Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:02

Ik heb een rare dag vandaag. Ik stond best positief op, lekker gedoucht, daarna wat gegeten. Toen belde m'n manager om te vragen hoe het ging en ik merkte aan mezelf dat ik het nu niet prettig vond dat hij zo doorvroeg over alles. Hij bedoelde het goed, maar ik kon alleen maar denken pffff heb m'n update al ingesproken op je voicemail, nu weet je de rest mag ik dan nu ophangen??? Vanmiddag was ik moe en heb ik nog een paar uurtjes geslapen, maar dat waren alleen maar nachtmerries, dus ik werd heel erg onrustig en met een onbestemd gevoel wakker.

Later kwam m'n vriend thuis en hebben we gegeten. Hij was moe en wilde even een uurtje gaan liggen boven. Ik dacht alleen maar nou daar zit ik weer alleen op de bank, ik zit al de hele dag alleen. Toen belde een vriend van hem of we kwamen karten. M'n vriend vind dat fantastisch en ik heb dat na 2 wedstrijdjes wel weer gezien. Dus hij is alleen gegaan, wat normaal moet kunnen. Nu moest ik erom huilen :? Sloeg echt nergens op, maar goed. Heb hem gezegd dat hij gewoon moest gaan en veel plezier moest hebben.

Hij vroeg of hij me bij een vriendin moest afzetten, maar daar vond ik het iets te laat voor en ik heb ook nog eens het punt dat al m'n vriendinnen verspreid door NL wonen en ik er niet zoveel om de hoek heb. 1 vriendin nog gebeld, maar die was niet thuis. Dus helaas. Dus ik zit hier maar weer met de laptop op schoot en de tv aan op een favoriet programma wat me nu niks kan schelen :? Geen flauw idee wat ik nu wil/kan doen en mezelf in de weg zittend. Bagger :\

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:33

Wat raar dat je vriend eerst wil gaan slapen... en dan opeens niet moe meer is en gaat karten..

Kan je niet via uitzendinggemist of google wat leuke series gaan terugkijken ofzo? heb je geen dvd's ?

Ik begin morgen weer met stage. Heb lekker 5 dagen vrij gehad en vond het heerlijk!
Ik kom morgenavond dus weer even uitgebreid meeposten en reageren op iedereen :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:48

Oh dat vind ik niet raar, ik denk ook weleens een dutje te gaan doen voor een uurtje, maar als ik dan voor iets leuks uitgenodigd word ga ik ook gerust.

Ik zit nu spelletjes te spelen op Facebook :+

Succes met je stage morgen!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:04

Farmville toevallig?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:32

Ja en ineens is m'n laptop gecrasht :( en ik heb geen ruk verstand van die dingen :( gloeiende! Dus nu maar mobiel internet...

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:20

Nou weer redelijk bijgelezen, zag een ontzettend mooi geschreven stuk van de vader van PW.
Kreeg toch wel de tranen in mijn ogen, wat een ontzettend mooi geschreven stukje.

Maaaike nog iets van de HA gehoord?

Las ook nog wat over het weer, dat doet mij eigenlijk niet zo heel veel. Kan er niet tegen als het veelste warm is.
Maar af en toe vind ik het heerlijk als ik in de regen loop of fiets.
Of als ik van die hele donkere dreigende wolken aan zie komen.

Ik ben gisteren de hele dag op stap geweest, ging eigenlijk wel goed tot ik in de trein zat, toen was het ook helemaal klaar.
Kreeg door de dag heen wel last van mijn heup, onderrug en schouders. Maar in de trein kon ik niet wachten tot ik in mijn bedje kon kruipen.
Heb weer heel beroerd geslapen, en voel me nou ook alles behalve goed.
Nog even om me erover heen proberen want om half 10 ga ik weer.
Gelukkig vandaag niet zo'n lange dag als morgen.

