een kleine update van mij....heb gisteren 3.28 km gerend in precies 20 min...dus was een verbetering van 3 minuten!...dus ben weer tevreden....in het weekend dit rondje nog een keer om volgende week de 4 km te gaan lopen..ben benieuwd!
doe nu, de ene week 3x lopen en de andere week 2x...
dadelijk kunnen we nog onze eigen Bokt ladiesrun doen
Ik HAD op de planning om gister te lopen, maar na een paar uur filerijden was ik zooooo sjagrijnig dat ik een pizza gehaald heb en daarna m'n bed in gedoken ben. Vanavond herkansing...
Ik had ook willen gaan gisteren, maar had voor het eten geen tijd en na het eten geen puf meer. Mijn renmaatje kan moeiteloos na het eten gaan rennen, dat is pas makkelijk (planningstechnisch gesproken)! Ze heeft er wel aan moeten wennen zegt ze. Meer renners hier die daar geen moeite mee hebben (of misschien juist wel heel erg)?
Ik ga vanavond weer rennen. Eergister flink meningsverschil met paard gehad wat nogal wat heftige sprongen van meneer tot gevolg had en een flink pijnlijke rug aan mijn kant gister.
'savonds rennen lukt mij vaak wel maar het is wel zo dat ik dan eerst minstens een uur (anderhalf uur) mijn eten moet laten zakken anders ben ik en nog erg duf van het eten en krijg ik echt megasteken in mijn maag tijdens het rennen.
Jasmijn76
Geplaatst: 11-12-09 13:01
WenK schreef:
Ik HAD op de planning om gister te lopen, maar na een paar uur filerijden was ik zooooo sjagrijnig dat ik een pizza gehaald heb en daarna m'n bed in gedoken ben. Vanavond herkansing...
Nah, als ik moet kiezen tussen filerijden + pizza of niet filerijden + gezond eten + sporten kies ik toch voor het laatste hoor..
Jasmijn76
Geplaatst: 11-12-09 13:20
pfff..er zijn dagen dat mn lijf echt schreeuwt om ongezond voer!...daar kan ik niets aan doen
...heb een tweeling van nu 3 jaar, de ene heeft kinkhoest en de ander zit een een aparte fase waarin ze niet meer alleen durft te slapen en ik me rot pieker hoe ik dat moet oplossen zonder dat ik dadelijk elke nacht bij haar ligt......werk 4 dagen in de week waarvan er drie dagen mn meiden met me mee gaan...woon alleen met 3 katten en een hond...je kent het wel(haren, haren en haren..dus nooit klaar met huishouden)......neem van mij aan!...ik snak naar een uur file!!!
kan best moe zijn..maar dan trek in mn outfitje aan...loop ik me eerst warm en dan is het een verademing!..ff helemaal niets..en dan lekker hardlopen(joggen)..ik voel me er echt zo goed bij..heb heb nu ook het idee dat mn lijf strakker gaat worden(is toch ook best fijn! )
Haha heb ik zelden last van, alleen in een bepaalde periode he...
Oei, das een drukke tijd dan. Maar nee, ik zit, zeker als ik van alles te doen heb, me enorm op te vreten in die file...
Ff off-topic, durft ze ook niet te gaan slapen als je bij haar op de kamer bent? Dat je zodra ze slaapt weer weg kunt?
Meestal kan ik mezelf er ook wel toe zetten om te gaan hoor, en dan voel ik me naderhand idd beter, maar gister was ik zo sjaggo, dan kan ik ook niet lekker lopen, dat weet ik dan al van mezelf en dan maak ik als ik toch ga alleen maar meer frustraties...
Jasmijn76
Geplaatst: 11-12-09 14:21
ja,ze slaapt wel als ik bij haar blijft, ben alleen bang dat als ze dadelijk 14 is, dat ik nog steeds naast haar bed zit ...en dat maakt het zo moeilijk he!...waar doe je goed aan...ik ga nu maar met laptop op eigen bed zitten en dat vind ze ook prima....denk dat ze gewoon een angstige periode heb ofzo
maar dit geheel offtopic...we gaan het nu weer over hardlopen hebben!
Sneu in ieder geval... arm kind... Angst is erg...
Idd weer over hardlopen.
Had zelf een schema bedacht om de snelheid op te bouwen, maar dat werkt toch niet echt. Ga nu maar S2R weer doen, maar ipv wandelen joggen en met hardlopen ook HARD hardlopen...
