Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ShirleyM schreef:Ik stond vandaag in de action en ineens kreeg ik het warm en had het gevoel of iemand mijn keel dicht kneep.. Erg eng. Ik wilde eigenlijk mijn mandje neergooien en wegwezen omdat ik echt het gevoel het dat ik flauw ging vallen ofzo. Ik ben net zo lang door de winkel blijven lopen tot ik rustiger was omdat ik wist dat het dan steeds zou gebeuren als ik in de winkel ben. Het gevoel bij mijn keel heb ik nu nog steeds. Ik hoop dat dat snel weg gaat. Is dit voor iemand herkenbaar? Het is altijd "fijn" om te weten dat je niet de enige bent..
Wilke, dat huilen heb ik ook vaak. Schijnt goed te zijn want daarna herstelt je ademhaling zich. Dus is alleen maar nuttig.
Kirrr schreef:Dat van die tong tegen je geheemelte vind ik een goede tip!
Heeft therapie jou dan niet geholpen Wilke?
pmarena schreef:Ik moet er echt niet denken om naar NY ofzo te moeten...brrrrr.....die drukte, die herrie... mij te veel prikkels....
Maar ik heb dat sowieso nooit opgezocht hoor dat soort ellende, heb me altijd al doodongelukkig gevoeld in zo'n omgeving, er is ook werkelijk niets dat me daar in aantrekt
TessJazz schreef:Nou ik heb best vaak, vooral bij doktoren en enge dingen, dat ik verkeerd ga ademen ofzo.. en dat ik dan heel erg het gevoel krijg of ik flauw ga vallen, word helemaal zwart voor me ogen enzo.
maar ik weet niet wat het is, hyperventilatie? of iets anders, ben er verder nooit mee naar de dokter geweest omdat ik bang was om flauw te vallen
Wilke93 schreef:TessJazz schreef:Nou ik heb best vaak, vooral bij doktoren en enge dingen, dat ik verkeerd ga ademen ofzo.. en dat ik dan heel erg het gevoel krijg of ik flauw ga vallen, word helemaal zwart voor me ogen enzo.
maar ik weet niet wat het is, hyperventilatie? of iets anders, ben er verder nooit mee naar de dokter geweest omdat ik bang was om flauw te vallen
Uhm... Ik denk het wel, maar dat heeft denk ik vooral met de spanning te maken. Heb je het vaker of alleen bij de dokter? Heb je een lage bloeddruk? (vaker zwart voor je ogen, bijv als je opstaat of met inspanning)
Veel mensen ademen verkeerd trouwens, ik heb het blijkbaar al jaren. Pas sinds vorig jaar kreeg ik er last van. Ik adem ook nogsteeds niet goed. Moeilijk om iets af te leren wat je al zowat je hele leven doet zonder er bij na te denken.
Citaat:ik heb het wel eens vaker, in een winkel ofzo , of snachts, ik zou niet weten of ik een lage bloeddruk heb.. wel vaak zwart voor me ogen als ik te snel opsta, en als ik heel hard werk zoals veel stallen mesten achter elkaar (ik werk in de paarden)
Wilke93 schreef:naja drinken wel eten heb ik nooit zo gedaan,Citaat:ik heb het wel eens vaker, in een winkel ofzo , of snachts, ik zou niet weten of ik een lage bloeddruk heb.. wel vaak zwart voor me ogen als ik te snel opsta, en als ik heel hard werk zoals veel stallen mesten achter elkaar (ik werk in de paarden)
Drink/eet je genoeg? Zo ja, zou ik toch voor de zekerheid even je ijzergehalte laten testen bij de dokter. Is een klein prikje in je vinger, niet met een grote naaldIk herken het best wel, toen bleek ik bloedarmoede te hebben. Ik wil je niet laten schrikken, maar zou het voor de zekerheid om het uit te sluiten, gewoon even na laten kijken. Stelt niks voor
![]()
En als dat goed is zou ik wat meer op je adem gaan letten, probeer door je buik te ademhalen. Trucje: tong tegen je gehemelte, dan voel je het verschil.
Wilke93 schreef:Citaat:ik heb het wel eens vaker, in een winkel ofzo , of snachts, ik zou niet weten of ik een lage bloeddruk heb.. wel vaak zwart voor me ogen als ik te snel opsta, en als ik heel hard werk zoals veel stallen mesten achter elkaar (ik werk in de paarden)
Drink/eet je genoeg? Zo ja, zou ik toch voor de zekerheid even je ijzergehalte laten testen bij de dokter. Is een klein prikje in je vinger, niet met een grote naaldIk herken het best wel, toen bleek ik bloedarmoede te hebben. Ik wil je niet laten schrikken, maar zou het voor de zekerheid om het uit te sluiten, gewoon even na laten kijken. Stelt niks voor
![]()
En als dat goed is zou ik wat meer op je adem gaan letten, probeer door je buik te ademhalen. Trucje: tong tegen je gehemelte, dan voel je het verschil.
Citaat:Sinds wanneer gaat ijzer waardes testen via een klein prikje in de vinger?? Diabetes wel, maar ijzer moet je gewoon bloedprikken. Ik heb ook ijzer tekorten, standaard bijna. Veel appels eten, appelstroop en drink roosvicee ferro.
Maar idd, daarvan ben je ook snel duizelig. Alhoewel dat bij mij merendeels komt van de hyperventilatie.
Inney schreef:Ik zit op dit moment in een aanval
Steken in mijn borst, duizelig, trillerig. Bang dat ik dood ga.
Pfff. Waarschijnlijk veroorzaakt door stress n.a.v. een ruzie. Iemand die tijd heeft om eventueel te pb'en of iets?