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:16

Gelukkig ben ik niet de enige die zo zweet.. :o Het zal er wel bijhoren dan!
Pilipa Alleen jammer dat het bij jou niet meer weggegaan is.. := Bijzonder dat je je na de sessie ook gelijk goed voelde, je zou denken dat je toch even behoorlijk van slag kunt zijn na die heftige emoties die er in zo'n korte tijd allemaal opgeroepen worden. Maar fijn dat het je geholpen heeft.

Biieniie Heerlijk dat je je gevoel nog zo kwijt kunt in het dansen en de muziek, vooral regelmatig blijven doen dan, als het je goed doet!
Spannend, morgen naar een nieuw huisje en nieuwe baan.. Begin je morgen ook gelijk met werken? Dit betekend dus dat je goed nieuws gekregen hebt wat betreft de baan? (en dus ook dat Perro in dat geval eigenlijk had kunnen blijven..? ;( :(:) )
Op naar een nieuwe start, meis!

Charlot Hoe was het concert gisteren? Trok je het een beetje, heb je er nog een beetje van kunnen genieten..? Goed dat je vriendin je even meetrekt om iets te gaan doen.. hopelijk heeft het je goed gedaan.

aikon Wat goed dat je zo'n verschil merkt met de zuiverende kruiden!
Dat je je veilig voelt met slecht weer is ergens wel te begrijpen. Buiten regent het en is het slecht, als je dan zelf lekker binnen zit, trui aan of deken om je heen, voelt dat veilig.. ik kan het me best voorstellen.
Momenteel word ik er alleen maar onrustig van.. Vooral met zware regen, ondanks dat ik lekker binnen zit..

Relien Fijn dat je gebruik kunt maken van het bed op recept.., je even terug te trekken wanneer het niet gaat.. Krijg je op zo'n moment ook begeleiding van iemand..?

Maaike hoop dat je de huisarts al gesproken hebt.. Hoe sta je zelf tegenover medicatie verhogen..? Hopelijk heeft ie wat vaart achter een afspraak gezet..
En hoe staat het nu met je werk..? Heb je daar nog iets over afgesproken.. Tijdelijk even niet of ga je van de week nog wel..?

Mayo Ben je de avond een beetje doorgekomen gisteren? Lastig, als je niet weet wat je met jezelf aanmoet, wat je wilt.. niet mee, maar ook niet alleen zitten.. herken het wel.

Jolliegirl He, fijn dat je genoten hebt van je vrije dagen! Succes vandaag op stage! We horen vanavond wel hoe het was..

Qwerty Succes vandaag! Sorry, als het al gevraagt is, maar werk je momenteel nog of doe je een studie..?

Gisteren weer gesport op therapie, ging eigenlijk wel goed. Merkte daarna wel dat ik weer even geproeft heb van het even doorzetten, wat toch wel vertrouwd voelde en gelijk van alles in mijn hoofd had wat ik nog wil doen/moet doen en niet wist waar ik moest beginnen toen ik thuis kwam. Alsof ik even wakker geschud was uit mijn passieve houding en ineens zag wat er nog allemaal ligt.. Voelde me daardoor ook weer best onrustig vanbinnen.. En nog steeds een beetje..
Vanmiddag gesprek met mijn psychologe.. Ben benieuwd wie ik krijg, want ik heb vorige keer aangegeven dat de klik er niet is met haar.. Had niet het gevoel mijn verhaal er heel makkelijk uit te krijgen bij haar en dat vind ik zonde.. Ik heb geen zin om haar dingen te vertellen, heel gek.. ze is wel aardig, maar merk dat ik gesloten ben als ik er zit.. Dus ik hoop dat iemand anders het wel voorelkaar krijgt bij mij..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:34

