Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:56

hetbommeke schreef:
Die van mij gaat binnenkort enkele reis kast, hoogste plank of donkerste hoekje ;( Sta er iedere dag op en de cijfertjes blijven nagenoeg hetzelfde :(

die van mij is al een paar weken met pensioen :') rot ding :(
ik heb gewoon de ouwerwetse meetlint uit de kast getroken,en meet me nu iedere week.....en moet zeggen dat ik daar wel blij van word! :D

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:57

Ja daar had ik dus ook aan zitten denken. Merk het ook dat de cm's eraf vliegen. Moet alweer een gaatje bijmaken in mijn riem *\o/*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:46

Dat merk ik ook wel hoor :j

Mijn bovenbenen zijn nu 61 cm :+
Buik blijft een beetje hetzelfde, te veel dus :')

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:54

Pfft, hoe hebben jullie jezelf zover gekregen?
Mijn verhaal..

Ik was altijd erg fanatiek wat sporten betreft, naast paardrijden deed 2x in de week aan Bodyjam (Les Mills Dansen) 1x in de week aan fitness en 1x in de week aan RPM. Heb 3x de Dam tot Damloop gelopen van 16,7 km zonder enige moeite en/of hardloop ervaring.
Toen kwam de tijd dat ik eerst mijn rechter enkelbanden scheurde en toen ik na 3 maanden weer eindelijk genezen was scheurde ik nog geen week later mijn linker door een wijntje te veel. *schaam* Toen kwam de periode dat ik voor een halfjaar naar het buitenland ging en dus tOTAAL niets aan sport gedaan heb. Nu ik weer zo;n maand of 3 terug ben had ik mij na 1 maand weer ingeschreven bij de sportschool, maar ik ben misschien in totaal nu 4x geweest. Ik kan het gewoon niet meer opbrengen, niet dat ik geen energie heb, maar omdat ik gewoon totaal geen zin heb. Ik sport samen met een vriendin, maar heb iedere keer wel een excuus om er onderuit te komen.

Ik ben absoluut niet dik ofzo, maar toch wil ik weer mijn buikspieren terug en alleen met buikspieroefeningen kom je er niet HELAAS, want het klinkt misschien raar, maar ik ben verslaafd aan buikspieroefeningen doen.

Nu heb ik besloten mijn sportschool op te zeggen en te gaan hardlopen, alleen nu de kracht nog op te beginnen. Alhoewel niet de kracht, maar het doorzettingsvermogen. Als ik om kwart voor 7 's avonds thuis kom van mijn werk heb ik geen zin meer en ga ik liever tv kijken of lekker bij vriendlief slapen. Maar ik wil nu toch wel echt beginnen.

Wish me goodluck, heb mijzelf voorgenomen vanavond of morgenmiddag te beginnen. Het lijkt me handiger om morgen middag te beginnen omdat ik dan maar een halve dag school heb en nu aan het werk ben dus vanavond laat thuis, eten etc.. dan is het alweer half 9.

Ik weeg nu precies 64,0 kilo en het gaat me niet persé om de kilo's maar ik ben benieuwd!

Succes iedereeeeeen!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:00

Femme@blijf hier in dit topic hangen en je zin komt vanzelf weer terug,ik en vele andere hier zijn begonnen met het start to run programma(loopt ook een topic hier over) zo bouw je weer langzaam op.
ik ben nooit sportief geweest,als alleen maar paardrijden, 16 maanden geleden ben ik gestopt met roken,en kreeg steeds meer energie,en die kan ik nu kwijt met het lopen.
al denk ik niet dat mijn lichaam er op gebouwd is :D die heeft er echt moeite mee,maar ik vind het zo leuk om te doen,het geeft mij gewoon een kik om te zien hoe ver ik kan gaan.
en dat alles wat ''strakker'' word is voor mij mooi meegenomen,ben 12 kilo zwaarder geworden na het stoppen,maar ik weet dat ik na die ''overwinning'' alles aan kan.......
probeer de fun er weer van in te zien en ga er voor.
succes.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:09

@Femme, inderdaad hier blijven hangen zal vast helpen je te motiveren! En daarnaast, als je eenmaal begint ga je het waarschijnlijk (zal niet voor iedereen gelden) van zelf leuker gaan vinden en wordt het een kick om te zien dat je steeds verder kunt lopen.
En als het dan nog niet gaat; heb je misschien iemand die met je mee kan lopen? Als je samen gaat heb je toch meer een stok achter de deur (als helpt dat bij het naar de sportschool gaan niet echt lees ik.. :P ).