Ik deed in het begin ook S2R, maar ren nu zonder schema. Ik heb wel elke keer min of meer een doel. Of het nu over de afstand, de snelheid of de tijd gaat, als ik iets heb om aan vast te houden ben ik veel gemotiveerder dan dat ik maar gewoon wat doe. Ik ben alleen bang dat het op een gegeven moment ophoudt met het latje steeds wat hoger leggen, dan komt er toch een terugslag denk ik.
sorry dat ik zo het topic kom binnen vallen maar wil ook beginnen met hardlopen.. loop nu 3 keer in de week 10 km maar dat is gewoon snel wandelen zeg maar.. hebben jullie tips voor mij en waar kan ik een schema vandaan halen hoe ik het beste kan beginnen?
Welkom Alja, Persoonlijk vind ik het Start to Run schema heel fijn, is op internet volgens mij nog wel te vinden en een stuk terug in dit topic staan volgens mij ook nog linkjes, zoek maar eens op start to run, er is zelfs een apart topic voor! Als je dat schema netjes volgt loop je in 10 weken 30 minuten hard.
Alja, welkom! Ik vind S2R ook erg fijn, en goed vol te houden!
Ik heb gister voor de 2e keer deze week gelopen, wel op de fgitness (loopband) dit keer, want mag dus niet alleen gaan hardlopen als t donker is. Heb lesje van S2R gedaan +iets extra's en was interval: 2min hard - 2 min wandelen - 4 min hard - 2 min wandelen - 5 min hard - 2 min wandelen - 6 min hard - 2 min wandelen - 7 min hard, maar daar heb ik er 12 van gemaakt (zat er net lekker in ) - 2 min uitwandelen. OP de laatste 5 min na alles op 8,6 km/h gelopen en dat ging super! Laatste minuten op 9,8 km/h en dat is toch ook erg lekker, maar houd ik nog niet lang genoeg vol. In totaal 5,4 km gelopen, dus gaat lekker deze week!
Wil zondag of maandag 7 km lopen, dan woensdag klein rondje of S2R en dan heb ik zaterdag al die wedstrijd van 7 Km!
Ben net terug van sporten, het rennen was zwaar, maar wel lekker. Na even bijkomen (5 minuutjes) nog een lesje Bodypump gedaan. Ook dat was errug zwaar, maar ook weer zo lekker! Ben nu wel echt stuk, maar zeer tevreden...
Wow, zo snel al een wedstrijd! Knap hoor! Mijn rengenootje is me aan het peilen voor de kangoeroe-run in vught. Misschien laat ik me dan wel gek maken voor de 10 km, zij gaat tussen de soep en de aardappelen door effe de halve marathon doen...
Oi, 10 km.....Knap hoor! Dat lukt me echt nog niet!
Vrees dat morgen hardlopen niet gaat. Vandaag mn rug beetje overbelast met het sjouwen van een compressor..... Niet slim he.... Dus ff afwachten hoe mn lijf morgen uit bed komt!
Ben vanmorgen heerlijk wezen rennen! Normaal gesproken probeer ik me aan een vaste snelheid te houden, omdat ik me dat doel nu eenmaal gesteld heb (best dwangmatig, ik weet het...). Probleem is dan, dat ik dat per se bergop ook probeer vol te houden en mezelf dan dus te leeg ren. Vandaag met opzet alleen naar de afstand gekeken en niet naar de snelheid of de tijd, maar alleen naar mijn eigen lijf geluisterd en een fijn looptempo aangehouden. Resultaat is dus dat ik onder de streep nog nooit zo goed gelopen heb als vandaag! 9,5 km per uur op de 10 km (2 minuten sneller dan de vorige keer)! Ben best een beetje trots! Een megadoel van mezelf is om de 10 km binnen het uur te halen, maar in het zuid-limburgse heuvellandschap vind ik dat best nog een hele opgave.
o super zeg iedereen !! speedster dat is zeker heel netjes ! dan heb je ook een best wel hoog basistempo
ik heb net 1,5 week niet gelopen, en ik begin vanaf morgen weer met lopen moet ik gewoon beginnen waarik geeindigd was, of zal ik een stapje terug doen ?
Misschien kun je je laatste rondje nog eens over doen, of gewoon verder gaan waar je gebleven was. Een stap achteruit lijkt me na 1,5 week niet echt nodig.