ikbenellie: concert viel in begin mee, ik luisterde. Maar na tijdje kwam ik in disotiatie (is dat je er niet meer daadwerkelijk bent en automatisch funcitoneerd, je weet niets meer van wat je gedaan/gezegd hebt). vreselijk is dat. toen het concert gedaan was er luid geroep was onderandere van men vriendin naast me, was ik er plots weer bij. We stellen ons recht en wat merk ik men broek kletsnat, en dat tot op men onderbroek. ik schaamde me dood. men vriendin had het niet. Erna hebben we nog wat in brussel rondgelopen. dat was wel fijn. Vriendin trakteerde me op een lekker taartje en daar genoot ik wel van. ook had ik een turks winkeltje gevonden met alleen maar hun zoete gebakjes voor bij de thee. daar mij een paar van gekocht. Dat was weer fijn.
Nadat ik vriendin thuis afgezet had, ging ik nr huis. heb men hond dan ook nog even uitgelaten. ie liep los. Kwam dan ook een vrouw met een windhond af. ik riep de hond bij mij. Ze liep aan mijn voeten en keek in mijn ogen. dus ik vond het niet nodig om haar vast te doen. Plots voelde ik zo'n indringende blik. ik kijk even op en hop mijn hond naar die andere hond naar toe. Ze was heel kalm snuffelde alleen eens. Die andere hond deed ook niets. Ik nam men hond terug en die vrouw begon te schelden en te roepen op mij. Was er helemaal ondersteboven van. Erna om me kalm te krijgen een hele fikse eetbui gehad. Vervelend dat ik alleen maar weer van eten kalm wordt/ het me een beetje goed doet voelen.
sorry voor het lange verhaal maar moest er even uit

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:36

He, wat vervelend lijkt me dat om ineens in zo'n disociatie te zitten.. Merkt je vriendin op zo'n moment dat ook aan je, of lijkt buitenaf alles normaal? Weet je ook waardoor je daarin komt.., is dat door de vele prikkels die op je af komen, die je dan niet meer goed kan verdragen of kan zoiets zomaar gebeuren..?
Had je ontzettend gezweet tijdens het concert.., inderdaad ongemakkelijk..
Goed dat je wel lekker hebt kunnen genieten om daarna nog met je vrienin Brussel in te gaan. Heb je het toch fijn af kunnen sluiten!

Wat een stomme reactie van die vrouw zeg..! Trek het je niet aan hoor.. hoe is het verder met je hond? Heb je veel plezier aan hem?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:43

*Ego post*

Ik weet het even niet meer. :n Ik ben mijn stal uitgezet, dankzij die oetlul die met iedereen ruzie maakt. Mijn jongste hond zou levens gevaarlijk zijn. :? Ik gevraagd wat er gevaarlijk aan haar was. Ze is een keer tegen de vervelende verhuurder opgesprongen en zijn goeie broek moest toen naar de stomerij. Ja, levens gevaarlijk. %) Ik heb aangeboden om de rekening van de stomerij te betalen, liep die zeikstraal weg. Ik heb het gehad daar. Ik kan morgen verhuizen naar een andere stal, wel een half uurtje fietsen of een uurtje lopen (vind ik niet erg) Het kost me 40 euro meer dan nu, maar ze worden gevoerd, gemest en kunnen (afhankelijk van het weer) overdag naar buiten. Het is mogelijk om gebruik te maken van een binnen- en buitenbak bij de buurman (doet daar niet moeilijk over en kost niks extra *D ) Kortom sta ik daar beter, en geen andere huurders :+ Honden mogen mee :Y)
Ik zit alleen wel te janken, weet niet of dat komt door opluchting of gevoel van onrechtvaardig klojo gedrag van de verhuurder. Medehuurders stonden er bij en namen het niet eens voor me op. :(

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:28

@ aikon :: ik denk dat er nu wel een last van je schouders afvalt en dat je daarom erg emotioneel bent. maar het is natuurlijk niet goed zoals het gegaan is. probeer het maar te vergeten en vooruit te kijken zou ik zeggen... veel sterkte

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:50

@ ikbenellie: Ik werk fulltime :j

@ Charlot: Wat een vreemde reactie van die vrouw zeg! Zeker als er niks gebeurd is.

@ Aikon: Idd een vervelende en onrechtvaardige manier om te vertrekken. Hopelijk heb je het straks naar je zin op je nieuwe stal!