Ik mag morgen van mezelf weer gaan lopen, gister nog een stuk wezen skeeleren (ik wissel het af).

Zijn de meeste mensen hier trouwens met het hardlopen begonnen om af te gaan vallen? Want volgens mij zijn de meesten van jullie daar momenteel wel mee bezig als ik het goed begrijp?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:10

@ Marrke:

Ik doe het eigenlijk niet om af te vallen, ik wil wel graag op gewicht blijven omdat ik gestopt ben met paardrijden.

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:12

Thanks amazone77, ik ga mijn best doen en dit topic zeker blijven volgen.

Oké eerst beginnen mijn hardloopschoenen weer vaker aan te krijgen en als ik zover ben zal ik ook eens overwegen om te gaan stoppen met roken! hehe*

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:16

Femme_ welkom :)
Jeetje een verslaving aan buikspieroefeningen, ik wou dat ik dat had :=
En wat betreft dat hardlopen: tjsa je moet het gewoon opbouwen. En wel doorzetten en niet stoppen als je denkt het lukt me toch niet. Je zult zien dat je het steeds een stukje langer kunt volhouden.

Ik heb vandaag 2 nieuwe rijbroeken gekocht omdat mijn oude begonnen te slobberen. Goed teken :D
Alleen nu moet er nog iets van mijn bovenlichaam af, mijn buik en borsten. Heb me vanochtend wel gewogen maar dat was met kleding aan na het ontbijt dus dat telt ook niet echt mee.

Ik ga zo mijn rondje van 4.2 km doen. Wilde eerst die van 6.5 km doen maar voel me niet helemaal lekker, wat verkouden enzo. Denk dat ik dan beter mijn kleine rondje kan doen.

En de ladiesrun is inderdaad op 06-06-2010. Het begint 's middags, ik dacht om 13.00 de groep van 5 km en om 14.00 de groep van 10 km.
Laatst bijgewerkt door Pebblesther op 21-04-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:17

Ik heb best een drukke baan, heb nu even een rustigere periode en ik heb prive ook nogal wat zorgen ;) Ik vind het heerlijk om tijdens het hardlopen mijn hoofd leeg te maken en dat houd me ook gewoon scherp en bij de les :j
Ik wil ook wel erg graag een paar kilo kwijt, maar uiteindelijk vind ik centimeters belangrijker en daarom is de weegschaal vanaf vandaag taboe :+

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:17

Femme_ schreef:
Oké eerst beginnen mijn hardloopschoenen weer vaker aan te krijgen en als ik zover ben zal ik ook eens overwegen om te gaan stoppen met roken! hehe*

Welkom!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:18

SAKKIA schreef:
Ik heb best een drukke baan, heb nu even een rustigere periode en ik heb prive ook nogal wat zorgen ;) Ik vind het heerlijk om tijdens het hardlopen mijn hoofd leeg te maken en dat houd me ook gewoon scherp en bij de les :j
Ik wil ook wel erg graag een paar kilo kwijt, maar uiteindelijk vind ik centimeters belangrijker en daarom is de weegschaal vanaf vandaag taboe :+

Ik wil denk ik ook wel met een centimeterband gaan werken. Weegschaal geeft niet altijd een goed beeld ivm het vochtgehalte in je lichaam wat kan wisselen en als je spieren ontwikkeld wegen die er ook in.
Waar meet jij precies je omtrek? Op je heupen of op je buik?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:19

Mijn bovenbenen en mijn buik, die vind ik het belangrijkste.

Benen is dus 61 cm, op het dikke gedeelte zeg maar
Benen 85 :n

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:27

Chantal___ schreef:
@ Phylos, waar probeer je de lessen te downloaden?

