? Er zitten minder hormonen in als in de pil, merk je daar zelf ook wat van?
(De eerste vraag van m'n vriend: 'Voel ik die dan niet zitten?' :+ )

Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk. Hebben jullie misschien nog goede andere optie's?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:13

Paar pagina's terug staat veel over de nuvaring maar mij bevalt hij heel goed en voor je vriend je voelt hem tijdens de seks niet zitten alleen met het voorspel kan hij in de weg zitten maar daar leer je snel omheen werken.
En mocht je het wel lastig vinden hij mag er per dag 3 uur lang uit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:16

Yessy schreef:
Die buikkrampen heb ik wel vaker dus in dat geval moet 'ie er een paar keer per maand uitkomen :P

Zonder al te veel ranzige details, hoe kwam ie er uit dan? Had je kramp en zat 'ie toen ineens halverwege ofzo?

Had al twee dagen kramp, maar mijn maandstonden zijn niet weg gegaan dus dacht dat de maandstonden begonnen.
En toen ging ik gewoon urineren,j en voelde ik iets hard. En dacht huh wat is dat nou de hele draad stak eruit

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:17

eerste tijd bij mij hing de ring er ook wel eens uit, je lichaam herkent het ook niet dan he. maar tegenwoordig voel ik m niet meer en mn vriend boeit het ook niet zo 'als het jou maar veilig helpt' ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:48

_Emm_ schreef:
Hoe zijn de ervaringen daarmee?

Als je onderaan het topic, nog onder 'wie is online' in het vakje 'Zoek naar' Nuvaring intoetst dan kun je heel veel ervaringen lezen. En bijna iedereen is positief. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:53

Ik slik ook de pil, nu een halfjaartje en gaat prima. Maar ik slik ook vaak antibiotica. Nu ben ik vorige maand niet ongesteld geworden, en heb maandag mijn laatste pil ingenomen en nu ook nog niet ongesteld. Vorige maand slikte ik precies op dezelfde dag mijn laatste pil en mijn laatste antibioticapil. Ik heb in mijn 'stopweek' veel last van buikpijn etc. gehad, maar niet ongesteld geworden. Ook nu loop ik weer met veel buikpijn.
Zou het kunnen dat ik niet ongesteld wordt door de antibiotica? Dat het gewoon uitblijft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:54

Heb je sex gehad gedurende je antibiotica?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:08

Nee, in de bijsluiter staat ook van t/m 2 weken extra conceptie gebruiken (dus een condoom). Heb ik niet gedaan, en na die twee weken ook nog met een condoom gedaan. (Bijna altijd met condoom, slechts enkele keren niet).
Ik slik wel medicijnen voor ODD, maar dat hoort niet schadelijk te zijn in combinatie met de pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:09

Ik zou voor de zekerheid een testje halen :) anders kan het ook nog zijn dat je cyclus helemaal van slag is door de wisselwerking met de antibiotica. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:10

Oké, ga ik dat doen. Verwacht gewoon een negatieve uitslag. Is er nog een test die je op dit moment aanraad? Ik heb zelf al even rondgekeken, maar geen idee of er een of andere test dit wat beter doorheeft dan 'n ander. In ieder geval erg vervelend die antibiotica, je raakt er zelf ook gestrest door :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:12

Gewoon de goedkope van Kruidvat huismerk of Etos Huismerk :j die zijn beter dan de duurdere :)

Zitten er twee in zo'n pakje, eentje vandaag doen, en eentje morgenochtend. Je eerste plasje van de dag is het beste namelijk ;)