Ik moet ook een halfuurtje fietsen voor ik op stal. Maar de paarden staan daar super, dus wil er voor geen goud weg.
(lig daar ook nogal eens overhoop met een pensionklant)
Vandaag een leuke dag gehad! Vanochtend voelde ik me alles behalve oke, maar eenmaal weg trok het gelukkig wel bij.
Heb soms sowieso wel dat ik me veel slechter voel als ik alleen ben dan dat er iemand bij is.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:25

Oh Aikon, wat een rot situatie zeg! Kan me voorstellen dat je enerzijds blij bent met je nieuwe plek, maar je je in de steek gelaten voelt door je oude stek!
Belachelijk dat niemand iets zei! Bah!

Charlot, pas goed op jezelf he!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:08

aikon: jammer dat die mensen daar zo zijn. het is jammer dat je daar plots zo wegmoet, maar die nieuwe stal lijkt je leuker dus het is geen achteruitgang.
hier is het ook zo raar als je hier in brussel met je hond loopt, springen soms mensen opzij en zeggen aaa een hond. ik moet er vaak om lachen. mensen zijn toch raar soms!!
Ook super dat jij een uur kunt lopen tot daar! geven mij 5 minuten en ze mogen me oprapen ;)

Qwerty_ een half uur valt idd goed mee, zo doe je ook goed aan beweging;) je hebt geen auto zeker :D ? hier ga ik voor alles met de auto, behalve natuurlijk te hond uitlaten en ermee gaan wandelen.

hebben jullie dat ook dat jullie heel erg moe zijn?

petulan: ik probeer telkens terug de moed te vinden. moet vrijdag op gesprek, hoort alleen een piepjong ding. hopelijk durf ik eerlijk te zijn

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:20

Goedenavond!
net klaar met werk, iets langer dan geplant.
vandaag lekker op de manege op de camping aan de gang geweest, en zit nu lekker te relaxen.
heb ent de caravan en de tent weer opgeruimt. Bokker Jilletje is vanochtend weer naar huis gegaan, we hebben een hele leuke vakantie gehad :D

Ik ga bijlezen nu! :)

hoe is eht met iedereen?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:52

Hey meiden,

jeetje Aikon wat een rot situatie, kan me voorstellen dat je even niet zo leuk vond, maar ik denk dat het wel beter is zo, je gata nu een leukke stal tegenmoet dus wie weet waarom dit soort dingen gebeuren! ;) Maar ik snap dat het niet leuk is om zo mee te maken, wat een onbeschofte mensen. Nu even rustig ademhalen en indd vooruit kijken!

Charlot, jeetje dat lijkt me ook raar om mee te maken, heb weleens van die momenten dat ik afwezig ben ,m aar niet zo intens en lang.
Vind wel mooi te lezen dat je je dagje uit mooi afgesloten hebt, zeker met al dast snoepgoed!
Maar die situatie met de hond zou ik snel laten varen, gek mens die vrouw, ze was misschien wel eerder bang dat die van haar wat zou doen ;)

ikbenellie, wat goed dat je disteren zo een omslag had en ergens mooi dat je dan wakker wordt , ook al val je soms terug , de goeie momenten zijn er dus en dat is heel goed, mag je trosts op zijn! je hoeft dan niet gelijk alles aan te pakken, het gaat erom dat die momenten er zijn , en op den duur zal je ook wel aan de gang gaan, stapje voor stapje!
Had je vanmiddag nog een andere psychologe? of nog dezelfde?

Jollie, jeetje dat is best laat of begin je ook later? oh lekker zo een dagje aan de klus!