@ SAKKIA, ik ken het. Ik val ook niets af zo ongeveer ;(.

vanaf deze site http://www.start-to-run-mp3.com/downloa ... uctie.html
Het is me nog steeds niet gelukt, dus als iemand zou kunnen helpen?
Ik heb 1 downloadprogramma op de computer staan, limewire

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:42

Pfoe, net les 5 (II) gelopen. Ging eigenlijk prima, ondanks dat ik me helemaal niet lekker voel (wazig in mijn hoofd alsof ik griep ga krijgen, slapjes en keelpijn en veel hoesten). Viel me dus erg mee. Heb de laatste minuut nog flink versneld en dat ging prima.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:47

ik heb een bluueeh bui. :p Moet eigenlijk vanmiddag even gaan hardlopen maar heb nu al helemaaal geen zin. Wil achter de tv kruipen en niks doen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:12

Herkenbaar zo'n bui :D Ik ga zo voor het eten even lopen. Hoop dat mannetje bijtijds thuis is.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:18

Ik was echt blij dat ik eindelijk weer kon lopen. Had vrijdag voor het laatst gelopen en dat voelde als heel lang geleden. Begint dus al echt op een verslaving te lijken volgens mij... :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:22

Femme_ schreef:
Thanks amazone77, ik ga mijn best doen en dit topic zeker blijven volgen.

mocht je echt willen stoppen dan met je maar bij het stoppen met roken topic :D slepen we je daar ook doorheen :+

en weg met die weegschaal mensen.....allemaal aan de meetlint. :+
mijn ''taile'' (zover ik die heb :') ) is nu iets van 93 cm of zo,en mijn benen weet ik zo niet,zal straks wel eens even meten.
ik meet dus taile, heupen,bovenbenen.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:23

goed bezig weer :+
een bluueeh bui.. hihi herkenbaar :j

ik had eigenlijk gister moeten lopen maar moest kies trekken dus dacht dat ik dan niet kon lopen maar had er helemaal geen last van maar toen ik dat besefte had ik al gegeten dus dat loopt niet lekker :+
morgen geen tijd, vrijdag ook niet, zaterdag ook niet, oh help zondag ook niet ;(
hmm maandag dus pas weer, whaaah daar krijg ik nou een blueeh bui van :+
hmm misschien kan ik vrijdag ergens een half uurtje vrijmaken, maar ben er bang voor!

hihi nog even en we kunnen allemaal gezamelijk onze maten bij houden :+
woensdag wordt meet-dag ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:06

Ik kan/ga niet lopen vandaag -O-.

Ik bleef vandaag al ergens achter hangen dat ik door m'n poot zakte mar toen moest ik ook nog 1KM rennen naar de metro, ging ik zo door m'n knie en enkel heen. heb 't nog tot in de metro gered dankzij een hele lieve jonge die de deur voor me openhield maar moest daarna echt strompelend naar huis.

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:59

amazone77 schreef:
had dat ''vroeger'' nooit,pas sinds ik gestopt ben met roken (16 maanden geleden en 12 kilo aangekomen!)
er zal toch iets moeten gaan veranderen!

Dat heb ik dus ook!!!! Ik ben 3 jaar geleden gestopt met roken en + 30 kilo maar ook ik had voorheen nooit honger en nu bijna aldoor ;(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:01

Goedemorgen :wave:

Gisteren niet wezen rennen, ik vond het veel te hard waaien. Dus maar even het huis alvast schoongemaakt een beetje :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:24

Ik heb eergister gerend, toen waaide het ook best hard! Maar ik moest vijf minuten doen voor de eerste keer en dat ging eigenlijk best makkelijk :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:47

Gister les 11 gelopen maar het was wel k-k-k-k-k-koud zeg

Ik denk dat ik ook maar eens aan een meetlint ga, want ik voel wel dat ik 'strakker' wordt, maar de weegschaal zegt steeds dat mijn glazen bodem 57,5 kg is Afbeelding het lijkt wel alsof er gewoon een sticker opgeplakt zit die 57,5 aangeeft