Ik heb vandaag op mijn werk hele dag opgeruimd, was niet zo druk en kon de puinzooi niet meer aanzien, dus ben begonnen , archief opgeruimd, mappen , bureaus .. alles aan kant van mijn afdeling, morgen de rest. Voelde goed en was blij dat ik eindelijk van die troep af ben , zit er al weken op te kijken en daar kan ik erg kribbig van worden! verder vanavond bij mijn ouders gegeten, en toen ja ben echt geschrokken , heb net op het nippertje geen ongeluk gehad, echt scheelde 1 cm,.. heel bizar , nu komt het ik schrok wel , maar kon niet meer van het lachen.. jeetje echt zo raar, maar goed toen reed ik weg en ja hoor trillende handjes.., foeeee, nu lekke rop de bank bij een vriendin even bijkomen , is hier soort hertstel en bijkom bank ;) , en mijn laptop thuis is helaas gecrasht , ligt nu op de zaak , hoop dat ie het weer gaat doen.

Nou meiden ik ga zo ff naar de paardjes kijken die staan hier namelijk, en dan bakje thee doen ff bijkletsen!

Fijne avond nog!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:05

Charlot klinkt wel bekend hoor...
Zo had ik met regelmaat dat ik met de auto op me werk stond en eigenlijk niet kon herineren hoe ik de weg had afgelegd...
Best gevaarlijk bedenk ik me nu....

Kijk een mooie herinering :o
[UK] [TEK] Sliding stop in pastel

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:08

Hier ook even een egopost..
Ben weer aardig rustig nu, maar was weer even compleet door het lint... En ik weet niet eens waar het nou toch steeds zo ineens vandaan komt...
Was bij de paarden bezig, voeren enz en begon ineens weer erg te trillen, honger dacht ik.. Dus heb even dikke boterham met kaas opgegeten die ik mee had.. Maar het ging niet weg, weer wazig in mijn hoofd en had echt het gevoel dat ik weg moest, dat ik nog geen emmer meer op kon tillen.
Kwam wel net van de psychologe af, maar was eigenlijk best een helder en fijn gesprek, voelde me ook weer best goed eigenlijk.. Ben dit keer wel met de auto gegaan, misschien dat dat me toch onbewust nog steeds iets meer energie kost en wat spanning opleverd... ik weet het niet, maar er kwam toch ineens weer zo'n golf van woede en spanning in me op... Om het kleinste wat fout gaat komt me er toch een scheldpartij uit en zit het me allemaal weer tot bovenaan! hoop dat niemand me gehoord heeft.. :o baalde zo dat ik een flinke vette hap ben gaan halen bij de snackbar en nog steeds trilde en het wazige gevoel lichtelijk een waas voor mijn ogen was geworden..
Om dan op het moment dat ik op mijn bestelling aan het wachten was pas te beseffen hoe weinig ik nog steeds kan hebben.. Bah, overspannen trut zeg ik dan tegen me zelf en moet me inhouden niet te gaan janken.. Ben met de auto naar een plek bij het bos gereden om in RUST mijn eten op te eten. Wilde even helemaal niemand zien.. En ja, dan zul je net zien dat een bekende voorbij komt met de hond... :( Is het nou zo moeilijk om eens echt helemaal met rust gelaten te worden als je daar behoefte aan hebt..?

Zo, ik heb het er weer even uitgegooid.. Lucht op..

aikon balen dit zeg, maar ergens denk ik ook dat je emotioneel bent van opluchting.. Dit gedoe levert al langer spanning en irritatie op.., denk dat de nieuwe plek je wel een stukje rust gaat geven.. Is die 40,- extra meer dan waard denk ik ;)
Maar leuk is het natuurlijk niet, succes ermee..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:12

ikbenellie das ff hard aankomen dan he...
Rustig maar doen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:27

Even snel bijgelezen, ik ga zo slapen, ben hartstikke moe!
Ik begon pa som 1 uur vanmiddag, dus zolang heb ik niet gewerkt.

Morgen weer van 9 tot 5, normale werkdag.

ikbenellen, waar komt dat trillen vandaan joh? Dat is wel een vreemde reactie. Weet je zeker dat het niet ergens anders mee te maken heeft?
of is het echt de reactie van je lichaam opdat je overspannen bent?

de rest reageer ik later even op, ik ga slapen :) :wave:

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:32

kido: heb ik ook dat ik ook bij rijden. plots besef ik, ben ik hier. o jee. of je ziet een auto dichterbij komen en je reageerd er niet/laat op.

ikbenellie: hmm ken dat dat gevoel. stom dat je niet even tot rust kunt komen. als je niemand wil zien, ze je juist net wel. hopelijk gaat het nu al een beetje beter met je :(:)

pilipa: leuk eigenlijk jouw berichten hier te lezen, doen me veel! jij hebt geluk gehad!! Dat doet je wel een gevoel van leven geven vind ik. Goed dat je opgeruimd hebt, dat heeft rust.

jolliegirl: slaapzacht!

ik ga morgen aan iemand les geven met shetlandponny en wels. Heb wel ongeloofelijk veel faalangst. hoop dat ik niet helemaal blokeer. Ik heb de mevrouw en pony's nog niet gezien.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:49

Charlot t is dat iemand anders schok toen ik het vertelde ikzelf vond t nog wel mee vallen...
Nu denk ik daar iets anders over!

Spannend Charlot en voor je kan t!!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:28

Ellie: heb je toevallig al een ademhalingsoefeningen gehad of geprobeerd voor dat wazige en het tintelen? Bij mij kwam dat namelijk door onbewuste hyperventilatie!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:36

Zo ik heb een beetje bijgelezen.
Al weet ik het meeste niet meer :+

Vorige week heb ik een bericht in het topic achtergelaten.
Ik heb maandag eindelijk de dokter gebeld en gisteren ben ik langsgeweest.
Ben blij dat ik gegaan ben, na het gesprek heb ik nog met mijn moeder gesproken.
De dokter heeft me doorverwezen naar een spychiater (zo schrijf je het toch? :')), ze hebben ook wat bloed afgenomen.
Morgen ga ik met mijn moeder naar de dokter, en hoor ik er waarschijnlijk meer over.
Hoop dat ik eindelijk weer wat rust in mijn hoofd krijg, waarschijnlijk maak ik mezelf ook ziek door de stress etc.

Zal de rest nog eens doorlezen nu, hoop dat ik nu wel wat kan onthouden.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:42

ikbenellie schreef:
He, wat vervelend lijkt me dat om ineens in zo'n disociatie te zitten.. Merkt je vriendin op zo'n moment dat ook aan je, of lijkt buitenaf alles normaal? Weet je ook waardoor je daarin komt.., is dat door de vele prikkels die op je af komen, die je dan niet meer goed kan verdragen of kan zoiets zomaar gebeuren..?
Had je ontzettend gezweet tijdens het concert.., inderdaad ongemakkelijk..
Goed dat je wel lekker hebt kunnen genieten om daarna nog met je vrienin Brussel in te gaan. Heb je het toch fijn af kunnen sluiten!

Wat een stomme reactie van die vrouw zeg..! Trek het je niet aan hoor.. hoe is het verder met je hond? Heb je veel plezier aan hem?

sorry had die post niet gezien. mijn vriendin merkt het heel goed. maar vaak kan ze er niets aan doen, ik ook niet. Vaak komt het plots, soms is het ook om mezelf terug rustig te krijgen en af te schermen van alles. Maar in brussel was het plots. heel erg vervelend vaak. want zo heb je het gevoel dat je delen van je leven mist. ik kan zo ook een hele dag 'missen'
Ik had niet gezweet. we zaten op tappijten en het had de dag ervoor geregend. ik moet in een plasje gezeten hebben. leuk dat je het vraagt hoe het met men hond is. Ze is super!! heel lief ook. Ik wandel al volledig los met haar. ook ligt ze hier altijd bij mij in de zetel, en ze wordt super graag geknuffeld, vraagt ook constand om aandacht. vind ik wel heel fijn zo. Alleen kan ze nog steeds niet goed alleen zitten, ze gaat bijna overal mee naar toe. maar is een super dier!